بازدید 15341

از «ردصلاحیت روحانی باعث افزایش مشارکت خواهد شد» تا «بیانیه انتخاباتی ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رد تحریم انتخابات»

17 روز دیگر تا برگزاری انتخابات «ششمین دوره مجلس خبرگان» و «دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» زمان باقی است. در این روزها اخباری مبنی بر مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات شنیده می شودوضمن اینکه لیست اصولگرایان در برخی حوزه ها هم در حال نهایی شدن است.در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین فعل و انفعالات در حوزه برگزاری انتخابات.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 12 February 2024

از «ردصلاحیت روحانی باعث افزایش مشارکت خواهد شد» تا «بیانیه انتخاباتی ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رد تحریم انتخابات»

17 روز دیگر تا برگزاری انتخابات «ششمین دوره مجلس خبرگان» و «دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» زمان باقی است. در این روزها اخباری مبنی بر مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات شنیده می شودوضمن اینکه لیست اصولگرایان در برخی حوزه ها هم در حال نهایی شدن است.در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین فعل و انفعالات در حوزه برگزاری انتخابات.

 

 

ردصلاحیت روحانی باعث افزایش مشارکت خواهد شد
حمید رسایی گفت: ردصلاحیت روحانی باعث افزایش مشارکت خواهد شد؛ اگر صلاحیت او تایید می‌شد قطعا یک عده‌ای رای نمی‌دادند.

تعداد بازدید : 211

 

نامزدی باهنر از حوزه انتخابیه کرمان قطعی است؟
علیرضا خجسته پور از عدم قطعیت تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا باهنر خبر داد و گفت: او هنوز این مراحل را انجام نداده است.با وجود انتشار برخی خبرها مبنی بر تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا باهنر از تهران به کرمان، علیرضا خجسته پور از نزدیکان باهنر از عدم قطعیت این موضوع خبر داد و اظهار داشت: آنچه در یکی از رسانه‌ها عنوان شده اجتهاد خود آن رسانه بوده و تغییر حوزه انتخابیه آقای باهنر هنوز قطعی نیست.

 

 

سعیدی: ردصلاحیت شدم / منتقد اتفافات سیستان و بلوچستان و فساد چای دبش بودم
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بنده نسبت به طرح صیانت، فیلترینگ، لایحه عفاف و حجاب، موضوع چای دبش، اتفاقات استان سیستان و بلوچستان و وضعیت سوخت استان موضع انتقادی داشتم و کماکان معتقد هستم که نگاه انتقادی وجود دارد، مردم هم به شدت نگران این شرایط هستند، اما اینکه تا چه اندازه این مواضع در ردصلاحیتم موثر بوده، واقعاً اطلاع ندارم، پاسخی ندارم.معین‌الدین سعیدی، نماینده منتقد مجلس یازدهم تا این لحظه بنا به روایت خودش ردصلاحیت شده است.او از جمله منتقدان فیلترینگ، فساد چای دبش، اعتراضات سال گذشته و ... بود اما تاکید دارد؛« اینکه تا چه اندازه این مواضع در ردصلاحیتم موثر بوده، واقعاً اطلاع ندارم، پاسخی ندارم.»

 

 

واکنش شورای نگهبان به اظهارات علی جنتی 
سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات علی جنتی درباره اینکه برخی از فقهای شورای نگهبان به داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری درباره تأیید صلاحیت به شرط تغییر حوزه انتخابیه گفته اند، واکنش نشان داد. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه به اظهارات جنتی واکنش نشان داد و اظهار کرد: این موضوع که برخی از فقهای شورای نگهبان به داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری درباره تأیید صلاحیت به شرط تغییر حوزه انتخابیه ادعا است. درباره این انتخابات نیز مهلتی برای اعتراض به نظر شورای نگهبان تعیین شد که برخی از اعتراض‌ها پذیرفته و نتیجه آن به صورت قطعی و نهایی اعلام شد.

 

 

اعلام موضع رسمی جبهه اصلاحات خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۲
روابط عمومی جبهه اصلاحات خراسان شمالی، طی اطلاعیه ای اعلام کرد که متناظر و هماهنگ با جبهه اصلاحات کشور است.

در این اطلاعیه آمده است:ضرورت و اهمیت قانون و قانونگذاری بر قوام و دوام جامعه که باید تأمین کننده خیر عمومی با احترام به اصل برابری سیاسی و قاعده رای اکثریت باشد بر وجدان های بیدار پوشیده نیست ولکن در حال حاضر وجود قوانین و نهادهای موازی حق طبیعی و مسلم انتخاب نماینده، نمایندگی و قانونگذاری را ازبخش بزرگی ازجامعه ایرانی سلب و ساقط نموده است.

لذا جبهه اصلاحات استان خراسان شمالی متشکل از برخی احزاب با رویکرد اصلاح طلبی متناظر و هماهنگ با جبهه اصلاحات کشور اعلام می دارد، در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دور ششم خبرگان رهبری فاقد لیست بوده و لکن همچنان در کنار مردم صادقانه و امیدوارانه جهت پاسداری و تحقق حقوق مسلم شهروندی پای بر زمین گسترده خداوند خواهد فشرد.

 

 

یک کاندیدای انتخابات مجلس انصراف داد 
صمدجعفرپور یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان های کلیبر،خداآفرین،هوراند وآبش احمد که توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شده بود، از کاندیداتوری خود انصراف داد.

 

 

رشیدی کوچی ردصلاحیت شد اما بازهم اعتراض کرد
جلال رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی که در بررسی صلاحیت های کاندیداها توسط شورای نگهبان بار دیگر صلاحیت وی تایید نشد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:علی‌رغم میل باطنی و صرفا به احترام درخواست‌ جمع کثیری از مردم عزیز و نگران ایران و حوزه انتخابیه، برای بار آخر اقدام به ثبت اعتراض رسمی خود کردم که متاسفانه تا این لحظه سامانه اجازه ثبت اعتراض به بنده نداده است، لذا از این‌طریق اعتراض خودم را اعلام و پیگیری می‌نمایم.

 

 

حقیقت‌پور: با این وضعیت، مشارکت گسترده قابل تحقق نیست
حقیقت پور به روزنامه فرهیختگان گفت:«درواقع یک دری باز شد که هرکس بتواند ثبت‌نام کند و حضور پیدا کند. بعد هم نتوانستند ۳۰ درصد از ثبت‌نام کننده‌ها را مورد بررسی قرار بدهند و همه را رد کردند و شورای نگهبان، رقم ۳۰ درصدی از ۴۵هزار نفر را تایید کردند؛ ما پیش از این هم گفته‌ایم، افرادی که تایید شدند، چلوکباب نیستند، ساندویچ هم نیستند، سالادند و مقوم رقابت و پرشوری نیستند. افرادی که می‌توانستند شور و هیجان انتخابات تولید کنند و رقابت تولید کنند، نیامدند و محروم ماندند و علی‌رغم اینکه میل باطنی ما این بود که منویات مقام‌معظم‌رهبری، محقق شود ولی برآوردها این است که با این وضعیت نمی‌توانیم آن رقمی که مورد نظر است یعنی ۶۰ درصد را در انتخابات داشته باشیم.

 

 

هشدار زیدآبادی درباره هزینه های تایید صلاحیت کاندیداهای گمنام و ناآشنا برای حکومت
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در کانال تلگرامی خود نوشت:گویا بسیاری از افراد گمنام و ناآشنا به امور کشورداری را برای انتخاب مجلس تأیید "صلاحیت" کرده‌اند بدان امید که اعضای فامیل آنها برای حضور در پای صندوق‌های رأی بسیج شوند و نرخ مشارکت بالا رود!این هم یکی دیگر از شواهد بیگانگی برخی دستگاه‌های حاکم با امر صحیح کشورداری و همینطور شرایط جامعه است.چون اولاً کاندیدای ناآشنا به امور کشورداری در غیاب چهره‌های علمی و متخصص، اگر کمی زرنگ باشد، با انتخاب زبانی گزنده و تهاجمی به راحتی میداندار صحنهٔ سیاست می‌شود و با دادن وعده‌های محیرالعقول و عامه‌پسند ، مخاطبان خود را بیش از پیش علیه وضع موجود و به نفع شخص خود بسیج می‌کند.

 

 

لیست انتخاباتی شورای ائتلاف تا سوم اسفند نهایی می‌شود
قائم مقام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای تهران، نهایتاً تا سوم اسفند نهایی می‌شود.«پرویز سروری» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به ارائه لیست واحد انتخاباتی از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: ما اولیه مرحله این فرایند را طی کردیم و مصاحبه از ۱۳۰۰ نفر توسط کانون‌های تخصصی صورت گرفته است و الان در مرحله دوم فرایند هستیم.وی ادامه داد: ما فرایند رسیدن از حدود ۳۰۰ نفر از استان تهران به ۳۰ نفر را طی خواهیم کرد.قائم مقام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: تهیه این لیست نهایتاً آخر بهمن تا سوم اسفندماه نهایی خواهد شد.

 

 

دومین لیست انتخاباتی اصفهان برای مجلس شورای اسلامی اعلام شد
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب ( اُمنا) شامگاه امشب لیست منتخب خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه را اعلام کرد. در جلسه این گروه سیاسی که شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن در مسجد مصلی اصفهان برگزار شد، مسوولان این ائتلاف در اصفهان اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

حجت الاسلام حسین میرزایی، منصور باقرصاد، عباس مقتدایی، مسعود نیک دستی و محمود محمود زاده لیست اعلامی امنا برای انتخابات ۱۱ اسفند هستند.از این فهرست حجت الاسلام میرزایی و عباس مقتدایی نمایندگان فعلی اصفهان در مجلس هستند.

از حاشیه های جلسه امشب این ائتلاف ادعای یکی از حضار در خصوص جابجایی افراد این فهرست در لحظات آخر و بر خلاف مصوبات کارگروه های مصاحبه توسط دبیر این ائتلاف در اصفهان بود که با توضیحات عباس مقتدایی در خصوص نحوه انتخاب افراد همراه شد.

 

 

حمایت شورای ائتلاف در انتخابات خبرگان از لیست جامعه مدرسین
حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و مسئول دفتر روحانیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد:  شورای ائتلاف در انتخابات خبرگان از لیست جامعه مدرسین حمایت می کند، اما لیست جامعه مدرسین هنوز مشخص نشده است.وی ادامه داد: ما در بین اقشار مختلف، خواص زیادی در جامعه داریم. از جمله در قشر روحانیت، نمایندگان مجلس و به طور کلی هر صنفی «خواص» خاص خود را دارد که در آن صنف تأثیرگذار هستند. مقصود رهبر انقلاب نیز این بود، افرادی که مخاطب دارند به میدان بیایند و مخاطبان خود را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند.

 

 

اعتماد ملی از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت می‌کند
سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نامزدهای تاییدصلاحیت‌ شده را رصد می‌کنیم، گفت: اگر تشخیص بدهیم که شایستگی‌ها و قابلیت‌های لازم را دارند و اصلاح‌طلب و یا مستقل واقعی هستند به شرط توافق از آنها حمایت می‌کنیم.«محمدصادق جوادی‌حصار» در گفت‌وگو با ایرنا، درباره برنامه حزب اعتماد ملی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: ما همانطور که از قبل هم اعلام کرده بودیم، نامزدهای تایید شده را رصد می‌کنیم و اگر تشخیص بدهیم که شایستگی‌ها و قابلیت‌های لازم را دارند و اصلاح‌طلب و یا مستقل واقعی هستند به شرط توافق از آنها حمایت می‌کنیم.وی درباره احتمال ائتلاف با اعتدال‌گرایان، افزود: اگر نامزدهای مطلوب هر دو طرف به هم نزدیک باشند امکان ائتلاف منتفی نیست اما هنوز در آن مورد گفت‌وگویی نکرده‌ایم.

 

 

عارف در حال بررسی برای نحوه کنش انتخاباتی است
فعال سیاسی اصلاح‌طلب نزدیک به عارف گفت: آقای عارف در قالب بنیاد امید ایرانیان فعالیت می‌کند؛ این بنیاد حزب نیست که بخواهد لیست بدهد، و به لحاظ شخصیتی نیز ایشان در حال بررسی هستند تا جمع‌بندی برسند و ببینند که چه کنشی در انتخابات داشته باشند ؛ ولی هنوز ایشان در این خصوص به جمع بندی نرسیده اند.

علیرضا خامسیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فارس، در تبیین بیانیۀ ۱۱۰ فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب، ضمن اشاره به این نکته که جریان تحول‌خواه، علی‌رغم بی‌مهری‌ها و محدودیت‌هایی که از سمت بخش‌هایی از حاکمیت داشته، دغدغۀ ملی دارد، گفت: باید هنر یک کنشگر سیاسی و فعال مدنی این باشد که از روزنه‌های هر چند اندک، بتواند برای نقش‌آفرینی و تاثیر گذاری بر ساحت سیاسی کشور استفاده کند.

 

 

۲ داوطلب نمایندگی مجلس به قصد ایلام تغییر حوزه دادند
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان ایلام از درخواست ۲ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای تغییر حوزه انتخابیه به مقصد این استان خبر داد." مسعود صیدی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: بر اساس قانون داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا ۱۵ روز قبل از برگزاری انتخابات این مکان را دارند که حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.وی با بیان اینکه بر این اساس تا کنون ۲ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی قصد تغییر حوزه انتخابیه خود به مقصد ایلام را داشته‌اند، افزود: در استان ایلام به غیر از این ۲ داوطلب، هیچگونه درخواست تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس خبرگان رهبری برای استان‌های دیگر ثبت نشده است.

 

 

امکان استقرار شعب اخذ رای در پارک ها وجود دارد
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌ شرقی گفت: امکان استقرار شعب اخذ رای در پارک ها و تفرجگاه ها برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود دارد.به گزارش ایرنا، صمد عزیزی در نشست اساتید گروه‌های معارف دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، افزود: بر اساس هماهنگی های ایجاد شده بین وزارت کشور و شورای نگهبان تعداد شعب اخذ رأی برای انتخابات اسفند ماه نسبت به دوره های قبلی افزایش یافته و در برخی اماکن عمومی از جمله‌ پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نیز که شهروندان برای تفریح به آنجا مراجعه می‌کنند، امکان دایر کردن شعبه اخذ رأی وجود دارد.

 

 

شرکت نکردن در انتخابات، ریختن رای در سبد دشمن است
امام جمعه محمد آباد یزد با دعوت همه اقشار به مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: شرکت نکردن در انتخابات و حضور نیافتن پای صندوق رای، از نگاه دیگر نوعی رای ریختن در سبد دشمن است.حجت الاسلام والمسلمین "سیدمحمد کاظم مدرسی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موضوعی واضح است که دشمن نمی خواهد مردم در صحنه حضور داشته باشند، اگر ما رای بدهیم در حقیقت راه آینده را انتخاب و از حق خودمان استفاده کرده‌ایم اما اگر رای ندهیم، حقی را از خود سلب و آن را به دیگران واگذار کردیم و عملا راه آینده را برای خودمان مبهم نشان دادیم.

 

 

خواص در انتخابات بی‌تفاوت باشند، دشمن مردم را از صحنه بیرون می‌کند
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر خواص اهل حق و تاثیرگذار اجتماعی در کنار نظام اسلامی نسبت به بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین در صحنه انتخابات حاضر نشوند و یا بی‌تفاوت باشند، دشمن با جنگ رسانه‌ای و روانی مردم را از صحنه بیرون می‌کند.حجت‌الاسلام عباس کعبی در گفت و گو با ایرنا درباره نقش خواص در انتخابات پرشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب دینی و مردمی است که بر پایه ۵ عنصر دین، مکتب مردمی، رهبری مردمی، خواص پیشتاز مردمی و توده‌های مردم و مقاومت مردم به پیروزی رسید و استمرار پیدا کرد.

 

 

تکذیب درخواست پرداخت ارز و سکه در ازای تایید صلاحیت
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره «ادعای یکی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس مبنی بر درخواست پرداخت ارز و سکه از او جهت تایید صلاحیت» تاکید کرد: ساحت شورای نگهبان و اعضای آن از چنین اتهاماتی مبرا است و تاکنون حتی یک مورد از چنین مواردی درباره نه تنها اعضا بلکه کارکنان شورای نگهبان وجود ندارد که ثابت شده باشد. ما با فردی که چنین ادعایی را مطرح کرده تماس گرفتیم تا اسم این دلالان را بپرسیم و پیگیری کنیم اما تا الان موفق به ارتباط نشدیم.وی اضافه کرد: کسانی که مشکلات متعددی دارند و بر اساس قانون در گفتن چنین مواردی مراعات داریم، نباید اینگونه صحبت کنند. خود این افراد مسائلی را دارند و خودشان هم اطلاع دارند و در جلساتی هم که خدمتشان بودیم، موارد به آنها گفته شده است. بر همین اساس به نظرم بهتر است که با مردم صادق باشند.

 

 

هروی: اعتدال و توسعه لیست ۳۰ نفره معرفی خواهد کرد
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه این حزب در تهران لیست سی نفره ارائه خواهد کرد، گفت: هنوز تصمیمی رای تعیین سرلیست گرفته نشده است.جواد هروی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین تصمیم حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به لحاظ تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده دستمان خیلی باز نیست. ما فکر می‌کردیم شرایط بهتر شود و بتوانیم رقابت حداکثری داشته باشیم با این حال تلاش می‌کنیم که مشارکت حداکثری در انتخابات شکل بگیرد.

 

 

درخواست تغییر حوزه انتخابیه ۲ داوطلب نمایندگی مجلس از ارومیه به سایر حوزه ها
فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به درخواست تغییر حوزه انتخابیه داوطلبین مجلس شورای اسلامی افزود: دو نفر از داوطلبین حوزه انتخابیه ارومیه درخواست انتقال به سایر حوزه‌ها و یک نفر از سایر حوزه ها درخواست انتقال و تغییر حوزه انتخابیه به ارومیه را ثبت کرده است.

 

 

به‌زودی ۲ کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف همدان معرفی می‌شود
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان اعلام کرد: در مجمع استانی، دو نفر به عنوان کاندیدای مورد حمایت ائتلاف در شهرستان همدان معرفی خواهد شد.ناصر صفایی دوشنبه ۲۳ بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شورای ائتلاف برآمده از بدنه جامعه است، اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از احزاب جبهه انقلاب و معتمدین هر شهرستان و استان شکل گرفته است.وی با تأکید بر مردمی بودن ائتلاف افزود: اعضای این تشکل که از معتمدان هستند نیز در فرآیند انتخابات شرکت کرده تا بتوانند عضو هیأت رئیسه باشند بنابراین تلاش شده است فرآیند کاملاً براساس قواعد مردم‌سالاری دینی تنظیم و اجرا شود.

 

 

۶ نامزد تائید صلاحیت شده انتخابات مجلس در کرمان، رد شدند
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در مجموع ۶۷.۶ درصد داوطلبان تائید صلاحیت شده‌اند. ضمن اینکه شش نفر ازتائید صلاحیت شدگان قبلی، عدم صلاحیت خورده‌اند.

 

 

اتصال همه فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها به فیبرنوری تا روز انتخابات
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: خوشبختانه ۹۹ درصد فرمانداری‌ها و حدود ۸۶ درصد بخش‌داری‌ها در حال حاضر به فیبرنوری متصل‌اند البته تعدادی هم باقی مانده‌اند که تا روز انتخابات متصل خواهند شد.مجید سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات این شرکت در راستای برگزاری الکترونیک انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع توسعه زیرساخت‌ها در بخش ثابت و سیار، یک فرآیند مستمر است. ما طرح‌های توسعه خودمان را از انتخابات قبلی که دو سال و نیم از آن می‌گذرد، با پیش‌بینی وقایعی که در آینده یکی از آن‌ها انتخابات است، به ثمر رسانده‌ایم.

 

 

اصولگرایان به «لیست واحد» نمی رسند
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه می گوید: شورای ائتلاف، شورای وحدت، جبهه پایداری و دیگران در انتخابات اسفندماه به فهرست واحد نمی رسند.«اصولگرایان با یک فهرست وارد انتخابات مجلس نمی شوند.» این نکته اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه با توجه به حال و هوای جلسات این روزهای اصولگرایان مطرح می کند و حتی اعتقاد دارد که سرفهرست ها هم شخصیت محور نیست و قرار نیست یک سرفهرست وجود داشته باشد.او در گفتگویی که در دفتر حزب موتلفه داشت، عملکرد مجلس فعلی را قابل قبول نمی داند و با اینکه اصرار دارد نباید ریاست قالیباف بر مجلس را پادگانی ارزیابی کرد این را می گوید که رضایت از ریاست قالیباف بر مجلس محسوس نیست .

 

 

رسولی: سرلیست شورای ائتلاف فقط قالیباف است
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شورای ائتلاف به سرلیستی قالیباف فهرست ارائه می‌کند و وی تنها سرلیست این شورا است.امیر ابراهیم رسولی درباره قطعی شدن سرلیستی قالیباف برای شورای ائتلاف گفت: همانطور که پیشتر اعلام شده بود، آقای قالیباف سرلیست شورای ائتلاف است و ما فقط همین یک لیست را داریم. در واقع شورای ائتلاف فقط به سرلیستی قالیباف فهرست ارائه می‌کند.وی درباره فرایند نامزدها در پیوستن به لیست نهایی، به ثبت نام ۱۴۰۰ نفر از داوطلبان در سامانه شورای ائتلاف اشاره کرد و گفت: امروز روز آخر مصاحبه ثبت‌نامی‌ها در پیوستن به فهرست شورای ائتلاف است که پس از بررسی و بر اساس بالاترین نمرات، منتخبان وارد مرحله بعدی می‌شوند.

 

 

طرح «چریک پیر» علیه تحریم انتخابات در جبهه اصلاحات
مهر مدعی شده است در روزهای اخیر برخی از اصلاح‌طلبان شاخص با اشاره به تلاش برخی از احزاب اصلاح‌طلب برای ارایه لیست انتخاباتی در استان‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی طرحی را به جبهه اصلاحات ایران برای لغو مصوبه و شرط رأی دوسوم جبهه اصلاحات برای ارایه لیست، ارایه کرده‌اند.

در این خصوص گفته می‌شود این طرح از سوی «بهزاد نبوی» رییس سابق جبهه اصلاحات پیشنهاد شده است. به باور اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو، طرح بهزاد نبوی برای برداشتن شرط دوسوم جبهه اصلاحات استان‌ها در زمان رأی‌گیری برای حمایت از کاندیداهای انتخابات پیش رو در انتظار تشکیل جلسهٔ جدید این جبهه است. این طرح می‌تواند راهگشای حمایت از کاندیداهای بیشتری از سوی این جبهه است.

گفته می‌شود در مورد شرط رأی موافقِ دوسوم جبهه اصلاحات برای حمایت از کاندیداها یا از لیست‌ها، نبوی در جلسهٔ آخر جبهه اصلاحات پیشنهاد می‌دهد که این شرط را در مورد استان‌ها حذف کنند و به اکثریت اعضا تبدیل شود. این طرح موضوع در آخرین جلسهٔ جبهه اصلاحات صورت می‌گیرد اما با اتمام وقت جلسه، تصمیم‌گیری دربارهٔ آن به جلسهٔ آینده موکول می‌شود.

 

 

بیانیه انتخاباتی ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در «رد تحریم انتخابات»
۱۱۰ نفر از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب به رغم برخی انتقادها به روند بررسی صلاحیت‌ها، با صدور بیانیه‌ای بر مشارکت در انتخابات تأکید کردند. بیانیه این فعالین در حالی منتشر شد که چندی پیش «جبهه اصلاحات» تحت تاثیر اندیشه‌های رادیکال امثال «مصطفی تاجزاده» و «آذر منصوری»، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ فهرستی برای انتخابات ارایه نخواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «نیروهای سیاسی و مدنیِ مردم‌سالار باید از سطح توصیف مسایل و بحران‌ها، صدور بیانیه و آرزواندیشیِ سیاسی، فهرست‌کردن آرمان‌های جذاب و سودای ناممکنِ تحققِ دفعی‌شان فراتر بروند. این نیروها باید با ایجاد ائتلاف‌های گستردهٔ ملی، مانع عقب‌روی‌های کنونی شوند و برای تحقق عملی و تدریجی اهداف‌شان زمینه‌سازی کنند و در انتخاب راهبردها علاوه بر هدف‌اندیشی، مسیراندیش هم باشند. انحصارشکنی، هم در نامزدها و هم در رای‌دهندگان و هم در منتخبانِ انتخابات، هدفی است که مستلزم مداخلهٔ فعالانه و روزنه‌گشای مصلحان است و با صدور بیانیه و کناره‌گیری از میدان انتخابات حاصل نمی‌شود. ده‌ها سال تجربهٔ انتخاباتی در ایران و جوامع دیگر شاهد است که تحریم و عدم شرکت در انتخابات ابزار کارآمدی برای نیل به انتخابات آزاد نیست و در اغلب موارد به بسته‌ترشدن قوانین و رویه‌های انتخاباتی می‌انجامد».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۱
شیخ حسن روحانی ؛ یک موجود مرفه بی درد غیر مردمی ولنجک نشین بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
شما همان های هستی که قبل از اقای روحانی به مرحوم رفسنجانی پیله کرده بودی می گفتی کاخ نشین مرفه در
حالی اینچنین نبود با این ترفندها فقط میخواهید رقیب را تررو شخصیت کنید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
دقیقا همینطوره
چرا تصور میکنید روحانی برای کسی مهمه ؟
نکنه هنوز فکر میکنی طرفدار اصلاح طلب وجود داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
از ماشین نظر سنجی کردن دروغ بود روز شنبه فهمید بنزین گرون شد دروغ بود ولنجک میشینه دروغ است از کجا آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
برای من کارگر چه فرقی می کنه روحانی یا رسایی یا هر کی
وقتی کسی به فکر من نیست و همه شون به فکر جیب خودشون و دور بری هاشون هستند مشخصه تنها حربه من عدم شرکت در انتخاباته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بیش از دارو دسته امثال شماها درد مردم داشت. ولنجک بنشین ولی درست مدیریت کن
ای کاش رئیس جمهور بعدی اصلاح طلب باشه ، وضع اقتصادی خیلی بد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این بلا را اصلاح طلبان بر سر مردم آوردن با حمایت از روحانی هست سال مملکت معطل برگام مرد و آمریکا ملای گشادی سرش گذاشت و خسارت به ایران زد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
فرقی نمیکنه . هرکی میخواد باشه باشه
دولت کنونی به همراه بیشتر نمایندگان مجلس کنونی تمام تلاش خود را کردند تا مشارکت حداقلی تر از قبل باشد تا ادامه این مجلس با این نوع نمایندگان تضمین شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
شما راست میگویید باعث کم شدن مشارکت کسانی بودند که افتخار میکردند یک خانه نساختند
کسانی بودند برای اینکه کدخدا ناراحت نشود تحریم ها را دور نمی‌زدند
کسانی بودند که برای دل خوشی مد خدا برنامه فضایی را تعطیل کردند
کسانی ....... کمی انصاف و مطالعه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مردم از دولت کنونی و قبلی گذشته اند کسی به فکر انتخابات و رای و نماینده و ... نیست ما به فکر نان شبیم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عیب نداره . هر چی بشه رای نمیدم حتا اگه نقششون همین باشه
منطق آقای رسایی رو به مرغ پخته بگی خندش می گیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
رسایی داره از الان‌برای سفر به برزیل برنامه ریزی می کنه
بیانیه انتخاباتی ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب در «رد تحریم انتخابات»

اتفاقاً خوب شد که این بیانیه را دادند. در انتخابات میزان وزن اصول گرایان و اصلاح طلبان در جامعه همراه با هم مشخص خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
درحال حاضر ۲۰ درصد مشارکت وجود دارد درداخل آن
نیز وزن ها مشخص هستند
دیگه صد درصد مطمئن شدم رسایی جنسش با شریعتمداری یکی هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
تبلیغ خوبی هست برای رسایی
حالا به دست آوردن قدرت شاید برای خیلی ها جذاب باشه ولی اینکه یک لیس ازش بت بدن چقدر شیرینه که این عزیزان اصلاح طلب اینطور زبونها رو تا منتهی الیه شرقی در آوردن و بی خیال هم نمیشن جالبه
رسایی مگه نرفته جنگ با اسرائیل؟؟
هنوز سنگرهای اصلاح طلبان رو فتح میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بیشتر دوست داره بره برزیل
رسایی می‌گوید تایید صلاحیت آقای روحانی به کاهش مشارکت منجر میشد.آگر اینطور بود که شما خواستار تایید صلاحیت ايشان بودید .ویدئویی در یو تیوب هست که شما در آن می‌گویید اگر مشارکت بالا برود ما رای نمی آوریم .پس دنبال آفزایش مشارکت نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
رسایی نمرات دوره دبستان و راهنمایی و دبیرستان خودشو بزاره توسایت ببینیم با چه نابغه ای طرفیم

اخه مملکتی که ۱۰۰ ساله دانشگاه داره چطور ادمی به نبوغ رسایی را نشناخته تا بکارش بگیره؟؟؟
اصلاح‌طلبان خیال کردند که جایگاهی نزد مردم ایران دارند. زهی خیال بازل. ملت خیلی وقته که از اصلاح‌طلب و اصولگرا عبور کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مطمئنم از اصولگراها هستی و فکرمیکنی با تحلیل رفتن اصلاحطلبها اوسکولگراها بروند بالا

ولی ایران با اینها بجایی نمیرسه
خود گویم و‌ خود خندم
وقتی هیچ ابزاری برای بیان اعتراض نداشته باشد، عدم شرکت در انتخابات می تواند ابزاری برای نشان دادن اعتراض باشد.
از چای دبش چه خبر؟برای عزیزان مدعی انقلابی گری،سؤال بی مزه ایست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
پرونده بی سر و صدا مختومه اعلام شد. شما هم پسر خوبی باش دیگه پیگیری نکن افرین
ماشالله به این سطح از بینش و دانش و مردم شناسی!!!
اگر کسی بخواد رأی بده، به کاندید خودش رأی میده و کاری نداره که چه کسایی کاندید شدن و نشدن
بدترین اتفاق در میان اصلاح طلبان دوگانگی سیاست است بالاخره یا تحریم و یا شرکت ؟ ادامه این دوگانگی همان اعتماد اندک را نیز بباد خواهد داد
باهنر به چه روزی افتاده . فکر کرد بعد از دو دوره غیبت مردم خدمات او را فراموش کردند !!!!!!
روحانی اگر خوب نبود بد هم نبود یه زمانی رای ۲۷ میلیون رای ایرانی را پشت سر داشت . ولی توچی اقای رسائی سر نخواستن ات دعوا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
دولت اول روحانی هم از نظر ترکیب درست بود هم از نظر اقدامات ولی دولت دوم با اوردن واعظی بعنوان رئیس دفتر و رفتن طیب نیا وخارج شدن ترامپ لعنتی از برجام کار خراب کرد
چه جالبه که شماها هنوز تو اصلاح طلب و اصولگرا گیر کردید در حالیکه اکثریت مردم خیلی مدته از روی هر دوشون رد شدند
نمایندگان اصفهان از جمله مقتدایی وبانکی و نقدلی و بقیه بیایند به مردم گزارش بدهند دور قبل چه کاری برای مردم کردند که دوباره کاندید شدند. واقعا مردم را شرمنده کردید .
کسی مانند رسایی که خود ‌جناحش ده درصد رای ندارند شدند مبنا

باید گریه کرد
مثلا میشه بفرمایید نماینده رشت یا نماینده شیراز چه مشکلی داشتند که رد صلاحیت شدن ؟ یکی معترض چای دبش بود و یکی معترض خودروهای بی کیفیت و مخالف مافیای قطعه سازان بی کیفیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
فقط یاید بگویند مملکت گل و بلبل است.تمام
بازار نرفته ام گوشت کیلوی چند است
با تمام تفاسیر رای بی رای ؟..
اینهمه ماملت را تو تحریم وبدبختی گذاشتید حالا ما شمارا تحریم کنیم چه میشود ؟..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حرف دل مردم رو زدی آقا مازیار
این زهرا شیخی نماینده اصفهان ان روز که رای میخواست پاشنه در خونه ما رو خودش و شوهرش کنده بودند ولی بعد انتخابات هرچی تلفن و پیام میدادیم دیگه جواب نمیدادند بقیه شون هم مثل اینن.
تاگوشت نشه کیلویی 300 تومان من واسیه رای دادن بی انگیزم
با خودتون خلوت کنید بینی و بین الله صادقانه قضاوت کنید
برجام بسیار مهم بود و اگر واقعا اجرا می شد الان هیچ کدام از مشکلات زیر را نداشتیم
(چه بپذیریم و چه نپذیریم)
-مهاجرت نخبه ها
عقب ماندگی صنعت /
وضعیت پالایشگاهها/و
ضعبت چاههای حفاری در میادین مشترک/
وضعیت اخذمالیاتها
/ وضعیت نیروگاهها و تجهیزات مهم نیروگاهی/
وضعبت پول ملی
اعتراضات خیابانی
و .......
هر موقع اسم رسایی میاد یاد لحظه ای میفتم که داشت جایزه میداد به تتلو
برادر رسایی عزیز م با افتخار در صحن مجلس برجام را آتش زد.

فلاحت پیشه:برجام فدای روسیه شد

شاید هم روسیه , رسایی است شاید هم رسایی سوریه است, شاید هم سوریه روسیه است
اصلا ولش کن گیج شدم
آقایان چه تقلایی می کنند که پای اصلاح طلیان را که همه ی آنان را رد صلاحبت کرده اند به این افتضاح انتخاباتی بکشانند.
چرانظرمن انعکاس ندادیددرحالی که هیچ توهینی در ان نبود شما هم ااز رسایی و همفکرانش واهمه دارید
شما رسانه هستیدبایستی جلو بد اخلاقی بایستید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست