بازدید 2536

آوردن مردم پای صندوق‌های رای بزرگترین جهاد است

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه همه وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کنیم،گفت: امروز آوردن مردم پای صندوق های رای بزرگترین جهاد است.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 10 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، عباسعلی کدخدایی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت حماسه ۲۱ بهمن مردم همدان، یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی از جمله همدان را گرامی داشت و گفت: شهید مدنی که نمونه مقاومت و علم و ایثار بود از شهدای برجسته این استان و کشور است.

کدخدایی با بیان اینکه امسال جشن انقلاب را به یازدهم اسفند گره می زنیم،افزود: باید پای صندوق های رای حاضر شویم و به جلب مشارکت حداکثری کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات و پای صندوق های رای خنثی کننده توطئه های دشمنان و تقویت بخش امنیت و اقتدار میهن اسلامی است.

کدخدایی با بیان اینکه پیش از انقلاب انتخاباتی به معنای واقعی در کشور نداشتیم اما امروز مردم ما مسوولان خود را انتخاب می کنند،افزود: امروز با وجود همه تحریم ها و دسیسه های دشمن بدلیل صبر و استقامت ملت بزرگ مان دارای استقلال و آزادی هستیم.

وی با بیان اینکه توطئه های زیادی از سوی دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات چیده شده است،افزود: همه باید هوشیار بوده و مراقب توطئه های دشمنان باشیم.

کدخدایی با ذکر اینکه باید بدانیم انقلاب اسلامی در کجای نقشه جهان قرار گرفته و چه کسانی با چه با آن و مردم ما دشمنی می کنند،افزود: عوامل معیشتی و مسایل اقتصادی و سیاسب بر مشارکت ها موثر است با این حال مردم ما همیشه به امام و رهبری و شهدا لبیک گفته اند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات،گفت: رهبر معظم انقلاب از انتخابات به عنوان لیله القدر انقلاب یاد کرده اند که بیانگر اهمیت و حساسیت این رخداد است.

کدخدایی با بیان اینکه نباید از حق مان برای تعیین سرنوشت سیاسی خود چشم پوشی کنیم،گفت: انقلاب ما این همه شهید داده و برای استمرار آن ایثارگری های زیادی شده بنابراین اگر پای صندوق رای نرویم این هزینه ها را نادیده می‌گیریم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم بوده و هست،گفت:
اگر از ابتدا فرمایشات امام خمینی(ره) را ملاحظه کنیم از سال ۴۲ بر مردم اتکا داشتند و این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه یافت، در همه این دوره ها آنچه که بر زبان ایشان جاری می‌شد اتکا بر مردم بود.

وی ادامه داد: بعد از امام راحل مقام معظم رهبری ادامه دهنده این راه بودند و نه فقط به عنوان رهبر سیاسی، بلکه در نقش یک اندیشمند بزرگ سیاسی و فقیهی دانشمند در جهان، نقش مردم را عمیق و بلند می‌دانند.

کدخدایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکا به مردم به پیروزی رسید،افزود: امام راحل در همان ابتدای انقلاب بر تصویب قانون اساسی با رای مردم اصرار و تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی و تمام ساختار سیاسی نظام ما ما نقش مردم بسیار پررنگ است،افزود: هیچ قانون اساسی در دنیا نداریم که تا این حد بر نقش مردم تاکید نداشته باشد و به مردم جایگاه داده باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: این ها در حالی بود که مردم در رژیم ستم‌شاهی نقشی نداشتند، حتی شاه هم با همه تبلیغات اختیاری از خود نداشت، باید خاطرات مقامات گذشته را مطالعه کنید تا از وضعیت آن زمان آگاه شوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار