بازدید 4550
۲

فهرست «جامع نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام شد

سخنگوی فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: منتخبان لیست‌های مختلف در فهرست جامع نیروهای انقلاب گرد آمده‌اند.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 27 February 2024

فهرست «جامع نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام شد

 
به گزارش تابناک، محمدجواد حاجی‌حسینی سخنگوی فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی به معرفی اهداف این فهرست پرداخت و افراد آن را حاصل کارِ کارشناسی یک کمیته و برگزیده‌ای از چهره‌های مستقل و فهرست‌ها با لحاظ شاخص‌های مطرح شده در بیانیه اعلام موجودیت معرفی کرد.

وی گفت: با نگاه مختصری به فضای رسانه‌ای و نخبگانی جریان انقلابی، به نظر می‌رسد هیچ یک از فهرست های اعلام شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از جامعیت برخوردار نیستند و دقیقا از همین روست که هیچ فهرستی به عنوان فهرست نهایی و قطعی جریان انقلاب در میان مردم و به ویژه جوانان انقلابی جا نیفتاده است.


حاجی حسینی افزود: این بدین معنا نیست که چهره های مفید و مؤثر به اندازه کافی وجود ندارند؛ افراد پاکدست و متخصصی وجود دارند اما ساز ‌و کار چینش فهرست ها با واقعیات جریان انقلاب و مصالح کشور فاصله دارد. به همین جهت با ترکیبی از چهره های برگزیده چند فهرست و با غلبه نگاه انقلابی و تخصص گرا نسبت به مسائل جریانی، به فهرستی ۳۰ نفره برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسیده‌ایم و با توجه به جمیع جهات، این افراد را برای قوه مقننه بهترین گزینه ها می‌دانیم.

سخنگوی فهرست جامع نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما ترکیبی از تحول خواهان، چهره های مؤثر و مطرح جریان انقلاب، چند نفر از فهرست های انتخابی دیگر و دو نفر از صدای ملت را معرفی کرده ایم و پای این لیست ایستاده ایم. اولویت اول ما بالا بردن مشارکت در انتخابات است و دوست داریم در این آوردگاه بزرگ انقلاب اسلامی، گوشه ای از بار را بلند کنیم و یکی از آجرهای بنای رفیع مردم سالاری را ما بچینیم.

فهرست «جامع نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام شد

حاجی حسینی تأکید کرد: در حال حاضر حرف و حدیث هایی در مورد ساز و کار گزینش ‌و چینش برخی فهرست ها شنیده می شود و این سؤال برای مردم به وجود آمده که اگر افرادی در همین ابتدای کار و فرایند تدوین لیست ها خلاف قواعد عمل کنند، چگونه بعدا این صلاحیت را خواهند داشت که برای ایران اسلامی قانون گذاری کنند.

حاجی حسینی اضافه کرد: ما این تعهد را به مردم می دهیم که اگر مورد اعتماد مردم قرار گرفتیم، از ابتدای کار، شفافیت حداکثری را از خودمان شروع کنیم، کمااینکه برخی از چهره های فعلی فهرست که در حال حاضر نماینده مجلسند، از طراحان شفافیت و شروع کنندگان داوطلبانه آن بوده اند. خط قرمز ما، نزدیک شدن به هرگونه رفتار شائبه برانگیز سیاسی و اقتصادی است و تلاش کرده ایم چهره های خوشنام را در فهرست بگنجانیم. ما عقد اخوت با کسی نبسته ایم و مسائل سیاسی و جریانی را ملاک انتخاب نمی‌دانیم. هرچند نگاه غالب ما با فهرست صدای ملت فاصله گفتمانی دارد اما دو نفر از آن فهرست برگزیده ایم که یکی اقتصاددان برجسته و استاد دانشگاه تهران و دیگری متخصص انرژی و استاد تمام دانشگاه شریف است.


ما در فهرست خود ۲۲ نفر با سابقه نمایندگی در ادوار مختلف و ۳ نفر با سابقه وزارت داریم. ۵ نفر از چهره های ما از بانوان هستند و ۳ نفر از روحانیون در فهرست داریم. مزیت دیگر فهرست ما این است که علاوه بر ری و اسلامشهر که نامزد اختصاصی دارند، برای پردیس هم نامزد اختصاصی داریم و مشکلات بسیار زیاد ساکنان پردیس از جمله دغدغه های ما بوده است.

حاجی حسینی ابراز امیدواری کرد مشارکت بالای مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب اسلامی باشد و همه مردم از منافع آن بهره مند شوند، همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند که پیروز انتخابات در نهایت مردم هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
میانگین سن هم بدین
به نظر شمادر بالای 40 ساله ها جرات و جسارت تغییر وجود دارد
اینها ایندفعه می خواهند چی بگیرند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست