بازدید 28526

نحوه محاسبه قیمت طلا و سکه

در این مقاله شما را با نحوه محاسبه قیمت طلا در هنگام خرید و فروش و همچنین نحوه محاسبه قیمت سکه آشنا میکنیم.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 24 February 2024

قیمت طلا

انواع قیمت گذاری طلا

قیمت گذاری بر روی طلا با توجه به عیار طلا و واحد اندازه گیری طلا متفاوت است. قیمت جهانی طلا بر مبنای واحد اونس محاسبه میشود و قیمت طلا در داخل ایران بر مبنای واحد گرم و مثقال محاسبه میگردد. عیار طلا نیز یکی از معیارهای قیمت گذاری بر روی طلا محسوب میشود. هر روز میتوانید قیمت طلا و قیمت سکه را از سایت  بازار طلا  گلد نیوز دنبال کنید.

نحوه محاسبه قیمت طلا در هنگام خرید زیورآلات طلا

برای محاسبۀ سریع قیمت طلا می‌توانید فرمول زیر را انجام دهید. برای این منظور فقط به یک ماشین حساب نیاز دارید تا مثل طلافروش‌ها خیلی سریع قیمت طلا را به‌دست بیاورید. دستوری که پائین نوشته‌ایم را به ترتیب انجام دهید:

اول از همه روی ماشین حساب، قیمت یک گرم طلا را به‌اضافۀ فی‌اجرت + ۱۶ کنید. سپس دکمۀ % (درصد) ماشین حساب را بزنید. بدون هیچ کار اضافه‌ای، دکمۀ ضربدر را در ماشین حساب بزنید و وزن طلا را وارد کنید. در آخر دکمه‌ی مساوی (=) را بزنید تا قیمت طلا مشخص شود.

قیمت یک گرم طلا + فی‌اجرت + ۱۶ + % × وزن طلا = قیمت طلا

قیمت سکه

محاسبه قیمت طلای دست دوم هنگام خرید

زمانی که قصد خرید طلای دست دوم را دارید، روش محاسبه کردن طلا بسیار اهمیت دارد و باید حتما دقت کنید که دوباره هزینه ساخت پرداخت نکنید. روش محاسبه به این صورت است که در ابتدا قیمت هر گرم طلای 18 عیار را ضرب در وزن طلا می‌کنیم، سپس عدد بدست آمده را با 7 درصد سود فروشنده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده جمع می‌کنیم.

 به طور کلی به این صورت است:( قیمت هر گرم طلا × وزن طلا) + ( %9 مالیات بر ارزش افزوده + %7 سود فروش)

محاسبه قیمت طلا در زمان فروش

حتی اگر فقط یک روز از خرید طلای شما گذشته باشد و بخواهید آن را بفروشید، اجرت پرداخت و سودی که طلا فروش برده است از جنس طلا کسر می‌شود و طلا به قیمت طلای دست دوم از شما خریداری خواهد شد. این یک قانون است و در همۀ واحدهای طلافروشی اجرا می‌شود. چرا؟ به این دلیل که بر اساس قانون، طلافروش حق ندارد طلای نویی را که به قیمت طلای کهنه خریداری کرده، دوباره به فرد دیگر بفروشد.

تبدیل واحدهای اندازه گیری طلا

مثقال طلا برابر با 4.608 گرم است. يك سيرطلا نیز برابر 16 مثقال است. یك اونس طلا حدود 1/31 گرم وزن دارد. هرچند هر اونس طلا دارای چند روایت وزنی است که مهمترین آن در آمریکا شایع است. هر اونس طلا در آمریکا حدود 35/28 گرم وزن دارد. جهت اطلاع از قیمت مثقال طلا امروز وارد سایت گلد نیوز شوید تا از قیمت روز طلا اطلاع پیدا کنید.

قیمت دلار

قیمت سکه

برای محاسبه قیمت سکه با انس ، کافی است تا قیمت یک انس طلا را در قیمت روز یک دلار ضرب کنید. نتیجه‌ی به‌دست‌آمده را بر عدد ۴٫۲۴۹۲۷ تقسیم کنید. به‌این‌ترتیب قیمت یک سکه طلای تمام را به دست خواهید آورد.


محاسبه قیمت سکه با استفاده از طلا ۱۸ عیار

ابتدا قیمت طلا ۱۸ عیار را در سایت های آنلاین مشاهده می کنبم. همانطور که میدانیم طلا ۱۸ را به صورت ۷۵۰ نیز گزارش میکنند و عیار سکه هم (هر نوع سکه ای) ۲۲ یا ۹۰۰ است. در نتیجه باید طلا ۱۸ عیار را به ۲۲ عیار تبدیل کنیم و نهایتا در قیمت طلا ۱۸ عیار ضرب کنیم.

قیمت سکه امروز ، قیمت نیم سکه امروز و قیمت روز طلا  را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید و همچنین در جریان جدیدترین اخبار صنعت طلاوجواهر ایران نیز قرار بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست