بازدید 185270
همه آنچه درباره طرح «فجرانه» باید بدانید

افزایش یارانه‌های کالابرگ از امروز/ استفاده از یارانه تشویقی دیگر هیچ شرطی ندارد/ شیوه‌های مختلف استعلام اعتبار باقی مانده و پاسخ به سوالات

مردم می‌توانند برای خرید ۱۱ قلم تعیین شده برای سبد کالابرگ به ۲۱۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور مراجعه کنند که شامل تمامی شعب فروشگاه‌های زنجیره ای، شرکت تعاونی‌های روستایی و حتی دو فروشگاه بزرگ اینترنتی می‌شود و از آنجایی که گوشت و مرغ گرم هم به طرح اضافه شده، شماری از قصابی‌ها و فروشگاه‌های پروتینی هم به آن‌ها اضافه شده و...
کد خبر: ۱۲۲۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰ 06 February 2024

افزایش یارانه‌های کالابرگ از امروز/ استفاده از یارانه تشویقی دیگر هیچ شرطی ندارد/ شیوه‌های مختلف استعلام اعتبار باقیمانده و پاسخ به سوالاتهمزمان با دهه فجر، مرحله تازه کالابرگ الکترونیک از امروز به اجرا درخواهد آمد؛ طرحی که در آن مبلغ یارانه کالابرگ افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: همان گونه که مردم عزیز در جریان هستند، از جمله اقدامات دولت سیزدهم در سال جاری، اجرای طرح کالابرگ است که با یک شهرستان کلید خورد و در ادامه راه به چند شهرستان و بعد به سه استان رسید و آرام آرام توسعه یافت تا جایی که در شروع یک دهک را شامل می‌شد و بعد شمول آن به ۳ دهک افزایش یافت و همزمان یارانه مضاعفی به آن افزوده شد.

وی افزود: در ادامه این مسیر و روند رو به رشد و پیوسته بود که تمامی دهک‌های یک تا هفت را در برگرفت و بدین ترتیب ۶۱ میلیون تن در کشور مشمول این طرح و دریافت کالابرگ شدند؛ روندی که ادامه دار بوده و همچنان رو به رشد و توسعه است، تا جایی که از هم اکنون می‌گوییم امسال و سال آینده خبر‌های متعددی درباره این طرح -که در حقیقت بسته حمایتی ویژه‌ای است، خواهید شنید.

افزایش یارانه‌های کالابرگ از امروز/ استفاده از یارانه تشویقی دیگر هیچ شرطی ندارد/ شیوه‌های مختلف استعلام اعتبار باقیمانده و پاسخ به سوالات

عسگریان در ادامه با یادآوری اینکه افزون بر طرح کالابرگ، دو طرح دیگر یعنی طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال و همچنین طرح تغذیه مادران باردار و شیرده (طرح یسنا) هم با شناسایی واجدین شرایط اجرایی شده، گفت: به طور کلی دولت راهبرد کلانی را برای تغذیه مردم در نظر گرفته و در این راستا به رغم مشکلات بودجه‌ای، تمرکزش را بر اجرای این مهم گذاشته و حتی از توسعه آن هم غافل نشده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب «طرح فجرانه» تصریح کرد: این طرح ۳ ماه اجرا خواهد شد و بر اساس آن، اعتبار مضاعف خرید کالا از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. مبلغی که دیگر مثل قبل برای استفاده از آن لازم نیست، اقلام سبد کالابرگ خریداری شوند تا این یارانه مضاعف و تشویقی به حساب سرپرستان خانوار منظور گردد بلکه مردم می‌توانند مستقیم و بی هیچ شرطی از این مبلغ استفاده کنند.

وی افزود: تا به امروز این گونه بود که می‌گفتیم هر فردی که یارانه می‌گیرد، اگر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را صرف خرید اقلام تعیین شده در سبد کالابرگ نماید، مشمول ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافه خواهد شد. مبلغی که شرط بهره‌مند شدن از آن، خرید یک یا چند قلم از ۱۱ قلم سبد کالابرگ، آن هم به میزان ۲۰۰ هزار تومان بود و حتی با خرید کمتر از این مبلغ، به افراد تعلق نمی‌گرفت، اما در طرح فجرانه دیگر این گونه نیست و بدون هزینه کردن حتی یک ریال از یارانه، افراد مشمول اعتبار جدید خواهند شد که مبلغ آن هم نه ۱۲۰ هزار تومان، که ۲۲۰ هزار تومان است.

افزایش یارانه‌های کالابرگ از امروز/ استفاده از یارانه تشویقی دیگر هیچ شرطی ندارد/ شیوه‌های مختلف استعلام اعتبار باقیمانده و پاسخ به سوالات

عسگریان با ذکر یک مثال افزود: خانوار یک نفره‌ای را در نظر بگیرید که در دهک یک تا سه قرار دارد. بر اساس قانون به این فرد مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. تا به امروز این گونه بود که این فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه اش را صرف خرید اقلام تعیین شده نماید تا ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف به حسابش منظور شود، اما از امروز می‌تواند بدون هزینه کردن آن یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، صرفا با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ، مبلغ ۲۲۰ هزار تومان را صرف خرید اقلام تعیین شده نماید.

وی با یادآوری این که فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ رو به افزایش است، گفت: مردم می‌توانند برای خرید ۱۱ قلم تعیین شده برای سبد کالابرگ به ۲۱۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور مراجعه کنند که شامل تمامی شعب فروشگاه‌های زنجیره ای، شرکت تعاونی‌های روستایی و حتی دو فروشگاه بزرگ اینترنتی می‌شود و از آنجایی که گوشت و مرغ گرم هم به طرح اضافه شده، شماری از قصابی‌ها و فروشگاه‌های پروتینی هم به آن‌ها اضافه شده و به مرور افزایش خواهند یافت.

معاون وزیر در ادامه گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه ها، حتی با خرید یک قلم از اقلام تعیین شده، مبلغ آن را از محل این یارانه ۲۲۰ هزار تومانی فجرانه پرداخت و بعد تا پایان هر ماه فرصت دارند تا مابقی این مبلغ را صرف خرید اقلام دیگر نمایند. البته در پایان ماه این مبلغ صفر می‌شود و با شروع ماه بعد، دوباره مبلغ ۲۲۰ هزار تومان اعتبار به حساب ایشان شارژ می‌گردد؛ یعنی اعتبار این مبلغ تا پایان ماه است و به ماه بعد منتقل نخواهد شد، بلکه هر ماه این ۲۲۰ هزار تومان اعتبار جدید به ازای هر نفر منظور خواهد شد.

اما چگونه می‌توان فروشگاه‌های متصل به طرح را یافت؟

عسگریان در پاسخ به این سوال گفت: بهترین راه برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به طرح، استفاده از اپلیکیش «شما» است که افراد با استفاده از آن می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک به خودشان را مکان یابی کرده و برای خرید مراجعه نمایند. برای دریافت این اپلیکشن هم می‌توانید کد دستوری «ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع» (#1463*500*) را شماره گیری کرده و لینک دانلود آن را دریافت نمایید. البته طراحی برچسب و تابلو ویژه برای این فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ را هم در دستور کار داریم.

منظور از سبد کالابرگ چیست؟ معاون وزیر تعاون در پاسخ به این پرسش گفت: این سبدی متنوع است که با مشورت و جمع بندی نهاد‌های مختلف تعیین شده و شامل لبنیات (ماست کم‌چرب، پنیر و شیر)، روغن، برنج، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات، گوشت و مرغ و تخم‌مرغ است. البته در گذشته صرفا گوشت منجمد تعریف شده بود که هم‌اکنون گوشت گرم نیز در قالب این سبد تعریف شده است. قیمت سبد مبنا ۵۲۳ هزار تومان به ازای هر نفر است که با طرح فجرانه به نوعی بروز شده و به ۷۴۳ هزار تومان رسیده است؛ یعنی ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

افزایش یارانه‌های کالابرگ از امروز/ استفاده از یارانه تشویقی دیگر هیچ شرطی ندارد/ شیوه‌های مختلف استعلام اعتبار باقیمانده و پاسخ به سوالات

میزان اقلام سبد غذایی در نظر گرفته شده چقدر است؟

به ازای هر نفر: شیرکم چرب-۳ لیتر، پنیر یو اف-۱ بسته چهارصد گرمی، ماست کم چرب-۱ دبه ۲.۵ کیلوگرمی، تخم مرغ-۱ کیلوگرم، مرغ-۱ کیلوگرم، روغن مایع-۱ بطری ۸۱۰ گرمی، ماکارونی-۱ بسته ۷۰۰ گرمی، برنج-۲ کیلوگرم، قند و شکر- نیم کیلوگرم، حبوبات-۱.۲ کیلوگرم، گوشت قرمز- نیم کیلوگرم.

عسگریان در ادامه می‌گوید: به زبان ساده تر، مرحله جدید و طرح فجرانه را می‌توان این گونه توضیح داد که تا به امروز مبلغ یارانه دهک یک تا سه که ۴۰۰ هزار تومان بوده و با این طرح به ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافته و یارانه دهک چهار تا هفت که ۳۰۰ هزار تومان بوده که به ۵۲۰ هزار تومان رسیده است. با یادآوری این  مهم که مردم می‌توانند آن چهارصد و یا سیصد هزار تومان یارانه پایه را که ماهانه به حسابشان واریز می‌شود، در هر جایی که دوست دارند، هزینه و صرفا از یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برای خرید اقلام کالابرگی استفاده کنند.

افزایش یارانه‌های کالابرگ از امروز/ استفاده از یارانه تشویقی دیگر هیچ شرطی ندارد/ شیوه‌های مختلف استعلام اعتبار باقیمانده و پاسخ به سوالاتعسگریان با اعلام اینکه هیچ محدودیت مالی برای اجرای طرح کالابرگ و طرح فجرانه وجود ندارد، افزود: منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح کامل در نظر گرفته شده و لذا این یارانه مضاعف به مدت سه ماه، یعنی تا اردیبهشت سال آتی به حساب سرپرستان خانوار منظور خواهد شد. البته اینکه بعد از پایان این مدت چه خواهد شد را بهتر است به آینده و تصمیم گیری در این خصوص واگذار کنیم، اما همان گونه که کلیت طرح پله پله اجرایی شده و به مرور رشد و توسعه یافته، امیدواریم به مانند همه مسیر طی شده، شاهد توسعه و رشد آن در ادامه راه باشیم.

وی با یادآوری این که مردم می‌توانند پاسخ سوالات احتمالی شان درباره این طرح و دیگر مسائل کالابرگ را در برنامه کاربردی شبکه اعتبار، «شما»، بگیرند یا با شماره تلفن ۶۳۶۹ تماس حاصل کرده و از این طریق به جواب برسند، از دیگر مزیت‌های استفاده از "شما" -که دوباره کدنویسی شده و سرعت آن بهبود قابل قبولی یافته است-، امکان استعلام مانده اعتبار، مشاهده تراکنش‌های صورت گرفته، دریافت کد اعتباری برای خرید بدون استفاده از کارت بانکی، شناسایی و یافتن فروشگاه‌های نزدیک به افراد با استفاده از جی‌پی‌اس و... است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵۱
اون خانم ستاره آمریکایی رو که اومده ایران میچرخه رو بگیرید .
چرا نمیگیریدش ؟!!!
کجاست گشت ارشاد ؟!!!
پاسخ ها
یک نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
با سلام
جرمش چیه یک نگاه به عکسهاش تو ایران بنداز بعد بگو بگیریدش
طرف تو خونش هر کاره بوده ک بوده ولی حریم بیرون رو رعایت کرده اونوقت تو ایران طرف تو خونش اژدها هست بیرون که میاد طاووس شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
چرا !! نکنه یارانه تو خورده !!!؟ نامرد ! میگن فرار کرده رفته عراق !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خونش نبوده که. توی فضای مجازی پخش کرده، پس ما هم میتونیم هرکاری توی فضای مجازی بکنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
یارانه کم شده
کشوری که هنوز به کوپن (کالابرگ) احتیاج دارد، یک جای کار آن می لنگد.
پاسخ ها
همدلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
صد جای اون میلنگه
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خبر نداری، چندین جای کارش می لنگد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یه جا ؟کجاش درسته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
وقتی بودجه مملکت بدون حساب ‌کتاب صرف خرید تجهیزات نظامی میشه و به بقیه می دیدم وقتی هر وقت بدون احترام به شعور افکار عمومی موشک می زنید همبن میشه
اوضاع موشک بازها خوب میشه
اوضاع مردم …
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
یه جا؟؟؟!!!هزار جاش لنگ میزنه.
استاد اعظم عسگریان، ببینیم این طرح تا کی دوام میاره. هر چند که از منظر منطق اقتصادی هم مصداق بارز پیچاندن لقمه دور سره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خب دانشمندان عزیز فجازی طرح خودشونو پیشنهاد بدن !!! فقط ایراد گرفتن که هنر نیست !
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
دخالت حداقلی دولت در سیاستهای پولی و مالی و اقتصادی، فقط همین یک جمله جناب ناشناس فجازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
خیلی ممنون استادصمصام یعنی با همین یه جمله نسخه اقتصاد و پیچیدید !!! بابا نابغه اید شما 40 سال گذشته کجا بودید !!؟ یعنی اصلا فکرشو نمیکردن علم اقتصاد اینقدر ساده و راحته ! واقعا این مسئولین ما همینو سرشون نمیشه دست از سر سیاستهای پولی مالی بردارن پدرمونو در آوردن !!!!دست بردارید تا درست شه دیگه حالشو ببریم !!!!!
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شواهد و قرائن عملکردی نشان از دست برنداشتنه و نتیجه اش وضعیت فعلی اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شاهد از غیب اومد ناشناس جان، سرتیتر خبر چند دقیقه پیش تابناک جزئیات نشست خبری سخنگوی دولت/ کسری بودجه وحشتناک از زبان سخنگوی دولت/ راه کنترل قیمت‌ها تشکیل وزارت بازرگانی است/ نرخ بیکاری در پایین ترین سطح در ۱۸ سال گذشته است/ واکنش سخنگوی دولت به ابطال مجوز بانک ملی در عراق"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دولت 100درصدازالان داره پیش زمینه گرون شدن بنزین رومیریزه اونم با 220فجرانه?
سامانه مختل است و کار نمیکند
نزدیک انتخابات شد و حاتم بخشی های حکومت شروع شد ! ایندفعه چون از نظر اقتصادی امکان تداوم طرح را ندارند فقط 3 ماه قادر به اجرای آن هستند ، یعنی تا یک ماه بعد از انتخابات !!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یه رای میخوای بندازی تو صندوق اینقد منت میذاری جون هرکی دوست داری تو رای نده !!! ..دی به انتخابات هر وقت رای دادین امثال حسن کلید ساز اومدن روکار و 8 سال ... به اقتصاد حالا همین شماها طلبکار شدید چرا وضع اینجوریه ! آقا تو را به هرکی میپرستی شماها رای ندید اصلا !!!!!!! داره میگه 16 هزار خانوار حذف شدن از یارانه بعد میگه نزدیک انتخابات و فلان !!! رای نده آقا رای ندههههه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
نگران نباش بعد از انتخابات صدبرابرش را از جیب مردم با گران کردن همه چیز در خواهند اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
دقیقاااافرین
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
تازه اون بدبختی که میره اونجا با اینکه خود دولت تشخیص داده بهش تعلق گرفته از بس که بینظمه شرمش میشه برمیگرده و عطای دولت رو طبق معمول به لقاش میبخشه. بدون برنامه ریزی بدون هدف
پول پاشی برای انتخابات
ما چند مليون نفر كارمند و حقوق بگير داريم ؟ نظر شما افزايش يارانه به حقوق كارمندان چه اثري دارد؟ از يارانه مستقيم بهتر نيست . ما از فساد بايد باز هم بترسيم ؟ تشكيل تعاوني مصرف چيست ؟ از گذشته چه درسي گرفتيم؟
هر اقتصاد داني صحبت مي كند؟
تورم را کاهش دهید نیازی به یارنه شما نخواهیم داشت
اینها برای گروههای هدف هستش دیگه؟؟؟ یعنی دولت فخیمه با اسم حذف سوبسید که حق هر ایرانیست با حذف عده ای حدود 25 میلیون نفر تقسیمات منابع طبیعی و مبلغ حاصل از فروش نفت را به این عده نمیدهد به بقیه میدهد؟؟؟؟ و فجرانه را هم همچنین؟ یعنی این عده نیازی به شادی یا پخش شیرینی مناسبتی و تقسیم خوشحالی ندارند؟؟؟ یعنی برای این عده لااقل مشخصه که ما کاری نمی خواهیم بکنیم همراهمون باشن دیگه؟ یا من بدجور میفهمم اینها هدفشون خیره؟
انتخابات چه میکنه !!! حالا همه مردم به سوی سبد خانوار حمله می‌کنند و دولت توپ را به زمین مردم میندازه و تا اسفند ماه جلو میره .الان دولت و وکیل الدوله ها حلق الله را دریبل میکنن و شوت میزنن . گل گل گل ..... . دوباره دروازه ملت باز میشه و نمایندگان از قبل انتخاب شده وارد مجلس میشن . دیگه با خیال راحت میتونن اجازه بدن قیمت ها تا پنجاه درصد افزایش پیدا کنه. خسته نباشی دلاور . تا انتخاباتی دیگر بدرود .
بجای این مسخره بازیها وسردرگم کردن مردم / مستقیم یارانه را 220 هزار افزایش دهند. به دولت چه مربوط است مردم چه میخرند؟ شاید کسی پدرومادر پیری دارد میخواهد برای اونا ایزی لایف بخرد.
باز هم می گوییم به جای اینها کاهش تورم دیگر توان خرید را از دست داده ایم در همه زمینه از گوشت مرغ تا خانه مسکن اجاره ماشین اینطور که می بینیم در چشم انداز اقتصاد روز به روز بدتر می شود که بهتر نمی شود اقتصاد قبلا یک برنجی مرغی گوشتی توزیع می شد حالا که قطع شده است این کالاها
کشوری که هنوز کوپن میده شایسته نیست تیم ملی فوتبال لاکچری داشته باشد، من مخالف تیم ملی نیستم اما با اون هزینه تیم ملی میشه چندین روستاس کپر نشین را نجات داد، بعد از اینکه یک رفاه نسبی پیدا کردیم تیم ملی سوپر لاکچری را روانه مسابقات خارجی کنیم،
سلام کسی میداند تکلیف تراکنش‌های کالابرگ دی ماه که هنگام خرید ازروی کارت و اعتبار کالابرگ حذف شدند بدونه انجام هیچ خریدی چی میشن وایا قراره برامون بازگشت بشه یانه
پاسخ ها
مگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
از سخنگوی یارانه ها یا بهتر بگم سخنگوی قصه ظهر جمعه که میاد هی مثال میزنه در مورد یارانه ها بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
انیشتن هم نمیدونه داستان این کالا برگها را بابا نقدی به همه بدین
سر کار خانم طیبه حسینی - سخنگوی سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها / لطفا بفرمایید تکلیف این یک ماه یارانه معوقه که با تغییر چندباره زمان یارانه از جیب مردم مظلوم ایران رفته چه می شود و چه زمان پرداخت می شود؟ آیا سر این ماه قرار است 2 ماه یارانه یکجا پرداخت شود یا خیر؟ یادتان باشد الان دقیقا یک ماه یارانه این وسط گم شده / مردم یادشان نمی رود شما هم یادتان باشد که حتما سر این ماه پرداخت کنید. ممنون
تشکر از دولت بابت تخصیص بیشتر کالا برگ...لطفا به قشر کم درآمد اگر ۳۰۰ تومن یارانه میدید ۷۰۰ تومن هم کالا برگ بدید که بشه یک تومن که راحت تر زندگی کنیم ...با تشکر
سیدی از تبار محرومان
220 تومان را به همه بدهین هرجا خواستن برن خرید این چه بساطی هست درست کردید همه گیج شدن اصلا معلوم نیست چی شده از کجا فروشگاه گیر بیارم این پول برا فقرا هست -فقیر ماشین نداره باید کلی بده کرایه خوب همون میشه
واریزی بزرگ!!! یارانه تشویقی!!! فجرانه!!!خجالت بکشید. واقعا خجالت داره. یک ماه یارانه مردم بدبخت رو بالا کشیدید و این چندرغاز رو هم با صدتا فریب و منت هی عقب میندازید. هیچکس از این کالابرگ ها استفاده نمی کنه. همه منتظر واریز نقدی هستند. یارانه رو سر وقت بریزید و اون یک ماه معوقه را رو هم پرداخت کنید. این یارانه تشویقی!!! پیشکش خودتون
چرا در اپ شما دهک بندی نمیاد
چرا ملت رو سر در گم میکنین

چرا باید فروشخای مغازه دار بعد از ۷۲ ساعت به حسابها واریز بشه

چرا هنوز حساب ملت شارژ نشده شتیعه درست میکنین

بین
چرا دروغ تیتر میکنید ..هر صد هزار تومان خرید ده درصد یارانه 220 تومنی تعلق میگیره یعنی 90 هزار تومن از جیب پرداخت کن و ده هزار تومن پرداخت یارانه
کشور ما بیشتر از اینکه دچار فساد مالی باشه دچار اقتصاد مریض شده.
بدون حساب و کتاب صادرات و واردات و تولیدات داره.
مثلا میان مرغ رو در ابعاد گسترده با قیمت جهانی صادر میکنن عراق بعد یهو میبینی مرغ تو خود کشور کمیاب شد و سبب گرونی مرغ میشه گندم هم همینجوری.
یارانه نقدی ویا کالا برگ این را نشان می دهد که ۶۰ درصد مردم ایران فقیر ند از ثروتمندان به زور میگیره به مستمندان که خود دولت باعث شده پول پرداخت می کنه .ودرمان هم حق المعلم کاری یا سود بیشتر به خزانه برمی گردونه ولی صندوق خزانه سوراخ موشه همیشه را موش ها میخوره ..
ی نگاه به کشورهای دیگه بنداز ببینید چقدر یارانه به مردمشون میدن شماهم تو 300=400تومن موندین مردم گول می‌زنین با یارانه تشویقی مشکل از مردم ساده لوح هست خجالت بکشید
چرا پولشو نمیدید مردم به شما چه که چی بخرن یا از کجا بخرن، تو همه چی دخالت میکنید
اول واریز کن بعد خبربده،،,!!!!!!!!!!!!
من که رفتم ازش استفاده کنم. فروشگاه افق کورش. دو بسته شکر یک شیر کم چرب و یه پنیر شد ۱۷۵ هزار سی پنج تومنش فقط کالا برگ تقبل کرد ۱۳۰ هزار تومنشو از کارت کشید. به چه درد میخوره اینجوری؟?
همه چیز عالیه فقط نمی دانم چرا همش به فکر مرگ هستم ای کاش هرچه زودتر می مردیم شما هر کار می خواستید می کردید افسردگی از آینده و زندگی دیوانه شدیم
پول هشتصد هزار بدم فروشگاه میگه چخبره
دروغه کو کالابرگ فجرانه امروز ۲۱
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم