بازدید 18061
صد و بیست و چهارمین روز جنگ غزه

حماس پاسخ طرح پاریس برای آتش بس و توافق را داد+ جزئیات/کاخ سفید: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم/نتانیاهو سران امنیتی و سیاسی اسرائیل را فراخواند

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و بیست و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 07 February 2024

حماس پاسخ طرح پاریس برای آتش بس و توافق را داد+ جزئیات

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و بیست و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

حمدان: آمریکا به حمایت خود از رژیم اشغالگر پایان دهد
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۳:۱۲

 اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب از آمریکا خواست تا برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه از حمایت رژیم صهیونیستی دست بکشد.

 اسامه حمدان، گفت: جنگ (رژیم) اسرائیل ناتوانی جامعه بین‌المللی در توقف آن و استانداردهای دوگانه جامعه جهانی را آشکار کرد.

وی افزود: اوضاع انسانی یکصد و بیست و چهار روز پس از شروع تجاوز نظامی به غزه به دلیل بمباران بی رویه بدتر شده است و همه ساکنان نوار غزه نیاز فوری به دارو و غذا دارند.

عضو ارشد حماس گفت: ما نسبت به قتل عام مردم در بیمارستان الأمل و مجتمع پزشکی ناصر در جنوب غزه هشدار می‌دهیم و دولت آمریکا را مسئول انجام قتل عام اشغالگران می‌دانیم.

حمدان افزود: مواضع سران رژیم اشغالگر موید عزم آنها برای طولانی کردن تجاوز نظامی و گمراه کردن افکار عمومی صهیونیستی است.

وی همچنین در مورد پاسخ حماس به پیشنهاد توقف جنگ در غزه و آزادی اسرا نیز گفت: پاسخ مثبت ما به این پیشنهاد، بازسازی، رفع محاصره و آزادی اسرا را تضمین می‌کند.

این عضو ارشد حماس افزود: ما از دولت آمریکا می‌خواهیم که سیاست حمایت از اشغالگری که منطقه را به سمت شعله‌ور شدن سوق می‌دهد، متوقف کند.

حمدان در ادامه گفت: تنها نشانه ثبات در منطقه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است. کلید ثبات در منطقه، توقف تجاوز نظامی، پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی است.

وی افزود: هیأتی از رهبری حماس برای پیگیری پرونده پیشنهادی تحت نظارت مصر و قطر به قاهره می‌رود.

این عضو ارشد حماس در پایان گفت: آنچه در رسانه‌ها در مورد پاسخ رسمی ما به پیشنهاد مذکور منتشر شده تا حد زیادی درست است.

مقام روس: آتش‌بس تنها گزینه کمک به مردم غزه است
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۱:۲۸

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطنیی (آنروا) تحت شرایط نامساعدی کار می‌کنند و تنها برقراری یک آتش‌بس در غزه می‌تواند به آنها و سایر سازمان‌ها امکان امداد و کمک‌رسانی به مردم این باریکه را بدهد.

 سرگئی ورشینین در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس مبنی بر «خطرات ناشی از توقف فعالیت‌های آنروا در پی امتناع برخی کشورهای کمک‌کننده از ادامه حمایت مالی از این آژانس امدادرسانی»، گفت: آنروا که ما از فعالیت‌های آن حمایت می‌کنیم در وضعیتی بسیار دشوار، تحت شرایط عملیات نظامی و درگیری‌های مسلحانه جاری، کار می‌کند.

وی افزود: نیاز به [برقراری] آتش‌بس فوری در نوار غزه همچنان ضروری است. تنها این امر به آنروا و سایر سازمان‌های بشردوستانه و موسسات خیریه بین المللی در داخل شبکه سازمان ملل متحد و خارج از آن امکان می‌دهد تا به مردم این باریکه کمکی واقعی کنند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی تصمیم برخی از کشورهای غربی برای توقف کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطنیی در نوار غزه را محکوم کرد.

جهاد اسلامی فلسطین: آتش‌بس در غزه باید «فراگیر» و «پایدار» باشد
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۱:۰۹

یک عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که شرط مقاومت فلسطین برای برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی، فراگیر و پایدار بودن آن است.

 «خالد البطش» رییس دایره روابط ملی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت: مقاومت اسلامی، هر گونه پیشنهادی را برای آتش بس با رژیم صهیونیستی بدون آغاز و عمل به آتش بس از سوی این رژیم و نیز خروج کامل نیروهای اسراییل از غزه نخواهد پذیرفت.

البطش تاکید کرد: شرط مقاومت فلسطین برای آتش بس با رژیم صهیونیستی آن است که باید فراگیر و پایدار باشد.

وی ادامه داد: آمریکا، مصر و قطر و احتمالا روسیه و ترکیه، کشورهای تضمین کننده برقراری هرگونه آتش بسی در غزه خواهند بود.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: می توان برای حل مشکل اسکان آوارگان فلسطینی که خانه و کاشانه آنان در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی منهدم شده است به صورت اورژانسی از منازل پیش ساخته بهره برداری کرد.

از سوی دیگر، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: پیشنهاد ارایه شده برای آتش بس، اصول کلی مورد توافق پیشین جهاد اسلامی و حماس در پاسخ به پیشنهاد مصر مبنی بر توقف تجاوز رژیم صهیونیستی، خروج نیروهایش از نوار غزه، امدادرسانی به مردم غزه، پایان محاصره آن، بازسازی و تبادل اسرا با این رژیم را دربرمی گیرد اما در برخی از ساختارها، تغییرات جزیی وجود دارد.

آکسیوس: اسرائیل احتمالاً پیشنهاد حماس برای آتش‌بس را رد می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۲۰:۵۸

یک مقام اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفت کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل احتمالاً پیشنهاد حماس برای آتش‌بس را رد خواهد کرد.

این مقام اسرائیلی گفت که تل‌آویو مخالفت خود را به میانجی‌های قطری و مصری تحویل خواهد داد تا حماس را برای موافقت با چارچوبی معقول‌تر تحت فشار قرار دهند.

ادعای آکسیوس: نگرانی آمریکا از گسترش عملیات اسرائیل به رفح
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۹:۴۶

 پایگاه آکسیوس مدعی شده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسراُئیل گفته واشنگتن از گسترش عملیات اسرائیل به رفح نگران است.

آکسیوس مدعی شده آمریکا نگران است که عملیات ارتش اسرائیل در داخل این شهر بدون تخلیه جمعیت غیرنظامیان باعث کشتار گسترده خواهد شد.

آمریکا علاوه بر این نگران است که چنین عملیاتی موجب هجوم ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌ها به مصر خواهد شد. این در حالی است که مصر درباره کوچاندن فلسطینی‌ها به مصر هشدار داده است.

هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره که برای جلوگیری از آثار جنگ به جنوب نوار غزه فرار کرده‌اند در حال حاضر در نزدیکی رفح یا در داخل آن هستند. بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به این منطقه بودند زیرا جایی برای پناه گرفتن در خارج از این منطقه وجود ندارد.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل هفته پیش اعلام کرد که نظامیان این رژیم در ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه به سراغ رفح در نزدیکی مرز با مصر خواهند رفت.

گالانت در پیامی در فضای مجازی شامگاه پنجشنبه مدعی شد: «تیپ سازمان حماس در خان‌یونس منحل شد، مأموریتمان در آنجا را به اتمام رسانده و عملیات را به سمت رفح ادامه خواهیم داد.»

هرتزوگ: ما با مردم غزه نمی‌جنگیم بلکه با حماس در حال جنگیم
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۸:۵۸

 «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه تاکید کرد که روابط میان آمریکا و این رژیم در راستای منافع دو طرف است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «امیدواریم که گروگان‌ها فوری آزاد شده و ما چیزی در مورد گروگان‌ها نمی‌دانیم».

هرتزوگ اضافه کرد: «ما با شهروندان غزه نمی‌جنگیم بلکه با حماس می‌جنگیم و هرگونه درخواست برای آسیب رساندن به غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم».

رئیس رژیم صهیونیستی افزود: «امیدوارم که موضوع عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی به طور جدی مورد نظر قرار بگیرد».

هشدار سازمان ملل نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۴۰

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل هشدار داد، هر اقدام رژیم صهیونیستی برای گسترش عملیات زمینی‌اش تا شهر رفح، احتمالا به جنایات جنگی منجر می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

ینس لارکیه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در بیانیه‌ای اظهار کرد: هر اقدامی از سوی «اسرائیل» برای گسترش عملیات زمینی‌اش در غزه تا شهر رفح، احتمالا به جنایات جنگی منجر می‌شود و به هر قیمتی باید جلوی آن گرفته شود.

لارکیه گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی انسانی، حملات بی‌هدف مناطق مملو از جمعیت می‌تواند در سطح جنایت جنگی قرار بگیرد.

این مسوول سازمان ملل با اشاره به افزایش حملات به استان رفح طی روزهای یکشنبه و دوشنبه و تداوم حرکت هزاران تن از ساکنان غزه به سمت رفح از جمله بسیاری از آنهایی که از درگیری شدید در خان‌یونس فرار کردند، گفت: این کوچ موجب شد تعداد ساکنان رفح از زمان آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا پنج برابر افزایش یابد.

او در ادامه هشدار داد: اقدامات خصمانه شدید در این شرایط می‌تواند موجب تلفات بسیاری در میان غیرنظامیان شود و ما باید تمام تلاشمان را برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از «احتمال انجام فعالیتی نظامی در رفح» به طرف مصری گفتند.

شبکه ماهواره‌ای «I24NEWS» در گزارشی مدعی شد، «رفح مرحله بعدی نبرد پس از توقف عملیات در منطقه خان‌یونس است که طبق برآوردها در حال حاضر ۱.۲ میلیون تن از ساکنان نوار غزه در آنجا اقامت دارند.»

این شبکه عبری‌زبان در ادامه گزارش خود اعلام کرد که مصری‌ها نگرانی خود را از اینکه تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه در نتیجه جنگ وارد خاکشان شوند، به تل‌آویو ابراز کردند. اما برخی منابع صهیونیست مدعی شدند که «پیش از آغاز عملیات نظامی در منطقه، ساکنان نوار غزه از منطقه رفح تخلیه خواهند شد.»

نتانیاهو سران امنیتی و سیاسی اسرائیل را فراخواند
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۳۵

اندکی پس از پاسخ جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به طرح آتش‌بس قطر و مصر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سران امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را فراخواند.

به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو مقامات ارشد سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی را برای بررسی پاسخ حماس، به مذاکره دعوت کرد.

 

نشست امنیتی در تل‌آویو برای بررسی تحولات کرانه باختری
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۳۴

 مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در دیدار با یک مقام تشکیلات خودگردان فلسطین، اوضاع امنیتی کرانه باختری را بررسی کردند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی و «رونن بار» رئیس سازمان جاسوسی داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» با «حسین الشیخ» عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در تل‌آویو دیدار کردند.

یدیعوت آحارنوت، هدف از دیدار مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین را انجام هماهنگی های لازم برای جلوگیری از بالارفتن تنش ها در کرانه باختری، در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نماینده وزارت جنگ در امور کرانه باختری، از جمله دیگر حاضران در این نشست امنیتی بود که پشت درهای بسته انجام شد.

شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله لبنان
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۳۴

حزب‌الله لبنان از شهادت یکی از رزمندگان خود به نام محمد جعفر عسیلی معروف به «ولاء» در جریان نبرد با نیروهای اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

به گزارش المیادین، حزب الله لبنان روز دوشنبه نیز از شهادت ۳ رزمنده خود با نام های «سلمان محمد فقیه»، «عباس احمد الخرسا»، و «عباس ناصر» خبر داده بود.

آمادگی برخی سازمان‌ها برای بازسازی غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۳۳

 یکی از رهبران حماس با اشاره به توافق احتمالی آتش بس تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی با این مساله مخالفت نکند، برخی از سازمان‌ها و موسسات آماده بازسازی غزه هستند.

«محمد نزال» از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با العربی اعلام کرد که اتهامات رژیم اشغالگر علیه کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) قابل قبول نبوده و نمی‌تواند بهانه‌ای برای مجازات میلیون‌ها فلسطینی باشد.

وی درباره توافق احتمالی درباره آتش بس تاکید کرد: مساله مهم توافق ابتدایی است و بعدها می‌توان در مورد جزئیات و مکانیزم موفقیت توافق گفت‌وگو کرد.

این مقام حماس اضافه کرد که ما خواهان آزادی تمام اسرای فلسطینی هستیم.

نزال در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما پیشنهاد ایجاد خانه‌های سیار و چادر برای پناه دادن به آوارگان را تا زمان بازسازی غزه مطرح کردیم.

وی اضافه کرد: اگر رژیم اشغالگر موافقت کند و سنگ‌اندازی نکند، برخی سازمان‌ها و موسسات آماده بازسازی غزه هستند.

هلاکت نظامی صهیونیست در غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۳۱

 منابع خبری از هلاکت یک نظامی صهیونیست عضو گردان مهندسی وابسته به تیپ «هرئل» در نواره غزه خبر داد.

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از نظامیان این ارتش در جریان نبردهای غزه که به شدت زخمی شده بود به هلاکت رسید.

دو روز پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از افسرانش در درگیری‌های جنوب غزه به دست مبارزان فلسطینی به هلاکت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش نیز از کشته شدن ۳ نظامی صهیونیست و زخمی شدن ۵ نظامی دیگر خود خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی تا این لحظه به طور رسمی به هلاکت بیش از ۵۶۰ افسر و نظامی خود در نبرد غزه اعتراف کرده است.

حماس پاسخ طرح پاریس برای آتش بس و توافق را داد+ جزئیات

پس از انتشار خبر پاسخ جنبش حماس به چارچوب توافق «مبهم» آتش‌بس و تحویل آن به میانجیگران قطری و مصری در شب گذشته، امروز منابع رسانه‌ای جزئیات و شرایط موافقت حماس با این توافق تبادل اسرا و آتش‌بس را منتشر کردند. 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع نوشت که حماس طرحی ۳ مرحله‌ای برای آتش‌بس در نوار غزه پیشنهاد کرده که شامل آتش بس، تبادل اسرا و اجساد، بازسازی غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه است. هر یک از مراحل نیز ۴۵ روزه باشد. این جنبش مقاومت پیشنهاد کرده که در نخستین مرحله، مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل در خصوص توقف عملیات نظامی شود. در ۴۵ روز دوم، نیروهای اسرائیلی کاملا از غزه عقب‌نشینی کنند و در مرحله سوم، اجساد و بقایای کشته شدگان میان دو طرف مبادله شوند. 

شبکه الاقصی به نقل از یک منبع آگاه رسمی در حماس گزارش داد که رهبران مقاومت پس از رایزنی‌های مفصل، اصلاحات خود در خصوص پیشنهاد آتش‌بس پاریس را با یک جدول زمان‌بندی شده دقیق به میانجیگران ارائه کردند که شامل آتش‌بس، بازسازی غزه، بازگشت آوارگان، تامین سرپناه فوری برای آنها، خارج کردن مجروحان و رفع محاصره تحمیلی است. میانجیگران نیز با این پیشنهاد، «مثبت و با درک» برخورد کردند. 

یک منبع دیگر حماس تایید کرد که پاسخ حماس، شامل اصلاحاتی اساسی در چارچوب توافق پاریس بود که به آتش‌بسی فراگیر و رفع محاصره کامل از نوار غزه منجر می‌شود. زیرا چارچوب توافق  پاریس این هدف را دنبال می‌کرد که «بدون هیچ هزینه‌ای و تنها در ازای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، اسرای اسرائیلی تحویل شوند.. شامل تضمینی برای آتش بس یا آرام‌سازی موقت وضعیت نبود».

وی توضیح داد که در پیشنهاد پاریس، بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه و آزادی تردد در آن طرح نشده بود و تضمینی درباره آن وجود نداشت. به همین دلیل اصلاحات مد نظر حماس با مشورت جناح های مقاومت به آن افزوده شد که «شامل جدول زمان‌بندی شده برای آتش بس، خروج جنگ‌افزارها از نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود، بازسازی و دادن مجوز سفر به مجروحان» است. 

روزنامه لبنانی الاخبار نیز امروز با انتشار یک متن کامل از واکنش جنبش حماس نوشت که پاسخ مقاومت شامل برخی اصلاحات و افزودن یک پیوست ویژه به آن است. 

بر اساس این گزارش در مرحله نخست ۴۵ روزه، تمام اسرای غیر نظامی اسرائیلی شامل زنان و کودکان (زیر ۱۹ سال) و افراد مسن و بیماران در قبال آزادی شمار مشخصی از اسرای فلسطینی آزاد شوند و  کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه ارسال شود و نظامیان اسرائیلی به خارج از مناطق مسکونی عقب‌نشینی کنند و مجوز بازسازی بیمارستان‌ها و خانه‌ها و تاسیسات مختلف در غزه صادر شود و به سازمان ملل متحد و آژانس‌های آن اجازه ادامه خدما‌ت‌رسانی داده شود.

مذاکرات غیر مستقیم برای تضمین توقف عملیات نظامی متقابل و بازگشت به حالت آرامش کامل باید قبل از اجرای مرحله دوم تکمیل و نتیجه اعلام شود.

در مرحله دوم  تمامی اسرای صهیونیست مرد (غیرنظامی و نظامی) در مقابل آزادی شمار مشخصی از اسرای فلسطینی آزاد شوند و تمامی اقدامات بشردوستانه مرحله نخست به علاوه خروج کامل نظامیان اسرائیلی از نوار غزه تضمین شود و کار بازسازی منازل و زیرساخت‌های ویران شده در نوار غزه طبق توافقات و سازوکارهای توافق شده در مرحله نخست آغاز شود. 

در مرحله سوم، ضمن ادامه روند مراحل اول و دوم برای کمک‌رسانی به مردم غزه، اجساد کشته‌ شدگان میان دو طرق پس از شناسایی مبادله شوند.

علاوه بر این، حماس در پیوست پیشنهادی خود مطالبات خود را تشریح و مصر، قطر و تمامی طرف‌ها را مسؤول مدیریت و نظارت بر عملی شدن این طرح اعلام کرد و مهمترین مفاد ذکر شده در این پیوست عبارت است از: تکمیل مراحل قانونی لازم برای اطمینان از عدم اسارت مجدد آزادگان، بهبود وضعیت اسرای باقی‌مانده در زندان‌های اسرائیل، توقف یورش اشغالگران به مسجدالاقصی و بازگرداندن شرایط آن به وضعیت قبل از سال ۲۰۰۲، افزایش میزان ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه، بازگشایی کلیه گذرگاه‌ها، لغو محدودیت‌های ترددی، ازسرگیری تجهیز نوار غزه به سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه  برق و تعهد تل‌آویو به رفع نیاز برق و آب نوار غزه.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز در واکنش به انتشار این اخبار نوشت؛ اسرائیل در حال بررسی پاسخ حماس و تدوین یک پاسخ رسمی است اما مقامات اسرائیلی می‌گویند حماس در ظاهر به این چارچوب «آری» گفته، اما شرایط «غیرممکنی» را تعیین کرده که نشان می‌دهد «پاسخ آن منفی است. در هر صورت، اسرائیل جنگ را متوقف نخواهد کرد». 

مقام بلندپایه حماس: ما به دنبال توقف کامل جنگ در غزه هستیم

محمود المرداوی از رهبران جنبش حماس گفت : ما همچنان که پیشتر اعلام کردیم، در هر مذاکره ، پیشنهاد و طرحی به دنبال توقف کامل جنگ در غزه هستیم.

 المردوای در گفت و گو با المیادین ادامه داد: همچنان که رژیم صهیونیستی به دنبال اسرای خود است ما نیز به دنبال آزادی اسرای خود از زندان های اسرائیل هستیم.

در همین راستا، یک مقام حماس به شبکه الاقصی گفت: براساس مشاوره و رایزنی ها ملی، حماس در یک جدول زمانی روشن و مشخص اصلاحاتی در ابتکار عمل پاریس درباره جنگ و آتش بس انجام داده است.

وی افزود: این اصلاحات مربوط به توقف جنگ، بازسازی، بازگشت آوارگان و تأمین سرپناه فوری برای ساکنان، خروج مجروحان و برچیده شدن محاصره غزه بوده است.

این مقام حماس تصریح کرد: طرف های میانجی گر با پاسخ حماس درخصوص پیشنهاد آتش بس پاریس با رویکرد مثبت برخورد کردند.

نتانیاهو درخواست بلینکن را رد کرد

روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای ارسال ارزیابی امنیتی از وضعیت جنگ غزه را رد کرد.

 اسرائیل هیوم همچنین نوشت که نتانیاهو در ساعات آینده موافقت یا مخالفت خود را با پاسخ حماس به توافق پیشنهادی مبادله اسرا را اعلام می‌کند.

دفتر نتانیاهو نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که پاسخ حماس درباره آتش بس و تبادل گروگان ها را دریافت کرده است.

کاخ سفید: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق پیشنهادی برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی است.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید با بیان اینکه صحبت درباره تشکیل کشور فلسطین بسیار جدی است، توضیح داد: «این مسئله با دیدگاه ما درباره راهکار دو دولتی مطابقت دارد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در این‌باره اضافه کرد: «مذاکرات به رهبری قطر و مصر بسیار حساس است و ما در بررسی پاسخ حماس بسیار محتاط خواهیم بود».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره قطع کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه نیز گفت: «ما منتظر نتایج تحقیقات درباره اتهامات علیه آنروا هستیم».

کربی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند اهمیت کاری که آنروا انجام می‌دهد را انکار کند، افزود: «ادامه کمک مالی به آنروا، تصمیم مستقل هر کشوری است و ما همچنان به سازمان‌هایی مانند برنامه جهانی غذا کمک مالی می‌کنیم».

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که واشنگتن پاسخ جنبش حماس به چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اُسرا را دریافت کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۱
دیدی غرب گدا دیدی حریف حماس هم حتی نیستن؟ حتی بعد از کشتار‌ وحشبانه ۱۲ هزار کودک و ۱۶ هزار زن و مرد هم نتونستن حماس رو شکست بدن؟ جبهه مقاومت اینه یمن و بقیه رو هم که میشناسید پس تموم کنید این چرت و پرت هایی که حماس نیم ساعته شکست خواهد خورد و ... و ... جبهه مقاومت خیر علیه شر تا ابد خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
ظاهراً برادران ارزشی در تخیلاتشان جنگ را پایان یافته حساب کرده اند.

حالا اگر جنگ تمام هم نشد و آخرین مواضع حماس در رفح هم به تصرف اسرائیل درآمد اشکالی ندارد. حافظه این دوستان کوتاه مدت است و فردا یادشان می رود که امروز چی گفته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
چرا دیگه شیرینی پخش نمیکتید؟ اسرائیل شکست خورد ولی به قیمت این همه شهید فلسطینی ؟‌هزاران مردم غزه شدند غزه ویران شد و دههد جنایت دیگر
چرا شما که اینقدر دو آتشه هستی نرفتی بجنگی؟ با ز به مردم یمن بدون شعار و توهین جنگیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
ساعت 16:02

دلار: 55،850 تومان
یورو: 60،150 تومان
پوند: 70،550 تومان
سکه: 32,600,000
بورس: 801+ واحد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
در پی انتشار دیدگاهی از استیون استالینسکی، مدیرعامل موسسه مطالعات رسانه‌ای خاورمیانه در وال‌استریت ژورنال که در آن شهر «دیربورن» در حومه میشیگان را «پایتخت جهاد» نامیده بود، تدابیر امنیتی در این شهر در سایه خطر وقوع «جرایم نفرت» افزایش یافت. وی در این مقاله خواستار شده که اکثریت عرب ساکن شهر دیربورن تحت نظر آژانس‌های ضدتروریسم آمریکا قرار بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
۱۶:۰۱

جنگ با شدت تمام ادامه دارد و اگر به فرض آتش بسی هم برای آزادی گروگان ها در کار باشد مثل دفعه قبل موقت خواهد بود این «اسرائیل شکست خورد» را از کجا آورده اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
عجله نکن حاجی ،، فعلا حماس به غلط کردن افتاده و تقاضای آتش بس داده،، ضمن اینکه مطمئن باش که نتانیاهو به کمتر از زوال حماس راضی نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بهترین موقعیت دست اسرائیل افتاده که کلا غزه را از سکنه خالی بکنه و نصرالله را هم عقب نشینی بده
تا حالا هم خوب پیشرفته و
این سیلی وحشتناکی که به صورت اسرائیل کوبیده شد نتیجه دخالت هاش در آشوب زامبی های جنسی سال گذشته بود. امیدوارم اسرائیل درس خوبی گرفته باشه و دیگه دنبال خرابکاری در ایران نباشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
الان مدعی هستی که شما عامل این سیلی هستی؟ پس قبول داری که خونه بیش از 30 هزار انسان گردن شماست. برای یک سیلی 30 نفر رو کشتید؟!
خب، خوشبختانه حماس پیروز شد و نیروهای اسرائیلی غزه را ترک کردند و بازسازی هم انجام خواهد شد و علاوه بر آن اسرائیل، هم محاصره غزه را برخواهد چید و هم آب و برق غزه را تأمین خواهد کرد و تازه دیگر وارد مسجد الاقصی هم نخواهد شد.

آخیش، یک کم وجدانم راحت شد. همه اش فکر می کردم آن پولی که برای پخش شیرینی در روز هفتم اکتبر دادم به هدر رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
طعنه بود؟
برادران «پیروزی لازم» اطلاعیه تبلیغاتی حماس در مورد شرایط آتش بس را به منزله تمام شدن جنگ گرفته اند. در واقعیت ارتش اسرائیل در حال حرکت به طرف رفح برای تکمیل تسخیر غزه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
حالا ببین می توانی ضد حال بزنی؟ چکار داری که آتش بس برقرار شده یا نه؟
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو شناور هدایت‌پذیر از دور (شهپاد) انفجاری حوثی‌ها خبر داد. بنا بر این اطلاعیه، نیروهای آمریکایی این شهپادها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شناسایی کرده و آنها را تهدیدی فوری برای نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه تشخیص دادند.
هر جوری به ریخت و قیافه خط نوشتاری عبری نگاه می کنم می بینم این خط در مقایسه خطوط ملت‌ها از هند و بین النهرین گرفته تا آنسوی اسپانیا یک وصله نچسب می باشد انگار این قوم در تاریخ سه هزار سال پیش خود گرفتار شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
وقتی بر اساس خط و الفبای یک کشور که بلد هم نیستی بخونی، راجع به یک قوم و نژاد قضاوت میکنی، معلوم میشه قرص هاتو بموقع نمی خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
هزار و پانصد سال پیش وقتی ایرانی ها دیدند استفاده از خط عربی راحت تر است و نسبت به خط میخی هنری تر و صیقل خورده تر است خط میخی را کنار نهادند و این نشانه هوش آنها و نداشتن تعصب کور بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
16:9
حالا خوبه یکی بیاد درباره زبان فارسی همین اظهار نظر رو بکنه آیا ناراحت نمیشی ؟
با تعصبات الکی به جایی نمیرسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
ناشناس 17:08 متاسفم که از تاریخ کشورت چیزی نمیدونی ایرانیها در زمان ساسانیان به خط پهلوی ساسانی و اوستایی مینوشتند که از نظر آوایی یکی از کاملترین الفباهاست
این ایام که گذشت اما دوست داشتم یکی از رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان باشم و با دیدن مظلومیت کودکان غزه بدون هیچ تفسیر و بهانه و چون و چرا به قلب زامبی های صهیونیست می زدم و جسدم در کنار نهری باریک زیر درخت زیتون جا خوش می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
هنوز دیر نشده، به جنگ برو و انشاالله به آرزویت خواهی رسید
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
وقتي مي روي خانواده گرامي هم به همراه ببر
این ایام که گذشت اما دوست داشتم یکی از رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان باشم و با دیدن مظلومیت کودکان غزه بدون هیچ تفسیر و بهانه و چون و چرا به قلب زامبی های صهیونیست می زدم و جسدم در کنار نهری باریک زیر درخت زیتون جا خوش می کرد
پاسخ ها
شهریار
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
کسی جلوتو گرفته؟
یا بلیط گیرت نیامد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
جسد چیه پیکر مطهرت
جالب است که این بار تابناک سه پله جلوتر از سایت های همسو جهیده و برای خودش آتش بس برقرار کرده. آن هم نه موقت که دائم. شرایط حماس را هم به کرسی نشانده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
اینش اشکالی ندارد. بالاخره چند ساعتی بعضی ها خوشحال می شوند. مشکل آنجاست که احتمال دارد آن ده دوازده میلیون نفر واقعاً فکر کنند که جنگ تمام شده و بعد شجاعتشان گل کند و دوباره درخواست اعزام به غزه کنند آن وقت فردا دوباره ضایع شوند.
حماس برای بر قراری آتش بس به گدایی افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
مگه اسراییل حماس رو از بین نبرده بود؟
جناب پوتین و آقای نتانیاهو ، دو روی یک سکه هستند ، هر دو جنایتکار جنگی که حرص و ولع کشورگشایی دارن .
حالا یکی توضیح بده چه سودی حماس و مردم غزه از این طوفان بردند که شما روز اول شیرینی پخش کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
خدایا کجایی دقیقا کجایی؟؟

اگرغم را بعالم دود بودی
جهان تاریک بودی جاودانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
یک میلیون اشغالگر اسراییل رو ترک کردن. اسراییل منفور افکار عمومی جهان شد. آمریکا در افکار عمومی جهان حامی
نسل کشی شد.
ا سقاطیل دست رد به خواسته حماس زد
پوتین و نتانیاهو هردوشون قاتل اند. یکی قاتل کودکان فلسطینی و یکی اوکراینی.
البته مردم فلسطین خیلی بیشتر از دوساله که داره تحمل میکنه ولی اوکراین هم داره بهش ظلم میشه
هنیه تو استادیوم قطر دیده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
علی کریمی بین تماشاچیان قطری دیده شده
کامنت ها رو که میخونم تاسف میخورم از بعضی هاشون.بعضی ها چرا از صهیونیست ها حمایت میکنند.به درون خودتان رجوع کنید و با وجدان خودتون تنها بشید
پاسخ ها
اکبر
| United States of America |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
دشمن دشمن من دوست من است
اگه دقت کرده باشید .چند جای گزارش ذکر شده بود که به همراه درخواستهای چنین و چنان حماس یک پیوست ویژه هم وجود دارد که فقط ازش نام برده شده و کسی چیزی دربارش نمیدونه .شک نکنید سرنوشت این جنگ به نحوه توافق درباره این پیوست ویژه است .حدس من اینه که حماس تضکین کرده در صورت آتس بس دائم کلیه نیروهاش از غزه و کلا فلسطین خارج بشن و امور غزه به احتمالا تشکیلات خودگردان سپرده بشه .در ازاش اسراییل هم به جنگ پایان بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی