بازدید 2808
۱

تشکیل کمیته محافظت از کودکان در فوتبال تهران

کد خبر: ۱۲۲۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 12 February 2024

در اقدامی سنجیده و منطقی، هیات فوتبال استان تهران به جای فرافکنی و کتمان فساد و تخلفات موجود در فوتبال پایه پایتخت، اقدام به تشکیل یک کمیته کاربردی و مهم کرد. 

به نقل از ‌پایگاه اطلاع‌رسانی هیات فوتبال استان تهران، فیفا به تازگی فدراسیون‌های زیرمجموعه را ملزم به تشکیل کمیته صیانت و محافظت از کودکان کرده است و در این راستا دستورالعمل‌های جامع و کاملی که تمام چارچوب‌ها و قوانین و آموزش‌ها را شامل می‌شود نیز به فدراسیون‌ها ابلاغ کرده است.

لذا با توجه به اهمیت بالای موضوع و لزوم برنامه‌ریزی‌های مناسب در این بخش و مبارزه جدی و پیگیرانه با ناهنجاری‌ها و فسادهای اخلاقی در فوتبال تهران، به دستور سیدمیرشاد ماجدی رئیس هیئت فوتبال استان تهران به‌طور ویژه تأسیس این کمیته در دستور کار قرار گرفت و فعالیت در چارچوب قوانین فیفا بومی‌سازی و به مرحله اجرا رسید.

در همین راستا حسین خبیری با حکم سید میرشاد ماجدی رئیس هیئت فوتبال استان تهران به‌عنوان رئیس کمیته صیانت و محافظت از کودکان منصوب شد.

حسین خبیری درباره اهداف و برنامه‌‌های این کمیته اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته بسیار مهمی بر عهده من سپرده شده است وظیفه دارم در چارچوب قوانین نسبت به شرایط همه بازیکنان فوتبال در رده‌های سنی پایه همواره متعهد باشم. برای بهبود عملکرد کمیته مذکور پنج، شش نفر از افراد زبده و خبره که در زمینه مشاوره خانواده و آسیب‌شناسی مسائل مربوطه صاحب تجربه هستند را در کمیته صیانت و محافظت از کودکان به کار گرفته‌ایم. در همین راستا طی دو ماه اخیر نشست‌ها و جلسات مستمری را برگزار و درباره آیین‌نامه فیفا به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم و براساس آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: لازم است به معدود افرادی که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند هشدار جدی بدهم که این کمیته بدون اغماض و تعارف با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد و با دقت به رصد وقایع فوتبال در رده‌های پایه خواهد پرداخت. ما فرایندی را تعریف کردیم که به‌طور نامحسوس نظارت بر فوتبال پایه انجام شود و در همین رابطه با مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و قضایی هماهنگی‌های لازم انجام شده و نیروی انتظامی نیز با حساسیت از اهداف این کمیته حمایت خواهد کرد و قول همه‌گونه همکاری داده شده است.

خبیری در پایان گفت: بنابراین چنانچه گزارش‌هایی درباره تخلف قلیل افراد فعال در حوزه فوتبال و فوتسال اعم از مدیر، مسئول، سرپرست، مربی و بازیکن به کمیته محافظت و صیانت از کودکان ارسال شود، ضمن تشکیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی این کمیته به‌طور جداگانه محرومیت‌های سختی برای متخلفان در نظر خواهد گرفت. کمیته محافظت و صیانت از کودکان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران، مسئولان، سرپرست‌ها، مربیان و بازیکنانی که همواره بر اصول اخلاقی پاینده بوده‌‌اند، تأکید دارد که این کمیته در نظر دارد فوتبال را از وجود معدود متخلفان اخلاقی پاک کند تا افرادی که همیشه به این اصول اخلاقی پاینده بوده‌اند در آرامش بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند تا فوتبال ایران در فضای مطلوب‌تری به رشد خود ادامه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط فوتبال نیست کل در باشگاهها و آموزشگاهها باید از کودکان صیانت بشه. حتی موسسات غیر ورزشی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی