بازدید 2164
۱

گروسی برای سفر به ایران آماده می‌شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی اعلام کرد که قصد دارد برای پایان دادن به مسایل پادمانی، برای نخستین بار طی یک سال گذشته، ماه آینده میلادی به ایران سفر کند.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 20 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در پایان نشستی با وزیران خارجه اتحادیه اروپا از نخستین سفر خود به ایران طی یک سال گذشته برای پایان دادن به مسائل پادمانی در ماه آینده میلادی خبر داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران کماکان در حال انجام غنی‌سازی در سطحی فراتر از نیازهای صلح‌آمیز است.

مدیر کل آژانس پس از جلسه با وزیران خارجه اتحادیه اروپا مدعی شد درحالیکه سرعت غنی سازی اورانیوم به مقدار کمی از پایان سال گذشته کاهش یافته، ایران همچنان به میزان ۷ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد به صورت ماهانه غنی سازی می‌کند.

وی ادعا کرد: اظهارات نگران‌کننده‌ای وجود دارد، شاید شنیده باشید که مقامات بلندپایه ایران می‌گویند اخیراً تمام عناصر لازم برای یک سلاح هسته‌ای را دارند.

گروسی در گفت‌وگو با رویترز گفت که وی می‌خواهد ماه آینده برای اولین بار در طول یک سال گذشته به تهران سفر کند تا به فاصله گرفتن دو طرف پایان دهد.

مدیر کل آژانس ادامه داد: به نظر می‌رسد که ما از هم دور می‌شویم. ایران می‌گوید از غرب مشوق‌هایی دریافت نمی‌کند، اما من درک این منطق را بسیار پیچیده می‌دانم زیرا آنها باید با ما همکاری کنند. هرگز نباید مشروط به انگیزه‌های اقتصادی یا چیز دیگری باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
به نظر من نباید به این مردک اجازه ورود به خاک ایران را داد چون تمام وجودش جاسوس امریکاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار