بازدید 7590
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

درگذشت پردیس افکاری در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ درخشش فوتبال ساحلی ایران و افزایش توجهات به این تیم/ ایرج ملکی کیست و چرا نامش ترند شد؟/ نگرانی بابت تکرار ماجرای کوروش کمپانی با موبایل موسوی

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخبار و عناوینی مانند اعمال شب نیمه شعبان فوتبال ساحلی ایرج ملکی لیست های انتخاباتی علی اکبر رائفی پور موبایل موسوی بارش برف و باران و ... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۲۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 27 February 2024

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت قابل توجهی در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخبار و عناوینی مانند اعمال شب نیمه شعبان فوتبال ساحلی ایرج ملکی لیست های انتخاباتی علی اکبر رائفی پور موبایل موسوی بارش برف و باران و ... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.

درگذشت پردیس افکاری

پردیس افکاری یکی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران بود که در روزهای گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت و به واسطه این اتفاق نام او به یکی از عناوین پرتکرار فضای مجازی تبدیل شد.

پردیس افکاری در ۱۶ سالگی در مدرسه هنرپیشگی آناهیتا زیر نظر استاد مصطفی اسکویی دوره دو ساله بازیگری را گذراند. پس از آن فعالیت هنری خود را در عرصهٔ تئاتر با کارگردانان نامداری همچون رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری، قطب‌الدین صادقی بعنوان بازیگر ادامه داد. وی همزمان در سینما و تلویزیون شروع به فعالیت بازیگری نمود. او در مدت حضور خود در تلویزیون در تعداد زیادی سریال از جمله فکر پلید و طریق عشق نقش‌آفرینی نمود. پردیس افکاری در دوران جوانی نیز در برنامه‌های عروسکی بزبز قندی و هادی و هدی به عنوان بازیگر‌دان عروسکی نیز به فعالیت پرداخت.

پردیس افکاری ازسال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۳ در مدرسه آزاد فیلم‌سازی مسعود کیمیایی با عنوان استاد بازیگری به آموزش هنرجویان آن مؤسسه مشغول بود.

وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد هنر و معماری است.

اعمال شب نیمه شعبان

با فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) دوباره کسر قابل توجهی از جمعیت ایران و دیگر شیعیان جهان به جشن و شادی پرداختند و این روز بزرگ را گرامی داشتند.

با توجه به اینکه در روایات برای این روز و شب آن اعمال خاصی آمده است، در فضای مجازی بسیاری از کاربران پیرامون این موضوع جست و جو کردند.

حال‌وهوای جشن نیمه شعبان در گوشه‌وکنار کشور - تابناک | TABNAK

شب نیمه شعبان که طبق روایات‌، بعد از لیلة‌القدر افضل شب‌هاست و در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا می‌فرماید، اعمالی مانند غسل توصیه شده‌است که باعث تخفیف گناهان می‌شود.

همچنین احیاء در این شب به نماز، دعا و استغفار بسیار ثواب دارد، چنانکه امام زین العابدین(ع) نیز این اعمال را انجام می‌دادند و در روایات‌ آمده که هرکه این شب را احیا دارد، دل او نمیرد در روزی که دل‌ها بمیرند.

دلیل عدم واریز یارانه بهمن

دولت در ماه گذشته تصمیم گرفت تا مکانیزم پرداخت یارانه به شهروندان یارانه بگیر را تغییر دهد و همین موضوع سبب شد تا طی هفت روز گذشته برای بسیاری از کسانی که در لیست واریزی های سی ام هر ماه قرار داشتند این نگرانی پیش بیاید که مبادا از لیست یارانه بگیران خط خورده باشند.

چرا برای عده‌ای یارانه بهمن ماه واریز نشد؟

بر اساس این گزارش طبق اعلام قبلی سازمان هدفمندی یارانه های نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال جاری تغییر کرده است.

فوتبال ساحلی

درخشش بی نظیر پابرهنه گان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام جهانی و کسب عنوان سومی آن هم پس از یک شکست نزدیک به تیم قوی برزیل خیلی زود سبب شد تا تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در قلب بسیاری از ایرانیان جا بازکند و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار بگیرد.

بر اساس این خبر تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تا پای فینال مقتدرانه همه حریفان را شکست داد. در نیمه نهایی برزیل به سختی از سد ایران عبور کرد و با شکست ایتالیا قهرمان شد. در نهایت ایران با شکست بلاروس بر سکوی سوم ایستاد.

ایرج ملکی

ایرج ملکی کارشناس روابط عمومی نیروگاه بیستون کرمانشاه است که سابق بر این در فضای مجازی به واسطه لطیفه گویی و ساخت کلیپ طنز معروف بود، اما اکنون نامزد انتخابات مجلس شده و از این بابت در کانون توجهات قرار گرفته است.

ایرج ملکی کیست؟ از کار در روابط عمومی تا کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی

ایرج ملکی متولد سال ۱۳۵۲ در کرمانشاه و دارای لیسانس روابط عمومی و مهندسی کامپیوتر و فوق لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی است. او سال‌هاست کارمند دولت در وزارت نیروست. ایرج ملکی در حال حاضر کارشناس نیروگاه برق شهر بیستون کرمانشاه است. انتشار خبر نامزدی ایرج ملکی برای انتخابات مجلس و تأیید صلاحیت وی سر و صدای زیادی به پا کرده است. این چهره‌ی مشهور فضای مجازی که از حوزه انتخابیه کرمانشاه نامزد انتخابات مجلس شده است، پیشتر به واسطه‌ی تولید چند فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود.

لیست های انتخاباتی

با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان موضوع لیست های انتخاباتی نیز به صدر اخبار رسانه ها آمده و بسیاری از کاربران در مورد چند و چون این لیست ها در فضای مجازی جست و جو می کنند.

علی اکبر رائفی پور

علی اکبر رائفی پور یکی از فعالان سیاسی و سخنرانان ایرانی است که همواره به واسطه اظهارنظرها و تحلیل های عجیب و غریب مورد توجه قرار می گیرد. او که بعضاً با تحلیل های غلط خود جنجال ساز شده بود، حالا در مقام یک فعال سیاسی و کنشگر ظاهر شده و با لیستی مجزا در مقابل لیست جریان اصولگرایی ایستاده است و همین او را در کانون توجهات قرار داد.

علی‌اکبر رائفی‌پور متولد هشتم اردیبهشت ۱۳۶۳، مدرس ایرانی و نظریه‌پرداز توطئه است که به دلیل سخنرانی‌های جنجالی خود در دانشگاه‌ها دربارهٔ دین‌ها و فرقه‌گرایی، آخرالزمان، مهدویت، شیطان‌پرستی، فراماسونری و توطئه پرآوازه است. وی خود را حامی منجی آخرالزمان، دین‌ها و فرقه، صهیونیسم و پژوهشگر رسانه و کادر دانشگاهی معرفی می‌کند. وی بنیان‌گذار مؤسسه مصاف است که مخفف «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» است. به ادعای خودش دارای مدرک کارشناسی حسابداری است. در برخی رسانه‌های داخلی گاهی از وی در جایگاه پژوهشگر نیز یاد می‌شود.

موبایل موسوی

پس از ماجرای عجیب کوروش کمپانی و دزدیده شدن پول هزاران نفر حالا ماجرای موبایل موسوی و ترس از رخ دادن شرایط مشابه برای این مجموعه که در شمال کشور فعال است نیز سبب شده تا بسیاری از کاربران در مورد این مرکز فروش موبایل در فضای مجازی جست و جو کنند.

در همین باره، رئیس کمیسیون گوشی تلفن‌همراه اتاق اصناف ایران از توقف پیش فروش موبایل توسط موبایل موسوی خبر داد. سید حسین سادات حسینی گفت: «پیش‌فروش گوشی تلفن همراه زمان خاص و تعداد دارد و مجوز می‌خواهد. این شرکت از ما مجوزی نگرفته و نداشتن مجوز خودش جرم است. پیگیری‌های لازم در خصوص این شرکت صورت گرفته و اجازه نمی‌دهیم حق مردم ضایع شود. این فروشگاه با تبلیغات گسترده، گوشی‌های تلفن همراه را با فاصله قیمتی زیاد از قیمت معمول بازار و بسیار ارزانتر به فروش می‌رساند.

بارش برف و باران

با آغاز دور جدید بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و سرد شدن هوا بار دیگر اخبار هواشناسی و وضعیت جاده ها در کانون توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

بسیاری از کاربران دنبال این هستند که با اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی برنامه ریزی کرده و فعالیت های روزمره خود را بر همین اساس تنظیم کنند.

تشدید بارش برف و باران از دو روز دیگر در کشور

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
خوب دیگه ردیف جدید بودجه هم به نام فوتبال ساحلی پیدا شد. بودجه احتصاص دهید و بعد بالا بکشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
آمار وحشتناک از بی‌دندانی در ایرانی‌ها؛

۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال همه دندان‌های خود را از دست داده‌اند.
افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله هم در کشور ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
حدادعادل در سومین گردهمایی طلاب و روحانیت گفت :

گرانی، تورم و بیکاری به خاطر تحریم است!
کار مملکت به کجا کشیده که
جوک وجفنگ و لطیفه
برای صندلی مجلس خیز برداشته
رای دادن یعنی ادامه وضع موجود.
پاسخ ها
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
ممنونم از تابناک که صادقانه این نظر و مثبت منفی ها رو میزنه، کاش اونایی که هنوز خودشون رو به خواب زدن هم بیدار بشن
ببینید کارتون به کجا رسیده و مملکت به کدوم سمت رفته که رائفی پور هم لیست داده. یعنی یه طیفی هستند که ایدولوگشون اینه.
در حوضی که ماهی نباشه قورباقه سپهسالار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
تو نگران کار ما نباش استاد رائفی هم رو چشم ما جا داره
چرا مردم پولشان را از موبایل موسوی پس نمی گیرند
منتظر چی هستند
چه شود ... تو صحن مجلس فقط جای ایرج ملکی خالی بود :)))
شما در جایگاهی نیستید که تشخیص بدید رائفی پور تحلیل درست انجام می‌دهد یا تحلیل غلط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
حتما شما هستيد!
ضمن احترام به ایرج ملکی، از ملک شعرای بهار رسیدم به ملکی!
اگر ایرج ملکی بشه سر لیست ائتلاف شاید رای بدم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی