بازدید 27225

از «حمله به قالیباف به بهانه اسحاق» تا «اظهارات تازه رشیدی کوچی درباره ردصلاحیتش»

15 روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مانده است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات دنبال فراهم نمودن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم در فضای مجازی به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب هستند و موضوع فرزند رییس مجلس مورد توجه فضای مجازی قرار گرفته است در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 14 February 2024

از «حمله به قالیباف به بهانه اسحاق» تا «اظهارات تازه رشیدی کوچی درباره ردصلاحیتش»

15 روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مانده است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات دنبال فراهم نمودن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم در فضای مجازی به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب هستند و موضوع فرزند رییس مجلس مورد توجه فضای مجازی قرار گرفته است. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

 

رائفی پور به قالیباف: چرا پسرتان (اسحاق) به دنبال اقامت کانادا است؟
علی اکبر رائفی پور که جنجال های اخیر وی بر سر رشوه گرفتن نمایندگان و ماجرای ۱۴۰ سکه و همچنین پول پاشی محمد سعید احدیان دستیار محمدباقر قالیباف در مجلس شورای اسلامی سرو صدای زیاد به پا کرده بود، اینبار نیز در شبکه اجتماعی ایکس درباره اقامت فرزند قالیباف در کانادا نامه ای بلندبالا خطاب به وی به شرح زیر نوشته است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای قالیباف

با توجه به جایگاه خطیر شما به عنوان رئیس قوه مقننه از یک سو همچنین دشمنی های همه جانبه دولت کانادا علیه ایران از سوی دیگر؛ لطفا هرچه سریعتر درباره صحت و سقم مسائل مطرح شده پیرامون درخواست اقامت دائم فرزندتان آقای اسحاق قالیباف از دولت متخاصم کانادا شفاف سازی فرمایید.

همچنین از آنجا که شما در اعلامیه شفافیت اموال و دارایی های خود و خانوادتان که با مطالبه بنده در سال ۱۳۹۶ از کاندیداهای ریاست جمهوری صورت گرفت؛ اعلام فرموده اید که پسرتان یک خودرو پاترول مدل ۷۱، یک دستگاه موتور سیکلت و در مجموع یک میلیون در حساب بانکی خود داشته اند!

بفرمایید در صورت صحت؛ اولا چرا باید فرزند یکی از مهمترین مسئولین نظام بدنبال دریافت اقامت دائم از یک کشور معاند و متخاصم باشد؟

ثانیا میزان سرمایه گذاری فرزندتان در کانادا هزینه های مربوط به دریافت اقامت دائم در آن کشور، همچنین هزینه های حقوقی شکایت مذکور در همان سالها از چه منبعی تامین و چگونه پرداخت شده است؟

پی نوشت: به فرض صحت ، همین که ما توانسته ایم از این مسئله آگاه شویم مدیون شفافیت پرونده های قضایی در کانادا هستیم و الا از طریق جناب قالیباف و خانواده شان چیزی درز نکرده است. به امید روزی که بنا بر سفارش امام علی (ع) و رهبر انقلاب ، روح شفافیت در جای جای حکمرانی کشور و عملکرد مسئولین ما ساری و جاری باشد. که صد البته با یاری مردم چنین روزی نزدیک است ان شاءالله

او این توئیت را با هشتگ #اینبار فرق می کند منتشر کرده است.

 

 

مسئله پسر قالیباف!
علی غفاریان؛ مدیرمسئول صراط‌نیوز در توییتی نوشت:  سال ۹۶ افشا کردیم که اسحاق قالیباف پسر دوم محمدباقر قالیباف در استرالیا تحصیل می‌کند اما همه تکذیب کردند.

jjjj
جلیل محبی؛ معاون مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ وی نوشت: مسئله پسر قالیباف ادامه تحصیل است؛ نه مهاجرت!

jjjj

 

 

خلجی شایعه فعالیت انتخاباتی اعضای دولت را رد کرد
سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه دولت برای تقویت احزاب گفت: دولت ارتباط خوبی با احزاب دارد که نمونه آن نشست مشترک با گروه‌های سیاسی رییس‌جمهور بود.وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که از آن پرهیز کرده‌ایم، راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته است. در ادوار مختلف به ویژه از اوائل دهه ۱۳۷۰ تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند تا احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت، فعالیت کنند. این روند در دولت‌های بعدی نیز با اسم‌های جدید، استمرار یافت.

خلجی افزود: با وجودی که در این دولت از احزاب حمایت کرده‌ایم اما دولت به سمت تشکیل حزب نرفت چون احزاب دولت‌ساخته را قبول نداریم. این اتفاق، اتفاق کم‌نظیری است که رییس‌جمهور چند بار در پشت تریبون رسمی اعلام کرده است. دولت صرفا مجری انتخابات است و هیچ تلاشی برای شکل دادن گروهی که بخواهد برای تداوم کار استفاده، کند انجام نداده است.

 

 

باید گام‌های مجلس یازدهم در دوره بعدی تکمیل شود
سید نظام موسوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم مطالبات معیشتی و اقتصادی درست و به‌جایی دارند، گفت: باید یک ایده مرکزی در مجلس آتی شکل گیرد تا بخشی از مشکلات مردم محروم و مستضعف را حل کند.وی همچنین با یادآوری اینکه امروز در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی هستیم، گفت: در مجلس فعلی کارهای بزرگی انجام شد و رهبری این مجلس را انقلابی خواندند و دشمنی‌هایی که با این مجلس از سوی دشمنان انجام می‌شود به دلیل اقدامات این مجلس است. 

 

 

نظارت پلیس فتا بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را درباره فعالیت و تبلیغات نامزدهای انتخابات در فضای مجازی ارائه کرد و گفت: با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.رئیس پلیس فتا پایتخت درباره انتخابات پیش رو نیز گفت: امسال با توجه به حساسیت موضوع انتخابات پیش رو ، قانون انتخابات فراتر از وظیفه ضابط بودن پلیس فتا یک تکلیف دیگر را نیز برای این پلیس مشخص کرده که در ماده ۷۹ به آن اشاره شده است . یعنی در واقع کارگروه‌هایی در حوزه دادستانی تهران ، قوه قضاییه ، دادسرای ناحیه ۳۱ ، دادسرای فرهنگ و رسانه و استانداری تهران ایجاد شده است تا در زمینه انتخابات فعالیت خاص داشته باشیم.

 

 

بیانیه اصلاح‌طلبان از حق تعیین سرنوشت مردم دفاع می‌کند
محسن سرخو، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و یکی از امضاکنندگان بیانیه اخیر ۱۱۰ نفر از اصلاح‌‌طلبان، درباره ابعاد این بیانیه به «نامه‌نیوز» گفت: «بلوغ سیاسی اقتضا می‌کند که در تصمیم‌گیری های سیاسی همه معایب و محاسن تصمیم‌ها در نظر گرفته شود. حالا این تصمیمات می‌تواند درباره سیاست داخلی، احزاب، انتخابات یا سیاست خارجی باشد. خط قرمز همه در تصمیم‌گیری‌ها باید منافع ملی باشد‌ و در این راستا همه نیروهای سیاسی باید انعطاف لازم را هم داشته باشند. من قصد نقد بیانیه‌های دیگر را ندارم و صرفا درباره بیانیه اخیر جمعی از اصلاح‌طلبان سخن می‌گویم. در این بیانیه از حق تعیین سرنوشت مردم دفاع شده است؛ حقی که در قانون اساسی آمده است و مردم می‌توانند با استفاده از آن در مقطع کنونی مجلسی کارآمدتر تشکیل دهند تا خیر و برکاتش شامل همه ارکان کشور شود».

 

 

آغاز فرآیند مصاحبه شورای ائتلاف با نامزدهای انتخابات در تهران
«پرویز سروری» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهر تهران از آغاز مصاحبه‌های تخصصی حوزه حکمرانی، با داوطلبان حضور در لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خبر داد.وی با بیان اینکه فرایند مصاحبه ۳ روز به طول می‌انجامد، گفت: از حدود ۲۵۰ نامزد معرفی شده توسط کانون‌های تخصصی، افراد شاخص جبهه انقلاب و احزاب و جریانات سیاسی که شاخص‌های اولیه حضور در لیست تهران را دارند، سوالات تخصصی در حوزه قانونگذاری، حکمرانی و سیاست‌گذاری پرسیده خواهد شد و نامزدها از این جنبه ارزیابی می‌شوند.وی افزود: روند شایسته‌گزینی شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست واحد، بر اساس روش‌های علمی طراحی شده و با دقت تمام نیز، مرحله به مرحله، پیاده سازی خواهد شد.

 

 

اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار انتخاب شدند
نهمین کنگره حزب اسلامی کار روزگذشته (سه شنبه) با حضور ناظر وزارت کشور برگزار شد.در این کنگره اعضای شورای مرکزی و بازرسان حزب اسلامی کار برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.اسامی اعضای شورای مرکزی و بازرسان این حزب اصلاح‌طلب بدین شرح است:

اعضای اصلی شورای مرکزی:

۱- حسین کمالی

۲- علیرضا محجوب

۳- سیدحسن هفده تن

۴- حاتم شاکرمی

۵- محمد نیشابوری

۶- محسن سرخو

۷- حسن موسوی

۸- محمدمهدی انتشاری

۹- عباس بختیاری

۱۰- سید فخرالدین هاشمی جهرمی

۱۱- علیرضا حیدری

۱۲- سید عبدالله میراکبری

۱۳- پروانه رضایی

۱۴- پرویز نصیری

۱۵- محمدرضا خلیل آبادی

۱۶- حسن صادقی

۱۷- امیرعباس پرکنی

۱۸- سیدحسن موسوی تبریزی

۱۹- سیده فاطمه ذوالقدر

۲۰- مهدی فرنیان

۲۱- حمید نجف

۲۲- محمد فلاح

۲۳- افسانه اقبال نیا

۲۴- هادی استادرمضان

۲۵- پیام مجرد

۲۶- حسین افکاری

۲۷- غلامرضا زرانی فر

۲۸- احمد فرزادراد

۲۹- بابک رحیمی

۳۰- عادل یوسف پور

۳۱- محمدرضا بادامچی

بازرسان:

۱- محمدرضا سرمدی

۲- قدرت الله یوسف پور

۳- محمدرضا انصاری

 

 

رقابت انتخابات مجلس خبرگان در چه حوزه‌هایی سنگین است؟
به نوشته ایرنا نگاهی به لیست نامزدهای انتخابات خبرگان به روشنی آشکار می‌کند که نه‌تنها انتخابات خبرگان در همه حوزه‌ها رقابتی است، بلکه در بعضی حوزه‌ها رقابت بسیار سنگین است و کاندیداها برای راهیابی به مجلس خبرگان رهبری در برخی استان‌ها راه دشواری در پیش دارند تا آن‌جا که رقابت در آن‌ها سنگین و ۵۰ درصدی است. یعنی در آن حوزه‌ها تعداد کاندیدا دو برابر کرسی نمایندگان آن حوزه در مجلس خبرگان رهبری است؛ استان‌هایی نظیر سمنان، زنجان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بوشهر از این جمله‌اند.در سایر استان‌ها نیز رقابت نسبتا سنگینی برای هر کرسی مجلس خبرگان بین نامزدهای این انتخابات وجود دارد.

 

 

لیست جامعه روحانیت مبارز برای خبرگان تهران مشخص شد
حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور روز چهارشنبه درباره نحوه ارائه لیست مشترک با جامعه مدرسین برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:شخصیت های ذیل جهت خبرگان تهران از سوی جامعه روحانیت مبارز معرفی شده است

حضرات آیات و حجج اسلام

۱_محمد علی موحدی کرمانی
۲_ علیرضا اعرافی
۳_محسن اسماعیلی
۴_مصطفی پورمحمدی
۵_سید محمد علی موسوی جزائری
۶_حمید حوالی شهریاری
۷_قربانعلی دری نجف آبادی
۸_علی رازینی
۹_حسینعلی سعدی
۱۰_هادی صادقی
۱۱_ غلامعلی صفایی
۱۲_محسن قمی
۱۳_محمود محمدی عراقی
۱۴_ غلامرضا مصباحی مقدم
۱۵_علی مومن پور
۱۶_غلامعلی نعیم آبادی

ان شاء الله به زودی لیست جامعه روحانیت مبارز در کشور نیز اعلام خواهد شد.

 

 

حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است
غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، با تاکید بر این‌که «حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است»، گفت: اطمینان دارم مردم با همان شور و شوقی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، در انتخابات نیز حضور پرشور خواهند داشت.وی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که «حضور پرشور در انتخابات با انقلاب اسلامی ارتباط دارد»، افزود: همان طور که مردم حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی را وظیفه خود دانستند، در انتخابات ۱۱ اسفند نیز پرشور و پرشکوه شرکت کرده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان را تعیین می کنند.حدادعادل، انتخابات را یک جشن ملی خواند و افزود: حضور مردم در انتخابات این پیام را به کشورهای دنیا می دهد که در ایران آزادی است و انتخابات واقعی است. همچنین اراده مردم در اداره کشور موثر است.

 

 

متکی: باب مذاکره باز است
سخنگوی شورای وحدت اعلام کرد: برای اینکه وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی فراهم آید، کماکان باب مذاکره با آن‌ها و تشکل‌های انقلابی باز است تا هر جا که لازم باشد مذاکره صورت پذیرد.منوچهر متکی، دبیر اجرایی و سخنگوی شورای وحدت با اشاره به این مطلب گفت: با جمع زیادی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی جلسات مصاحبه و ارزیابی برگزار کرده ایم و این مصاحبه ها با حضور اعضای هیئت عالی و در فضایی کارشناسی و نخبگانی صورت پذیرفته است.

 

 

نه قالیباف می تواند لیست ۳۰ نفرهِ رأی‌آور ببندد نه خاتمی
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: اصولگرایان در انتخابات مجلس دوازدهم به لیست واحد نخواهند رسید و بهتر هم این است که به لیست واحد نرسند.نکته دیگر در مورد لیست‌های اصولگرایان این است که بهتر است یک لیست ندهند چراکه وقتی طیف‌های مختلف یک جناح سیاسی بخواهند همه افراد با دیدگاه‌های مختلف را در یک لیست جا دهند، همه طیف‌ها مجبور می‌شوند هزینه سیاسی بپردازند و این هزینه‌های سیاسی بعداً تبعات زیادی برای خودشان دارد، لذا بهتر است که این هزینه سیاسی را نپردازند.

 

 

اگر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس مشارکت نکنند، راه شان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده می بندیم
کیهان نوشت:چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان باید متوجه باشند هرگونه بروز آشکار مشارکت نکردن از جانب آنان در انتخابات پیش رو به معنای مسدود شدن حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری و طرد و فراموش شدن آنان در نزد افکار عمومی خواهد بود.

 

 

بر اساس نظرسنجی ها مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند افزایشی است
میراحمدی گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که از روند مشارکت در انتخابات صورت می‌گیرد، به لطف خدا روند افزایشی است.سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، با توجه به تاکیدات چهارگانه رهبر انقلاب در انتخابات آتی درباره تدابیر وزارت کشور برای برقراری امنیت انتخابات، گفت: ما به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهیم که از حیث امنیت انتخابات، به لطف پروردگار، با هوشیاری و بیداری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات، اعم از سپاه و انتظامی، اشراف خوبی را الحمدلله بر همه تهدیدات مختلف داخلی داریم.

 

 

این نامزدهای متخلف، از ۲ دوره کاندیداتوری محروم می شوند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت:نامزدهایی که از قوانین مالی انتخابات عدول کنند از ۲ دوره کاندیداتوری محروم می شوند.محسن اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که، "اگر کاندیداهای انتخابات از قوانین مالی عدول کنند، چه جرایمی خواهند داشت؟" اظهار کرد: بر اساس آنچه در قانون آمده، مجازات درجه ۶ دارد و دو دوره از کاندیداتوری در هرگونه انتخاباتی محروم خواهند شد.

 

 

تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا باهنر قطعی شد
«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای از تغییر حوزه انتخابیه خود خبر داد. وی در این بیانیه خود را نامزد حوزه کرمان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

 

 

یک نماینده دیگر مجلس یازدهم تایید صلاحیت شدند 
طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور ۲۲ نماینده فعلی مجلس که کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شده بودند، رد صلاحیت شدند.احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی، کمال علیپور خنکداری نماینده قائمشهر و رضا حاجی پور نماینده آمل ۳ نماینده ای بودند که بنا بر اخبار اعلام شده، تایید صلاحیت شده بودند.طبق اخباری که امروز منتشر شده، صلاحیت محسن فتحی، نماینده فعلی حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره نیز توسط شورای نگهبان تایید شده است.

 

 

«محمدرضا میرشمسی» رئیس هیات اجرایی ائتلاف امنا شد
دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) در حکمی رئیس هیات اجرایی این ائتلاف را منصوب کرد.سید نظام الدین موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) در حکمی رئیس هیات اجرایی این ائتلاف را منصوب کرد.

 

 

امام جمعه تربت حیدریه:دشمنان سعی در کمرنگ کردن انتخابات دارند
حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی، روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان تربت حیدریه افزود: مردم و مسوولان باید به این مهم توجه داشته‌ باشند که تحقق کمرنگی مد نظر دشمنان، آنان را شاد می کند و بر هر مولفه‌ منفی از جمله ناامنی، تهدید و تحریم دامن می‌زند.وی ادامه داد:شایسته است صاحبان و دارندگان تریبون و قلم و نفوذ از جمله نخبگان و ‌خواص جامعه در زمینه جهاد تبیین به ویژه در زمینه تاثیر انتخابات پرشکوه بر افزایش مولفه‌های مثبت و تقویت کننده نظم، امنیت، اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی با انتخاب درست و همراه با شناخت اقدام‌های بیشتری انجام دهند.

 

 

ادعای نماینده سابق مجلس درباره خرید و فروش تائید صلاحیت!

تعداد بازدید : 294

 

 

اظهارات تازه رشیدی کوچی درباره ردصلاحیتش

تعداد بازدید : 295
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار