بازدید 5560
هفتصد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی گسترده اوکراین به استان غربی روسیه/ اعلام استقرار نیروهای ناتو در رومانی

هفتصد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 09 February 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش کرملین به انتصاب «سیرسکی» به عنوان فرمانده کل ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۰۰:۴۶

بعد از آنکه رئیس جمهور اوکراین ژنرال والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد، کاخ کرملین به این تحول واکنش نشان داد.

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه اعلام کرد کنار گذاشتن ژنرال والری زالوژنی از فرماندهی کل ارتش اوکراین و جانشین کردن سیرسکی به جای او تغییری در روند «عملیات نظامی ویژه» ارتش روسیه در اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

رزو پنجشنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ژنرال آلکساندر سیرسکی را به عنوان فرمانده جدید نیروهای مسلح این کشور بعد از اخراج والری زالوژنی منصوب کرد.

نشست شورای ناتو-اوکراین هفته آینده برگزار می‌شود
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۰۰:۲۷

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در وبسایت خود اعلام کرد که نشست شورای ناتو-اوکراین در سطح وزرای دفاع در تاریخ ۱۵ فوریه برگزار خواهد شد.

 نشست این شورا به عنوان بخشی از جلسه وزرای دفاع ناتو برنامه‌ریزی شده است.

ناتو همچنین اعلام کرد که نشست کارگروه دفاعی اوکراین به میزبانی ایالات متحده آمریکا نیز در تاریخ ۱۴ فوریه برگزار خواهد شد.

بسته کمکی جدید فنلاند به اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۲۱

وزارت دفاع فنلاند اعلام کرد که بیست و دومین بسته کمکی خود به ارزش ۱۹۰ میلیون یورو (۲۰۴.۶ میلیون دلار) را به اوکراین ارائه می‌دهد.

وزارت دفاع فنلاند در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: این بیست و دومین بسته نظامی کمکی فنلاند به اوکراین است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه ارزش این بسته کمکی جدید به اوکراین ۱۹۰ میلیون یورو خواهد بود، عنوان کرد: ما تاکنون ۱.۸ میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی کرده‌ایم.

وزارت دفاع فنلاند اعلام کرد که به دنبال برنامه‌ای بلند مدت برای حمایت از اوکراین است.

نروژ مجددا سیستم ضدهوایی «ناسامز» را به اوکراین می‌دهد
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۲۱

وزارت دفاع نروژ امروز جمعه اعلام کرد که این کشور قصد دارد سیستم ضدهوایی «ناسامز» به ارزش ۳۲۶ میلیون دلار را در اختیار اوکراین قرار دهد.

 بیورن آریولدگرام، وزیر دفاع نروژ با اشاره به اعطای «سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی» یا «ناسامز» به کی‌یف تاکید کرد که داشتن سیستم ضدهوایی برای اوکراین ضروری است.

وی همچنین عنوان کرد که نروژ نیز باید هرچه سریع‌تر سیستم ضدهوایی خود را مجددا تهیه کند.

نروژ در ماه دسامبر نیز سیستم ضدهوایی ناسامز را دراختیار اوکراین گذاشته بود.

حمایت نظامی نروژ از اوکراین بر اساس چهار برنامه اصلی است که شامل اهدای تسلیحات از انبارها، اهدا از طریق همکاری بین‌المللی و مکانیسم‌های مالی و اهدای مستقیم از صنایع دفاعی و آموزش پرسنل نظامی اوکراین می‌شود.

کمپانی‌های نروژی نیز می‌توانند درخواست فروش تسلیحات و تولیدات دفاعی خود را برای دریافت مجوز صادرات به صورت فروش مستقیم تسلیحات و تولیدات مرتبط با امور دفاعی به اوکراین به وزارت امور خارجه نروژ ارائه کنند.

تجلیل زلنسکی از فرماندهی که عزل کرد!
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۲۰

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین که پنجشنبه از مقام خود برکنار شد، امروز عنوان «قهرمان اوکراین» را از زلنسکی دریافت کرد!

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از برکناری «والری زالوژنی» از فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین، امروز (جمعه) عنوان «قهرمان اوکراین» را به وی اعطا کرد!

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وبسایت ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد این عنوان برای «دستاوردهای شخصی برجسته در حفاظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» به زالوژنی اهدا شده است.

این در حالی است که در روز پنجشنبه زلنسکی دستور پایان کار زالوژنی در سمت فرماندهی را صادر کرد؛ امری که از مدت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود.

زالوژنی در اوکراین به داشتن نقش اساسی در شکست ضدحمله این کشور در سال ۲۰۲۳ متهم است و همچنین گفته می‌شود که سودای ریاست‌جمهوری را در سر دارد.

این عنوان همچنین به «کریلو بودانوف» رییس اطلاعات نظامی اوکراین نیز اهدا شد.

مدودف: غرب دلایل کشور نبودن اوکراین را از زبان پوتین شنید
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۱۹

دیمیتری مدودف تاکید کرد ولادیمیر پوتین در مصاحبه با خبرنگار آمریکایی شرح دقیقی از دلایل اینکه چرا اوکراین اصلا یک کشور نبوده و در آینده نیز وجود نخواهد داشت ارائه کرد.

 «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز جمعه درباره مصاحبه‌ای که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه اخیرا با «تاکر کارلسون»، خبرنگار و مجری جنجالی آمریکایی انجام داد گفت: پوتین در این مصاحبه کاملا به شکلی دقیق و جزئی به غرب توضیح داد که چرا اوکراین اصلا به عنوان یک کشور وجود نداشته و در آینده هم وجود نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مصاحبه کارلسون، مجری سابق شبکه «فاکس نیوز»‌ آمریکا و از حامیان دونالد ترامپ با پوتین که بیش از دو ساعت به طول انجامیده و عناوین گسترده‌ای از جنگ در اوکراین گرفته تا حملات خرابکارانه سپتامبر ۲۰۲۲ در خطوط لوله نورد استریم، روابط روسیه-ناتو، هوش مصنوعی و مسائلی دیگر را پوشش داد پنجشنبه شب پخش شد و تاکنون در شبکه اجتماعی ایکس ۵۰ میلیون بازدید خورده است.

دیمیتری مدودف در پستی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «رئیس جمهور روسیه به جامع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن به جهان غرب گفت که چرا کشور اوکراین وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.»

مدودف همچنین از کارلسون به خاطر اینکه در این مصاحبه منطقی بوده و تسلط خودش را حفظ کرد، تحسین کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز در واکنش به این مصاحبه گفت که کرملین درخواست‌های فراوانی برای مصاحبه از سوی رسانه‌های مختلف دریافت می‌کند، اما از آنجا که بیشتر این رسانه‌ها «بی‌طرف» نیستند، با آن‌ها موافقت نمی‌کند.

ابراز امیدواری پکن برای راه حل سیاسی جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۱۹

وزارت امور خارجه چین به اسپوتنیک گفت: همه طرفین درگیری در اوکراین باید با هم همکاری کنند تا یک حل و فصل سیاسی حاصل شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه‌نگار آمریکایی تاکر کارلسون که پنجشنبه شب منتشر شد، گفت که می‌خواهد درگیری در اوکراین از طریق مذاکرات حل و فصل شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین در واکنش به این موضع‌گیری گفت: پکن امیدوار است که همه طرفین برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران و اجرای آتش بس تلاش کنند.

این وزارتخانه افزود: چین به همکاری با جامعه بین‌المللی ادامه خواهد داد تا نقش سازنده‌ای در ترویج حل و فصل سیاسی بحران و همچنین استقبال و حمایت از تمام تلاش‌های کمک به صلح داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس: تا هر زمان ممکن از اوکراین حمایت می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۲۰:۱۸

 نخست وزیر انگلیس در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری روسیه درباره نقش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و غرب در شکل‌گیری جنگ اوکراین، اقدامات نظامی روسیه در اوکراین را غیرقانونی دانست و گفت: ما به همراه متحدان خود تا هر زمان ممکن به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم.

 ریشی سوناک روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: صحبت‌های (ولادیمیر) پوتین مضحک است. روسیه یک جنگ غیر قانونی در اوکراین به راه انداخت و من مفتخرم که انگلیس از ابتدا، به طور قوی کنار اوکراین ایستاد.

وی با اشاره به سفر اخیرش به کی‌یف و افزایش کمک‌های تسلیحاتی این کشور از جبهه اوکراین افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این نوع رفتارها که امنیت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بدون پاسخ بماند.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: به همین خاطر ما نه فقط با آمریکا بلکه با متحدان‌مان در سراسر جهان از اوکراین برای دفاع برابر تجاوز روسیه، تا هر زمان ممکن حمایت کنیم.

حمله پهپادی گسترده اوکراین به استان غربی روسیه

روسیه از دفع موج حملات پهپادی اوکراین به یکی از استان‌های غربی خود خبر داد.

 «آندری کلیچکوف»، استاندار استان «اوریول» واقع در غرب روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی مسکو، موج حملات پهپادی اوکراین به یک تاسیسات سوخت و انرژی در اوریول را رهگیری کردند.

کلیچکوف در پیامی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «شب گذشته سامانه‌های پدافند هوایی جلوی حمله پهپادی دشمن به تاسیسات مربوط به یک مجتمع سوخت و انرژی در استان اوریول را گرفتند؛  در نتیجه این حمله هیچ کس آسیبی ندید.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور مجموعا ۱۹ پهپاد پرتابی از سوی ارتش اوکراین را بر فراز مناطق کورسک، بریانسک، اوریول، کراسنودار و دریای سیاه رهگیری کردند.

اوایل بهمن ماه نشریه «فارن افرز» گزارش داد، اوکراین که زمانی در عقب‌ راندن نیروهای روسیه از قلمرو خود به قدرت پهپادهایش اتکا می‌کرد، حال با دوگانه مرگباری از پهپادهای روسیه مواجه شده که عرصه را بر نیروهای اوکراینی تنگ کرده‌اند.

هشدار متحدان ناتو به مواضع مجارستان در مورد سوئد

متحدان ناتو ضمن اشاره به پایان رسیدن صبر آمریکا در ماجرای سنگ‌اندازی های مجارستان بر سر راه عضویت سوئد در این پیمان به این کشور برای تغییر مواضعش هشدار جدی می‌دهند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است که او و همتایانش در ناتو به مجارستان نسبت به تاخیر بیش از حدش در ماجرای عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی هشدار داده و عنوان کرده‌اند که صبر آمریکا در برابر اقدامات این کشور به پایان رسیده است.

این در حالی است که قانونگذاران حزب ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان جلسه اضطراری پارلمان این کشور را که قرار بود در آن پیشنهاد سوئد جهت پیوستن به ناتو در دستور کار قانونگذاران قرار گیرد، تحریم کردند؛ اقدامی که بر روند تاخیر هجده ماهه این کشور برای بررسی عضویت سوئد در ناتو افزود.

حزب حاکم مجارستان با نام فیدز ـ که اکثریت مطلق پارلمان این کشور را دارد ـ از ژوئیه سال ۲۰۲۲ پیشنهاد پذیرش سوئد در ناتو را متوقف کرده و ادعا می‌کند سیاستمداران سوئدی در رابطه با شرایط دموکراسی در مجارستان «دروغ‌های آشکاری» گفته‌اند. حزب حاکم در این کشور اصرار دارد که نخست وزیر سوئد برای رفع این اتهامات، نخست باید به مجارستان سفر کند.

از زمان آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه، دو کشور سوئد و فنلاند از تاریخ ۲۴ فوریه برای عضویت در ناتو ابراز تمایل کرده‌اند. لازمه عضویت در این ائتلاف موافقت همه اعضای ناتوست با این حال مجارستان تنها کشور عضوی است که با عضویت سوئد مخالفت می‌کند.

سالیوان در اظهاراتش علیه مواضع مجارستان در این موضوع عنوان کرده است که صبر ما در این ماجرا  همیشگی نیست و خواستار ارائه راه‌حلی سازنده برای حل این موضوع در کوتاه مدت شده است.

ویکتور اوربان با در پیش گرفتن مواضع دوستانه در قبال کرملین در جریان جنگ این کشور با اوکراین خلاف مواضع متحدانش در ناتو عمل نموده و اکنون هم عنوان کرده از اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد خواسته است تا برای همکاری های امنیتی و دفاعی در آینده به بوداپست سفر کند. اوربان پیشتر هم اعلام کرده بود که عجله‌ای برای تصویب پیشنهاد سوئد در ناتو ندارد.

پوتین: کنترل رسانه‌های دنیا دست آمریکاست

«تاکر کارلسون»، مجری مشهور آمریکایی مصاحبه جنجالی خود با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را بامداد جمعه منتشر کرد. 

کارلسون گفت ویدئوی این مصاحبه که بیش از دو ساعت است روز سه‌شنبه در مسکو، پایتخت روسیه ضبط شده است. 

از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد این نخستین بار است که پوتین مصاحبه‌ای با یک خبرنگار غربی انجام داده است. 

کارلسون در این مصاحبه از پوتین پرسید، اگر می‌داند انفجار در خط لوله نورداستریم توسط کشورهای غربی انجام شده، چرا شواهد مربوط به آن را ارائه نداده تا برنده یک جنگ تبلیغاتی شود؟

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ گفت: «در جنگ پروپاگاندا شکست دادن آمریکا کار بسیار دشواری است، زیرا ایالات متحده تمامی رسانه‌های دنیا و بسیاری از رسانه‌های اروپا را کنترل می‌کند.»

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: «ذی‌نفعِ نهاییِ بزرگترین رسانه‌های اروپا موسسات مالی آمریکایی هستند. این را نمی‌دانستید؟»

تاکر کارلسون یکی از مشهورترین مجری‌های شبکه فاکس‌نیوز بود. او آوریل ۲۰۲۳ بدون آنکه دلایلش تا کنون مشخص و اعلام شده باشد از این شبکه کنار گذاشته شد. 

کارلسون در حال حاضر یک شرکت رسانه‌ای راه‌اندازی کرده و یکی از منتقدان حمایت‌های آمریکا از اوکراین است. وی قبل از آغاز جنگ اوکراین از حمله روسیه به این کشور حمایت کرده بود. 

بسیاری از تحلیلگران در آمریکا از سفر کارلسون به مسکو برای انجام این مصاحبه به شدت انتقاد کرده‌اند. او قبل از انتشار این مصاحبه ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد به این دلیل قصد انجام این مصاحبه را داشته که رسانه‌های انگلیسی‌زبان «فاسد هستند؛ آنها به خواننده‌ها و بینندگانشان دروغ می‌گویند.»

او در آن ویدئو همچنین می‌گوید: «بسیاری از آمریکایی‌ها هیچ تصوری از اینکه چرا پوتین به اوکراین حمله کرد و اهداف او در حال حاضر چه هستند ندارد. دو سال از جنگی که در حال شکل دادن دنیاست می‌گذرد اما مردم آمریکا درباره آن چیزی نمی‌دانند.»

کارلسون اضافه کرد: «مردم هیچ تصور واقعی از اتفاقاتی که در این منطقه رخ می‌دهد ندارند. اما آنها باید بدانند چون دارند برای بخش اعظم آن بها می‌دهند.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه از اینکه آمریکا علی‌رغم داشتن مسائل و مشکلات داخلی خودش را درگیر جنگ اوکراین کرده انتقاد نمود. او درباره دخالت آمریکا در جنگ اوکراین گفت: «کار بهتری ندارید که انجام بدهید؟»

وی اضافه کرد: «شما مسائلی در خصوص مرزهایتان دارید، مسئله مهاجرت دارید، مساله بدهی دارید که بیش از ۳۳ تریلیون دلار است. کار بهتری ندارید که باید در اوکراین بجنگید؟»

موافقت رومانی با استقرار نیروهای ناتو

«کلاوس یوهانیسم رئیس جمهور رومانی روز پنجشنبه استقرار نیروهای ناتو در خاک این کشور را در  ۲۰۲۴ تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، یوهانیس در نامه‌ای به پارلمان رومانی اطلاع داد که ورود، استقرار یا عبور نیروهای ناتو از خاک رومانی برای آماده‌سازی یا انجام عملیات نظامی در سال ۲۰۲۴ مورد قبول خواهد بود.

یوهانیس گفت که ائتلاف ناتو با توجه به احتمال بحران امنیتی جدی برای استقلال و حاکمیت رومانی، ممکن است تصمیم به استقرار نیرو بگیرد. این نامه در دستور کار جلسه عمومی بعدی سنا و نمایندگان پارلمان رومانی قرار خواهد گرفت.

منابع خبری اخیرا گزارش کردند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) شماری جنگنده «اف-۱۶» خود را برای محافظت از حریم هوایی ناتو در رومانی مستقر کرده است.

پنتاگون این جنگند‌های اف-۱۶ را با ادعای تامین امنیت حریم هوایی رومانی و از بیم حملات موشکی و پهپادی روسیه به این کشور واقع در اروپای شرقی اعزام کرده است.

ناتو مدعی است که این جنگنده‌های اف-۱۶ گشت هوایی ناتو در دریای سیاه را تقویت می‌کنند. این اقدام پس از حملات هوایی اخیر روسیه به بنادر و زیر ساخت‌های اوکراین انجام شد. رومانی از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهای شرقی خود خبر داد.

استقرار جنگنده‌های غربی در اروپای شرقی نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. هر دو طرف خواستار گفت‌وگو و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده شده‌اند.

فنلاند: روسیه تهدیدی علیه موجودیت ماست

«الینا والتونن» وزیر خارجه فنلاند گفت که در حال حاضر نگران حمله روسیه نیستیم اما مسکو تهدیدی علیه موجودیت کشور ماست.

والتونن پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه اتریشی «دی پرسه» افزود: روسیه در طولانی مدت تهدیدی علیه موجودیت خود می‌دانیم که تمام قاره اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی همچنین اظهار کرد که «یک جنگ ترکیبی» جریان دارد که در آن، روسیه «افراد فاقد مدارک لازم» را به مرزهای فنلاند می‌فرستد.

پتری اورپو نخست‌وزیر فنلاند روز شنبه با اشاره به برنامه روسیه برای گسیل مهاجران غیرقانونی به داخل فنلاند تاکید کرد: مرز با مسکو به دلایل امنیتی بسته خواهد ماند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
بالاخره برای اولین بار پوتین با یک خبرنگار امریکایی از اغاز نبرد اکراین مصاحبه کرد. تازه این خبرنگار طرفدار پوتین هست. تمام مصاحبه او این بود که ما درستیم و همه مقصرند. ما صلح می خواهیم ولی باید علایق ما در اکراین مورد احترام قرار بگیرد. علایق پوتین هم خودش توضیح داد که اصلا اکراین وجود خارجی ندارد. اکراین بخشی از روسیه هست و همه باید قبول کنند و شاید ما انها را ببخشیم! چه اندازه شبیه صدام. که می گفت فلان شهر و استان و.... از اول برای عراق بوده. کویت برای عراق بوده. سوریه و اردن برای عراق بوده. کلا همش واس ماست. پوتین با همین مصاحبه ثابت کرد که غرور او را کور کرده و بزودی به پوتینستان تاریخ خواد پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
روسیه خوب می‌تازد و حمله ور می‌شود
به امید حمله هسته ای روسیه به کانادا و آمریکا
پوتین در جواب اینکه ایا شما شرایطی را حدس می زنید که مچبور به حمله به لهستان و ملداوی و لاتونی و لیتوانی و... دارید گفت نه. چرا باید به انها حمله کنیم. فقط اگر انها به ما حمله کردند ما حمله می کنیم. دقیقا همان سناریو که به اکراین حمله کرد. گفت ما چرا باید به اکراین حمله کنیم. فقط در صورتیکه اکراین به ما حمله کند. اکراین هرگز به روسیه حمله نکرد. ولی دستگاه تبلیغاتی پوتین اعلام کرد که قصد حمله در اینده را دارند و پس ما حمله پیشدستانه کردیم. پوتین عزیز. دنیا فقط کاخ کرملین و چاکران و تحلیلگران دور و برت نیستند. دنیا این بند بازیها را باور نمی کند. همانطور که از صدام باور نکردند. اگر به شما باشه لازم باشه منکر همه چیز می شوید. ولی بعد مدعی همه چیز می شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آتش تو روح و جسم پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مرگ بر آمریکا و انگلیس که منبع فتنه و شرارت و آلودگی هستند
این پوتینی ها ادم را یاد بچه های لوس یک تاجر ورشکسته می اندازند که با کرایه کردن خانه گرانقیمت و پز عالی اما جیب خالی همش به تاحران واقعی یاداوری می کنند بابای ما هم زمانی تاجر بزرگی بود. شوروی و ابرقدرتی تمام شد. هر چند همون زمان شوروی هم ابرقدرت نبود که اگر بود اونجوری افتضاح و بدون جنگ خارجی فرو نمی پاشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
روسیه اصل قدرتش نیروی هوایی اش و اتمی اش هستش کانادایی بدبخت نادان
هیچ کس فکر نمی کرد علی رغم حمایت غرب از اوکراین این کشور بتواند در مقابل دومین ارتش قدرتمند جهان چند روزی مقاومت نماید چونکه وضعیت اجتماعی این کشورطوری است که انگیزه ای برای دفاع از آن برای جوانان یا سایر اقشارمردم قابل تصور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ولی خداییش زلنسکی با پوشیدن لباس رزم و رهبری شجاعانه و خردمندانه اوکراین
پدر پوتین و ارتش فرسوده و وحشی اش را گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگر آمریکا فقط یک روز از این دلقک کوکائینی اختلاس گر حمایت نکند روسیه پیروز این میدان است
مدیریت غلط در همه جا است فوتبال و سیاست ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آفرین روسیه که با غرب کافر آلوده فاسد جنایتکار ظالم می‌جنگد
فنلاند: روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما است

کاملا درسته روسیه برای همه تهدیده اصلا در زمان جنگ ایران و عراق پوتین دوست صمیمی و نزدیک صدام بود و بارها با صدام در کاخ کرملین دیدار کرد و کلی سلاح به صدام داد
ماشالا اوکراین قدرت منطقه خودشون
روسیه در دهه های آینده تجزیه و به ۵ کشور تقسیم میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
فعلاً که اوکراین ویران و تخریب شده است
این چند تا اسباب بازی اف16 هم زیاد دوام نخواهد آورد
شرق نابوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بینهایت آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قیافه امثال تو و برگ چنار بعد جنگ اوکراین دیدنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قبلش توسط سلاح های هسته ای برادر کیم جونگ اون طویله اروپا بیش از 50 باری شخم زده می‌شود
هرچند 4 بمب اتمی هم برای نابودی اروپا کافی است
لندن
برلین
مادرید
پاریس
هر کشوری یه قدرتی داره به فکر کشورگشایی میفته تا بوده همین بوده در تاریخ .
پوتین و شی و کیم و بنیامین هم از همین قماش هستن .
چرا باید یک کشور به همسایه هم نژاد خود حمله بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هم نژاد نیستن داداش
خودمان خواستیم اینطوری بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست