بازدید 7911
مرور روزنامه‌های شنبه ۵ اسفندماه

فرهنگ ایرانی‌- اسلامی و لکه ننگ تمسخر معلولان/نقد رسالت بر بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب/روزنه گشایی با جامعه محوری منافاتی ندارد

جزییات طرح «یک روز بعد از حماس» نتانیاهو، مصوبه‌ای جدید، ممنوعیتی تازه، اتهام جدید با طعم موشک؟!، بانک مرکزی علیه بورس؟ رمزگشایی از ماجرای درختان پادگان ۰۶، یک رسوایی حقوق بشری برای اروپا، کمترین تورم ۲ سال اخیر، تقابل ستاره‌های ساحلی ایران با معمار برزیلی، هم یارانه، هم کالابرگ و توهم به سبک نتانیاهو از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۵ 24 February 2024

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز شنبه ۵ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که رسیدن رشد اقتصادی پاییز به عدد ۵.۱ درصد، نگاهی به فهرست‌های انتخاباتی، چالش‌های صادرات صنایع غذایی و ناگفته‌های پیشرفت ۲۰ درصدی نهضت ملی مسکن در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 


فرهنگ ایرانی‌- اسلامی و لکه ننگ تمسخر معلولان


ابوالفضل سعید‌ی طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت نوشت: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَى أَن یَکُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْد َ الْإِیمَانِ وَمَن لَّمْ یَتُبْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ
ﺍی ﻛﺴﺎﻧی ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ آورد ه‌اید، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻗﻮﻣی ﻗﻮم ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﺨﻨﺪ ﻛﻨﺪ، ﺷﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺯﻧﺎﻧی ﺯﻧﺎﻥِ [ﺩﻳﮕﺮ]ﺭﺍ [ﺭﻳﺸﺨﻨﺪ ﻛﻨﻨﺪ]، ﺷﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻋﻴﺐ ﻣﮕﻴﺮﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ لقب‌های ﺯﺷﺖ ﻣﺪﻫﻴﺪ ﭼﻪ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﺎم ﺯﺷﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ. ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺗﻮﺑﻪ ﻧﻜﺮﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻧﺪ. (سوره حجرات آیه ۱۱)


باز هم بار د یگر، نارسایی سامانه‌های نظارتی د ر سازمان عریض و طویل صد ا‌و‌سیما، انحرافی اخلاقی و غیرقانونی را رقم زد. سازمانی که قرار بود د انشگاه کشور برای عامه مرد م باشد، به سخیف‌ترین شکلی به بهانه طنز، بازی با حیثیت قشری رنجد ید ه که با تصویب قانون حمایت از معلولین امید آن د اشت که د ر پهنه جامعه اسلامی د یگر شاهد تکریم و هم‌ترازی با د یگر اقشار محترم خواهد بود، باز د ر برنامه‌ای سخیف از رسانه مد عی توسعه فرهنگی زخم خورد.


اینک که به یمن حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی و پس از د هه‌ها تلاش همه آزاد گان و خیرخواهان د ر جهت پالود ن فرهنگ جامعه از آلود گی‌های تبخترآمیز برخی ناآگاه و تربیت ناد رست‌یافته، که برای تحقیر د یگران یا از روی طنز سیاه، حیثیت انسانی معلولان را آلت د ست خود قرار می‌د اد ند، از د ریچه برنامه‌ای د ر شبکه نسیم، سمی‌ترین و آلود ه‌ترین گونه طنز، آینه فرهنگ ایرانی- اسلامی را تیره کرد و شگفت آنکه از سکاند اران این رسانه ملی هیچ واکنش پوزش‌خواهانه و اصلاحگرانه‌ای صاد ر نشد، با اینکه به تازگی با پیگیری‌های تشکل‌های مرد م‌نهاد و سازمان بهزیستی کشور، د ر نشست‌هایی با مسوولان صد ا و سیما مصوباتی برای پایش و د وری از این روش‌های آلود ه ساز فرهنگ، صاد ر شد ه بود.
چشم‌د اشت اجتماع بزرگ معلولان که افتخار د ربرگیری مجاهد ان زخم‌خورده از دشمنان ناپاک و ابرقد رتان سفاک را بر تارک خود د ارد، برخورد د رخور با سازند گان و ناظران برنامه بگو بخند شبکه نسیم و پوزش‌خواهی مسوولان صد ا‌و‌سیما است تا همگان د ریابند که د ر جامعه‌ای با پشتوانه هزاران سال، برای تحقیر و تمسخر هیچ قشری، به ویژه قشری اگرچه نمود شان ناهمانند ماست، اما فرهیختگان ستمد ید ه‌ای را د ر میان خود د ارد، هیچ جایی نیست.

 

روزنه گشایی با جامعه محوری منافاتی ندارد


علی باقری طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان روزنه گشایی با جامعه محوری منافاتی ندارد نوشت: شخصا دو گانه‌ای که این روز‌ها میان طیف‌های اصلاح‌طلب ذیل عنوان «تدریج‌گرایی و صندوق‌محوری» از یکسو و «جامعه‌محوری» از سوی دیگر به راه افتاده را قبول ندارم. البته درست است که این روز‌ها ۲ رویکرد و ۲ نگاه در مجموعه نیرو‌های اصلاح‌طلب درباره نحوه کنشگری در انتخابات ۱۴۰۲ به چشم می‌خورد، اما گزاره‌هایی در این میان وجود دارد که باید در خصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر کرد. در شرایطی قرار داریم که گروهی از اصلاح‌طلبان، معتقدند شرایط برگزاری انتخابات استاندارد نیست، انتخابات عادلانه نیست و در واقع شرکت در این انتخابات، خیری برای جامعه و مردم به همراه ندارد، ضمن اینکه پیمایش‌ها و بررسی‌های میدانی و تحلیلی نشان می‌دهند، مردم هم رغبتی برای مشارکت در انتخابات ندارند، بنابراین نباید در انتخابات مشارکت فعالی داشت. این یک رویکرد است؛ طیف‌های دیگر اصلاح‌طلب، ضمن اشتراک نظر در خصوص چگونگی وضع موجود (استاندارد نبودن و عادلانه نبودن انتخابات و عدم رغبت مردم به مشارکت در انتخابات) همچنان معتقدند که حتی در این شرایط محدود نباید فضا را به نفع رقیب رها کرد. استدلال این طیف هم مبتنی بر این گزاره کلی است که عدم شرکت در انتخابات هم خیر عمومی به دنبال ندارد. به عبارت روشن‌تر به استناد تجربیات سال‌ها و دهه‌های گذشته، می‌گویند، عدم شرکت در آوردگاه‌های سیاسی نه انتخابات را در دورنمای آینده استاندارد می‌کند، نه حاکمیت را متقاعد و مجبور می‌کند که انتخابات را استاندارد و عادلانه برگزار کند. آوردگاه‌های انتخاباتی بسیاری را در سال‌های قبل می‌توان نام برد که در بطن آنها، اقبال و مشارکتی در آن‌ها وجود نداشته و مشارکت در پایین‌ترین درجات ممکن ثبت شده، اما رویکرد حاکمیت نسبت به ساز و کار برگزاری انتخابات به گونه‌ای نبوده که مشارکت پایین مردم و گروه‌های سیاسی، تاثیر تعیین کننده‌ای در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌هایش داشته باشد. ا

با همین مقدمات است که گروه دوم می‌گویند؛ ۱) عدم شرکت در انتخابات، خیر و فایده‌ای ندارد و منجر به بهبود فرآیند‌ها نمی‌شود، ۲) استفاده از حداقل‌های موجود (یعنی تایید صلاحیت نامز‌های دلسوز، توسعه‌گرا، معتقد به مردمسالاری و شایسته‌سالاری) و حضور آن‌ها در قالب فراکسیون اقلیت مجلس دوازدهم، می‌تواند در حد خود اثر وضعی در بهبود شرایط و یا حداقل، ممانعت از بدتر شدن شرایط موجود کشور داشته باشد! لذا گروه دوم (سیاست‌محوران) معتقدند در همین شرایط با همین استاندارد‌ها و با همین وضعیت موجود در نقاطی که امکان مشارکت در انتخابات وجود دارد، استفاده از روزنه‌ها و حداقل‌ها می‌تواند در حد خود برخی از شرایط را بهبود بخشد. در حال حاضر محافل اصلاح‌طلبی، تحت‌الشعاع این دو نگاه قرار دارند. در عین حال باید توجه داشت، اینکه بخواهیم اعلام کنیم که یک گروه جامعه‌محور است و گروه دیگر جامعه‌محوری را بی‌اهمیت می‌داند، فاقد موضوعیت است. گمان نمی‌کنم یک چنین دوگانگی میان اصلاح‌طلبان از اساس درست باشد. چرا که می‌توان فعالیت‌های جریانی که معتقد به استفاده از ظرفیت‌های صندوق رای و نهاد انتخابات است را به عنوان یکی از مصادیق عینی فعالیت جامعه محور در نظر گرفت. باید توجه داشت، فعالیت جامعه‌محور لزوما مقابل نگاه مشارکتی به نهاد انتخابات که نیست، وقتی یک جریان سیاسی در انتخابات فعال می‌شود و در ادامه مشارکت جو می‌شود باید ارتباط مویریگی و نزدیکی با بدنه جامعه ایجاد کند. ارتباط با گروه‌ها و شخصیت‌های مرجع، چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان مراکزی که آرای آحاد جامعه از آن‌ها تبعیت می‌کند باعث شکل‌گیری این ارتباط با اقشار مختلف جامعه می‌شود. این گزاره، یکی از مصادیق روشن جامعه محوری است؛ لذا من هیچ دوگانگی میان این دو طیف اصلاح‌طلب نمی‌بینم. یک جریان مشارکت‌جوی انتخاباتی می‌تواند در عین حال، یک جریان معتقد به فعالیت‌های جامعه‌محور باشد و برعکس. بالاتر از آن، فکر می‌کنم لازمه حرکات انتخاباتی و صندوق محوری، تقویت بُعد جامعه‌محوری آن جریان نیز محسوب می‌شود.


نقد رسالت بر بیانیه ۱۱۰ نفر اصلاح طلب


محمدکاظم انبارلویی در سرمقاله امروز رسالت با عنوان درآمدی بر بیانیه ۱۱۰ نفر نوشت: بیانیه ۱۱۰ تن از چهره‌های اصلاح‌طلب مهم است. مهم نه از باب این‌که آن‌ها اعلام کردند در انتخابات آینده شرکت می‌کنند و فهرست می‌دهند. مهم از این باب که ۶ گزاره عقلانی در آن نهفته است. آن‌ها اعلام کرده‌اند:
۱- حق رأی یک ظرفیت‌سازی برای کنش سیاسی است، از آن نمی‌گذریم.
۲- خیر حضور در انتخابات بیش از تحریم آن است.
۳- محبوبیت ما با رادیکال شدن حاصل نمی‌شود.
۴- تحریم و مشروعیت‌زدایی به کار انقلاب می‌آید ما نمی‌خواهیم انقلاب کنیم، چون ممکن نیست.
۵-تحریم انتخابات موجب تشدید تحریم اقتصادی می‌شود.
۶- کاهش مشارکت، تحریم‌ها و تهدید‌های دشمن را تشدید می‌کند.
ترجمه ساده این ۶ گزاره این است که این ۱۱۰نفر که در میان آن‌ها اساتید دانشگاه، افراد خوش‌سابقه در خدمت‌گزاری به مردم در دولت‌های گذشته، روزنامه‌نگار، نویسنده، فعال سیاسی و ... دیده می‌شود به جبهه اصلاحات که اکنون نمایندگی جریان به اصطلاح اصلاحات را یدک می‌کشد، می‌گویند:
شما در حال همراهی و همگرایی با سیاست‌های تجاوزگرانه آمریکا برای تشدید تحریم‌ها و تهدید‌ها علیه ملت ایران هستید. این بزرگ‌ترین خیانت به ملت است و ما نمی‌خواهیم در این خیانت با شما شریک باشیم.
ترجمه دیگر این گزاره‌ها این است که رأی دادن، یک حق است که آمریکا می‌خواهد این حق را از بخشی از فعالان سیاسی کشور بگیرد و با کاهش مشارکت، مهر عدم مشروعیت به نظام بزند، تا هرگونه تجاوز نظامی و تحریم اقتصادی را توجیه کند. ما حاضر نیستیم در این حوزه هم‌صدایی با پنتاگون، سیا و اشرار کاخ سفید داشته باشیم.
در بیانیه ۱۱۰ نفر کنایه به نظام و فحش و ناسزا به رقیب زیاد است، اما اگر این ناسزاگویی‌ها و تیکه‌پرانی‌ها را کنار بزنیم آن ۶ نکته عقلانی را در سیاست‌ورزی حضرات در سپهر سیاست ایران به خوبی می‌شود دید.
از باب محاسبات دو دوتا چهارتای سیاسی، تصریح شده است: خیر «مشارکت» بیشتر از شر «تحریم» است. فهم «خیر همگانی» و انتخاب بین دو گزینه بد و بدتر کمترین دستاورد این بیانیه برای یک ضلع رقابت سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفند است.
اکنون جبهه اصلاحات بین دو گزینه قرار دارد.
گزینه پیوستن به رضا پهلوی، احزاب تجزیه‌طلب، مخالفان نظام، منافقین و اردوگاه غرب به‌ویژه آمریکا علیه ملت ایران یا گزینه پیوستن به ۱۱۰ تن از نخبگان حوزه به اصطلاح اصلاح‌طلبی که رفقای گرمابه و گلستان قبل و بعد از انقلاب با آن‌ها بودند.
مجمع روحانیون مبارز در برزخ انتخاب این دو گزینه گیر کرده است چشم آن‌ها به خاتمی و بهزاد نبوی است که به سوی کدامین می‌روند:
هم‌صدایی با ملت یا هم‌گرایی با دشمن؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
کاری با خوب و بد بیانیه این صد و ده نفر نداریم ولی روزنامه رسالت به تعبیر خودش «ترجمه ساده» ای از آن شش گزاره عقلانی انجام داده که در آن شرکت نکردن در انتخابات معادل «خیانت به ملت» و «هم صدایی با پنتاگون، سیا و اشرار کاخ سفید» دانسته شده.

مشهور است که آدم زنده وکیل وصی نمی خواهد. با این حساب ظاهراً هیچکدام از آن صد و ده نفر زنده نیستند وگرنه این روزنامه نمی توانست از قول آنها حرف بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
اون ۱۱۰ نفر هم بین مردم منفی شدند تامام
کی اخه واسه اصلاح طلب یا اصولگرا دیگه تره خرد میکنه؟ دوران رای دادن دیگه گذشته و مفهوم خودشو از دست داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
خواهیم دید! شما وطن فروش ها رای ندید بهتره اونی که باید رای بده به گزینه بهتری رای میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
وطن فروش کیه میخواهید پز انتخابات بدید سفره مردم خالی در حسرت همه چی موندن فرزندانشان فاقد کار و در خانه مانده هستن و قادر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستن اونوقت شما به این مردم خسته دل و نا امید میگید وطن فروش. شما اگر سفره ات رنگین هست برو وبه بهترین گزینه برای خودت رای بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
من رای نمیدم تو فکر کن من وطن فروشم البته آمار ما وطن فروشها خیلی بالاست
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
۰۹:۵۲
من عاشق ایران و ایرانی هستم و هر لحظه لازم باشه حاضرم جانمو فدای این خاک کنم ولی در این انتخابات شرکت نمیکنم تا مهر تاییدی به وضع ناامیدکننده امروز نزنم
کیهان درست میگه پوتین باید ممنون طوفان الاقصی باشه
کسی معلولین رو مسخره کنه یه غرب زده دوزاریه وگرنه ایرانی های اصیل و خدا ترس من ندیدم مسخره کنن کسی رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حالا انقد فشاری شدی که باید همه چی رو به غرب زده ها ربط بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
به صدا و سیما ی جبلی بگو
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
والا کار صدا سیمای خودتون بود . خوبه گردن گیرتونم خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
اتفاقا روس پرست ومزدوران معلولین را مسخره میکنند .....یه نگاه به تلویزیون بنداز
ما که نفهمیدیم جهان صنعت چی میخواد بگه
کشوری که صدها هزار معلول جنگی را دارد، تمسخر معلولین چه جانباز چه مادرزادیا در اثر حادثه را فقط یک عده انسان کم عقل می تواند مایع تمسخر قرار دهد، رئیس سیما هر چه سریعتر از این عزیزان و خانواده های دردکشیده شان عذرخواهی و دلجویی نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
مایه
به برکت فضای مجازیه که کارهای سخیف صدا و سیما و خیلی از ارگانها و سازمانها دیده میشه و گرنه با رسانه متمول و صدای بلندی که دارن ، سخن خیلی از خودیها رو به اسم سوره به مردم قالب میکردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
خود مجازی که هزاران برابر سخیف تره
رسانه ای که همه اخبار را بیطرفانه منتشر نکند فقط پروپاگاندا است.
شما عقده گشایی کردید وگرنه به فکر معلولان نیستید، آنچه رخ داد تمسخر گدایی به هر نحو است از جمله خود را به معلولیت زدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
آفرین خیلی باهوشی فکر کنم به جای ساندیس بهت انرژی زا دادن این بار
مردم در اجاره خونه و نون شب موندن شما دنبال انتخابات هستید ؟ مجلس اینده هم دنبال رو قبلی ها هستن از فضا که نمیان
نظارت در صدا و سیما محدود به حجاب و مسائل سیاسی است، شامل موضوعات اخلاقی و اجتماعی نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
افسوس
وقتی هنرمندهای واقعی و توانارو بیرون میکنن یا ممنوع الکار شون میکنن عاقبتش میشه همین فاجعه ها
از یه عده بی هنر و بی استعداد و بادمجون دور قاب چین و ... انتظار برنامه سازی نداشته باشید فقط پولشونو از بودجه نجومی که میگیرید بدید برن و همون سریال ها و فیلم های دهه های قبل رو نشون بدید سنگین ترین بخداااا
خیر حضور مردم در انتخابات برای مسئولینی است که به خواسته های مردم بی توجهند و فقط پز مشارکت مردم را می دهند. و برای مردم خیری ندارد!
این حق انتخابی بود برای مسئولین که تن به خواسته های مردم بدهند یا تحریم بیشتر و فشار خارجی بیشتر را بپذیرند و البته الان برای انتخاب دیر است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
دمت گرم
بیانیه آن ۱۱۰ نفر خلاف برداشت مردم از شرایط موجود و خلاف وجدان بیدار عمومی جامعه است . هنوز یک نفر یا یک رسانه مثل همین روزنامه رسالت نتوانستند یک دلیل قانع کننده برای شرکت در انتخابات بیاورند حتا یک دلیل .
سالهاست که صدا و سیما برای مردم ایران برنامه ای درست و اصولی تولید نمی کند . و به همین دلیل هم مخاطب خود را از دست داده است . حیف این همه پول بیت المال که صرف هیچ و پوچ می شود
آقایان نماینده مجلس
چراا معلولین شاغل باید مالیات پرداخت کنند؟چرا مصوبات امور مالیاتی امتیازیا معافیت مالیاتی برای معلولین درنظر نمیگیرد؟ پس فرق یک انسان سالم با یک معلول چیه؟
مردمی که امروز در انتخابات شرکت نمی کنند همانهایی هستند که سالها به هوشمندی و دشمن شناسی آنها افتخار می کردید اینها آلت دست دشمن نیستند و منتظر فرمان کسی برای شرکت یا تحریم انتخابات نیستند! فقط تحملشان تمام شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
احسنت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
تا زماني كه با آقايان هستند مي شوند مردم خوب و فرهيخته....به محض اينكه چيز ديگري بگويند حتي اگر حق را گفته باشند مي شوند عوامل دشمن!!! بزرگترين دشمن ايران خود همين مسئولين هستند
متاسفم از این برنامه های بی محتوای
برای سنجش صداقت مسئولین صبر می کنیم ببینیم پس از انتخابات فشارهای حجاب و فضای مجازی و ....زیاد میشود یا خیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
لایحه حجاب رو نگه داشتن برای بعد از انتخابات!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
از عصر انتخابات کشور بر می گردد به تنظیمات کارخانه
كشور و جامعه ما به لحاظ سياسي، فرهنگي، اقتصادي، آموزشي.... نيازمند يك پالايش و بازسازي بنيادي است. و اين با روش هاي فعلي و ظاهر سازي و شعار دادن محقق نمي شود

نخبگان و فرهيختگان واقعي را كه رانده و اخراج كرده ايد دعوت كنيد. از ايشان دلجويي نماييد و راهكار بخواهيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
کدوم نخبه ای خارج شده؟ ما که هر خارج نشینی می بینی پخمه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
تلوزیون ایران امروز مایه یاس و نومیدی و نفرت پراکنی در جامعه است و اتحادملی مردم را ضایع کرده است

شب و روز یک جناح خاص دارن سیاست و جبهه و نقطه نظرات سیاسی اجتماعی و فرهنگی خودشونو تبلیغ می کنند غافل از ریزش شدید مخاطب

اقایان سه نفر نشستن سه ساعت وقت رسانه پرهزینه را گرفته اند دارن راجع به خانواده و نحوه برخورد با بچه های خودش و اینکه ما مجریان کلا در فرهنگ اسلامی غرق هستیم و ....
والی
| Japan |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
در جواب ناشناس ۹:۵۱
خودت که سواد نداری لاقل اگر باسوادی در اطرافت هست بده یک سرچ تو گوگل بکنه تا لیست اسامی ایرانیهاییکه در بهترین دانشگاه های معتبر خارجی مشغول تدریس هستند و یا در مهمترین و معروف ترین موسسات علمی و پژوهشی دنیا در رده های بالا مشغول بکار هستند رو دربیاره تا بفهمی پخمه اند یا نخبه؟؟؟؟
روزنامه رسالت درباره بیانیه 110 نفر: نویسندگان بیانیه از مشتی فحش و ناسزا و کنایه زدن‌های بی مورد، به 6 راهکار متضمنِ خیر همگانی رسیده اند!!
کار وزیر صنعت و معدن و تجارت چیست؟
کارش این است که ببیند کدام صنعت و کدام معدن و کدام تجارت با بحران سود دهی مواجه است و علت یابی کند و بسته های حمایتی و تشویقی بدرد بخورد به آنها ارائه کند
بورس با عدد و رقم به شما نشان می دهد که کدام صنعت نیاز به کمک مادی و معنوی دارد
تا هم تولید کننده و هم کارگر و هم کسی که در بورس سرمایه گذاری کرده است دچار بی انگیزگی نشود
به فکر دیگران باشید تا خدا هم به زندگی شما برکت بدهد
آقای انبارلویی کار از اصلاحطلب و اصول گرا گذشته مردم زیر بار گرانی و فقر کمرشان شکسته و نمی خواهند رای بدن
برای اعتراض به وضع موجود چکار باید بکنیم که انگ منافق و پهلوی دوست و ... نخوریم
شما بگو مردم چطور اعتراضشان را نشان بدهند که پرونده سازی برایشان درست نشه
بابا رسانه میلی ول معطله.وگرنه تن ماهی مکنزی تبلیغ نمی کرد.( مکنزی نام ژنرال آمریکایی است که در ترورناجوانمردانه سردار سلیمانی نقش داشت)آن هم بعد شهادت سردار ودرست بعد از واقعه کرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
چرت و پرت نگو هر گردی که گردو نیست اما هزاران اسم محمد و علی داریم آیا همه آنها پیامبر یا امام هستند
بچه شش هفت ساله بودیم یکی از بچه ها پاش میلنگید مادرم مدام توصیه می کرد نبادا یووقت مسخره اش کنی؟ بعد یک دستگاه عریض و طویل با هزاران میلیارد بودجه هنوز نمی فهمن نباید معلول رو مسخره کرد.
تمسخر معلولان از انسانیت به دور است
اصلاح طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی باهم ندارند
کلا مسخره کردن کار زشتی است
تمسخر کار زشتی هستش. وقتی شهاب حسینی دربرنامه خود ودرحضور آقای محسن تنابنده شروع کرد به مسخره کردن یک مازندرانی و به تمسخر لهجه مازندارنی یک غریق نجات را به قول خودش که شاید فوت کرده باشد به تمسخر گرفت واقای تنابنده که این همه نون ونمک مازندرانی ها را خورده ،می خندید . دیگر چه انتظاری ازبعضی ها دارید. انشا الله تن شهاب حسینی به پر مازندرانی ها خواهد خورد. دیر نیست آقای حسینی.
ما باید در انتخابات شرکت کنیم وبه نمایندگان مخالفان خود رای بدهیم تا در مجلس بر علیه ما قانونگزاری کنند .و هر کاری می کنند گناهش به گردن ما هم باشد ..
جامعه را به خودی و غیر خودی طبقه بندی کنند و به خودی ها امتیاز بدهند و حق زندگی را از غیر خودی بگیرند .
ما باید در انتخابات شرکت کنیم و به طرفداران تابناک رای دهیم که حتی یک کلمه به نفع مردم عادی نمی نویسد .حتی یک کلمه .هر چه می نویسد دیدگاه اصحاب قدرت است.
در میان نمایندگان فقط علی مطهری از مردم دفاع می کند
هیچ کدام از امضا کنندگان بیانیه 110 نفر مستاجر نیستند ... این بیانیه از روی شکم سیری نوشته شده و ربطی به مردم عادی جامعه ندارد ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی