بازدید 2915

نقشه «دالتون ها» برای دستبرد به منازل!

کد خبر: ۱۲۲۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 17 February 2024

با اعترافات دزد حرفه ای که در کمتر از 72 ساعت بعد از آزادی از زندان، منزل همسایه اش را خالی کرده بود، عملیات پلیس مشهد برای دستگیری «دالتون هایی»آغاز شد که ادعا می شود با سکه های طلا گریخته اند.

به گزارش خراسان، چند روز قبل مرد میان سالی که به طور مجردی در طبقه دوم یک ساختمان 3 طبقه زندگی می کند، وقتی شب هنگام از سرکار به منزلش بازگشت ناگهان شوک زده مقابل چهار چوب در میخکوب شد. سارقان بی رحم به گونه ای اموال منزلش را تخلیه کرده بودند که حتی دستمال های سرویس بهداشتی هم درخانه نبود. مرد مذکور که همه سرمایه اش را به تاراج رفته می دید لحظاتی بعد با پلیس 110 تماس گرفت و با بغضی عجیب از دستبرد دزدان به واحد آپارتمانی‌اش خبر داد.

طولی نکشید که گروهی از افسران ورزیده دایره تجسس کلانتری شفا با دستور سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری)عازم بولوار ابوطالب شدند و به تحقیق میدانی در این باره پرداختند. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که سارق یا سارقان با استفاده از«شاه کلید» در واحد آپارتمانی را گشوده اند و همه اموال منزل را به یغما برده اند! بنابراین در همان تحقیقات اولیه، سرنخ مهمی به دست آمد چرا که استفاده از «شاه کلید»حکایت ازآن داشت که عاملان دستبرد به منزل مذکور از سارقان سابقه دار و حرفه ای هستند اما دقایقی بعد زمانی باند«دالتون ها» لو رفت که مشخص شد هیچ گونه وسیله نقلیه ای برای حمل اموال سرقتی سنگین مانند فرش وتلویزیون و لوازم برقی دیگر در محل، تردد نکرده است.

به همین خاطر احتمال حضور سارقان در نزدیکی محل وقوع جرم قوت گرفت و بدین ترتیب افسران تجسس با راهنمایی های رئیس کلانتری به طور نامحسوس تحقیقات گسترده ای را درباره وضعیت اخلاقی و اجتماعی ساکنان آپارتمان مذکور آغاز کردند. در همین حال مال باخته به سارقی سابقه دار اشاره کرد که در طبقه سوم ساختمان به همراه مادرش زندگی می کرد اما بیشتر از یک سال است که در زندان به سر می برد.

با این اظهارات، بلافاصله نیروهای انتظامی بانک اطلاعاتی مجرمان را بررسی کردند و دریافتند که جوان مورد ادعای مال باخته «رضا»نام دارد اما او 3روز قبل از زندان آزاد شده است! از سوی دیگر بررسی های نامحسوس پلیس نشان داد که آن ها 3 برادر هستند که از سال ها قبل به خلافکاری روآورده اند و سوابق متعددی در زمینه سرقت دارند.

ساعتی بعد و با کسب مجوزهای قضایی، عملیات دستگیری «دالتون های سارق» در حالی وارد مرحله جدیدی شد که ساختمان مذکور به قرق نیروهای انتظامی درآمده بود. هنگامی که ماموران وارد طبقه سوم ساختمان شدند ناگهان مالباخته هراسان فریاد کشید این لوازم متعلق به من است!

بنابراین خیلی زود «رضا»(متهم به سرقت)دستگیر شد و اموال سرقتی نیز به همراه مجموعه‌ای از تمبرهای عتیقه به کلانتری شفا انتقال یافت. این سارق سابقه دار که مدعی بود بعد از تحمل بیش از یک سال زندان،3روز قبل آزاد شده است و 4فقره سابقه کیفری دارد، درباره چگونگی دستبرد به منزل همسایه گفت:می دانستم که به طور مجردی زندگی می کند و صبح که به سر کار می رود تا شب به خانه بازنمی گردد به همین دلیل نقشه سرقت را با یکی از برادرهایم که سوابق زیادی در زمینه سرقت دارد، در میان گذاشتم.

سپس صبح هنگام به کمین نشستیم تا مرد همسایه که در طبقه دوم سکونت دارد از خانه خارج شد و به سرکارش رفت. ماهم با شاه کلید در منزلش را باز کردیم و همه اموال را به طبقه بالا بردیم چرا که مادرم در خانه نبود و ما می توانستیم در یک فرصت مناسب اموال را به نقطه دیگری انتقال دهیم!

وی ادامه داد: در طبقه اول منزل نیز پیرزنی سکونت دارد که همواره به منزل فرزندانش می رود و کمتر در خانه اش حضور دارد... براساس گزارش روزنامه خراسان، با اعترافات این سارق جوان، مشخص شد که برادر سابقه دار وی، تعدادی سکه،طلا و زیور آلات را نیز که از منزل مذکور سرقت شده بود، با خود برده است .بنابراین عملیات پلیس برای دستگیری«دالتون های فراری» و شناسایی مالخران با تاکید سرهنگ احمدنگهبان(رئیس پلیس مشهد)برای ریشه یابی این پرونده و جرایم احتمالی دیگر آنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی