بازدید 1967

باکو: ایروان آگاهانه در منطقه تنش ایجاد می‌کند

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایروان آگاهانه در منطقه تنش ایجاد می‌کند، زیرا اگر طرف ارمنی واقعاً به روند صلح علاقه‌مند است باید از ادعاهای ارضی خود بر خاک جمهوری آذربایجان دست بردارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 16 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: ارزیابی نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان از اقدامات جمهوری آذربایجان در مرز با این کشور که روز پنجشنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن) در نشست هیات دولت ارمنستان بیان شد، جعل واقعیت است.

این بیانیه می‌افزاید: ثباتی که تقریباً به مدت پنج ماه در این منطقه حاکم بود با تحریکات ارمنستان در روز دوشنبه (۱۲ فوریه/۲۳ بهمن) خدشه‌دار شد و مسئولیت این امر بر عهده طرف ارمنی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارمنستان باید به این پرسش که چرا وزارت دفاع این کشور از مزدوران در پست‌های مرزی خود استفاده می‌کند، پاسخ دهد و همچنین توضیح دهد چرا این وزارتخانه به وعده خود برای انجام تحقیقات در مورد حادثه روز ۱۲ فوریه عمل نکرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع ارمنستان پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان تیراندازی نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی ارمنستان در بخش نرکین هند (Nerkin Hand) استان سیونیک، ۲ تن از نیروهای این کشور کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وزارتخانه مذکور همچنین اخبار باکو مبنی بر تیراندازی نیروهای ارمنستانی به سوی مواضع جمهوری آذربایجان را رد و انتشار اطلاعات بیشتر در مورد درگیری‌های اخیر را به بیانیه‌های آتی موکول کرد.

در همین حال خبرگزاری دولتی آذرتاج به نقل از مرزبانی جمهوری آذربایجان گزارش داد که نیروهای این کشور در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مسلح ارمنستان دست به یک عملیات انتقامجویانه زدند که در نتیجه آن مواضع نیروهای ارمنستانی که به نیروهای جمهوری آذربایجان شلیک کرده بودند، به طور کامل نابود شده و نظامیان آن کشور نیز متحمل تلفات سنگینی شدند.

مرزبانی جمهوری آذربایجان تهدید کرد که در صورت تکرار چنین اقدامات تحریک‌آمیزی که هدف آن افزایش تنش‌ها در مرزمتعارف ۲ کشور باشد، واکنش شدیدتری نشان داده خواهد شد.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال ۲۰۲۲ توانست پس از ۳۰ سال مناطق اشغالی قره باغ را آزاد و به عمر جمهوری خودخوانده آرتساخ پایان دهد.

این درگیری‌های نظامی با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان به پایان رسید و دولت باکو در پی این پیروزی اجرای برنامه گسترده بازسازی را در مناطق آزاد شده، آغاز کرد. طرفین با وجود ابراز آمادگی برای امضای پیمان صلح هنوز مرز رسمی میان ۲ کشور را تعیین نکرده‌اند و در ماه‌های اخیر اخبار تیراندازی‌های پراکنده میان نیروهای باکو و ایروان منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار