بازدید 2517

پزشک کاخ سفید صلاحیت روانی بایدن را تأیید کرد

پزشک کاخ سفید روز چهارشنبه صلاحیت روانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای انجام وظایف خود در این سمت را تأیید کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 29 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «کوین او کونور»، پزشک کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از صلاحیت روان‌شناختی لازم برای ادامه وظایف خود در این سمت برخوردار است. 

این ارزیابی در شرایطی مطرح شده که بایدن 81 ساله به دلیل نشان دادن نشانه‌های اولیه بیماری «دمانس» با انتقادهایی درباره نداشتن توانمندی‌های ذهنی لازم برای انجام وظایفش روبرو بوده است. 

او کونور یک روز بعد از معاینه بایدن در مرکز پزشکی والتر رید در بیانیه‌ای مدعی شده او «تمامی مسئولیت‌های خود را بدون هیچ استثنا و تحفظ» انجام می‌دهد. 

این پزشک کاخ سفید بایدن را به عنوان «یک مرد 81 ساله قوی، فعال و سالم» توصیف کرده است. او با وجود این تصریح کرده که ملاحظات پزشکی درباره بایدن ابتلای او به «آپنه انسدادی خواب» (نوعی اختلال خواب) و «فیبریلاسیون دهلیزی با پاسخ بطنی نرمال» است. 

عارضه‌های دیگری که در گزارش پزشک کاخ سفید از وضعیت سلامت جسمی بایدن آمده رفلکس مزمن اسید معده، حساسیت‌های فصلی، آرتروز ستون فقرات و چربی خون را شامل می‌شود. 

چند وقت پیش بازرس ویژه‌ای که در ماه‌های گذشته مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی «جو بایدن» بوده در گزارش خود به حافظه ضعیف او اشاره کرده و نوشته بود بایدن در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته با دادستان‌ها داشته قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است. 

او همچنین نوشته چنانچه بایدن محاکمه می‌شد «احتمالاً در برابر هیئت منصفه دادگاه هم خودش را همان کسی نشان خواهد داد که ما در مصاحبه‌ها دیدیم؛ یعنی مردی سالخورده و خوش‌نیت با حافظه ضعیف.»

او نوشته بعد از خروج بایدن از قدرت دشوار می‌توان هیئت منصفه دادگاه را متقاعد کرد «رئیس‌جمهور سابقی که سنش از 80 سال گذشته مرتکب جرمی شده که ارتکاب آن نیازمند داشتن [سطحی از] وضعیت روانی برای انجام اقدامات ارادی بوده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست