نماینده مجلس: مشارکت، سوپاپ اطمینان نظام است

یحیی ابراهیمی نماینده دلفان می‌گوید: به نظرم با این وضعیتی که می‌بینم، مشارکت در انتخابات مجلس پیشرو حتی از مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم هم پایین‌تر باشد.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 01 February 2024

به گزارش «تابناک»، یک ماه تا برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده است، اما شواهد و قراین حکایت از مشارکت حداکثری مردم ندارد. در این رابطه، یحیی ابراهیمی، نماینده مجلس که صلاحیت او برای کاندیداتوری مجلس دوازدهم هم تایید شده با رویداد۲۴ گفتگو کرده است. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

بعضی افراد پیروزی‌شان در گرو عدم مشارکت در انتخابات است

* رهبر معظم انقلاب مدتی است که تاکید زیادی بر مشارکت حداکثری در انتخابات دارند، ولی عده‌ای به تاکید و سفارش‌های ایشان توجه نکردند و عملکرد‌ها بیشتر در تضعیف مشارکت است تا تقویت آن.

* بخش زیادی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست و بخشی مربوط به سوءمدیریت مدیران. این دو عامل باعث شده خیلی از مردم، انگیزه شرکت در انتخابات را نداشته باشند و پیش خود می‌گویند مگر قرار است با رای ما چه اتفاقی در کشور بیافتد؟  

* در بعضی شهرستان‌ها بعضی افراد، پیروزی خود را در عدم‌مشارکت مردم در انتخابات می‌دانند و این خیانت به رهبری، مردم و جامعه اسلامی است.  

دولت ۱۴ هزار میلیارد سهم بازنشستگان را پرداخت نکرد

* بُعد نظارت مجلس ضعیف است و باید این را قبول کنیم. خیلی موارد مجلس قانون وضع می‌کند، ولی دولت اجرا نمی‌کند. پارسال ۱۴ هزار میلیارد تومان پول برای بازنشستگان کنار گذاشتیم، ولی پرداخت نشد. نظارت مجلس کجا بود؟ چرا در موضوع چای دبش، ۳.۷  میلیارد دلار اختلاس شد و ما بعدا متوجه شدیم؟ حالا که فهمیدیم چه اتفاقی افتاد؟ باید پرسید ما کجای کار هستیم؟  

* انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات پایین است. باید همه مسئولان و نمایندگان تلاش کنند تا در این یک ماه با کار‌های توام با خروجی، تا حدی در جامعه اعتمادسازی کنند.  

مشارکت، سوپاپ اطمینان نظام است/ نرخ مشارکت از مجلس یازدهم هم پایین‌تر خواهد بود

* مشارکت حداکثری سوپاپ اطمینانی برای پایداری نظام جمهوری اسلامی است.  

* به نظرم با این وضعیتی که می‌بینم، مشارکت در انتخابات مجلس پیش رو، حتی از مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم هم پایین‌تر باشد.

* با تمام نگرانی‌هایی که وجود دارد، به نظرم ترکیب مجلس آتی بهتر می‌شود و مجلس از تک‌صدایی درمی‌آید. تاکید رهبر معظم انقلاب هم این بود که همه جریانات سیاسی در صحنه باشند. تک‌صدایی جز خسران چیزی برای مملکت ندارد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی