بازدید 10622
هفتصد و دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تهدید روسیه برای حمله هسته ای به واشنگتن، لندن و برلین/اعلام آمادگی پوتین برای پایان دادن جنگ با اوکراین / برکناری فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه

هفتصد و دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 18 February 2024

تهدید روسیه برای حمله هسته ای به واشنگتن، لندن و برلین

بین الملل تابناک: هفتصد و دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بایدن: انفعال کنگره به سقوط «آودیوکا» منجر شد
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۳:۳۹

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن، انفعال کنگره در تصویب بودجه بیشتر برای اوکراین را عامل عقب‌نشینی ارتش اوکراین از شهر کلیدی «آودیوکا» توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، پس از آن‌که روز گذشته (شنبه)، ارتش اوکراین به دلیل کمبود مهمات مجبور شد از شهر کلیدی آودیوکا عقب‌نشینی کند، بایدن با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی تماس گرفت تا «بر تعهد ایالات متحده برای ادامه حمایت از اوکراین تأکید کند».

در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده که عقب‌نشینی از آودیوکا پس از آن روی داد که سربازان اوکراینی «به واسطه کاهش تدارکات نشأت گرفته از انفعال کنگره، مجبور به جیره‌بندی مهمات شدند».

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، عقب‌نشینی اوکراین از آودیوکا را «اولین دستاورد قابل‌توجه روسیه در ظرف چندین ماه» توصیف کرد.رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با حمایت از «حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» از کنگره درخواست کرد که هرچه سریع‌تر لایحه بودجه که شامل کمک به اوکراین می‌شود را به تصویب درآورند.

در تولید مهمات برای اوکراین کمبود بودجه داریم
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۱:۳۳

جوزپ بورل اعلام کرد این اتحادیه ظرفیت تولید کافی برای تامین مهمات اوکراین را دارد، اما با کسری بودجه مواجه است.

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با تاکید بر اهمیت مهمات برای اسلحه‌ها و با اشاره به تاکیدهای فراوان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ما باید تلاش‌های خود را در این زمینه تقویت و تسریع کنیم. این به این دلیل نیست که ما ظرفیت (تولید) نداریم؛ بلکه مشکل ما کمبود بودجه است.

بورل گفت تولیدکنندگان دفاعی اروپا به سفارش‌های تازه برای تولید نیاز دارند و آینده جنگ اوکراین به فناوری‌های هوش مصنوعی و پهپادها گره خورده است.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین گفت اتحادیه اروپا اغلب در ارسال انواع جدید تسلیحات به اوکراین تعلل به خرج داده و اگر این اتحادیه اقدامات قاطع‌تری اتخاذ می‌کرد، شاید وضعیت در میدان نبرد به نحو متفاوتی پیش می‌رفت.

اسپوتنیک: انگلیس پشت حمله به هواپیمای ایل-۷۶ است
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۱:۳۲

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک «منبع مطلع» از دست داشتن انگلیس در حمله به هواپیمای روسی حامل اسرای اوکراینی خبر داد.

 یک منبع مطلع به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد مشاوران انگلیسی ارتش اوکراین مسئول کشته شدن اسرای اوکراینی و خدمه هواپیمای ترابری ایل-۷۶ که چندی پیش با یک موشک اوکراین سرنگون شد، هستند.

این منبع مطلع بیان داشت: حمله به هواپیمای «ایلیوشین ایل-۷۶» تحت فشار مشاوران بریتانیایی بدون هماهنگی با مقر پدافند هوایی در کی‌یف و بدون سنجش مجدد اطلاعات مربوط به تحرکات هواپیما بر فراز منطقه بلگورود رخ داد.

وزیر خارجه اوکراین: دوران صلح در اروپا تمام شده است
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۱:۳۲

وزیر خارجه اوکراین ضمن هشدار درباره اینکه «دوران صلح در اروپا» به پایان رسیده، از شرکای کی‌یف خواست تا تولید تسلیحات را افزایش دهند.

 «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین طی میزگردی در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان کرد: خطاب به آنان که نمی‌خواهند بودجه‌ای را خرج تولید تسلیحات بکنند، باید بگویم که دوران صلح در اروپا تمام شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه اوکراین با اشاره به وضعیت ارسال مهمات به کشورش گفت که ۲ مساله اصلی در این خصوص وجود دارد: مورد اول کمیت و پایداری است و مورد دوم تحویل گلوله‌هایی است که در برخی کشورهای خاص برای تسلیحاتی خاص ساخته می‌شوند و نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر به کار برد.

کولبا مجددا به درخواست همیشگی خود برای ارسال مهمات به اوکراین اشاره کرد و گفت: ما به مهمات و گلوله نیاز داریم و به‌رغم پهپادهایی که بخشی از بازی شده‌اند، اما آنها جای مهمات توپخانه را نخواهند گرفت.

وی در ادامه از شرکای اوکراین خواست تا تولید تسلیحات و سرمایه‌گذاری در این زمینه را افزایش دهند و هم‌چنین مدعی شد که این شرکا باید بپذیرند که «روسیه را نمی‌توان آرام کرد».

وزیر امور خارجه اوکراین ضمن آنکه از اتحادیه اروپا و ناتو خواست تا برنامه‌ای را جهت تاسیس فضایی برای صنعت دفاعی مشترک ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: هر دفعه که سربازان اوکراینی به دلیل کمبود مهمات از یک شهر خارج می‌شوند، نه تنها باید به دفاع از دموکراسی فکر کرد بلکه باید به این فکر باشیم که سربازان روسی چندین کیلومتر به خانه‌ها، شهرها، خانواده‌ها و کودکان شما نزدیک می‌شوند. اگر شما از این زاویه به قضیه نگاه کنید، بودجه تولید تسلیحات را خواهید یافت.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا هم با حضور در این میزگرد گفت: کشورهای عضو گروه ۷ از اوکراین حمایت می‌کنند زیرا دفاع از این کشور به معنای دفاع از آزادی، دموکراسی و قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: ما خواستار صلح هستیم، اما صلح با عدالت که به معنای خروج روسیه از اوکراین است و این اقدام پیغام سیاسی روشنی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ارسال می‌کند. ایتالیا اخیرا هشتمین بسته کمک نظامی را برای اوکراین تصویب کرد و ما آماده‌ایم تا اقدامات بیشتری را انجام دهیم، اما بدانید که ما ایالات متحده نیستیم؛ کشوری که از ما ثروتمندتر است. از طرفی باید محتاط باشیم که عضویت اوکراین در ناتو صرفا می‌تواند پس از اتمام جنگ محقق شود.

اعلام آمادگی پوتین برای پایان دادن جنگ با اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۱:۰۵

 رییس جمهوری روسیه گفت: مسکو آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز است، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کی‌یف خواهان صلح باشد. 

ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی «مسکو. کرملین. پوتین» تلویزیون روسیا یک گفت: مردم دونباس به روسیه به عنوان ضامن پناه آوردند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما مجبور شدیم به جای راه حل صلح آمیز از ابزار جنگ استفاده کنیم ولی در همان زمان نیز به دنبال راهی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری بودیم و در مذاکرات استانبول نیز روی بعضی مولفه ها به توافق رسیدیم.

پوتین با بیان اینکه ما آماده گفت‌وگو هستیم، افزود: اگر دخالت‌های غرب نبود جنگ ۱۸ ماه پیش تمام شده بود ولی دولت کی‌یف چنین چیزی نمی‌خواست و حالا نمی‌دانم امروز آن را می‌خواهند یا نه.

پوتین تصرف شهر «آودیوکا» را یک پیروزی مهم خواند
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۰:۵۵

 رئیس جمهوری روسیه پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا و تصرف آن بدست نیروهای نظامی کشورش، این اقدام را یک پیروزی بزرگ خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پوتین» پس از آنکه فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین دیروز شنبه تائید کرد که نیروهایش پس از ماه‌ها نبرد شدید از شهر آودیوکا عقب نشینی کردند، تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

هرچند وزارت دفاع روسیه در همین زمینه اعلام کرده است که واحدهای اوکراینی هنوز در کارخانه کُک این شهر مستقر هستند، اما پیشروی روسیه در جبهه شرقی و تصرف آودیوکا بزرگترین دستاورد مسکو در نوع خود از زمان تسلط بر شهر باخموت در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۲) سال گذشته بشمار می رود.

این امر به ویژه در آستانه ۲ سالگی آغاز این جنگ و در بحبوحه کمبود شدید مهمات اوکراین به دلیل توقف کمک های نظامی آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. ضمن آنکه نشانه‌ای آشکار از ورق خوردن شرایط به نفع روسیه پس از شکست ضدحملات اوکراین در تابستان گذشته است.

رویترز در ادامه تاکید کرده‌است که تصرف این شهر می تواند باعث تقویت روحیه روسیه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مارس (اسفند) و پیروزی پوتین شود و گام مهم دیگری در جهت تامین امنیت مسکو در منطقه دونتسک باشد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در اختیار نیروهای طرفدار روسیه است.

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه به فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که گروه مرکزی نیروهای تحت فرماندهی سرهنگ آندری موردویچف کنترل کامل شهر آودیوکا را به عنوان دژی مستحکم برای نیروهای اوکراین، به دست گرفته است.

در این بیانیه آمده است: مساحتی به وسعت بیش از ۳۱ کیلومتر مربع از دست نیروهای اوکراینی آزاد شده و تلفات نظامیان اوکراین در جریان نبرد در آودیوکا تنها در عرض ۲۴ ساعت گذاشته از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

برکناری فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۲۰:۴۸

روزنامه تلگراف مدعی شد که دولت روسیه بعد از اقدام اوکراین در غرق کردن کشتی بزرگ این کشور در آبهای شبه جزیره کریمه، به سرعت فرمانده نیروهای ناوگان خود در دریای سیاه را برکنار کرد.

این روزنامه به نقل از وبلاگ نویسان نظامی روسی مدعی شد که غرق شدن کشتی روسی «سزار کونیکوف »در روز چهارشنبه خشم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را برانگیخت و وی در نهایت ویکتور سوکولوف فرمانده مذکور را عزل کرد.

این رسانه نوشت: وبلاگ نویسان می‌گویند «نادیده گرفتن تلفات سنگین اخیر» در زمان فرماندهی دریاسالار سوکولوف غیرممکن شده بود.

دریاسالار سوکولوف ۶۱ ساله در اوت ۲۰۲۲ به عنوان فرمانده ناوگان دریایی کرملین در دریای سیاه منصوب و جانشین ایگور اوسیپوف شد. به ادعای تلگراف اوسیپوف در غرق شدن ناو جنگی «موسکوا» در آوریل ۲۰۲۲ و تسلیم کردن یک جزیره مهم به لحاظ استراتژیک موسوم به جزیره مار (Snake Island) مقصر بود.

تلگراف نوشت: مجموعه ای از حملات موشکی و پهپادی به کشتی های جنگی و یک زیردریایی نیز، فرماندهی دریاسالار سوکولوف را تضعیف و کرملین را مجبور به انجام اقدامات ناامیدکننده برای محافظت از این ناوگان کرد. تازه ترین طرح روسیه ساخت پایگاهی در سواحل آبخازیا، منطقه تحت کنترل نیروهای طرفدار روسیه در گرجستان در حدود ۳۸۰ مایلی اوکراین است.

تهدید روسیه برای حمله هسته ای به واشنگتن، لندن و برلین

معاون رئیس شورای امنیت روسیه به غرب هشدار داد، مسکو در صورتی که غرب جنگی را آغاز کند به پایتخت‌های غربی شامل کی‌یف، برلین، لندن و واشنگتن حمله خواهد کرد.

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه با انتشار پستی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام هشدار داد، مسکو در صورت ورود به جنگی با غرب «به کی‌یف، برلین، لندن، واشنگتن و دیگر جاهایی که از مدتها پیش در فهرست اهداف تسلیحات سه گانه هسته‌ای خود تعیین کرده، حمله خواهد کرد.»

مدودف در این پست نوشت: «مدتها پیش مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشتم با این عنوان که امکان شکست یک قدرت هسته‌ای در جنگ وجود ندارد. پس از آن انگلیسی-آمریکایی‌های مغرور فورا خودشان را وسط انداخته و ناله‌ کردند: نه این ابدا صحیح نیست، حتی آمریکا هم در جنگ‌ها باخته است.»

مدودف در ادامه نوشت: «این یک دروغ آشکار است. من صحبتم درباره جنگهایی مثل ویتنام، افغانستان یا ده‌ها جنگ توسعه طلبانه دیگر آمریکایی‌ها در مکان‌های دیگر نیست. من منظورم جنگ‌هایی تاریخی است که در آنها مردم از سرزمین پدری خود دفاع می‌کنند. اینکه شما از سرزمین خودتان، مردم خودتان و ارزشهای خودتان دفاع کنید. این نوع جنگ‌ها هستند که قدرت‌های هسته‌ای هرگز در آنها از هیچ کس شکست نمی‌خورند.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: «چرا من باز دارم درباره این موضوع می‌نویسم؟ من همه نوع حرفهای امثال کسانی همچون پیستوریوس (وزیر دفاع آلمان) و شاپس (وزیر دفاع انگلیس) را می‌خوانم: آیا آنها واقعا انقدر عوضی هستند وقتی می‌گویند دنیا نمی‌تواند از پس پیروزی روسیه در این جنگ برآید یا وانمود به آن می‌کنند؟»

مدودف در ادامه این مطلب نوشت: «آیا این احمق‌ها واقعا معتقدند مردم روسیه زیر تجزیه کشورشان خواهند رفت؟ این که ما به راحتی خواهیم پذیرفت روسیه شکست خورده و آنها پیروز شدند و ما باید به زندگی در یک کشور در حال سقوط و مرگ ادامه دهیم چون برای ما یک جنگ هسته‌ای خیلی وحشتناک‌تر از مرگ عزیزان ما، کودکان ما و روسیه ما است؟! آیا فکر می‌کنند فرماندهی عالی کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه برای اتخاذ دشوارترین تصمیمات دستانش خواهد لرزید؟»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه ادامه داد: «قضیه کاملا فرق می‌کند. سقوط روسیه تبعات خیلی وخیم‌تری نسبت به نتایج یک جنگ عادی و حتی طولانی‌ترین جنگ خواهد داشت. چون تلاش‌ها برای بازگرداندن روسیه به مرزهای سال ۱۹۹۱ تنها به یک چیز منجر خواهد شد: به یک جنگ جهانی با کشورهای غربی با استفاده از کلیت زرادخانه استراتژیک کشور ما. جنگ با کی‌یف، برلین، لندن، واشنگتن و همه جاهای تاریخی زیبای دیگری که از مدتها قبل در فهرست اهداف حمایت تسلیحات سه‌گانه هسته‌ای ما قرار دارند.»

وی افزود: «آیا ما شجاعت چنین جنگی را وقتی موضوع بر سر از بین رفتن سرزمین مادری بزرگ هزار ساله ما و به هدر رفتن فداکاری‌های مردم روسیه در طول قرنها باشد، داریم؟ پاسخ آن روشن است. بهتر است قبل از اینکه بیش از حد دیر شود همه چیز به حال قبل برگردد. در غیر این صورت ما خودمان با وارد کردن حداکثر خسارات به دشمن به وضعیت قبل بر خواهیم گرداند. همچون تحولات آودیوکا. جنگجویان ما قهرمان هستند.»

بی‌میلی چین و کشورهای غیرغربی به شرکت در نشست فرمول صلح زلنسکی

 منابع خبری از احتمال تعویق زمان برگزاری نشست فرمول صلح زلنسکی خبر دادند زیرا چین و برخی کشورهای غیرغربی تمایلی به شرکت در این نشست ندارند.

به گزارش بلومبرگ، اوکراین اصرار دارد که این نشست در ماه آینده (مارس) برگزار شود اما به دلیل بی‌میلی سران بسیاری از کشورهای غیرغربی برای حضور در این نشست، احتمالاً تاریخ آن به ماه آوریل یا مه به تعویق خواهد افتاد.

از سوی دیگر سوئیس پیش‌تر از آمادگی خود برای پذیرایی از این نشست خبر داده بود و با دیپلمات‌های چین و برخی از کشورها از جمله هند، برزیل و آفریقای جنوبی تماس گرفته تا از میزان تمایل آنها به شرکت در این نشست آگاه شود.

در این پیوند وانگ یی وزیر خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینکه پکن تا به حال کارهای سازنده زیادی انجام داده و همچنان سعی دارد به ایفای نقشی سازنده در این زمینه ادامه دهد، تاکید کرد: در حال حاضر شرایط برای مذاکرات صلح مناسب نیست و حل بحران میان روسیه و اوکراین هم موضوعی نیست که بر عهده پکن باشد.

علاوه بر این، چین و چندین کشور دیگر بر حضور نمایندگان روسیه بر سر میز مذاکره اصرار دارند اما اوکراین تاکنون این پیشنهاد را رد کرده چرا که امیدوار است ابتدا حمایت بیشتری از فرمول صلح زلنسکی کسب کند.

ساخت کارخانه مهمات توپخانه توسط شرکت راین متال آلمان در اوکراین

شرکت صنایع دفاعی آلمانی راین متال قصد دارد یک کارخانه جدید برای تولید مهمات توپخانه در اوکراین احداث کند.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، شرکت آلمانی راین متال و یک شرکت اوکراینی شنبه شب در حاشیه شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ توافق‌نامه‌ای را برای احداث این کارخانه امضا کردند.

آرمین پاپرگر مدیرعامل راین متال در توضیح این تصمیم، گفت: ما می‌خواهیم شریکی کارآمد برای اوکراین در بازسازی و تقویت هرچه بیشتر صنعت دفاعی در این کشور باشیم تا از توانایی صنایع دفاعی اوکراین در زمینه تولید و خودکفایی مهمات توپخانه‌ای اطمینان حاصل کنیم.

بر اساس این گزارش، الکساندر کامیشین وزیر صنایع استراتژیک اوکراین در مراسم امضای این توافق‌نامه حضور داشته است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، راین متال سال گذشته اولین طرح سرمایه گذاری مشترک خود را با یک شریک اوکراینی برای تعمیر و نگهداری مخازن در اوکراین راه اندازی کرد که به گفته این شرکت آلمانی، تولید خودروهای زرهی نیز در آن طرح برنامه‌ریزی شده است.

وزرای خارجه چین و اوکراین دیدار کردند

وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد با همتای چینی خود در حاشیه نشست مونیخ دیدار کرده و در این نشست، دو طرف درباره مسائل و روابط دو جانبه و همچنین موضوع تجارت صحبت کردند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: من با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کرده و درباره روابط دو جانبه، تجارت و ضرورت احیای صلحی با دوام در اوکراین صحبت داشتیم.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه اوکراین همچنین در ادامه نوشته است: من به همتای چینی خود درباره دیدگاه کی‌یف درباره نشست قریب‌الوقوع صلح جهانی که قرار است در سوئیس برگزار شود، اطلاع دادم.

این دیپلمات ارشد اوکراین همچنین خاطرنشان کرد، دو طرف بر روی حفظ خطوط ارتباطی در تمامی سطوح و ادامه گفت‌وگوها توافق کردند.

وزارت خارجه چین هنوز جزئیاتی در مورد مذاکرات وانگ با کولبا منتشر نکرده است. اما، وانگ در اظهارات عمومی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن با کولبا دیدار کرد گفت، چین بر پیشبرد گفت‌وگوهای صلح و ایفای نقش مثبت در بازگرداندن صلح در اوکراین پافشاری کرده است.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۰
حالا دوستان تعجب می کنند که چرا در گرانترین شهرهای دنیا قیمت ها از ایران ارزانتر هست. همین هست که فرزاندان این مدیران ساده زیست براحتی با یک میلیون تومن در حساب بانکی هزینه چند ده هزار دلاری وگیل و خانه های چندین میلیون دلاری را می پردازند از بس قانع و ساده زیست و دانش بنیان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
علت وجود برگ چنار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
این صفحه چه ربطی به فرزندان مسئولین داشت کانادایی بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
پوتین حرف مفت میزنه
اونجا که شوروی بود و اون که استالین بود موشک‌های اتمی رو برد در کوبا مستقر کرد و با یک تهدید جدی روزولت با خفت و خواری موشک‌ها رو جمع کرد برد
پوتین یک ببر کاغذیست که از پس اوکراین هم برنیامد
خسته نباشی پوتین دلاور. ششماه طول کشید تا شهرک ۵ هزار نفری بخموت را تصرف کنی و شش ماه زول کشید که با کمبود مهمات اکراین شهرک ۷ هزار نفری اودیکا را تصرف کنی. همینجور اداما بدی در دوره شصت و ششم ریاست جمهوری و فرصت خدمت شاید به حومه کیف برسی. هر چند هدف اصلی افرادی مانند پوتین جفظ سنگر خدمتت برای ابد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
برگ چنار عزیز بنظرت تا فردا مسکو تسخیر میشه یا اره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
باز خوبه نهایت تا 4 سال دیگر کی یف هم تصرف می‌شود
کانادایی توی نادان که 2 ماه پیش جفنگ و مزخرف می‌گفتی روسیه بازنده است و بزودی عقب نشینی خواهد داشت
ولی شهر به شهر را ویران و تصرف می‌کند
خرید ما تمام شد. حالا باید بریم برای ناهار. به امید روزی که دور همی با پوتینی ها در اپارتمان ساده زییستی ۷۵ متری پوتین در مسکو دور هم باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
نگران کمی جا نباشید. دو واحدی است و اضافه میرن خونه همسایه یعنی مدادوف. چه اندازه ساده زیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
به بیماری صحبت با خود چی میگن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
باز کانادایی شروع کرد به مزخرف گفتن و دری وری نوشتن
مدودف رهبر بعدی روسیه است
دیدار سه جانبه وزرای خارجه چین، اوکراین به میزبانی آی پی کانادا
من نمی‌دانم چرا تابناک خبر را کامل کار نمی‌کند.
آی پی کانادا یکی از طرف های اصلی جنگ اوکراین است. در واقع زلنسکی، مهره آی پی کانادا در اوکراین است. حتی بعید نیست که پوتین هم گماشته آی پی کانادا باشد.
پوتین یکی به میخ میزنه یکی به نعل تا دیروز از آتش بس میگفت ، از باتلاق اوکراین چ خبر پوتین جان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
فعلا که روزانه حدود 1000 مزدور پوتین دارند تو این باتلاق غرق میشوند. نوبت خودش هم خواهد رسید.
روسیه باید در جنگ غزه دخالت کند تا از افزایش کمک امریکا به اکراین جلوگیری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
پوتین شب از ترس ناتو جرات خوابیدن در کاخ کرملینو نداره اونوقت در جنگ غزه شرکت بکنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اونوقت ناتو نقره داغش میکنه
الان جنگ اوکراین رو ملاحظه کن هیچ کدوم از کشورهای بلوک
غرب دخالت نمیکنن فقط پول و تجهیزات میدن و برای روسیه شده باتلاق
این روس های نژادپرست هر چه ار انسانیت کم دارند، از رو کم ندارند. حالا هم مدودف دائم الخمر دوباره افاضات کرده که اگر مناطقی که از کشور بیگانه با زور و کشتار اشغال کرده ایم را از دست بدهیم ناراحت خواهیم شد و همه جهان را با جنگ هسته ای نابود خواهیم کرد. از یک طرف این عروسک خیمه شب بازی پوتین این تهدیدهای پوشالی را می کنه، از طرف دیکر اربابش مدعی آمادگی برای پایان جنگ میشه. خب کوتوله خونحوار، ارتش اشغالگرت را به پشت مرزهای خودت به عقب بکش و صلح یک روزه اعمال می شود. حرفشو نزن، انجامش بده!
اشغالگران روس در طول 5 ماه حملات انتحاری برای تصرف آوار شهر کم اهمیت 30 هزار نفری «آودیوکا» تلفات زیر را قربانی درگاه اربابشان کردند:

نفرات: 47186 نفر
تانک: 364 فروند
خودروی زرهی: 748 فروند
توپ: 248 ارابه
هواپیما: 5 فروند

همه اینها برای اینکه پوتین برای نمایش انتخابات پیش رو چیزی برای نمایش داشته باشد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
عزیز غرب گدا حالا تو چرا ناراحتی؟
بیش از ۴۰۰ نفر در مراسم ناوالنی بازداشت شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
از شما هم کسی بوده یا فقط غربگداهای روسیه بودن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
غربگدا بودن
رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما مجبور شدیم به جای راه حل صلح آمیز از ابزار جنگ استفاده کنیم ولی در همان زمان نیز به دنبال راهی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری بودیم

مجبور شده به یک کشور دیگر تجاوز و تهاجم کند؟! ولی از اول هم دنبال صلح بوده؟!
صدای جنگ هسته ای میاد....
علنا دارند میگن که روس ها اگر بخواهند شکست بخورند، پایتخت های اروپایی را ویران می کنند. به نظرم بلوف نمی زنند.
......اعلام آمادگی پوتین برای پایان دادن جنگ با اوکراین....
نه عمو جون تازه اول عشقه آتش بس نداریم هستیم حالا
چه عجب
تا حالا شنیدید که یک نفر از این آقازاده ها برای تحصبل و یا اقامت روسیه را انتخاب کنند؟؟؟ مگر روسیه به ظاهر دوست و شریک استراتژیک ما نیست؟؟ چرا تمام آقازاده ها دنبال ویزای کانادای و آمریکا دشمن هستند؟؟؟!!!
چه جالب ایران از یک شخص دیکتاتور خون خوار که تهدید به جنگ هسته ای و کشتار مردم میکند حمایت میکند و سلاح به ایشان میدهد.
کی پیروز شده خدا میداند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی