بازدید 2270
۲

امیرعبداللهیان: مستشاران ما در کنار سوریه خواهند ماند

وزیر امور خارجه ایران امروز در نشست خبری در دمشق با بیان اینکه هیچ اقدام رژیم صهیونیستی در منطقه بدون پاسخ نمانده، گفت: امنیت کشورهای منطقه دغدغه مشترک ایران و سوریه است. همان گونه که مستشاران نظامی ما در سال‌های مبارزه با تروریسم در کنار دولت ملت و نیروهای مسلح سوریه با قدرت عمل کردند همچنان در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار سوریه خواهیم ماند.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 11 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سوریه حضور دارد، عصر امروز (یکشنبه ۲۲ بهمن) پس از دیدار با فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور در نشست خبری مشترک با همتای خود پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی شدند.

در این نشست امیرعبداللهیان اظهارداشت: خرسندم که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت دیدار با آقای بشار اسد و همتای خودم آقای فیصل را داشتم. در دیدار با آقای اسد در خصوص آخرین تحولات منطقه دیدگاه‌های تهران و دمشق مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در دیدار با آقای مقداد بر پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور تاکید کردیم.

وی گفت: اطمینان داریم با توجه به اراده رهبران دو کشور و تلاش‌های هیأت وزیران سوریه و ایران در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های قابل توجه اقتصادی، گردشگری و صنعتی بین دو کشور خواهیم بود.

دعوت آیت الله رئیسی از بشار اسد برای سفر به ایران

امیرعبداللهیان افزود: همچنین امروز حامل دعوت رسمی و کتبی آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان از آقای اسد برای دیداری رسمی از ایران بودم.

وزیر امور خارجه گفت: تجاوزات اخیر نظامی آمریکا به خاک سوریه و شهادت تعدادی از برادران سوری را به ملت و دولت سوریه تسلیت می گویم. تهران حضور غیرقانونی و نامشروع بیگانگان در بخشی از خاک این کشور و چنین تجاوزاتی را قویا محکوم می‌کند. امنیت کشورهای منطقه دغدغه مشترک دو طرف است، همانگونه که مستشاران نظامی ما در سال‌های مبارزه با تروریسم در کنار سوریه با قدرت عمل کردند، ما در این مسیر همچنان در کنار سوریه باقی خواهیم ماند.

هیچ اقدام رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمانده است

وی ادامه داد: به روح بلند شهدای ایران و مستشاران نظامی که در خاک سوریه و در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهدای رسیدند از حمله شهید سید رضی موسوی درود می‌فرستیم. تاکید میکنم که در منطقه هیچ اقدام رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمانده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز نتانیاهو در باتلاق غزه گرفتار شده است و غزه به قبرستان صهیونیست‌ها بدل شده است. گزینه ای جز راهکار سیاسی، توقف جنگ و جنایات در غزه و کرانه باختری وجود ندارد. ایران به تلاش‌های خود در جلوگیری از کوچ اجباری مردم غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: علی رغم تداوم جنایات و جنگ از سوی رژیم صهیونیستی در دیدارهای خود در بیروت و در دیدار با رهبران گروه‌های مقاومت منطقه از توانایی بالای تاب آوری آنها برای ادامه جنگ و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه مطلع شدم. ما به مشورت‌ها و تماس‌ها با سوریه و دیگر کشورهای اسلامی برای کمک به مردم فلسطین ادامه می‌دهیم.

کلید بازگشت امنیت پایدار به منطقه

امیرعبداللهیان گفت: مایلم از دمشق با صدای بلند اعلام کنم، کلید بازگشت امنیت پایدار در منطقه توقف نسل کشی و جنایات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه غزه است. ایران از ابتدای بحران اعلام کرد که جنگ هرگز راه حل نیست.

امیرعبداللهیان در خصوص شروط راه حل سیاسی برای توقف جنگ غزه، اظهارداشت: حماس اخیرا چارچوب و اصولی را برای مرحله توقف جنگ و راه حل سیاسی به رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. تبادل پیام‌ها انجام می شود. مقاومت اثبات کرد که گزینه ای به نام جنگ نمی‌تواند به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: طرفی که شدت جنگ را افزایش داد و نتانیاهو به آن تکیه داد رژیم صهیونیستی بود. آمریکا نمی‌تواند از یک طرف سخن از صرورت توقف جنگ بگوید ولی همزمان ارسال سلاح به سوی تل‌آویو را هم متوقف نکند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که پایان دهنده جنگ خواهد بود خروج امریکا در تعارض گفتار و عمل خواهد بود. همگان اعتراف و تاکید دارند که نتانیاهو هرگز بدون حمایت آمریکا حتی یک ساعت هم قادر به ادامه جنگ نیست.

فیصل مقداد: دیدگاه‌هایمان با ایران در مساله غزه مشترک است

در این نشست فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه اظهارداشت: خیلی‌ها در زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌گفتند که آیا این انقلاب ادامه خواهد داشت، امروز و پس از ۴۵ سال ثابت شده است که این انقلاب در درون ملت ایران ایجاد شده است. خیلی خرسندم که به رهبری انقلاب اسلامی و رئیس جمهور و البته مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض کنم.

وی گفت: هیات کشور دوست ما ایران گفت‌وگو های طولانی را با آقای بشار اسد داشتند که در خصوص موضوعات مختلف منطقه و به خصوص پیرامون مقاومت جانانه فلسطین صحبت شد.

مقداد افزود: اطمینان دارم که ما و ایران دیدگاه‌هایمان در خصوص حمایت از غزه مشترک است. حمایتی که علیه فاجعه اسرائیل و گسترش دسته جمعی کشتار در غزه و ویرانی های گسترده و کشتار زنان و کوکان که نزدیک به ۲۸ هزار نفر رسیده و افکار عمومی جهان با حقیقت این رژیم آشنا شدند و متوجه شدند که چرا کشورای اسلامی و آزاده جهان از ابتدای تأسیس این رژیم با آن مخالفت می‌کردند و این به لطف مقاومت قهرمانانه فلسطین بوده است.

حضور آمریکا در سوریه غیرمشروع است

وی افزود: همیشه و بارها گفتم که حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای و هر تجاوزگر دیگری بالاخره روزی به پایان می‌رسد. ما هیچ گونه اعتمادی به اظهارات آمریکایی‌ها نداریم و راه حل در خروج آنها است چرا که حضورشان غیرمشروع است؛ جنایات ترکیه و آمریکا در سوریه ناقض حقوق بشر است. 

مقداد تاکید کرد: آمریکا باید در خصوص بمباران‌های اخیر در رقه و دیگر نقاط پاسخگو باشد. ما اطمینان داریم که نهایتا نیروهای خارجی از خاک ما خارج خواهند شد.

وزیر امور خارجه سوریه مبنی بر اینکه در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه چه برنامه‌ای در دستورکار دارید، اظهارداشت: این نکته را باید عرض کنم که حملاتی که اسرائیل علیه سوریه انجام می‌دهد حملات جدیدی نیست و مقاومت سوریه در برابر این تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی مستمر و ادامه دار است.

وی گفت: میخواهم این سوال را مطرح کنم که چرا اسرائیل این تجاوزات را علیه سوریه انجام می‌دهد و پاسخ این سوال را به اصحاب رسانه‌ و صاحب‌نظران واگذار میکنم.

مقداد افزود: از زمان تأسیس رژیم صهیونسیتی در منطقه، سوریه در برابر این رژیم مقاومت کرده است؛ این را باید عرض کنم که مقاومت اشکال و انواع خودش را دارد و همانطور که آقای اسد رئیس جمهور کشورمان گفتند سوریه از سال ۱۹۴۸ تا امروز در برابر اسرائیل مقاومت کرده است.

وزیر امور خارجه سوریه بیان کرد: سوریه جنگ‌های مختلفی را علیه اسرائیل داشته و امروز هم آماده جنگ‌های دیگر با رژیم صهیونیستی است، اما این سوریه هست که می‌گوید این جنگ‌ها کجا، چطور و چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: باید این نکته را تاکید کنم که پایان اشغالگری اسرائیل در خاک جولان در صدر اولویت‌های ما قرار دارد و ملت سوریه هم تلاش می‌کند که این اشغالگری پایان یابد و همینطور اشغالگری آمریکا در شرق سوریه، ترکیه در شمال سوریه و تجاوزات دیگری که در سرزمین ما صورت می‌گیرند که همگی غیر مشروع هستند.

مقداد گفت: سوریه آماده است که هزینه‌های آزادسازی خودش را بپردازد. جنایات آمریکا در شرق سوریه علیه شهروندان ما پایان خواهد پذیرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هر کشور باید دغدغه امنیت خودش را داشته باشه .............
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی