بازدید 1646

سرقت اطلاعات حساس چین در فضای سایبری

وزارت امنیت ملی چین اعلام کرد که برخی از سازمان‌های جاسوسی جهان با نفوذ به فضای سایبری و سیستم‌های اطلاعاتی بخش‌های دولتی و شرکت‌های کلیدی، اطلاعات حساس و مهم این کشور را به سرقت برده‌اند.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 17 February 2024


به گزارش تابناک از نشریه گلوبال تایمز، وزارت امنیت ملی چین با انتشار گزارشی در صفحه اطلاع رسانی این وزارت‌خانه در شبکه اجتماعی وی‌چت اعلام کرد که برخی از سازمان‌های جاسوسی با تبدیل فضای سایبری به میدانی مهم برای جاسوسی، به سرقت اطلاعات مهم چین می‌پردازند.

این سازمان امنیتی با بیان اینکه در سال‌های اخیر جاسوسان سایبری خارجی به طور مداوم به سیستم‌های اطلاعاتی موسسات، ادارات و شرکت‌های کلیدی در چین حمله کرده‌ و منجر به ربودن اطلاعات حساس و مهم این مراکز شده‌اند، اذعان داشت که سارقان سایبری از سهل‌انگاری و اقدامات امنیتی ناکافی استفاده می‌کردند.

وزارت امنیت ملی چین همچنین اظهار داشت: جاسوسان سایبری خارجی سعی می‌کردند که از روش‌هایی مانند ایمیل‌های ویروسی و اسکن شبکه به شرکت‌های زنجیره تامین نرم‌افزار حمله کنند یا با هدف قرار دادن پرسنل، عملیات و تعمیر و نگهداری این شرکت‌ها، به داده‌ها و اطلاعات مهم دست یابند.

این سازمان امنینی گفت: اخیرا نیز یک شرکت بزرگ دولتی با وجوداقدامات حفاظتی مناسب، اما بارها مورد حمله جاسوسان قرار می‌گرفت که پس از بررسی متوجه شد که این جاسوسان از دستگاه‌های شبکه داخلی غیرفعال برای نفوذ به شبکه داخلی اصلی استفاده می‌کردند.

این شرکت دولتی چینی برای آزمایش یک سیستم شبکه خاص، یک دستگاه تست راه اندازی کرده است و مجوزهای مختلفی به این دستگاه داده شده بود که پس از اتمام کار این دستگاه به موقع خاموش نشده بود و بدون مراقبت به کار خود ادامه داد. همین امر باعث شد که جاسوسان خارجی به فرصتی دست پیدا کنند تا به عنوان مسیری به شبکه داخلی این شرکت به راحتی به داده‌های مهم دست یابند.

وزارت امنیت چین از سازمان‌ها و شرکت‌های این کشور خواست تا با مدیریت امنیتی روزانه، موضوعات محرمانه، مکان‌ها، حامل‌ها و اقدامات فیزیکی ضد جاسوسی را تقویت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست