بازدید 5050

مگه سری قبل رای دادیم، چی شد؟!

«مگه سری قبل رای دادیم چی‌شد؟» سوال مهمی است که این روزها در فضای مجازی دست ‌به دست می‌شود، سوالی که پیش از این در ذهن بسیاری از مردم وجود داشت و نشان‌دهنده اهمیت لمس عینی اثرات قانونگذاری مجلس توسط عموم جامعه است و پاسخ به این سوال درواقع به معنای بررسی عملکرد مجلس یازدهم است.
کد خبر: ۱۲۲۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 25 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایمنا، پاسخ به این سوال درواقع به معنای بررسی عملکرد مجلس یازدهم است، عملکردی که در دو حیطه قانون‌گذاری و نظارت مجلس نمود پیدا می‌کند اما گاهی به دلیل ضعف در پوشش رسانه‌ای به گوش مردم نمی‌رسد.

حالا با پرتکرار شدن این سوال در فضای مجازی و به ویژه شبکه اجتماعی ایکس، کاربران در حال مرور برخی از مصوبات مهم و اثرگذار مجلس در حوزه‌های مختلف هستند.

مصوباتی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پزشکی، سیاسی و … که هرکدام به نوبه خود می‌تواند گره‌ی از مشکلات مردم باز کند اما شاید بسیاری از آن مطلع نباشند و یا از اهمیت آن غافل مانده باشند.

از طرفی بخشی از تمرکز جریان اپوزیسیون و مخالف رأی مردم، دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با القای این تفکر بوده که این حضور تأثیری در حل مسائل مردم ندارد.

در همین راستا نکته قابل توجه ارزیابی منطقی از عملکرد مجلس‌ها است، زیرا در هر دوره‌ای از مجلس مجموعه از قوانین تصویب می‌شوند که تأثیر آنها تنها محدود به عمر آن مجالس نیست و گاه دامنه تأثیر یک قانون، چند نسل را در بر می‌گیرد، به همین دلیل بررسی دقیق عملکرد مجالس برای شناسایی قوانین قوی و ضعیف، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای ارزیابی مجالس انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۲
واقعا شرم اوره پاسخ ها...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
کجاش شرم اوره...
تو هم اکر به جاهایی وصل بودی و منافعت اقتصا میکرد همین حرفا رو میزدی
بیمه رایگان پنج دهک یعنی توزیع فقر یعنی افزایش هزینه بیمه دهک های دیگر یعنی بی عدالتی. کم کردن دوره سربازی یعنی صدمه به نیروهای مسلح. حالا عدالت حکم می کند طرف مقابل را هم ببینید: دلار ر ا چند برابر کردند؟ تورم را چند برابر کردند؟ فشار به مردم را چند برابر کرندند؟ مهاجرت را چند برابر افزایش دادند؟ نا امیدی را چند برابر کردند؟ آزادی های عمومی را چقدر کاهش دادند؟ در کل زندگی مردم را چند پله نزول دادند؟ مرزهای شرقی را چقدر امن کردند؟ مهاجران غیرقانونی را چقدر بیرون کردند؟ و ... هزاران نابخردی دیگر که مثلا ده تا کار خوب در مقابل آن پشیزی نمی ارزد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
آفرین
این دفعه رای نمیدیم ببینیم چی میشه!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
رای دادن تا بحال به ضرر جامعه بوده است بعد از این اتفاق ناخوشایند تر خواهد بود.
مالیاتها هم بگویید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی ممنون که اینها را یادآوری می کنید
ولی یک سوال خودتان خنده تون نمی گیره؟
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه سایبری بگوید. ملت عقل دارن میدونن چه تاثیری داشته
استفاده از فیلترشکن و استفاده از پلتفرم دشمن جرمه دیگه؟؟
در تصمیمات این مجلس منافع مردم کم اهمیت ترین بخش بوده و افزایش شدید قیمت ها و مالیات ها در جهت افزایش درآمد دولت تنها واقعیت این مجلس است حالا با آمار و ارقام عجیب نمی توان برای این مجلس کارنامه خوب درست کرد در ضمن اگر در انتخابات دوره قبل اکثریت مردم شرکت می کردند بیشتر این نمایندگان فعلی در مجلس نبودند
اصلا همه عالم به خاطر شکوفایی همه جانبه ما در شگفتی به سر میبرن
به نماینده افشا گر میخواستم رای بدم اونم که رد شده
بهتره منصفانه در تابناک به این سئوال هم پاسخ داده
بشه و مردم از جمله خود من توجیه بشیم: سرمایه و رفاه ۴ درصدی ها چندین ده برابر شد و رفاه و سرمایه ۹۶ درصدی ها چندین برابر کمتر شد. خرید خیلی چیزا از جمله خانه و ماشین برای ۹۶ درصدی ها رویا و آرزوی محال شد. چرا؟ با گریه نوشتم
عجب چقدر این دولت خوب بوده و ما خبر نداشتیم من که رفتم رای بدم !!!!!!!!!!!!!!!
مردم تاثیرات را لمس میکنند دوست عزیز به اعلام کردن نیست، من هیچ فرقی ندیدم و هیچ تاثیری تو زندگی ما نداشته چون لحظه به لحظه زندگی مردم سخت تر‌از دیروزشون داره میشه، جامعه زمانی در‌مسیر درستی قرار میگیره که از دودستگی خارج و اعتماد متقابل بوجود بیاد؛ شما الان از یک شخصی که کابل های برق رو میدزده بپرسین که چرا اینکار رو میکنی میگه چرا نکنم وقتی همه دارن از بالا میخورن؛ اینجاست که یعنی اعتمادی وجود ندارد، من رای نمیدم چون اعتمادی ندارم نماینده های مجلس به فکر مردم باشند و بیشتر نظام و جیبشان مهم هست
خنده داره، هیچی نگن سنگین ترند
برای ما که آب نداشت ولی برای نماینده ها نون داشت
حالا چ فرقی میکنع براتون
سه نفر رای بدن یا س ملیون نفر
در هر صورت تو بوق و کرنا میکنید که آی ترکوندیم
فقط اونی‌ک‌نوشته مجوز وارددت خوروو ازاد شد
خخخخخخخخ
ازاد در حرف و بسته در عمل
و دو برابر شدن قیمت ماشین و مسکن
جدی میفرمایییین!!!
بورس زندگی مردم رو نابود کرد و وعده های پا پوچ در پوچ بود
حقوق کارگرها نصف خط فقر هم نیست
دقیقا چهار سال پیش ۱۳۹۸
گوشت ۱۲۰ هزار تومان
مرغ ۱۳ هزار تومان
پراید ۶۵ میلیون تومان
سکه ۵ میلیون تومان
روغن ۹ هزار تومان
شکر ۱۱ هزارتومان
...
باور نمیکنید به سمت قله حرکت میکنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی