بازدید 29069

از «لیست دقیق شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس» تا «نظر حداد عادل درباره احتمال ائتلاف با جبهه پایداری»

8 روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹ 22 February 2024

نن

8 روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

 

وزیر کشور: آینده ایران دست رای اولی‌ها است
وزیر کشور تصریح کرد: جوانی که در ۱۱ اسفند پای صندوق می آید و جوانان رای اولی با مطالبه‌گری می‌خواهند ایران را بسازند و این افراد کسانی هستند که آینده ایران به دست آنها خواهد بود.احمد وحیدی روز چهارشنبه با حضور در گردهمایی پنج هزار نفری دختران رای اولی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی افزود: جوان یعنی پویایی، آزادگی، ساختن آینده که در وجود شما جوانان متبلور است، امروز در آستانه میلاد مهدی موعود و در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) جشن ظهور با ۱۱ اسفند پیوند خواهد خورد که در آن اراده جوانان ما یک بار دیگر در صحنه خواهد درخشید.

 

 

فرزند آیت‌الله مهدوی کنی کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم شد 
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه با دعوت جامعه، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌ام، گفت: با شورای وحدت و شورای ائتلاف برای حضور در لیست ها رایزنی‌ داشتم.محمد سعید مهدوی کنی، با بیان اینکه در انتخابات مجلس نامزد شده‌ام، اظهار کرد: جامعه روحانیت لیست جدا نداده دنبال اتحاد نیروهای انقلاب است در شورای مرکزی مقرر شد چند نفر از اعضای شورای مرکزی نامزد شوند لذا مقرر شده که بنده نامزد شوم.

 

 

لیست دقیق شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس 
شورای وحدت نیروهای انقلاب، فهرست انتخاباتی خود در تهران را منتشر کرد. بنا به اعلام روابط عمومی شورای وحدت این فهرست با سرلیستی منوچهر متکی به ترتیب حروف الفبا این شرح است:

1 - کمال اکبری
2 - لاله افتخاری
3 - علی‌اکبر ترابی
4 - سید جواد جلالی
5 - مرتضی چیت‌سازیان
6 - حبیب اله حبیبی
7- ابراهیم حسن بیگی
8 - سید جواد حسینی
9 - زهرا حجازی‌زاده
10- سید ابوالقاسم رئوفیان
11 - علی آرش رناسی
12 - علی روزبهانی
13 - سید مهدی رفیعی
14- حمیدرضا سیفی
15 - سید سعید سیدآقابنی هاشمی
16 - مصطفی زندی
17 - فرید شهاب
18 - حسن صفرخانی
19 - نیره قوی
20 - فریدون قدیری ابیانه
21- صادق کرمی
22 - سمیه گل پور کمرکوهی
23 - زهرا عباس‌زاده تالارپشتی
24- حلیمه عالی
25 - فیصل مرداسی
26- سعید مهدوی کنی
27 - منوچهر متکی
28 - علی یزدی‌خواه
29 - احمدعلی یوسفی

بنا بر اعلام شورای وحدت یک کاندیدای زن به لیست این تشکل سیاسی اصولگرا برای انتخابات مجلس دوازدهم تا روزهای آتی اضافه می‌شود

 

 

احتمال حضور باهنر در لیست شورای وحدت چقدر است؟
متکی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال قرارگرفتن محمدرضا باهنر در فهرست شورای وحدت در کرمان، اظهار کرد: انتخاب نامزدها در استان‌ها برعهده شورای وحدت استان‌هاست‌. اگر شورای وحدت استان به نتیجه نهایی درباره نامزد یا نامزدها در چارچوب دستورالعمل شورای وحدت، برسد با آنان مخالفتی نداریم. اما اگر در موردی به اختلاف برسند یا نتوانند تصمیم بگیرند، از تهران به این موضوع رسیدگی می‌شود و کرمان از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

اعلام لیست نهایی شورای ائتلاف تبریز با سرلیستی میرتاج‌الدینی
پس از رای گیری از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، لیست نهایی این شورا برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو مشخص شد.در این جلسه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی با کسب ۲۶ رای حائز اکثریت آرا شد و عهده‌دار سرلیستی این جریان اصولگرایی در حوزه  آذربایجان شرقی، خواهد بود.

اسامی اعضای لیست شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه آمده است:

۱- محمدرضا میر تاج الدینی
۲- علی آجودان زاده
٣- علیرضا نوین
۴- علیرضا منادی
۵ روح‌الله متفکر آزاد
۶- علی جعفری آذر

 

 

همسر واعظی: اکثریت زنان لیست صدای ملت از حزب اعتدال و توسعه هستند
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه شش نفر از لیست سی نفره صدای ملت زنان هستند،گفت: اکثریت این زنان عضو حزب اعتدال و توسعه هستند.پروین داداندیش، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با برنا در مورد اینکه چند نفر از اعضا حزب اعتدال و توسعه در لیست صدای ملت قرار دارند، گفت: قطعا از سی نفر کاندیدایی که در لیست صدای ملت قرار دارند شش نفر خانم هستند و از این تعداد شش نفر خانم، بیشتر اعضا از حزب اعتدال و توسعه هستند.

 

 

خضریان: جبهه پایداری در صورت نرسیدن به وحدت لیست جداگانه‌ای می‌دهد
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه از امشب بررسی کاندیداهای جبهه پایداری در تهران شروع می شود، گفت که جبهه پایداری در صورت نرسیدن به وحدت با سایر گروه‌های انقلاب اسلامی لیست ۳۰ نفره جداگانه‌ای در تهران منتشر خواهد کرد.

 

 

عضو مجلس خبرگان: ۹۰ درصد مذاکرات خبرگان قابل انتشار است
آیت‌الله محمدی عراقی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه مردم حق دارند و برای‌شان سوال است که در این مدت در خبرگان یا در کمیسیون‌ها چه می‌گذرد، گفت: قانون اساسی ما می‌گوید انتشار همه اخبار و اطلاعات برای مردم آزاد است الاّ در دو چیز، یک اینکه مخل مبانی اسلام باشد و دوم برخلاف امنیت ملی باشد. من نمی‌گویم همه مذاکرات منتشر شود ولی معتقدم ۹۰ درصد از مذاکرات خبرگان مخل مبانی اسلام نیست و نباید مردم از آن بی‌اطلاع باشند.

 

 

نظر حداد عادل درباره احتمال ائتلاف با جبهه پایداری: به نتیجه خوشبین هستیم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه از سوی ائتلاف نیروهای انقلاب با جبهه پایداری در حال مذاکره هستیم، گفت: ائتلاف نیروهای انقلاب با جبهه پایداری بر اساس گفت‌وگو پیش می‌رود و در حال حاضر به نتیجه ائتلاف خوشبین هستیم.

 

 

کواکبیان: لیست انتخاباتی علی مطهری کاملاً شخصی است
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: ما در تهران داوطلب نداریم و مطهری در زمان بستن لیست از ما نخواسته که داوطلبی را معرفی کنیم.مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، گفت: علی مطهری خودش لیست را بسته و لیست صدای ملت یک لیست شخصی است.آن گونه که ایرنا روایت کرده، دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: تنها یکی دو حزب اصلاح طلب در لیست صدای ملت هستند که این به معنای آن نیست که این لیست اصلاح طلبان است.

 

 

کیهانیان: شورای وحدت ۴ سرلیست دارد
علی کیهانیان در حاشیه مراسم رونمایی از فهرست ۳۰ نفره شورای وحدت در نمایشگاه رسانه های ایرانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا درپاسخ به این‌ سوال که سرلیست شورای وحدت کیست؟ گفت: هدف ما براین بود تا طرحی متفاوت نسبت به انتخابات گذشته ارائه دهیم، از این رو سرلیست را به فضا و حرکتی که شورای وحدت دنبال می‌کند، اختصاص دادیم.وی حرکت سیاسی شورای وحدت را برگرفته از حضور احزاب، اقشار و روحانیت دانست و اعلام کرد: تصمیم گرفته شد ۴ نفر به عنوان شاخص لیست معرفی شوند.عضو هیأت عالی شورای وحدت گفت: براین اساس، یک نفر به عنوان نماینده ای از جامعه دیپلماسی کشور، یک نفر به عنوان نماینده بانوان، یک نفر از نماینده روحانیت و یک نفر دیگر به عنوان نماینده صنعتگران و جامعه کشاورزی و کارکردی در صدر فهرست خواهند بود و مابقی دوستان ذیل این ۴ نفر تعریف می‌شوند.

 

 

رئیس شورای ائتلاف: احتمال توافق با جبهه پایداری بالاست
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهر تهران، احتمال توافق این شورا با جبهه پایداری بالا دانست و گفت: نظر شخصی من این است که ۵۰ درصد از ترکیب لیست شورای ائتلاف چهره‌های جدید خواهند بود.پرویز سروری در گفت‌وگویی درباره اشتراک صفر لیست شورای ائتلاف با شورای وحدت، اظهار کرد: ما براساس اشتراک صفر معتقدیم کسانی که در لیست ما هستند انحصاری ما باشند. به هیچ گروهی نظری نداریم و همه گروه‌ها برای ما محترم هستند اما برای انسجام پساانتخابات در مجلس، معتقدیم این اتفاقاتی که صورت می‌گیرد آثارش را در مجلس نشان می‌دهد و یک کار تشکیلاتی این اجازه را به ما نمی‌دهد.

 

 

اسامی بخشی از لیست صدای ملت و رئیس ستادشان مشخص شد
به نوشته فارس یک منبع آگاه اصلاح طلب گفت: بخش عمده ای از لیست صدای ملت که مورد حمایت اصلاح طلبان و برخی از احزاب این جریان سیاسی است مشخص شده و اسامی کامل و فهرست ۳۰ نفره، فردا در یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

این منبع آگاه درباره اسامی که تا این لحظه در لیست قرار گرفته اند گفت: آقایان علی مطهری، سید محمد بطحایی، هوشنگ بازوند، منصور حقیقت پور، رضاامیدوارتجریشی، محمدعلی پرستاری، محمد اکرمی، علی عباس پور، اسماعیل دوستی، مهدی تندگویان، محبوب حضرتی و خانم ها پروین داد اندیش، زهرا ساعی و عفیفه عابدی در این لیست حضور دارند.

وی افزود: افرادی مثل خانم تاج الدین از کارگزاران از حضور در لیست انصراف داده و افرادی مثل حجت الاسلام مازنی، مصطفی خانزادی، محسن علیجانی، مهدی شیخ و علیرضا خامسیان حضورشان در لیست قطعی نشده است و آقای مطهری و بقیه دوستان مشغول بررسی رزومه ها و تبادل نظر درباره این افراد و بستن لیست نهایی هستند و انشاءالله فردا در یک نشست خبری جزییات آن اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین آقای اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران و از اعضای لیست صدای ملت ریاست ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان را بر عهده گرفته است.

 

 

واکنش جواد امام به رای اعتراضی که روحانی مطرح کرد
سخنگوی جبهه اصلاحات با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی درباره رای اعتراضی اظهار کرد: رای اعتراضی به چه کسی بدهیم؟ این رای را به سبد تندروها بریزیم؟ به عنوان یک اصلاح طلب و شهروند کوچک و خادم ملت تقاضایم این بوده است که بر اساس آنچه در قانون اساسی ما آمده است، حقوق ملت را محترم بشناسیم و حق تعیین سرنوشت را به مردم بدهیم.

 

 

رفتار تبلیغی نامزدان انتخاباتی درفضا مجازی و حقیقی رصد می شود
رئیس بررسی تبلیغات انتخاباتی استان خراسان شمالی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن بیان فلسفه وجودی این نهاد قانونی گفت: رفتار تبلیغی نامزدان انتخاباتی در فضای حقیقی و همچنین فضای مجازی رصد می شود. عبدالصمد صفر نژاد دوم اسفندماه در این باره افزود: تخلفات انتخاباتی نامزدان توسط هیئت بازرسی، هیئت نظارت بر انتخابات و دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد و با آن برخورد خواهد شد و در زیرمجموعه هیئت بررسی تبلیغات انتخاباتی نیز کمیته ای شکل گرفته که فضای مجازی را رصد می کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۱
اینا لیست چی هست حالا؟ لیست متقاضبان استخدام سازمان انتقال خون جهت خونگیری بیشتر از مردم؟ لیست متقاضیان شاسی بلند؟ متقاضیان تهیه سیسمونی از ترکیه؟ اقامت کانادا؟ لیست تداوم خوشبختی مردم ایران؟ هرچی باشه من بخاطر رضایت «خداوند متعال» رای میدم.
همام چند درصدی که صاحب قدرت و ثروت است بخودشان رای خواهند داد!!
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
کسانیکه احمدی نژاد و یارانش در جبهه پایداری و امام صادقی ها را به قدرت کامل رساندند و تقویت کردند

دیری نخواهد گذشت

که بشدت پشیمان شده و اولین خسارات را خودشان دیده و خواهند دید

و تمام مسولیت های بزرگ مادی و معنوی و سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی این اشتباه بزرگ بر روی دوش آنها تا ابد سنگینی خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
رای ندادن فقط شادی یه عده منافق کثیف خارج از کشور رو به دنبال داده
اگه تغییر برای کشورمون میخایم نذاریم همینا دوباره برن مجلس فقط به افراد جدید رای میدیم حداقل بساط رانت و فساد و انتصابات این آقایان از بین میره
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
به ۱۰:۳۶ تو تا حالا تغییری دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
از همین الآن من می توانیم اسامی برندگان انتخابات اصفهان را اعلام کنم
این شد انتخابات ؟؟؟؟؟
بزرگترین طنز تلخ تاریخ؛رای به نانبرها برای بهبود نان؛کی تواین کشور اینگونه انتخابات را مهندسی میکنه که نتیجه ای جز فلاکت بیشتر ملت نداشته باشه خدا میدونه!
پاسخ ها
Man
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
دوره قبل هم سعی کردیم به افراد جدید رای بدیم و باز هم نتیجه ای نگرفتیم و دیگر رای نخواهیم داد سورای نگهبان خودش چند نفر رو بفرسته مجلس
۸۵ میلیون نفر منتظر موضعگیری جناب آقای دکتر قالیباف در مورد فرزندش اسحاق خان هستند!! تمام خبرگزاری های دنیا این رو صحبت می کنند حتی اگر سانسور یا پخش نکنید
میتوان با رای دادن سرنوشت کشور را عوض کرد؟ مردم میتوانند تصمیم بگیرند با چه کشوری دوست باشند با چه کشوری دشمن؟ مردم میتوانند واردات خودرو و لوازم خانگی را آزاد کنند؟ میتوانند خدمت سربازی را حذف کنند؟ اگر پاسخ به همه این ها بله بود میشد روی رای دادن فکر کرد اما برای یک سال بالا پایین کردن سن بازنشستگی یا ۲۰ درصد افزایش حقوق هر سال به نظرم نیازی به رای دادن نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
درخواست های نامعقولی داری!
خانه تکانی اساسی شده
حتی قالیباف هم نیست
من که گیج شدم، هر کی اومده لیست داده!
این هایی که در لیست کاندیدا با هم اختلاف دارند و مدعی خدمتند مشخص کنند مشخصا در کدام مسائل اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و ... با هم اختلاف دارند و هر کدام چه راه حلی دارند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
هیچ اختلافی ندارند دعوای زرگری است
مراقب باشید سر کارتان نگذارند
رای بی رای
جالبه هیچ شورا و ائتلافی در مورد اینکه میره مجلس چکار کنه یک کلمه نمیگن!!!
من موندم که در مقابل کی ائتلاف می کنه همتون خودتون هستید نوبت هم بدید به اونای که تاحالا نوبتشون نشده بگذارید اونا هم از این نعمت خدمت متنعم بشند
۱۰۰ دلیل برای شرکت نکردن در انتخابات دارم ولی هنوز یه دلیل برای شرکت کردن پیدا نکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
همین نمایندگان همینطوری بطور صوری ادامه بدن هم مشکلی پیش نمیاد
منویات روسیه را دنبال می کنند بعدیها هم همینند
خوب قول میدید برید مجلس قانون ظالمانه باز نشستگی را برگردانید.یا شما هم قوانین ضد ملت تصویب می کنید....؟؟؟؟؟
آفتابه لگن صد دست شام و نهار هیچی .
قالیباف توی لیست تهران اصولگرایان هست یا نه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
قالیباف بهیچ وجه نتونست در صندلی ریاست جمهوری بچپه ولی هرشکلی بود اوردنش مجلس و کردنش رییس مجلس
چی میگی با خودت؟
دقت کردید چند وقتیه نماینده های گلمون، رگشون برای حجاب باد نمیکنه. این از معجزات انتخاباته. همین کافی نیست برید رای بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
قراره بعد از انتخابات لایحه حجاب اجرایی بشه الان زنگ تنفسه!!!!
کلا به اونایی که می شناسید رای بدید نه به کسانیکه تازه دارن میان تو گود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
چی میگی اصلا نباید رای داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
هرکی رو که میشناسیم سابقه مثبتی نداره!
یکی بگه رای بدیم که چی بشه؟ مجلسی که علیه مردم قانون وضع میکنه (بازنشستگی) رای دادن داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
لایحه حجاب، صیانت، ارسال طومار برای برخورد شدید با معترضان ، سنگ اندازی برای برجام و .....!!
رزمندگان بسیجی دانش آموزبودندایثارکردندمعسرحمایت کنیدنمایندگان محترم دولت ومجلس تشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست