بازدید 16607
وزیر صمت در پارلمان بخش خصوصی مطرح کرد؛

هنوز نتوانسته‌ایم قیمت بنزین را حل کنیم/ مصرف بنزین یک ایرانی معادل یک اروپایی نیست/ برخی شرکت‌ها از همه رانت‌ها استفاده می‌کنند

علی آبادی گفت: ناترازی در انرژی، آب، برق یک واقعیت است. مهم این است که باید برای رفع  آن راهکار داشته باشیم و باید به سمت بهر‌ه‌وری از مصرف حرکت کنیم. در مورد بنزین، چون ارزان است مصرف بهینه نداریم و یک نفر ایرانی معادل یک اروپایی بنزین مصرف نمی‌کند.  
کد خبر: ۱۲۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 18 February 2024

هنوز نتوانسته‌ایم قیمت بنزین را حل کنیم/ نباید در محاسبات خود اشتباه کنیم/ مصرف بنزین یک ایرانی معادل یک اروپایی نیست

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امروز نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در دوره دهم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در این نشست عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: با مطالب و گفته‌های فعالان بخش خصوصی آشنا هستم؛ من هم مانند شما سال‌ها با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کرده و در این شرایط کار کرده‌ام؛ کما اینکه شما هم در این شرایط کار می‌کنید و به تعبیری رنج در گنج است.

علی‌آبادی ادامه داد: من گفته‌های بخش خصوصی را شنیدم و همه این‌ها درست است. امروز صبح جلسه‌ای با رئیس‌جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس بانک مرکزی داشتیم و در آن جلسه هم به همین موضوع‌ها اشاره شد. البته باید صحبت‌های طرف مقابل را هم شنید. با تعامل سازنده باید مسائل بررسی شود و درنهایت راه‌حل‌هایی ارائه شود.

او افزود: من و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی داریم در نشست کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران با حضور همه ذی‌نفعان حضور داشته باشیم. بخشی از این مشکلات را می‌توان در آن نشست‌ها برطرف کرد و بخشی هم باید در هیات دولت مطرح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کنار مسائل روزمره باید به مسائل تأثیرگذار دیگر هم توجه کرد. اطلاع ما از هوش مصنوعی در حد دیتاست، ولی فهم دقیق و جامع نداریم. این مسائل همانی است که جهان اول و دوم و سوم را ساخت و بی‌توجهی به این موارد تحول ساز، مشکل‌آفرین است.

علی‌آبادی تصریح کرد: از روی برخی از مسائل باید عبور کرد؛ ما هنوز هم نتوانسته‌ایم قیمت بنزین را حل کنیم و با آدرس اشتباه دادن با مسائل برخورد می‌کنیم. نباید در محاسبات خود اشتباه کنیم.

وزیر صمت بیان داشت: ناترازی در انرژی، آب، برق یک واقعیت است. مهم این است که باید برای رفع  آن راهکار داشته باشیم و باید به سمت بهر‌ه‌وری از مصرف حرکت کنیم. در مورد بنزین، چون ارزان است مصرف بهینه نداریم و یک نفر ایرانی معادل یک اروپایی بنزین مصرف نمی‌کند.  

علی آبادی ادامه داد: درباره عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری‌ها و نرخ ارز، نظر خود را گفته‌ام، ولی مشکلاتی هم وجود دارد و برخی شرکت‌ها از همه رانت‌ها استفاده می‌کنند و درنهایت می‌خواهند تعیین قیمت هم به عهده آن‌ها باشد. باید از دید ملت هم به مسئله نگاه کنید. اما وقتی فردی با تکیه‌بر دانش خود، کالایی خلق کرده و از رانتی استفاده نکرده، باید از آن حمایت کرد.

وی تصریح کرد: ما از اتاق ایران با تمام قوا حمایت می‌کنیم. مقام معظم رهبری معتقدند که همه‌چیز را به بخش خصوصی بسپارید و باید دولت نظارت کند. باید راهی پیدا کنیم و در مسیر درست این مسئله محقق شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار شماست. وی افزود: ما یک ملت هستیم و بخش خصوصی و دولتی ندارد، اما باید با کمک هم اقدامات را انجام دهیم و باید به عملکرد هم نظارت کنیم تا کار‌ها را بهتر انجام دهیم.  

علی‌آبادی افزود: باید تجارت را توسعه دهیم، در حال حاضر با کشور‌های عضو اوراسیا موافقتنامه تجارت آزاد داریم و با سوریه موافقت نامه تجارت آزاد داریم، با عراق نیز موافقتنامه تجارت ترجیحی داریم و با ترکیه هم موافقت نامه تجارت ترجیحی داریم البته موافقتنامه با ترکیه اجرا نمی‌شود و نیاز به اصلاح دارد تا مشکلی برای تجار ما ایجاد نشود.

وزیر صمت تاکید کرد: باید صادرات را توسعه داد، در صادرات دچار ناترازی هستیم و با برخی کشور‌ها به شدت این ناترازی مشهود است و ما فقط از آن‌ها وارد کننده هستم. البته موانع وجود دارد، ولی رفع آن امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، راهکار‌ها و مدل‌هایی وجود دارد که می‌توانیم در کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران درباره آن‌ها گفتگو کرده و به راهبرد مشترک برسیم.


در این نشست رئیس اتاق ایران نیز با اشاره به نتایج پایش‌های فصلی محیط کسب‌وکار اظهار داشت: محیط کسب‌وکار کشور وضعیت مساعدی ندارد و همچنان سه مشکل غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار، طی چند فصل گذشته به قوت خود باقی است.

حسن‌زاده افزود: مسئله مهم دیگری که تهدید جدی برای فعالان اقتصادی محسوب می‌شود، بحث تأمین مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است. باوجود تأکید بر تنگنای مالی واحد‌های تولیدی به‌ویژه واحد‌های کوچک و متوسط که بخش عمده بنگاه‌های ما را تشکیل می‌دهند، سیاست‌های پولی که در کشور دنبال می‌شود، در راستای تشدید این مشکل در سال جاری بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۱۷۴
قیمت گوشت رو حل کنید
قیمت خودرو یک ایرانی هم معادل یک اروپایی نیست .درآ مدش هم مثل یک اروپایی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
حجاب چطور ؟ مثل اروپا باشد ؟
مصرف بنزین یک ایرانی معادل یک اروپایی نیست
کیفیت ماشین ایرانی مثل ماشین اروپایی نیست
مدیریت کشور ایران مثل مدیریت کشورهای اروپایی نیست
رانت در ایران اصلا مثل اروپا نیست !!!
حقوق در ایران اصلا مثل حقوق اروپا نیست
یک آدمایی مثل شما اصلا در اروپا مدیر نیست !
و هزار تا خط میشه نوشت
" ناترازی ! "

اسم رمز جدید عملیات گران کردن هر چیزی که هنوز مردم دارند
لطفا توضیح دهید که تا کنون کدام مشکل را در وزارت خانه مطبوع تان حل کرده اید. آیا همه چیز ما شبیه اروپایی هاست که انتظار برابری بنزین را با اروپایی ها دارید؟ چرا ما باید تاوان کم کاری خودروسازان را بدهیم؟ خودرو کم مصرف تولید کنید.
کاملا درست فرمودید مصرف بنزین یک ایرانی مانند یک اروپایی نیست چون سایر مواردش هم مثل یک اروپایی نیست مانند حقوق درآمد مسکن واجاره وخودرو وسایر امکانات اولیه زندگی آقای وزیر
ملت عادت کردن به یارانه و بنزین مفت سوزاندن و دور دور کردن. دو روز که تعطیل میشه صف ده کیلومتری اتوبان تهران شمال نشاندهنده اینه که مردم هیچ ارزشی برای خدماتی که بهشون ارائه میشه قائل نیستند، باید قیمت بنزین به فوب خلیج فارس برسه تا درست مصرف کردن رو یاد بگیرن، بنده شخصا به عنوان یه شهروند راضی نیستم اینطوری به اشخاص ثروتمند یارانه داده بشود. بنزین که گرون بشه خودبخود فرهنگ استفاده از وسائل نقلیه عمومی هم گسترش پیدا میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خب شما بنزین میزنی به قیمت فوب خلیج فارس پرداخت کن. متصدی جایگاه اگر ازت نگرفت بیا من واسطه میشم بگیره
برو مرد ناممکن درآمد ملت غیر از جنابعالی و سایر کاسبان تحریم مکه به فوب خلیج فارس هست؟
جناب چاپلوس
حقوق یک ایرانی اندازه حقوق یک اروپایی هست ؟!
نظری درمورد خودروها و کیفیت بنزین نداشتن؟!!!
:)
جناب وزیر لطفا بفرمائید چرا فقط مصرف و نرخ بنزین را با اروپا مقایسه میفرمائید رفاهیات و سطح درآمد در اروپا را آیا نمی بینید؟
با این تعدادی که در این سالها ایران خودرو و سایپا ، فرغون های پر مصرف تولید کرده اند
هیچ راهی برای صرفه جویی در مصرف وجود ندارد و دیر یا زود ایران وارد کننده بنزین خواهد شد .
نتیجه حمایت احساسی از خودروسازان ر و عوامل بیگانگان در صنایع ایران
وابسته شدن ایران به واردات بنزین برای سالهای متمادی
بنظرم در ایران سرمایه نباید بیشتر از 100 میلیارد سرمایه گذاری كرد. به هر ترتیب و طریق ترتیب همه رو میدهند ایرانیها .. سیاسی ها بیشتر از بقیه این قانون را میدانند كه زود فرزندان خود را با سرمایه از كشور خارج میكنند.
میگه مصرف بنزین یک ایرانی معادل یک اروپایی نیست .
خب مگه ما و اروپایی ها هر دو یک ماشین سوار میشویم ؟؟!!
ما خودروهای بسیار پر مصرفی سوار میشویم که متعلق به ۴۰ سال پیش دنیا هستند .
فرار به جلو وزیر صمت وقتی خود روی بی کیفیت با مصرف بنزین چند برابر جهانی تولید کرده ، واردات اتومبیل روز با مصرف بنزین کم و یا برقی را ممنوع کرده لذا مردم را اجبار به خرید این خودروهای نابود کن بنزین می نمایی حق هیچگونه اعتراض درخصوص مصرف بالای بنزین را نداری
چرا به سراغ خودروساز های زیر مجموعه خودتان نمی روید؟ فقط زورتان به مردم عادی رسیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یک امار بگیرید فقط ماهیانه چقدر ماموریت غیر ضروری در سیستم دولتی انجام می شود
ریس جمهورتان هر هفته به سفر است


اینها را ببین اقای وزیر نه مسافرکشی و اسنپ کا کردن مردم بیچاره
با سلام و تحیت
خدمت وزیر محترم صمت باید عرض کنیم، چه چیز یک ایرانی در حال حاضر شبیه یک اروپایی است ؟؟؟!!!! که شما با آن قیاس میکنید؟؟؟!!!!!! لطفا کمی دقت کنید در بیان نظرها!!!!
این خیلی بد است که یک وزیر مملکت نداند و از اوضاع قاطبه مردمش خبر نداشته باشد که در چه وضعیتی هستند!!!!!
و البته بدتر آنکه بداند و خودش را به ندانستن بزند؟!!!!!!
پس دقت کنید در حرف زدن خودتان!!!
ولله الحمد
هر وقت شما مثل کشورهای اروپایی حقوق ما رو دادی ما هم مثل یک اروپایی بنزین مصرف میکنیم
چرا وقتی میخواهید چیزی را گران کنید ما را با ترازوی اروپایی ها و آمریکا و دلار و یورو میسنجید ؟!!!
مصرف بیش از حد بنزین صرفا برای ارزان بودن آن نیست دلایل دیگری نیز دارد که شامل:
1- نبود وسایل نقلیه عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی چه در بیرون شهرها و چه در داخل شهرها
2- فروسوده بودن وسایل نقلیه عمومی موجود
3- نبود امکانات رفاهی مناسب مثل کولر در وسایل نقلیه عمومی
4- تکنولوزی پایین و قدیمی خودروهای موجود در کشور که موجب مصرف بیش از حد بنزین شده است
5- ترافیک و نبود بزرگراه های مناسب در سرتاسر کشور
6- وجود موتورسیکلت های بنزینی که در حد فاجعه است
7- استفاده ی بیش از حد از موتورهای سیکلت های بنزینی
8- تردد های بسیار غیر ضرور به دلیل عدم انجام کامل امور مردم در بستر اینترنت
9-سرعت و کیفیت بسیار پایین اینترنت در کشور
10-و......
مقصر همه ی اینها دولت و... است و مردم هیچ نقشی در آن ندارند
از مسئولین کشورم عاجزانه خواهشمندم که به شعور خود و مردم احترام بگذراند و اگر میخواهند چیزی را گران کنند همان ابتدا رک و پوست کنده بگویند و قصه حسن کرد شبستری تعریف ننمایند . با تشکر .
باز هم ما ملت مقصر شدیم که بهینه مصرف نمیکنیم.. جناب وزیر ببخشید که ما ملت، ماشینامون بهره وری ندارن و پر مصرفن.. شما که دستت میرسه از جانب ما از وزیر نفت بابت کیفیت پایین بنزین و از شهردار تهران بابت نقص سیستم حمل و نقل عمومی معذرت خواهی کنید که ملت خوبی برای شما مسوولا نیستیم..
انتخابی نیست! همه چیز مثل اروپا باشد.
مصرف سمند ایرانی هم
با صدی 18 لیتر
حدود 10 برابر سیتروئن و فولکس اروپایی است.
تعطیلی دو گاری ساز داخلی
راه حل است.
ما چه چیزمون مثل اروپا است که مصرف بنزین مثل اونا باشه درآمد قیمت خودرو کیفیت خودرو
آقای وزیر در آمد ایرانی ها یک سیم اروپایی ها هم نیست می فهمی؟؟؟
مصرف بنزین یک ایرانی مانند بک اروپایی نیست ؟ بله جناب علی ابادی اولا خودرویی که زیر پای یک اروپاییست زیر پای ایرانی هم نیست دوما شما چیتون مثل اروپاست که هر جا گیر میفتین ما رو با اروپا مقایسه میکنید ؟ دموکراسیتون ؟ مردم داری و حقوق شهروندیتون ؟ یا روش حکمرانیتون؟
حقوق مون هم معادل یک اروپایی نیست
وزیر جان
مگه ماشین یه اروپایی به اندازه ماشین ایرانی مصرف داره؟!!!!!
یک اروپائی بخواهد گل اروپا را بگردد اندازه یک ایران نیست
ماشین یک ایرانی معادل ماشین یک اروپایی نیست
حقوق ..................................
خانه ...............................
تحصیلات ............................
معیشت ......................
شغل ............
در آمد ...................
................
فرار رو به جلو؟؟؟؟
مسبب این مسئله شما و اسلاو ها شما هستند که خودرو پر مصرف و بی کیفیت میدهید دست مردم
بله ما از خیلی لحاظ ها مانند اروپایی ها نیستیم مثل درآمد یک اروپایی مثل امکاناتی که یک اروپایی دارد و ......
کلا چند روزه همه زوم کردن روی ارزانی قیمت بنزین. واقعاً جالب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای وزیر آیا خودروهای بی کیفیت داخلی با مصرف سوخت بالا عامل مصرف سوخت نامتعارف هست یا مردم بدون دلیل سوخت مصرف می کنند که شما این استدلال را برای مصرف سوخت مطرح می کنید چرا برای همه چیز مردم را مقصر می دانید؟
مگر ایرانی ماشین روز اروپا را استفاده می کند که توقع مصرف یک اروپایی را ازش داری در ضمن سیستم حمل و نقل ماقبل تاریخ ما چقدر شبیه سیستم حمل و نقل اروپاست آیا مردم ما به اندازه اروپائیان از خدمات اجتماعی استفاده می کنند آیا اروپا منابع طبیعی ما را دارد آیا اروپا وزرایی به کیفت ما دارند. و آیا های بسیار که البته جوابی برای آن از حنجره حکمرانان این کشور برایشان نیست.
اگر منظورتون از رانت صرفا انرژی ارزان‌تر هست این رو اضافه کنید که هزار و یک امتیازی که شرکت ها در کشورهای خارجی دارند مثل زمین رایگان و تکنولوژی ارزان و در دسترس و نقل و انتقال ارزان و راحت پول ،امکان صادرات ارزان ، امکان دسترسی راحت به بازارهای کشورهای عضو تجارت جهانی،دسترسی به وام های بسیار کم بهره و .....در ایران برای تولید کننده موجودنیست.متاسفانه اینجا فقط همین گاز و برق رو می بینند.در کشورهای دیگه هم امتیازاتی برای تولید کننده هست.مثلا در هند دسترسی به آب و خاک.اگر همین تولید نیم بند هم جلوشو به بهانه خام فروشی بگیرید باید منتظر دلار صد هزار تومنی باشید.
جناب وزیر شما خودت ماشین آخرین سیستم روز دنیا سوار میشی و مصرف سوختت هم معادل یک اروپایی است .
بجای اینکه از مصرف بنزین انتقاد کنه این بابا بهتر نیست از بی کیفیتی خودروهای داخلی و بی کیفیتی بنزین انتقاد کنه
آی کیو علت مصرف بیشتر مردم ایران نسبت به مردم اروپا ارزان بودن قیمت بنزین نیست خودرو های بیکیفیت ایران نسبت به اروپاست
مگه حقوق ها اروپایی هستن که همه چی اروپایی نگاه میکنید
حاجی ما چیمون معادل بقیه کشورا هستش؟
ارزش پولمون
ماشین هایی که سوار میشیم
حقوقی که دریافت میکنیم
کیفیت بنزینمون
حاجی متناسب با کشورهای اروپا حقوق بدین همه چی رو با قیمت جهانی بدین به ملت چرا اینقدر میگین بنزین بنزین؟؟؟؟؟
زیاد از این حرفها شنیدیم شما هم کاری نمی توانی بکنی . در آینده واقعییت به شما تحمیل خواهد شد .
آقای وزیر خودرو های تولید داخل با تکنولوژی قدیمی مقصر اصلی هستند.
بالاخره فرزندان محترم مسئولین همه در اروپا هستند و خب بنزین هم باید با آن جا سنجیده شود این یک پیشرفت بررگ است !! تمام !
درامد چطور؟ درامد یک ایرانی با اروپایی یکسان هست؟
کیفیت خودرو چطور؟ کیفیت خودرو ایرانی و اروپایی یکسان هست؟
سطح و کیفیت زندگی چطور؟ ایران و اروپا یکسان است؟

اگر مصرف بنزین ایارن بالاست فقط و فقط علتش سیستمی هست که خودروی 30 سال پیش رو با تکنولوژی 40 سال پیشم به ملت تحمیل میکنه و مردم حق انتخاب ندارن
مگر بقیه موارد زندگی یک ایرانی مانند یک اروپاییه؟
" بنزین، چون ارزان است مصرف بهینه نداریم و یک نفر ایرانی معادل یک اروپایی بنزین مصرف نمی‌کند. "

آقای وزیر طوری حرف می زنی مثل اینکه مردم بنزین را می خورن باید عرض کنم مصرف این گاری هایی که با قیمت نجومی به مردم قالب می کنید بالا است و به نظر فکر می کنید چون این گاری ها را با قیمت بنز و بی ام و به ملت می فروشید پس مصرف آنها هم مثل آنها است نه عزیز من شباهت ماشینهای ایرانی و اروپایی در قیمت آن است نه مصرف آن و مشکلات تولیدات خودتان را به گردن مردم نیندازید !
ذوب آهن با 42 لیتر آب بدون قابلیت بازیافت برای یک کیلو آهن شمش درست میکنه ، بعد این شمش را میفرستند کارخانه فولاد تا آنجا با 48 لیتر آب غیر بازیافت تبدیل به تیر آهن و میلگرد شود......
این مدیریت فشل شماست که نتوانستید این محصول را در همان دوب آهن تولید کنید که این مقدار آب مصرف نشه بعد می آیید از بهینه مصرف صحبت میکنید؟؟؟؟؟ با چه رویی؟؟؟؟چون همیشه متکلم وحده هستید
مردم در رکودشکنی کشوردر مصرف بنزین مقصر نیستند وقتی وسایل نقلیه عمومی اعم از هواپیما قطار اتوبوس ومترو کمیاب وحتی نایاب است مردم چاره ای بجز استفاده از خودروی شخصی ندارند.دولت اول وسایل نقلیه عمومی را گسترش دهد وبعد بنزین را به قیمت خلیج فارس برساند.
جناب وزیر ، ماشین شما بنزین مصرف می کند نه خودتان !
چرا حقوق را با اروپا مقایسه نمیکنی؟؟؟؟؟
آمو‌تو‌وزیر صمتی یا رییس اپوزیسیون ؟ نیروهات چکار می کنند ؟ سازمانشان بده راه حل کاهش سوخت با امکانات موجود ارائه کنند . نه اینکه حرف مفت بزنن بگن خودرو‌برقی 25 هزار یورویی بخرمد . نمی تونی ما می تونیم بفرما برو .
یارو مگه سایر مصرفی های ایرانی با اروپایی یکیه که داری بنزینشو مثال میزنی؟ مگه درآمدش رفاهش کیفش ماشینش زندگیش تفریحی و... بنزینشو یورو۷. تو اونوقت میزان مصرف بنزین تو با اون داری مقایسه میکنید با این ماشینی زاقارت
فقط چشم دارید قیمت بنزین در اروپا ببینید ارزش پول وحقوق یک کارگرساده چقدرهست
هر زمان توانستید قیمت خودرو را حل کنید ان زمان انتظار حل شدن قیمت بنزین را داشته باشید نمی شود که خودرو 200 میلیونی را یک میلیاردو دویست میلیون با متوسط مصرف بنزین سه برابر به مردم عرضه کنید و ان طرف هم بخواهید قیمت بنزین را بین المللی کنید به عبارتی همه چیز باید به هم بخورد حقوق ریالی قیمت دلاری؟؟؟؟؟؟؟؟
خقوق یک ایرانی هم یک چهارم یک اروپای هم نیست
میانگین مصرف خودروی تولیدی شما را هم با اروپا مقایسه کن
جاده ها و راه های شهری و خیابانهای مهندسی شده شما رادهم مقایسه کن برای رسیدن به محله کناری باید کل شهر را دور بزنی
راحت ترین گزینه گردن مردم انداختن است
۹۰ درصد مردم وقتی بنزین باک خودرویشان تمام شد دوباره بنزین میزنند کاری کنید کمتر مصرف شود دیر تمام شود هر چند این کار کار شما نیست.
آخه عریض مگه خودرومون اوروپایی ؟
..,,. آقای وزیر آیا مصرف مثلا گوشت یک ایرانی با یک اروپایی یکی است؟ آیا مصرف کننده ی ایرانی هم مانند مصرف کننده ی اروپایی به خودروهایی با بالاترین استاندارهای جهانی که کمترین میزان مصرف بنزین را دارند دسترسی دارد؟ و هزاران سوال دیگر.....
چه چیز یک ایرانی مثل یک اروپایی است؟
چرا مقایسه بیخود میکنید؟
مسئولان همیشه میزان مصرف بنزین و گاز و میزان مالیات یک ایرانی را با اروپایی ها و آمریکایی ها مقایسه می کنند ولی میزان حقوق و قیمت خودرو و کیفیت خودرو و آزادی دسترسی به اینترنت و .... یک ایرانی را هرگز با یک اروپایی و آمریکایی مقایسه نمی کنند
اگر مبنا مصرف باشد ما را با اروپا مقایسه می کنند ولی اگه صحبت از سطح زندگی باشه با یمن !!!!
واقعا از علی آبادی انتظار نداشتم
مصرف بنزین به خاطر تداوم حمایت بی چون و چرای جنابعالی و سایر وزرا از خودروسازنانی است که خودروهایی با مصرف بیش از 10 لیتر تولید می کنند!
چرا شما چشمها را نمی توانید باز کنید و ببینید !
خودرو کوئیک با 85 اسب بخار قدرت مصرف بنزین بالاتر از 10 دارد این کار خیلی راحت قابل بررسی است خودرو مشابه در دنیا 4 لیتر مصرف دارد !
جاده ات ماشینت یا کیفیت بنزینت مثل اروپاس که انتظار مصرف اروپایی داری؟!
آ
ماشین های اروپایی مثل ایران است که هنوز پیکان سال ۴۸. کار میکند
لطفا بنزین گران کنید ازترافیک الودگی هوا خسته شدیم
چی به اینها بگوییم تا شان خود ما پایین نیاد آخه مرد حسابی اول اینکه مگر خودروی مردم ما مثل اروپاییها بنزین مصرف میکند دوم اینکه مگر درآمد مردم ایران مثل درآمد مردم اروپا هست سوم اینکه مگر جاده های ایران مثل جاده های اروپاست چهارم اینکه مگر حمل و نقل عمومی در ایران مثل حمل ونقل اروپایی‌ها هست
چی فرض کردید مردم ما را
مصرف بنزینمون متفاوته چون ماشین هامون هم متفاوته. هروقت واردات خودرو آزاد بود مانند بقیه دنیا ، دست مزد ها مانند بقیه دنیا زیاد بود آنوقت میتوان قیمت بنزین را هم مثل بقیه دنیا تعیین کرد .
این که نشد هرجا به نفعتون بود از اروپا و آمریکا تقلید .
قیمت بنزین با این مسئولان هیچ وقت قابل حل نیست حتی اگر 100 برابر شود!
شما که میدانید وقتی اکثر مردم در تامین مخارج زندگی مانده اند و توصیه نماینده محلس مبنی بر کار در اسنپ و تپسی برای جبران بیکاری , گفته شده , اگر میخواهید بنزین را گران کنید , دنبال بونه نباشید
میزان مصرف انرژی ناشی از وسایلی است که دولتمردان در اختیار ملت قرار دادن که حدود 3 برابر استاندارد جهانی مصرف می‌کنند. مردم باید چکار کنند؟!
عوضش حقوق یک ایرانی با یک اروپایی برابره. ماشینهایی که می تونه بخره با اونه یکیه. مسولان ایرانی با مسولان اروپایی یکی هستند. نیست؟
جناب وزیر ، اختیار دارید. مگر وزیر صنایع ما در حد یک وزیر اروپایی هست که بقیه موارد مون شبیه اونها باشه؟
قیمت بنزین درست کردید قیمت چیزهای دیگر رو هم ی کارش بکنید .شماها خیلی زحمت میکشید که ما هنوز زنده ایم
قیمت بنزین درست کردید قیمت چیزهای دیگر رو هم ی کارش بکنید .شماها خیلی زحمت میکشید که ما هنوز زنده ایم
لطفاً حقوق ها را دلاری کنید بنزین هم به نرخ روز دنیا حساب کنید
یکی این بابا رو حالیش کنه مصرف ایرانیا زیاد نیست مصرف خودرو تولید ایران چند برابر نمونه اروپاییه
شما همه چیز رو اروپایی حساب کن ببین مصرف میاد پائین با این خودروهای داغون بعضی هاشون بالای 20 سال عمر دارن در ضمن دستمزد اروپا رو هم با ایران مقایسه کن
به این زودی ها هم نخواهید توانست!
اقای محترم در مورد بنزین اگه معیشت مردم در حد متعارف باشه دیگه نه کسی مسافر کشی میکنه نه اینکه تو اسنپ کار میکنه وقتی از لحاظ معیشت داره به مردم فشار میاد معلومه که کارگر یا بازنشسته با خودرو بطور ۲۴ساعته کار میکنه تا اموراتشو بگذرونه واین که خودرو های ساخت رو جوری طراحی میکنن که بنزین خورش زیاد باشه که این به نفع دولت وهم خودرو ساز هست
عباس خان سنگ اندازیها رو در مقابل واردات خودرو تموم کنید مشکل بنزین حل میشه.هم خودروهای استاندارد وارد میشوند هم خودروسازان داخلی وقتی دیدند بازاردیگر انحصاری نیست مجبور به بهبودکیفیت خودروهای خود میشوند. یکبار از خود نپرسیده اید که چرا برعکس همه دنیا با گذشت زمان کیفیت خودروهای ساخت داخل کاهش می یابدپژو دهه 70 خیلی بهتر از پژوی دهه 80 بود اونها هم خیلی بهتراز پژوهای تاسال 97. ازسال 97 که واردات ممنوع شد صنعت خودروسازی به بدترین کیفیت ممکن رسید و وضعیت خودروهای تولیدی فعلی توهین به مردم است. ولی چون خودروسازان میدانند هرچه بسازند مردم چاره ای ندارند نهایت سواستفاده را میکنند
مگه حقوق مان برابر حقوق اروپا هست ،مگه ارزش پول مان برابر اونها هست ،
مگر مردم ایران مثل اروپایی ها در رفا هستند؟مگر کارمند وکارگر در ایران به اندازه ی اروپاییها مزد می گیرند ؟
والا از نظر شما ارزان هست شما فقط بنزین رو میبینی صبح ک از خاب بیدار میشی تاشب و آخر هفته چقدر خرج سرراه هر آدمی ظاهر میشه ک از کنار خیلی‌هاشون با بدبختی و نداری گذر میکنیم ...کسی ک مردم بیچاره ایران رو با اروپا مقایسه کرده واقعا چ فکری پیش خودش کرده امروز توایران پولدار می‌نالند فقیرو بیچاره و کم درآمد هم تکلیفش مشخصه ...وقتی این متن‌ها رو میبینم میگم اون کسی ک اینجوری فکر میکنه میخاد مملکت و اداره کنه ..متاسفام برای زنده بودن ن زندگی کردن ...کما فقط داریم درجا میزنیم.
چه چیز یک ایرانی معادل یک اروپایی است؟
در مورد بنزین، چون ارزان است مصرف بهینه نداریم و یک نفر ایرانی معادل یک اروپایی بنزین مصرف نمی‌کند.

آدرس اشتباه ندهید!
اگر بنزین گران شود، مصرف بنزین خودروهای پرمصرف دگرگون نخواهد شد.
معیشت و درآمد و سفره مردم برابر چند اروپاییست؟
آن اروپایی در اقتصاد کشورش نقش پر رنگ و فعالتری دارد که بر مبانی بنزین کار نمی کند اما در ایران برای 70% نیروی کار مردم جز کار با ماشین شغل دیگری نیست و سیاست دولت هم سوق دادن مردم به کار در اسنپ و تپسی و غیره است که لازمه آن مصرف بنزین است . بی انصافی محض است که از یک زاویه مسئله را بررسی نمائید . سیاست دولت باعث افزایش مصرف بنزینی شده است که ادعا می کنند ارزان است و به صرفه نیست . حتی با کاهش میزان ذخیره کارت سوخت ، مردم را به اجبار ، وادار به مصرف ذخیره سوختشان می کنند که همین هم باعث افزایش مصرف بنزین گردید .
همه اینا بخاطر سیاستهای غلط و تصمیمات اشتباه خودتونه ولی هیچوقت نخواستین مشکل حل بشه. فقط شعار دادین و همیشه دست کردن توو جیب مردم
با سلام خدمت وزیر محترم
اینجا عقل حکم میکند برای مصرف بنزین همه جوانب درنظر گرفته شود
اولا ماشین اروپایی در ایران وجود ندارد که مصرف بسیار پایین دارند و استهلاک کم
دوماً جاده و مسیر در اروپا با جاده های غیر استاندارد ایران قابل قیاس نیست که آنهم در مصرف بنزین تأثیر داره
سوما حقوقای اروپایی نداریم که پول بنزین اروپایی بدیم
با تشکر از وزیر دانا
داداش گرای اشتباه نده
بنزین و ما مصرف نمیکنیم ، ماشینی که به ما فروختید مصرف میکنه
واردات ماشین را آزاد کنید با پول یه پارس که اگه سلامت باشه صدی 13 میسوزونه میشه یه هیوندا i20 خرید که صدی 6 می سوزونه اینطوری مصرف بنزین نصف میشه
آقای وزیر برای حقوق ۸میلیونی ،بنزین ۳هزار تومانی بسیار گران است
۴۵ سال است که با حقوق های ریالی و محاسبات دلاری ،زندگی را برایمان جهنم کرده اید
وقتی سالی یک میلیون خودروی بی کیفیت و گران تولید میکنید باید پیش بینی بنزین را هم بکنید
با متهم کردن مردم ،بی کفایتی و ناکارآمدی مقامات پوشیده نخواهد شد
باتوجه به شرایط اقتصادی ،مردم نهایت صرفه جویی در مصرف منابع انرژی را دارند،شما کارتان را درست انجام دهید
آیا یک ایرانی معادل یک اروپایی ماشین مورد نظر رو سوار میشود واقعا اینا ملت رو چی فرض کردن
ما غلط می کنیم‌ خودمان را با اروپایی ها مقایسه کنیم. ما را با غرب فاسد چه کار؟ اگر انها هم مثل ما مافیای خودرو داشتند و سالیانه ضرر های انچنانی می دادند تا پاداش مدیران سفارشی را بدهند و خودروی پیت حلبی تولید کنند و به چند برابر قیمت بفروشند مقایسه معنا داشت.
مگه درامد و یا استاندارهای یک ماشین جهانی و استانداردهای سوخت بین اروپا و ایران یکیه ؟
قیمت انرژی فقط با افزایش اعتبار پول ملی،قابلیت اصلاح را دارد،همچنین واردات خودرو اقتصادی و با کیفیت،نمیشه هم جلوی واردات را بگیرید و هم خودرو بی کیفیت داخلی را با قیمتهای فوق نجومی ب مردم بفروشید.همچنین مردم را مقصر افزایش مصرف بنزین و گازوئیل معرفی کنید
یک ایرانی هم نسبت به يک اروپایی درآمد وامکانات رفاهی ندارد
واقعا ماباکی شدیم مسول بی سواد اروپا خودرو هاش هرصد کیلومتر سه لیتر مصرف میکنه
ما اینجا به خاطر کیفت خودرو که صد هشت مصرف میکنه تازه باید سنسر های اکسژن خود رو هم حذف کنیم خواهشا اینجا کجاست
آقای وزیر شما و دوستان گفتید صرفه جویی کنید، من گفتم چشم بنزین کمتر مصرف کردم و با اتوبوس رفتم سر کار و... و حدود ۴۹۰ لیتر بنزین تو کارتم ذخیره شده بود ولی شماها به جای تشویق من و امثال من سهمیه ما رو سوزوندین و ۳۶۰ تا تو کارت مونده
پس گور پدر صرفه جویی میرم برای مصرف تا آخرین لیتر موجودی حتی اگه شده دم پمپ بفروشم به همشهری خودم که لااقل هم خودم سود کنم و هم اون بنده خدا
از شما آبی برای ملت گرم نمیشه دولت نسبتا محترم
واقعا چه باید گفت؟؟؟؟ماشین با تکنولوژی 50 سال قبل تحویل مردم میدهید بعد توقع دارید مثل اروپا مصرف کنیم؟چرا مثال چین نمیزنید؟؟البته خود چینی ها ماشین خودشونو سوار نمیشوند،همانطور که مصرفمون مثل اروپا نیست حقوق هامونم مثل اروپاییان نیست
باسلام ،هروقت تمام درآمدی ما در تمام جایگاه ،از دستمزد کارگران گرفته تا حقوق پایه کارمندان ،کارگران، وغیره از همانند اروپایی ها باشد و اینکه ،واردات خودرو و دیگر لوازم را آزاد بفرمایید ،و حتی روادید ،آن وقت حرف قیمت گذاری بنزین را بزنید ، وقتی که دلار داره به راحتی می تازد به تمامی مراودات روزمرگی ولی به ریال باید به حساب واریز شود ،بی زحمت اول زیر ساختار پایه رفاهیات ،و اجتماعی برای تمامی قشر ،را درست و پایه گذاری بفرمایید ،بعد بگویید بنزین ما با اروپا باید یکسان شود
بنده خدا می ترسه بگه ماشین ایرانی..
آکاایران به ارزش یک خارجی حقوق میگیره
مدیرعامل مپنای مونتاژ کار
جناب آیا تورم ایران هم مثل اروپا است آیا یک ایرانی هم مثل اروپایی زنگی میکند وضع جامعه ایران هم مثل اروپا است کمی فکر کنید بد نیست
فقط بگید کدوم استاندارد ایران با اروپا یکی هستش که مصرف بنزین رو با اونجا مقایسه میکنید. ماشین 500 میلیونی اروپا با قیمت 6 میلیارد تو ایران قایل مقایسه هستش اقایون نخبه
بد نیست مسعولین ما در دیگر حوضه ها هم وضعیت مردم رو با اروپا مقایسه کنند مثلاً نرم تورم و بیکاری گرانی کالا و ارز ،سود تسهیلات بانکی،میزان آزادی در انتخاب و اعتراض ،وضعیت مسکن و درامد،ارزش پول ملی و اقتصاد ،کیفیت و قیمت خودروها و بنزین و...... بعد بیان واسه بنزین تصمیم بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مسئول
در آمد یم ایرانی برابر با یک اروچایی است؟
تو این چهل سال چی رو تونستین حل کنین که حالا از حل نشدن قیمت بنزین تعجب کنیم؟
چیه یک ایرانی شبیه یک اروپایی است که مصرف بنرین اش باید شبیه اونها باشه.
هوای خوب
ماشین های خوب و روزآمد
اقتصاد شکوفا
تورم کنترل شده
مدیران با کفایت مون
آخه چرا حرف ... می زنبد!
مگر مسئولان و حکومت و کشور و .. ما مثل اروپائی ها هستند که مصرف و قیمت بنزین و غیره را با آنها مقایسه می کنند؟
یک نفر ایرانی معادل یک اروپایی بنزین مصرف نمی‌کند.
دارمدش چطوره؟ رفاهش چطوره ؟ حقوق قانونی اش و غیره؟ آیا اروپایی ها رویای مهاجرت به ایران را دارند؟
شما موقعی که ماشینای کاملا غیر استاندارد در پیتی را به مردم میفروشید چند برابر پول بنزین رو دولت پهنا حساب میکنید
مقایسه مصرف بنزین ایران اروپا: چه وزیری: مقایسه مع الفارق.
درآمد چی وچرا در مورد درآمد و فشار رو زندگی ایرانی صحبت نمیکنید
درآمد سرانه یک ایرانی مانند یک اروپایی نیست
شما که نظرات کاربرهارو اصلا نمیزارید چرا این قسمت رو قراردادید برای ثبت نظر ?????
اولا شما کشوری را نام ببرید که قیمت بنزین با واحد پول آن کشور ۱۵۰۰۰ باشد آن وقت میفهمی که بنزین در ایران ارزان است یا گران ثانیا هر وقت همه موارد ملت ایران با اروپا برابر شد مصرف بنزین هم برابر می‌شود
برادر عزیز. ماشین یک اروپایی یک سوم ماشین ایرانی مصرف سوخت دارد. این چه فرمایشی شما می کنید؟
اقای علی آبادی در تمام شهرهای اروپا ازذ مترو و خودروهای برقی و یا کم مصرف استفاده می‌شود، در ضمن درآمد آنها را نیز مد نظر داشته باشید.
ایشان خواب است یا خودش را به خواب می زند.
چرا جنس بنجول با مصرف زیاد بنزین به مردم می دهید؟
خدایی چرااینا نشستن فقط بفکر گران کردن همه چیزن.بابا اشتباه میزنید خیر نبینید.مسئول به کسی میگن که بشینه فکر کنه البته اگر فکر کنید،فکر کنه ببینه چکارکنه قیمتها ثبات پیداکنن.والا یه باک بنزین ۱۵۰ هزار تومان کم نیست ولی بهتراز گران شدنه.پس سهم ما از این انقلاب و ایران چیه؟اینهمه میتورید بزارید سهم مافقط این بنزین بخیال شما ارزان باشه.یاگران کنید ولی قد کویت یارانه بدید.نمیشه که فقط گران کنید.پول نفت.گاز.آب.خاک.همه چیز ایران بفروش میرسه سهم ایرانی فقط بدبختی و گرانی؟
میشه دقیقا بفرمایید یک نفر ایرانی در چه زمینه ای شباهتی به یک نفر اروپایی داره که مصرف بنزینش باید شبیه باشه؟
خودروی با کیفیت؟ سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد؟ بنزین با کیفیت؟ حقوق ؟ بزرگراه ها و راههای استاندارد؟ مدیران و حاکمان آگاه و متخصص؟ یا....

تنها شباهت شاید فقط این باشه که هر دو مخلوق خداییم
اصلا حقوق بالای اروپایی یک جوکه!!!!
بیایید ایرانیان را با اروپاییها عوض کنیم،
چه شود...
شما مسئولین دلسوز کدام مشکل را حل کردید که مشکل بنزین را حل و فصل کرده باشید ، بروید کمی از کارشناس های اروپایی و ژاپنی یاد بگیرید که به جای حرف زدن و شعار دادن ، اهل عمل کردن هستند و سخت کار میکنند و ادعای زیادی هم ندارند مثل شماها
در ضمن یک ایرانی به اندازه یک اروپای حقوق نمی گیرد ببخشید بنده حتما با مافیای قاچاق مبارزه خواهم کرد نگران نباش وزیر من حتمی لوله های فرسوده داغون اب رو تعویض خواهم کرد شما نگران نباش بنده هزینه تولید سنگین غیر اقتصادی نیروگاهها رو حل خواهم کرد شما مسولیت نداری فقط مردم
فقط مصرف بنزینمون مثل یه اروپایی نیست؟
اروپایی تولبد کننده ی نفت توو دنیا نیست
اروپایی براش زیرساخت درست کردن مترو اتوبوس به فاصله کم تعداد زیاد که راحت تردد کنن
اروپایی بهترین ماشینارو بهشون میدن با هر شرایط اقساطی
اروپایی حقوق و مزایاش خوب و کامله
اروپایی بازم بگم؟ چی خودتونو با اروپا مقایسه میکنید واقعا؟
یعنی پی مصرف بهینه !!؟مگه ما بنزین رو مصرف می کنیم!؟خودروهای ایرانی دوبرابر میانگین جهانی سوخت مصرف می کنند!! درضمن تو اروپا سیستم حمل نقل عمومی آنقدر ضعیف نیست!!
دوست وزیر عزیز و بی مطالعه .. اندازه یک مقیاس هست باید دو چیز در یک مقایسه مثل هم باشد ... قوه عاقله و فهم مسئولین ما شبیه اروپاست .. حمل و نقل ما مثل اروپا هست .. کیفیت خودرو ما مثل اروپا هست و هزارتا چیز دیگه .. کدوم موقعیت ما شبیه اروپاست که بنزین رو شما مقیاس می کنید
مصرف بنزین یک ایرانی معادل یک اروپایی نیست
آری اروپایی ها مردمی هستند که درک ایرانی رو ندارن و خودروی صدی ۵ سوار میشوند نه خودروی صدی ۹
آری اروپایی ها وزیر صمت (فرضا با نام صمت )واقعی دارن با تحصیلات مرتبط نه ....
.......
چاره کار این هست دستمزد رو با دلار جهانی و قیمت انرژی رو هم جهانی حساب کنید.
جلوی قاچاق سازمان یافته سوخت توسط نورچشمی ها و اقازاده ها را بگیرید تراز میشود
یک سؤال به این مسوولان آیا درآمد یک شهروند ایرانی به اندازه یک شهروند اروپایی هست با این مدیریت ضعیف و اقتصاد خراب و تورم بالا آیا قدرت خرید برای ما مردم گذاشته اید با یک روز کار در این مملکت چه می توان خرید بعد بگو بنزین ارزان هست ، اگر یک کم فکر کنید بنزین در ايران گران‌تر از اروپا هست شما نسبت به دارمد روزنامه با درآمد در خارج چند لیتر بنزین می‌توان خرید ، این بنده خدا که همچین حرفی میزنه خیلی نسبت به مسائل بی خبرند بی سواد هستند، جیبشان پر هست
استاد ماشین های ایرانی هستن که بنزین زیاد مصرف میکنن وگرنه ما بنزین رو توی جیبمون نمیزاریم ببریم
با سلام
رانت اصلی وزارت خانه خودت است که با واردات خودرو مخالفت میکنید. و این ظلم بزرگ را به ملت ایران می کنید.
دلیل اصلی ناترازی بنزین خودرو های بی کیفیت داخلی است. در واقع مشکل اصلی در وزارت خانه خودت است که اجازه واردات خودرو با کیفیت خارجی را ننی دهید.. واقعا دنبال راهکار می گردی.
کاشکی حقوقمون هم مثل اروپایی ها بود
مگه حقوق یک ایرانی چقدره که شما از اروپا حرف میزنید واقعن تاسف باره
تا کی با این فرمان در ترافیک و راه بندان سوخت بنزینی رو که نسلهای اینده هم ازش سهمی دارنند دود هوا کنیم
من ماشینم آردی هست با مصرف بالا دولت یه حرکت خوب از خودش نشون بده ماشینایه اسقاطی رو در واردات خودروهای خارجی رده اول قرار بده مخصوصا خودروهای اسقاطی موتور پیکان ،مثل آردی ، روآ، پیکان اینا خیلی بنزین مصرف میکنن اسقاطی پراید هم مصرفش پایینه دولت باید از قشر ضعیف حمایت کنه
جالبه دولت اگه بر قیمت گذاری ها دخالت نداره،پس کارش چیه؟؟ پس این همه مشکل از کی وازکجاست؟؟
چرا موقع مصرف بنزین وقیمتش مردم ایران رو با اروپا مقایسه می کنید ولی برای سایر موارد مقایسه نمی کنید؟؟
مقایسه وقتی صحیح ودرسته که مقایسه شونده ها شرایط کاملاً یکسانی داشته باشند...
رای نمیدم
بنزین عین اروپابکنیدلیتری ۶۰هزارتومن مهم نیست ولی حقوق کارگربکنیدهشتادمیلیون تومن .مردم بتوننددارمدداشته باشن بنزین بخرن
خودروهای پر مصرف ساخت و مونتاژ ایران باعث مصرف بی رویه و زیاد سوخت و اتلاف انرژی میشوند به جای این خودروهای بی کیفیت و پر مصرف خودروهای اروپایی وارد کشور کنید تا هم ملت دعاگوی شما باشند و هم مصرف سوخت در کشور همانند اروپا بشود
هر وقت تونستین میزان حقوق و دستمزد هارو مثل اروپا بکنید آنوقت قیمت بنزین رو مثل اروپا بکنید اروپایی که منابع سوختی نداره
سلام حقوق ایرانی هم همتراز اروپاه نیست یک طرفه نروید شما حقوق اروپا را به مردم بدهید بنزین به قیمت اروپاه بفروشید
استاد حقوق یک ایرانی یا کیفیت خودرو یک ایرانی مثل اروپایی؟! با شعار مستضعفین اومدید اما حالا با غرب مقایسه می کنید مردم؟!!!
حاجی مصرف خیلی چیزهامون با اروپا فرق داره.
میگی مصرف بنزین زیاده پس باید گرونش کنیم.
میگم مصرف گوشت کمه پس باید ارزونش کنیم.
اگر برنامه دولت سازندگی را متوقف نمی کردید الان مشکلی به نام بنزین نداشتید
باید بشود، باید نشود. دیگه دوره گفتار درمانی تمام شده. توانایی مدیریت امور مملکتی در مسئولین دیده نمیشود. شما یه قانون واردات خودرو رو نتوانستید اجرا کنید. اصلا برنامه ای ندارید و مافیا کار خود را به راحتی هر چه تمام تر در حال انجام است و منابع این مملکت به تاراج میرود.
۱۵۰لیتربنزین بی کیفیت میدین چقدر هم منت میذارید گرچه امثال شما اونقدر درامد دارید که لیتر۱۰۰هزارهم باشه بازم معلومتون نمیشه
جناب وزیر ما چه چیزمان مانند اروپائی هاست که شما مصرف بنزین را مثال میزنی ؟
ماشین یک ایرانی هم مثل ماشین یک اروپایی نیست
سلام .اگه قبمت مصرف بنزین یک ایرانی معادل یه اروپایی نیست ... چرا قیمت خودرو یک اروپایی معادل یک ایرانی نیست ،?
بسمه تعالی
جناب آقای علی آبادی اول خودرو های کم مصرف مانند کشور های اروپایی در اختیار مردم قرار دهید بعد مقدار سرانه مصرف بنزین مردم ایران و اروپا یا هرکجای جهان را مقایسهکنید مردمی که محکوم به استفاده از نیسان آبی که طراحی 50 سال قبل با مصرف 20 لیتر در 100 کیلومتر هستند چگونه با مردم اروپا مقایسه می شوند که خودرو های آنان 3 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کند این تعارض منافع چگونه باید برطرف گردد.
سهمیه بنزین از طریق مساچد بین مردم توزیع شود
آقای نماینده ما کدام برنامه از زندگیمون همانند اروپایی هاست چه برسد به بنزینمون
وقتی تلفن بانک ها و سازمانها جواب نمی دهند مجبوریم سوار اتومبیل شویم و به آنجا برویم، وقتی فروشگاه ها کالاها یشان را در اینترنت نمایش نمی دهند مجبوریم خیابان را شلوغ و بنزین مصرف کنیم.
ماشاالله هزار ماشاالله چشم نخورید انشاالله حقوق ما کارگران هم به اندازه اروپایی‌ها ست کدام مصرف بنزین کم بهانه بیارید انشاالله وضع معیشتمون اگر خدا بخواد درست میشود
آقای علی آبادی یک اروپایی هم خودرو ایرانی پر مصرف و با راندمان پایین هم سوار نمی شود. آقای علی آبادی حقوق یک اروپایی هم مانند یک ایرانی حقوق ناچیزی نیست. حقوق من به عنوان یک هیات علمی در ماه 400 دلار است. اما حقوق یک اروپایی حداقل 2500 تا 3000 دلار است. آقای علی آبادی یک اروپایی می داند که مالیاتش کجا و چگونه خرج می شود. اما من ایرانی بی خبر از همه چیز هستم.
صادرات چی؟ گوجه . کشمش . سیب زمینی . هندوانه و ... ؟ در این وضعیت بخران بی آبی شما دارید آب کشور را به شکل میوه صادر میکنید و لابد بعد هم برای بی آبی میگید برای آب که انقلاب نکردیم
درآمد، امکانات، آزادی، آرامش، امید به آینده، شرایط کار، ارزش پاسپورت، حق انتخاب، در کل زندگی و …..یک ایرانی معادل یک اروپایی نیست..
همه این موارد بالا معادل اروپا که خوبه معادل همین کشور های همسایه هم نیست…
خخخ فقط دروغ چرا از حقوق نمیگید
هروقت دانش تجارت یاد گرفتید.هروقت قانون خدمات در تمام عرصه ها به مردم یاد گرفتید و مردم را به دردسرنیانداختن.که برای خرید یک کالا و یا درخواست ویا امضاء نامه به سفر های بیخود شهری مجبور نکیند.اونوقت این باعث پائین آمدن مصرف بنزین و کمتر مصرف انرژی می‌شود. و در صادرات و واردات طوری تولیدکنند که ابتدا نیاز مصرف داخل تأمین کنید.و بعد برای صادرات با برنامه ریزی کنید و بازاریابی کنید. و بعد صادر بکنید. اون هم براساس اولویت‌های مربوطه.صادرات.وواردات براساس نیاز سالیانه وارد گردد نه بیش از حد و اندازه که باعث هدر رفتن ارز و سرمایه مملکت شود...والسلام.
کدوم معیار زندگی ما مثل اروپا. هست که مصرف بنزین باید مثل اروپا باشد ،کیفیت ،پوشاک ،مواد غذایی ،سلامت ،حمل و نقل شهرسازی هوا ومحیط زیست وووو کدومش مثل اروپاست آقای هوشیار ،،خواب است و بیدارش کنید
مطالعه روزانه یک ایرانی هم معادل اروپایی نیست!
رفتار و عملکرد مدیران ما هم اصلاً در تراز اروپایی ها نیست.
آخه چه چیز ما شبیه اروپایی ها است که این یک قلم باشه!
نابغه اروپا کشورهاش کوچیکه هر کدومش اندازه یه استان ماهم نمیشه
جدی این مسئولین ما مردم رو چی فرض کردن ؟؟؟؟؟؟
بابا اینا خودشون همه چیزو میدونن
اگه راست میگی فیش حقوقیتو نشونم بده
چرا هر وقت که کرون می کنید نظر مردم نمی خواهید یک نظر سنجی بگذارید گرونی بد بختی ش برای مردم سودش برای بقیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی