بازدید 237279

ناپدیدشدن شاخ گل‌ها از روی سنگ مزار

روایت یک شیوه دزدی عجیب در بهشت زهرای تهران؛ برای مردگانتان گل نخرید!
کد خبر: ۱۲۲۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 15 February 2024

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در بهت سرقت گل‌های پرپر هستیم که به ناگهان متوجه می‌شویم شخصی با لباس‌های ژنده مشغول جمع‌آوری گل‌ها از روی سنگ مزار است. در گوشه‌ای او را زیر نظر می‌گیریم و در نهایت پس از عملیات تعقیب نامحسوس می‌رسیم پای بساط گل‌فروشان. گل‌های پرپر شده در کیسه پلاستیک کوچک بسته‌بندی و به مبلغ ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته که گلفروشان آن‌ها را با مبلغ کمتری از سارقان که اکثرشان اتباع و برخی هم معتاد هستند، خریداری می‌کنند.
 
 برای رسیدن به بهشت‌زهرا (س) فرقی نمی‌کند از بزرگراه شهید تندگویان یا خلیج‌فارس تردد کنید، حتماً با گل‌فروشان مواجه می‌شوید. بچه‌های کمتر از ۵ سال و نوجوانان و جوانان و پیرمرد و پیر زن بالای ۶۰ سال، کنار بساط گل‌ها ایستاده اند و چنان در یک خط صف شده‌اند که گویا قرار است از آن‌ها سان دیده شود.
 

البته که هر کسی نمی‌تواند در این محور‌ها گلفروشی کند. چرا که مافیای گلفروش چنان پر قدرت در صحنه حضور دارند که تا کنون کسی حریف‌شان نشده و طرح ساماندهی گلفروشان بزرگرا‌های منتهی به بهشت زهرا (س) بیش از دو دهه ابتر مانده است.

علاوه بر گلفروشی در محور‌های بزرگراهی، سرقت گل از شهر مردگان هم به کسب و کار پررونق تبدیل شده و گلایه مندی شهروندان را در پی دارد. این گزارش روایت میدانی خبرنگار همشهری از سرقت گل در شهر مردگان است.

کنار بساط گل‌فروش توقف می‌کنیم و یک دسته‌گل رز می‌خریم. سر مزار گل‌ها را می‌چینیم و مشغول تلاوت قرآن و قرائت فاتحه می‌شویم. مزار را ترک می‌کنیم و هنوز چند قدم دورتر نرفته‌ایم که برمی‌گردیم و می‌بینیم اثری از شاخه گل‌ها نیست. ناپدیدشدن گل‌ها در چشم برهم‌زدن قطعاً نیاز به تخصص و مهارت و سرعت عمل بالا دارد. نیروی خدمات شهری سازمان بهشت‌زهرا (س) مشغول نظافت قطعات است. موضوع را با او مطرح می‌کنیم و می‌گوید برای جلوگیری از سرقت گل‌ها بهتر است آن‌ها را پرپر کنید.

گل‌های پرپر هم خواهان دارد
برای زیارت اهل قبور بازهم راهی آرامستان تهران می‌شویم و این بار بنا به توصیه نیروی خدمات شهری بهشت‌زهرا (س) تصمیم می‌گیریم گل‌های روی سنگ مزار را پرپر کنیم. به همین دلیل دسته‌گل داودی زرد از گل‌فروشی می‌خریم و پس از رسیدن سر مزار آن‌ها را پرپر می‌کنیم. گرچه اطمینان داریم دیگر کسی با گل‌های پرپر کاری ندارد؛ اما مسافت کوتاهی که می‌رویم و تصمیم می‌گیریم برگردیم تا از سرقت‌نشدن گل‌های پرپر مطمئن شویم. به مزار که می‌رسیم در اوج ناباوری می‌بینیم اثری از گل‌ها نیست.

ردپای گل‌های سرقت در بساط گل‌فروشان
همچنان در بهت سرقت گل‌های پرپر هستیم که به ناگهان متوجه می‌شویم شخصی با لباس‌های ژنده مشغول جمع‌آوری گل‌ها از روی سنگ مزار است. در گوشه‌ای او را زیر نظر می‌گیریم و در نهایت پس از عملیات تعقیب نامحسوس می‌رسیم پای بساط گل‌فروشان. گل‌های پرپر شده در کیسه پلاستیک کوچک بسته‌بندی و به مبلغ ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته که گلفروشان آن‌ها را با مبلغ کمتری از سارقان که اکثرشان اتباع و برخی هم معتاد هستند، خریداری می‌کنند.

گل‌ها خراب می‌شوند
برای گفتگو با فردی که اقدام به سرقت گل از روی سنگ مزار‌ها می‌کند، مجبور می‌شویم، گل‌های سرقتی را بخریم. با هر ترفندی حاضر می‌شود خیلی کوتاه صحبت کند. خودش را معرفی نمی‌کند و در پاسخ به این پرسش که چرا گل‌ها را از روی مزار‌های بردارمی دارید؟ می‌گوید: «گل‌ها خراب می‌شوند و از بین می‌روند. حالا ما آن‌ها را برداریم و بفروشیم ضرر و زیانی به کسی نمی‌زند.» حال‌وروز خوشی ندارد و بی‌حوصله از کنارمان فاصله می‌گیرد و خودش را به مزار دیگری می‌رساند و مشغول جمع‌آوری گل‌ها و ریختن آن‌ها روی کیسه می‌شود.

نظارت‌ها افزایش‌یافته است
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) حضور سارقان گل در آرامستان را تأیید می‌کند. محمدجواد تاجیک می‌گوید: «این موضوع (سرقت گل) از گذشته بوده و در این دوره با همکاری نیروی انتظامی و همکاران سازمان خدمات اجتماعی تلاش می‌کنیم تا سارقان جمع‌آوری شوند و با اقدامات صورت‌گرفته سرقت‌ها به حداقل رسیده است.»

او در تشریح بیشتر اقدامات عنوان می‌کند: «برای نظارت بیشتر، بهشت‌زهرا (س) را ناحیه‌بندی کرده‌ایم و اکنون تمامی فعالیت‌ها اعم از کفن‌ودفن و گشت‌زنی و نظارت توسط معاونین در نواحی صورت می‌گیرد و مستمر است تا شاهد وقوع چنین مواردی (سرقت) در این آرامستان نباشیم.»

به گفته تاجیک در دوره جدید مدیریت شهری، علاوه بر افزایش نظارت شبانه‌روزی نیرو‌های دژبان و انضباط شهری، و افزایش تعداد دوربین‌های مداربسته، شهردار شب هم در این مجموعه دایر شده و نیرو‌های ویژه سازمان بهشت حضرت زهرا (س) برای جلوگیری از سرقت‌ها و... شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

مدیریت شهری درصدد ساماندهی گل‌فروشان
ایجاد جایگاه عرضه گل یکی از راهکار‌های ساماندهی گل‌فروشان جاده بهشت‌زهرا (س) است. تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به این موضوع می‌گوید: «ایجاد جایگاه‌های عرضه گل در ادوار گذشته پیگیری و به طور مقطعی طرح ساماندهی انجام شده است، اما شاهد افزایش تعداد گلفروشان هستیم و برای روان سازی تردد در محور‌های بزرگراهی منتهی به بهشت زهرا (س)، ضرورت دارد تا طرح ساماندهی به صورت اساسی عملیاتی شود.»

او با بیان این که مطالعات مربوط به طرح ساماندهی گلفروشان در حال انجام است تاکید می‌کند: «علاوه بر گلفروشان، با مقوله عرضه تره بار در مسیر جنوب به شمال اتوبان شهید هاشمی مواجه هستیم و از این رو با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران موضوع ساماندهی هر دو مورد (گلفروشان و عرضه کنندگان تره بار) پس از نهایی شدن مطالعات، اجرایی می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۷
به شتر گفتن گردنت چرا کجه؟ گفت کجام راسته؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
احسنت
گل فروش ها
میدونن که این گل ها از کجا اومده واسه چی میخرن؟؟؟؟؟؟؟
این هم یه جور مالخری هستش خب.
اونوقت میخوان کاسبی شون برکت داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اکثریت این کل فروش های اتوبان ، حوالی بهشت زهرا اتباع افغانی هستند
وضعیتی که خودتون برا مردم درست کردید
پاسخ ها
خودمم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
همه گناهها را از چشم یکنفر دیدن خطاست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اتباع خارجی و معتاد هستند ،توجه
ملتی که حقش پایمال میشه برای گرسنه نماندن دست به هر کار رذیلانه ای میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
دوست گرامی ؛ همه این کل فروش ها دستفروش ها اتباع افغانی هستند
اینها که معتاد هستند و گرفتار
باید یک نظارتی هم در مورد سنگ قبر فروشان هم انجام بگیره
که همه جوره خودشون را مدیون مردم می کنند .
از مردم عزادار سو استفاده می کنند در کمال پر رویی
شماکه گلتونوخریدین به آدمای زنده دوست داشتنتون رونشون دادین دیگه غذاوآب نیست که اون مرحوم نیازش باشه یابخوادباخودش ببره حالاچه فرقی می‌کنه که یه بینوایی دوقرون دستش بیاد
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
آفرین دقیقا
این گلها ثوابشو مرده میبره
دست شما زنده ها درد نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
برگردان کشور خودشون افغانستان هر کاری دلشون میخواهد اونجا بکنند
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
دزدیدن گل سر مزارها و دوباره فروختنشون یعنی کسب درآمد؟؟؟؟توی قطعات جدید تاج گل رو میدزدن و دوباره به مردم میفروشن.خواهشا دزدی رو تایید نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کاربرد گل گذاشتن رو قبر میت چیست؟
اینکه یک بنده خدایی کسب درآمد کنه از گل های که دیگه دارند خراب می شوند چه اشکالی داره؟
چرا اسم سرقت می گذارید رویش؟
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
خیلی خیلی خیلی خوب گفتی منم بانظر شما موافقم
خب میخواید نگهدارید مرده ها ببرن تو قبر یا بهشت
بهشت زهرا و کاسبان اطرافش در ماه گردش پول تلیاردی دارند
والا راس گفته بیچاره گل خراب میشه چیکارشون دارین بندهای خدارو،اگه دزدیای کلون میکردن بازم میرفتین پیگیر بشین..هههه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
درسته ولی دزدی ، دزدیه
این آدم اگه دستش برسه دزدی کلان بکنه قطعا انجام میده ، اینم که انجام نمیده بخاطر اینکه نمیتونه انجام بده
کاش این گلها رو در زمان حیات بهم هدیه بدیم و اگه خواستیم برای امواتمون خیرات کنیم اونها رو با صدقات و کارهای نیکمون شریک کنیم و از خدا برای آمرزششون دعا کنیم.
چقدر سخت میگیرید هنوز فقیر نشدید که نیازمندان بی گناه رو درک کنید

حق با نیازمندان هست بخیل نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اکثریت دستفروش های کل فروش حوالی بهشت زهرا اتباع افغانی هستند
روحشان شاد، به والله مردگان ورفتگان سودشان از زنده ها بیشتر است،
شکم خیلی از خانواده ها را سیر میکنند،
خدایا روح همه اموات را شاد بگردان،
همه شون به ریشه اصلی یعنی تورم و فساد و بی فرهنگی در جامعه بر می‌گردد جامعه نیست...
باچشم خودم دیدم دوره گردها اومدن جمع کردن وبردن دوباره بفروشن امان از دست اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
سلام خوبید .درد که یکی دوتا نیست .آدم نمیتونه یه مراسم آبرومندانه برای رفتگانش تو بهشت زهرا برگذار کنه از دست اینها وقتی میان ومراسم رو بهم میریزن
نوعی بازیافت است. چه اشکالی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اشکال دارد برگردند همان افغانستان خودشون هر کاری دلشون خواست بکنند
ببین چقدر بیچاره ان،کارشون لنگ گل نصفه نیمه سر قبر. چیکارشون دارید؟؟؟ از زنده ها اینقدر میدزدن و همه ساکت ،
جلوی افغانی رو الان نگیرید چند سال دیگه دیره نگید نگفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
همین الان هم خیلی دیر شده کل ایران شده افغانی همه جا هستند به شدت هم زاد و ، ولد دارند بهشت زهرا تشریف ببرید حوالی قبرستان و اتوبان بهشت زهرا همه اتباع افغانی هستند کودک و نوجوان ، یا مشغول گل فروشی هستند یا در حال اکدی گری
دقیقا همینطوره بی همه چیزها تاج گل میلیونی رو اوایل شروع مراسم دزدیدن تو شیراز تو دارالرحمه نذاشتن لااقل مراسم تموم بشه مجبور شدیم دوباره بخریم
حتما می‌خواین از این بدبخت ها هم مالیات بگیرید
اون گلها که نهایتا تا دو ساعت دوام بیشتر ندارن لااقل ی پولی تو جیب اون قشر فقیر مطلق برسونه ایرادی نداره بعید بدونم کسی از این سرقت ناراحت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
وقتی از سَرمزارِ عزیزترین کَسِ زندگیت که براش گل میبری را به دو دقیقه نکشیده بدزدن آن موقع هم میگی: بعید میدونم کسی از این سرقت ناراحت بشه!؟ احتمالا یکی از مسرقین خودت هستی
چه فرقی میکند گل ها خراب بشن جمع کنند بریزند اشغال یا کسی جمع کنه درحق اموات هم خیری ببره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
توجیه کردن ندارد کار زشت و غیر اخلاقی ، متاسفانه اکثریت اینها هم اتباع افغانی هستند
یعنی هرجا اتباع رو میبینی باید منتظر همچین چیزایی باشیم
مثلا گل بمونه که چی یا باد می‌بره یا خشک میشه حداقل دو تا از این بد بختا از صدتا دزد برای خانواده اش روزی می‌رسونه حقوق یه معلول 700 هزار حالا فکر کنین چقد می‌تونه با 700 تومن تو ماه زندگی کنه نهایتا 5 روز فقیرانه بعدش باید بمیره از گشنگی یا کارتون و زباله و همین کارا رو بکنه
عجببب!چه کشور خوب وآروم و گل وبلبلی!!دیگه اونقدر زور به زور مردم اومده که دیگه ازهیچی نمیگذرن !میترسم به زمانی که کفن دزد بود برسیم .شب اول قبر مرده هارو هم خراب کنن جنازه رو دربیارن وآواره کنن کفنشو بدزدن !بگو‌حالا نامرد چون گل روی مزار خراب میشه شد دلیل ؟!صاحبان عزا هزینه کنن واسه عزیز ازدسن رفته اشون گل بخرن تو‌نامرد معتاد دزد بیای برداری بدزدی ببری بفروشی که گل رومزار خراب میشه !!خب بشه !به توچه ؟مگه اونی که گل میخر ه اینو خودش نمیدونه !؟واقعا کههه !!
چن وقت دیگه پای کفن دزد هم پیدامیشه عجله نکنین
فقط مختص تهران نیست جناب! درکرمان هم دقیقا همینطور است. گل هارا ازروی مزار برمی دارند وبه گلفروشی های سطح شهر , می فروشند .خودم سرمزار عمویم گل برده بودم وهنوز نزدیک ماشینم نشده بودم که باحیرت دیدم گل هاراازروی مزار برداشتند وفرار کردند وعینا مثل گزارش شما وبعد ازپیگیری فهمیدم که میروند وبه برخی گل فروشی های خاص, می فروشند!
پاسخ ها
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اصفهان هم همینطورشده.گلدان رامیدزدن.گلهارامیدزدن سنگ قبرهارم جدیدا شنیدم میدزدن..مقام انسانیت همین نقطه است ک قولشو داده بودن برسونن
از فامیلی مدیر بهشن اباد تاجیک معلومه که تبعه خارجی هست و سرنوشت بهشت زهرا باید اینطور باشد. بخت بد ما یک تاجیکستانی شده مدیر قبرستان کشور ما. کشور در چند سال آینده از ریس جمهور و وزیران و نمایندگان مجلس افغانی تاجیکی وغیره خواهندشد.
من شخصا خودم فیلم گرفتم که شب جمعه آخر سال از زیر درب وارد بهشت زهرا شدند و چند نفر شروع به آوردن گلها و گلدان‌ها و چیدن داخل ماشین کردن نه اتباع بودن نه معتاد بلکه گل فروش جاده بهشت زهرا تهران بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اکثریت 90% اتباع افغانی هستند
خوب چه کاری بزارید گل ها رو بردارن از این که باد ببره اینها بردارن بهتره
ای بابا این کار سال‌ها زیادی هست که انجام می شه تازه از خواب بیدار شدن
کشور افتاده دست دلال و مافیا ‌های دلالی ،البته به نفع دولت است بدون زحمت مالیات میگیرد انهم از حقوق کارمند و کارگر ،دستفروش بقال و پزشک و مهندس وووو همچنان در حال عیش و عشرت و فرار از مالیات
سلام وعرض ادب شما پیشنهاد مشاوره میدید اما تماس نمی‌گیرید که دومعنا یا پرسنل به اندازه کافی ندارید یا به تبلیغ خودتون باور ندارید و بیهوده گویی میکنید جون جند بار درخواست کردم اما فقط پیام میده بیش از حد پیام ندهید
گلها چه تاثیری بحال رفتگان دارد گل رو قبر گذاشتن یه تشریفات الکی بی خودی یه
مستحقا با فروش گل به نون نوایی می‌رسند جمع کنند بفروشند
شاید ثوابی به رفتگان برسد
درواقع خانواده اموات بجای خریدن گل پولش را به نیابت اموات به مستحقا بدند تا ثوابش به اموات برسه
به اخریدند گل هم گل فروش به نون نوایی میرسه ومستحقا
سخا نگیرید اتفاق خاصی نیست
چه اشکالی داره گلهاروی قبرهاخشک وازلین میرن بزارید این قشرضعیف خیرات روح اون مرده هاگلهای روی قبرهابشه نون سفرشونو
جسارتا ، آخه این چه رسم غلطی یه ، گل به چه درد فوت شده می خوره ؟ اگه بجای گل خریدن ، پولشو به یه فقیر و بی نوایی بدین بهتر نیست ؟ ولا ثوابش خیلی زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
صد افرین
متاسفانه بهشت زهرامنبع درآمدهای بی پایه واساس شده ازخوده سازمان که پولای گزافی ازمردم میگیره تاافراده سودجو،،،،توبهشت زهرایه،،،،،چرخه ی درآمدی وجودداره که هرکس درلباسی،،،،پول به جیب میزنه
شما ناپدید شدن دکل نفتی و میلیاردها دلار پول این ملتو ندیدی حالا اینجا یه تومار نوشتی برا اون بدبختا که به خاطر نون زن و بچشون گل روی سنگ قبرم برمیدارن دوباره میفروشن الان شما یه چیزی اختراع کردی برو اینو ثبتش کن به نامت یه حقوق مفتی که اینجا داری میگیری یه حقوق مفتی هم از اونجا بگیر مردمم دیگه گل نمیخرن پولاشونو میبرندتو بورس سرمایه گذاری میکنن که پولاشون اونجا غیب بشه....
مملکت رو باش. حتی گل های پرپر شده سرقت میره! خدا به فریاد ما برسه!
فقرسراغازهمه کارهاست
فرض کن برا فاتحه دادیش.چه اشکال داره ببرش.خراب میشه وبادمیبره بین قبرابدتره که..دزدی حساب نمیشه.کسی که حاظره خراب بشه ولی دست یه فقیرنیفته که انسانیت نداره.اگر مجبورنبود اینکارونمیکرد.جزمعتادکه اونم براثرسادگی وبدبختی خودش به این روزافتاده..رحم داشته باشیدچه درحق انسان وچه حیوان.تاخدا بهت رحم کنه..
نظارت کنند میگن کارشون دارید بندگان خدارو نظارت نکنند میگن این چه وضع شه نه اینجا هر جا همین بساط ه دستفروش ها سد معبر میکنند میگیرند میگن چکار دارید بندگان خدارو یک لقمه نون درمیارن نمیکنند میگن چرا اینارو جمع نمیکنند وضعیت ی ه با خودمون چند چندیم واقعا
سلام متاسفانه شرایط خیلی عجیب و سخت شده ولی راه بهتری هم هست
در اصفهان چند موسسه خیریه دسته گل مصنوعی اجاره ای برای مراسم ختم و عزا آماده کرده اند و باکارت چاپی از طرف اهدا کننده سر مزار یا مراسم می آورند و بعد از مراسم خود خیریه جمع آوری کرده و برای مراسم بعدی استفاده می کنند.
خودمان کم گدا ودزد داشتیم که ازافغانستان هم وارد میکنیم .افغانیها درایران اینطور راحت هرکاردلشان میخواهد میکنند درافغانستان ازترس طالبان جرئت ندارند خلاف یادزدی کنند
فقط در مورد پلاتین های توی بدن اجساد فکر کنین من که مغزم سوت کشید وقتی به گل رحم نمیکنن پلاتین میلیاردی که راحت با فلزیاب پیدا میشه چی میشه کافیه شبانه نبش قبر کنن و بعد دوباره روش رو‌بپوشونن هیچ کسی هم خبر نمیشه باید مثل قدیم آرامگاهها ی خانوادگی بسازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
پلاتینی که دربدن فرد گذاشته می شود طلا نیست.با این اسم خوانده می شود.می توانید از پزشکان متخصص ارتوپدی سوال کنید.
اینا دزدی نیستن. دزدی های اصلی رو پیگیری کنید که از بیت المال انجام میشه و کسی هم بروی خودش نمیاره و روی معیشت مردم تاثیر میزاره
ناامیدی کار شیطانه
ا
منظور این نیست که فردی گلی را بردارد ببرد بفروش، یک فقیر و بی نوایی ، به نان و آب می رسد این اشکال ندارد اما اشکال عمده اینجاست، که این گلها برای یاد بود طرف خریداری شده که چند ساعتی روی مزار طرف باشد که دیگران بفمند این فرد که اینجا خوابیده فرد عزیز و مهمی بوده است، ثانیا چرا بی اجازه ی خریدار ، کالا و جنس او برداشته و به سرقت می رود شاید صاحبش راضی نباشد این خود عملا دزدی به حساب می آید. و ثالثا اینکه چرا وضعیت مملکت به اینجا برسد تا افراد دست به عمل دزدی بزنند....
سلام اگه میخواهید به مرده ارامش بدین صدقه نذری به یه فقیر بدین مخصوصا شب جمعه
کاش جای پی گیری گهای دزدیده شده گلهای رو قبر پی گیر چای دبش وادمهای هم دسش میشدید پول رو پس میگرفتین بین نیاز مند تقسیم میکردید کاش این اتباع رو جمع میکردید که مایع ابرو ریزی کشور هستند جای مارو انگ کردن کارمارو گرفتن بیرونشون میکردید چقدر هوار بزنیم جمع کنید دست دزد و اجنبی رو
اگر ا‌دزدی این گلها از سر قبور‌میتواند گرسنه آیی را سیر کند یا برهنه آیی را بپوشاند خب بگذار بدزدند والا روی قبر بمانند که خاصیتی برای اموات ندارند !!!
مت خودم دیدم میبرن .والا فهمیدم مجبوره که میبره .چکارکنه چطوری شبش روصب کنه وقتی گرسنس.مثلی معروف هست که میگن سیرازگرسنه خبرنداره سواره ازپیاده.حالا ما همونایی هستیم که دم ازعدل علی میزنیم .فقط لباس علی رومیپوشیم تازه اگه علی ساده پوش بود ماباید لباس مارک باجنس عالی بپوشیم.واقعن دلمون براخودمون میسوزه بایدباخجالت وشرمندگی بگیم مسلمونیم.خدایا ماراببخش.
سلام من خودم یکباردیدم که یک راننده پژودوتاپسربچه کوچیک روازماشین پژو،پیاده کردیه کیسه دستشون بودگلای سرقبراروجمع میکردن مثل گداهای چهاراه اگه پولش توجیب فقرابره مشکلی ندارد ولی بدبختانه پولا میره توجیب یکی مثل شکیب فیلم باران
اصلااین گل خریدن وروی قبرگذاشتن چه نفعی به حال مرده دارداین بیشترجنبه ریاوپزدادن داردکه یعنی مابرای میت ارزش قائلیم درصورتیکه هیچ جامنبعی نداریم که گل بذارسرقبراین خاصیت راداره!!یک فاتحه بخونیدیک صلوات بفرستیدبه دردمرده میخوردبه نیابت ازاودست یک فقیربگیریدثوابش برای میت هست ان دنیاکه دستشان کوتاه هست مابااین نمونه خیرات به کمکشان برویم مگراینکه اعتقادبه روزحساب وکتاب نداشته باشیم که این موضوع درهمه ادیان سفارش شده
منم جرات نمیکنم برا قبر پدر و مادرم گل بخرم ولی اگه طرف نیازمند باشه یه فاتحه بفرسته ببره اشکالی نداره
عقیده تان را صاف کنید بحساب خیرات اموات بگذارید.
به نظر من باید فرهنگ سازی بشه و مردم از آوردن گل شاخه بریده بر سر مزار خودداری کنند می‌توانند گلدان های کوچکی در کنار قبر داخل زمین جاسازی کنند
خریدن گل واسه مرده و اعمالش چه سودی داره
میبرتش بهشت
یا مرده برمیداره بو میکنه حال میاد
پولشو براش خیرات کنید یا بدید براش قرآن بخونند که حداقل بهش بدسه
لطفا سنگ قبر فردر طول عمرش ادم خوبی نبوده اگه پول اضافی دارید شهرستانها خیلی محتاج هست وشان رو مجبور به نمایش قیمت سنگها کنید تا از مردمی که عزیزشان از دست رفته سوءاستفاده نکنن چون به هر کی یه قیمت میدن بعضا چند میلیون هم اضافه میگیرن خرید گل هیچ فایده ای برای فوت شده نداره اگر
خوب. بدبخت. ها. ازنداری. و. فقر. این. کار. انجام. میدم. همین.
متاسفانه مردم فقط زورشان به فقرا و دزدهای درمانده تر از خودشان می‌رسد!
آدم عاقل اگرعقل تو سرش باشه برای مرده گل نمیخره،اون۲۰۰،۳۰۰هزارتومان روتوفامیل خودش نیازمندداره خرج اونهاکنه پول یکسال هرهفته گل خریدن برای مرده سرازچندمیلیون درمیاره
تابلو فلزی امواتم میدزدن اگه یک روزی تو بهشت زهرا چیزی گیرشون نیاد اون موقع دزدی رو تسری میدن جای دیگه حالا بعضی ها این دزدیها رو توجیه کنن
این حرف الکی هست مافیا گل کسی حریفشان نمشه چه طور کسی که دوستان و نیروهای امنیتی تصمیم به بازداشتش بگیرند اگر توی قلب اروپا و آمریکا هم باشند به راحتی میگیرند اونوقت چهار تا دزد خورده پا یا گل فروش رو نمی‌توانند جلوش رو بگیرند به والله اگر بخواهند 24 ساعته بساط همشان جمع میشه ولی نمیخواهند
ببینید جنابنان وقتی که افغانی با دسته های چند صدتایی هرروز بطور قاچاق ازمرز وارد میشه وضع ازین بدترهم خواهد شد جایی میرسه که خودتان را هم لخت کنن به همین زودی
خلاصه روزی هرکسی ازیه جایی میرسه خدابزرگه. شماچراناراحت هستید خدابیامرزه اون مرده ای روکه ازگل اون کسی به نونی میرسه..
روح مرده ها شاد میشه ،شما چرا ناراحتید.
گل نخرمرده گل نمیخوادتازنده بودگل ببروسربزنیدبعدمرگ سهراب نوش داروبه چکارمیاد
حلوا یا خرما یا شیرینی بزارین تا گداها بیچاره بخورن،دیگه نمیدزدن
تبریک می گم به مقام انسانیت رسیدم ........
قیمت نجومی قبور که زمین خدا هست مهمتر از دزدی گله
چ اشکالی داره بهترازاینه که خشک بشه شمااون گردن کلفتهارو ول کردیدچسبیدیدبه این بدبخت بیچاره ها که گل میدزدن شمابرای ملت وجوونهای بیچاره که زنده ان کاری نمیکنیدحالادلتون واسه مرده هامیسوزه حالاتاج گل میلیاردی بخریدزنده میشه اون مرحوم
ملت ایران را باید بزارن جزو عجایب هفت گانه.
ملت زنده کش مرده پرست.
زندگان فقیر و مردگان پول دار.
نصف بودجه مملکت خرج قبرستان ها میشود.
و مردم با فقر دست به گریبان هستند.
مردم ایران خیلی ساده فریب میخورن.
فقط ادعا دارن. شب به خیر
کاش گل برای زنده ها بخریم و کار خیر مثل توزیع خوراکی یا تهیه لوازم مورد نیاز افراد بی بضاعت بری درس خواندن و زندگی یا کمک به ساخت اماکن آموزشی، بهداشتی و پزشکی و... و کلا کارهای عام المنفعه به نیت رسیدن ثواب به اموات انجام بدیم.
شما دزدی های چند میلیاردی را ول کردین از جمله بزرگترین دزدی قرن چای دبش رو عرض میکنم اونوقت به چند تا برگ گل چسبیدن خدا شفا عنایت کنه برو بابا آب از سرچشمه گله خدا خیرت بده
من خودم به چشم دیدم گلهای سالم رو میان جمع میکنن میبرن میفروشن دوباره همون خدمه های که اونجا کارمیکنن
همینا الآن گل می‌دزدند بعدا که میبینند هیچ صاحبی نیست مردم رو لخت میکنند،الآن اگه جرات دارید دیروقت و تنهایی برید بهشت زهرا
هرچند کار بسیار زشت و ناپسندی مرتکب میشوند ولی هشداری به مسئولین است که با آمار و ارقام دائما از بهبود شرایط اقتصادی سخن میگویند !! قبلا گل پرپر شده سرقت نمیشد و کسی هم گل پرپر شده نمیخرید !! الآن هم عده ای آنقدر بیچاره شده اند که گل پرپر شده سرقت میکنند و هم عده ای آنقدر بی پول شده اند که گل پرپر شده برای مزار عزیزشان میخرند !!!
ببرندبفروشندنوش جانشون اول وآخربایدبریزن دور
به این گونه کارها دگردیسی گویند.
ناراحت نباش کم کم کفن دزدی هم شروع میشه
همانهایی که میگن گل نخر اولین کسانی هستن که بعد مرگ عزیزشان تاج گلهای میلیونی میخرن ،پس لطفا حرفی که بهش عمل نمی کنید نزنید
مرده را تا زنده هیت گل بخر بعد مردن گل را می‌خواهد چکار بجای گل خریدن خیرات بده ثوابش به مرد ت میرسه تا اینکه بیشنی نفرین کنی
دیگه این افغانیها تو همه شهرها دارن به یه معزل تبدیل میشن ،،،تا دیر نشده باید همه اونها رو اخراج کرد..
به نظر من بزار یه بنده خدایی دیگه هم نون ببره مطمعن باشید ثوابش بیشتر به مرده هاتون میرسه
جهل جهل وجهل عامل عقب ماندگی است
آره آره آفرین نیروی تجسس بزارین که این یدونه رو هم پاکسازی کنین دیگههههه هیچ اختلاس و دزدی صورت نمیگیره
تا افغانیا و اتباع رو از مملکت بیرون نکنین همه چی دزدی بیشتر میشه. باید فکری کرد و افغانیا برگردن همون قبرستون خودشون
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه دزد خودی ایرانیهااااا هست ب ولله یک سال پیش سنگ دزد هاره گرفتن همش ایرانی بودن بخدااااا
فقط. گل دزد ها نیستند ، مزاحم. مراسم عزادا ها هم هستند

یک‌کیسه در دست ، پر میکنند از آب، آبمیوه، شیرینی ، کیک ، و غذاهای عزادار ها را از دستشان میقاپند . کسی به فکر ارامش مردم نیست به فکر هزینه های گزاف هستند و بس.
از مردگان مرده تر آنانند که به مرده ها گل می‌خرند. مرده به گل احتیاج نداره به احسان و خیرات نیاز داره.
پس از این به بعد گل نخریم چون ممکن است از سنگ مزار یک نفر برداشته باشند
باید برگردند کشورشون کل کشور شده افغانی
والله مرده گل نمیخواد،، تا زنده هستیم به هم گل بدیم و مهربون باشیم،،
من خودم یه پسر جوان دیدم گل دستش بود ازش پرسیدم گل رو از روی قبر برداشتی اینقدر گستاخ بود گفت بله از روی قبرها هر شنبه بر می داره. واقعا متاسفم هیچ کس نظارت نمی کنه?
چقدر کارشناس دارد این مملکت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار