بازدید 6046

معرفی نرم افزارهای حسابداری سامانه مودیان

کد خبر: ۱۲۲۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 10 February 2024

معرفی نرم افزارهای حسابداری سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

"سامانه مودیان‌ مالیاتی" یک پروژه از سوی اداره امور مالیاتی کشور است که برای افزایش دقت و کارایی در جمع‌آوری مالیات افراد و شرکت‌ها به کار می‌رود. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا صورتحساب و اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت آنلاین ارسال و پرداخت مالیات خود را انجام دهید. توسعه سامانه‌های آنلاین مالیاتی این امکان را فراهم کرده است که افراد و شرکت‌ها به راحتی اطلاعات مالیاتی خود را وارد کنند، صورتحساب مالیاتی را ببینند و پرداخت‌های خود را به صورت آنلاین انجام دهند. این سیستم به منظور سهولت در ارتباط با مشتریان و افزایش شفافیت در مسائل مالیاتی تعبیه شده است. سامانه مودیان فضایی را برای تبادل اطلاعات بین خریداران، فروشندگان و سازمان امور مالیاتی فراهم کرده است که با استفاده از آن افراد می­توانند به کارپوشه مالیاتی خود دست پیدا کنند. مودیان مالیاتی باید در تاریخ­های مشخص شده، صورتحساب­های الکترونیکی خود را به کارپوشه مالیاتی به آدرس اینترنتی www.my.tax.gov.ir ارسال نمایند.

نرم­افزارهای حسابداری رابط سامانه مودیان:

ارسال صورتحساب­های الکترونیکی به سامانه مودیان از طریق نرم افزارهای واسط سامانه مودیان یا شرکتهای معتمد مالیاتی قابل انجام است.  شرکتهای معتمد سامانه مودیان متشکل از اشخاص حقوقی مورد تایید سازمان امور مالیاتی هستند که در واقع  مراجعی برای ارسال صورتحساب‌ها به سامانه مودیان به حساب می­آیند و خدماتی مانند صدور صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان، ثبت معاملات در سامانه، ارائه مشاوره فنی و دریافت استعلام از سامانه را ارائه می‌دهند. برای ایجاد اتصال بین نرم افزارهای واسط و سامانه مودیان، مودیان مالیاتی باید یک توکن سخت افزاری که شامل کدهای مشخصی است را جهت امضای صورتحساب­ها تهیه کنند. این کدها در برخی از نرم افزارهای واسط قابل استخراج هستند.

حسابفا :

نرم افزار حسابداری آنلاین حسابفا، یکی از نرم افزارهای واسط سامانه مودیان است که امکان ایجاد ارتباط با سامانه مودیان را از طریق تولید و استخراج کلیدهای رابط به سادگی  هرچه تمام فراهم کرده است. در حسابفا کاربران این امکان را دارند که به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هزینه اضافی، از ماژول سامانه مودیان استفاده کنند. با کمک حسابفا، مودیان می­توانند بدون نیاز به تهیه توکن سخت افزاری از شرکت­های معتمد، اتصال بین نرم افزار و کارپوشه مالیاتی را به برقرار و صورتحساب الکترونیکی فروش و برگشت از فروش خود را به سه نوع مختلف به صورت تکی یا دسته جمعی به سامانه ارسال کنند. در صورت نیاز امکان اصلاح یا ابطال صورتحساب­های ارسال شده نیز برای مودیان وجود دارد. در حسابفا همچنین می­توان از منوی سامانه مودیان تمامی فاکتورهای را مشاهده و خطاهای احتمالی را بررسی کرد. از دیگر ویژگی­های ماژول سامانه مودیان حسابفا می­توان به امکان استعلام‌گیری خودکار، امکان اضافه شدن شناسه کالا و شناسه منحصر به فرد مالیاتی به پرینت فاکتور، امکان اختصاص دادن شناسه اختصاصی و عمومی مالیاتی به کالا و خدمات و مشخص کردن نحوه تسویه فاکتورها اشاره کرد.

گیتی حساب:

گیتی حساب به عنوان یکی از نرم افزارهای حسابداری، یک رابط سامانه مودیان است. با استفاده از این نرم افزار دیگر نیازی به استفاده از خدمات شرکت­های معتمد نیست. گیتی حساب اطلاعات صورتحساب های الکترونیکی افراد مشمول مالیات را از طریق رمز نرم افزاری ارسال می­کند. با استفاده از این نرم افزار می­توانید در هزینه های شرکت خود صرفه جویی کنید زیرا امکان ارسال فاکتور به صورت نامحدود و  پیگیری مستقیم فاکتورها از سامانه مودیان را فراهم می­کند. گیتی حساب دارای دو پلن مختلف برای ارسال فاکتور به سامانه مودیان است که کاربران باید به صورت جداگانه آن را خریداری کرده و به صورت تحت وب از آن استفاده کنند. در گیتی حساب همچنین امکان استخراج کلیدهای واسط وجود دارد.

سپیدار:

با توجه به اینکه تمامی شرکت ها ملزم به ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان هستند، مودیان می­توانند با استفاده از  نرم افزار حسابداری سپیدار تمامی ملزومات انجام این فرایند را در اختیار داشته باشند. با استفاده از نرم افزار حسابداری سپیدار کاربران این امکان را دارند که با پرداخت مبلغی مشخص، ماژول سامانه مودیان خود را فعال کرده و نسبت به ارسال صورتحسابهای الکترونیکی خود اقدام کنند. در سپیدار فاکتورهای ارسالی به سامانه مودیان را می­توان اصلاح یا ابطال کرد. امکان ارسال فاکتورهای برگشت از فروش، صورت وضعیت پیمانکاری، فاکتورهای ارزی، فاکتور صادراتی و اصلاح و ابطال آنها نیز در سپیدار وجود دارد. همچنین مشاهده آخرین وضعیت صورت‌حساب‌های ارسال‌شده به سامانه در نرم‌افزار سپیدار به راحتی قابل انجام است.

جهت ارسال رایگان فاکتور به سامانه مودیان، اینجا کلیک کنید.

پارسیان:

با استفاده از نرم افزار حسابداری پارسیان کاربران این امکان را دارند که فاکتورهای فروش و برگشت از فروش خود را با موضوع اصلی، اصلاحی و ابطالی به سادگی به سامانه مودیان ارسال کنند. برای فعال کردن این امکان در نرم افزار پارسیان باید علاوه بر خرید نرم افزار، مبلغی بابت خرید ماژول سامانه مودیان نیز پرداخت نمایید. با استفاده از این افزونه، مودیان می­توانند بدون واسطه صورتحسابهای خود را به کارپوشه مالیاتی ارسال کنند.

پارمیس:

کاربران می­توانند از نرم افزار حسابداری پارمیس برای ارسال فاکتور به سامانه مودیان استفاده کنند. با استفاده از نرم افزار پارمیس مودیان می­توانند کلیه شناسه­های کالا و خدمات عمومی و اختصاصی خود را ثبت و صورتحساب­های فروش و برگشت از فروش خود را به سامانه مودیان با موضوع اصلی، اصلاحی و ابطالی ارسال کنند. افراد برای استفاده از ماژول سامانه مودیان پارمیس، باید علاوه بر خرید یکی از نسخه­های نرم افزار، مبلغی بابت خرید ماژول سامانه مودیان نیز پرداخت کنند. کاربران برای ایجاد اتصال بین نرم افزار پارمیس و سامانه مودیان باید از قبل توکن سخت افزاری کلیدها را از شرکت­های معتمد دریافت یا در نرم افازر به صورت مستقیم استخراج کنند. با استفاده از پارمیس امکان بررسی وضعیت فاکتورهای ارسالی به کارپوشه و خطاهای احتمالی نیز وجود دارد.

راهنمای اتصال سیستم حسابداری به سامانه مودیان

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار