بازدید 2418

آمریکا و اروپا باید رفتارشان را تغییر بدهند

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، عصر چهارشنبه در همایش جمعیت زاگرس نشینان، ایران را پیشگام همه عرصه‌ها دانست و گفت: گردهمایی امروز نمادی از پیشگامی زاگرس در لبیک به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵ 15 February 2024

محسن رضایی جمهوری اسلامی را ثمره و عصاره بیش از ۱۰۰ سال مبارزات ملت ایران دانست و افزود: عصاره تمام تلاش‌ها از نهضت مشروطه، تا ملی شدن صنعت نفت و نهضت ۱۵ خرداد در شعار انقلاب اسلامی که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، خلاصه می‌شود.

وی گفت: ملت ایران در قاب و تصویر جمهوری اسلامی خواسته‌ها و آرمان‌های خود را می‌بیند و به همین دلیل است که در این ۴۵ سال با تمام سرمایه های خود از آن دفاع می کند؛ درمقابل نیز غرب به رهبری آمریکا همه تهدیدات ۱۰۰ سال گذشته رادر ۴۵ سال اخیر مجددا تکرار کرده و روبه‌روی ما قرار گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نظام سلطه در این ۴۵ سال تلاش کرد که ایران را به دوران قاجار و پهلوی برگرداند اما امروزه پس از ناکامی های فراوان دریافته اند که ایران دیگر به دوران قاجار و پهلوی برنمی‌گردد.

رضایی ادامه داد: از دید انقلاب اسلامی باید دو گام بزرگ برداشته می شد؛ اول بازتعریف معادله روابط بین‌المللی  ایران  با قدرت‌های بزرگ و تفهیم این نکته که ایران دیگر به گذشته خود در دوران قاجار و پهلوی بر نمی‌گردد و خوشبختانه امروز اروپا وامریکا  به این نتیجه رسیده‌اند که باید از رفتارهای گذشته‌ خود دست بردارند و ایران کشوری نیست که بتوان با آن جنگید و یا تحریم و زورگویی در برابرش به نتیجه برسد، بلکه باید عاقلانه با ایران صحبت کنند و از نشانه‌های نزدیکی به قله، ظهور این علائم تغییر رفتارهای بین المللی درمقابل ایران است.

فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی، گفت: موضوع دومی که انقلاب اسلامی باید حل کند، موضوع کارآمدی و حل مشکلات اقتصادی است که راه‌ حلش انتخابات و حضور مردم در صحنه است.

محسن رضایی در پایان با اشاره به رویدادهای جاری در منطقه غرب آسیا بیان داشت:  آمریکا و اروپا که در ۴۵ سال گذشته همواره در حال توطئه‌گری علیه ایران بوده‌اند، باید رفتارشان را با جمهوری اسلامی تغییر بدهند و امروز آن‌ها معترفند که بدون نقش آفرینی ایران مشکلی در این منطقه حل نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست