بازدید 2030
۶

قالیباف: به من گفتند مجلس را با شهرداری اشتباه نگیر!

رئیس مجلس گفت: مجلس یازدهم بدون‌شک نسبت به ۱۰ دوره گذشته یک گام به جلو بوده است. وقتی به مجلس آمدم برخی دوستانه به من گفتند مجلس را با شهرداری اشتباه نگیر، چون اینجا نمی‌توان نقشه راه ترسیم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 04 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک پیروزی تیم ملی در برابر تیم ملی ژاپن در جریان مسابقات جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: این پیروزی‌ یک فینال زودرس برای تیم ملی ما بود و ما امروز تیم اول آسیا که ژاپن است را بردیم و از این پس هرچه رخ دهد به نظر ما دیگر در مرحله دوم اهمیت است. هرچند از تیم ملی می‌خواهم که به صورت شکلی هم آن پیروزی نهایی در فینال را به دست آورند.

انقلابی کسی است که جامعه را سر دو راهی مردم و ارزش‌های الهی قرار ندهد 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب خود را مکلف می‌داند که توأمان هم ارزش‌های الهی را حفظ کند و هم خواست مردم را، افزود: انقلابی کسی است که جامعه را سر دو راهی مردم و ارزش‌های الهی قرار ندهد. هم مردم و هم ارزش‌های الهی را باید باهم دنبال کنیم.

بخش قریب به اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی نیستند 

قالیباف یادآور شد: این دو را توأمان با هم در جبهه انقلاب پیگیری می‌کنیم. مردم از ما می‌خواهند هم اصول و اصالت را حفظ کنیم و هم پیشرفت را دنبال کنیم. امروز ما برای حفظ نظام و انقلاب و ایران باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم. در این نقطه مردم به ما انتقاد دارند و حق هم دارند. بخش قریب به اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و مشکل‌سازی برای آن نیستند بلکه از ما انتظار دارند که ما کارآمد و مسئولیت‌پذیر باشیم.

اگر دلداده به انقلابیم، باید پاسخگو به مردم باشیم 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما همین که یک مسلمان و دلداده به انقلابیم، در هر سطحی که هستیم باید مسئولیت پذیر و پاسخگو به مردم باشیم. اگر در قدرت هستیم که بیش از پیش بدهکار هستیم و باید حق مردم را در این جایگاه به درستی رعایت کنیم.

وی تأکید کرد: قطعاً مردم از ما رکود، بی‌حالی‌، تحجر، دودستگی، دوقطبی و قبیله‌گرایی را نمی‌پسندند. مردم اگر ما به خرد جمعی پشت کنیم و خودحق پندار شویم ما را نمی‌بخشند.

قالیباف گفت: برای مشارکت واقعاً باید به هر شکلی که می‌توانیم کمک کنیم. این برای ما هم تکلیف شرعی، ملی و عقلی است. در اینجا می‌دانیم که ضعف داریم و باید به سهم خود آن را جبران کنیم. ما همه تصمیم‌ گرفتیم که وارد رقابت شویم. توجه کنیم که خود رقابت و نحوه آن می‌تواند بزرگترین انگیزه برای مشارکت مردم باشد. به‌گونه‌ای رقابت نکنیم که مردم از ما متنفر شوند. رقابت ما باید باعث افزایش مشارکت شود نه ریزش آن.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم باید ببینند که دعواهای بی‌ربط و بیهوده که به دوقطبی دامن می‌زند را دنبال نمی‌کنیم و از اقتصاد و وضعیت کشور و حل مشکلات آن می‌گوییم و واقعاً پیگیر آن هستیم.

وی یادآور شد: شورای ائتلاف باید حداکثر تلاش خود را برای شایسته‌گزینی انجام دهد. مطمئنیم که شورای ائتلاف همه تلاش خود را در این بخش به کار می‌گیرد. ما بدون شک تک‌تک حاضران در این جمع را جزو جریان انقلاب می‌دانیم و از ظرفیت‌ شما استفاده می‌کنیم. قول می‌دهم که حتماً در دوره‌های زمانی مشخصی این جمع را بعد از انتخابات هم دوباره دورهم جمع کنیم.

 به من گفتند مجلس را با شهرداری اشتباه نگیر! چون اینجا نمی‌توان نقشه راه ترسیم کرد 

قالیباف تصریح کرد: مجلس یازدهم بدون‌شک نسبت به ۱۰ دوره گذشته یک گام به جلو بوده است. وقتی به مجلس آمدم برخی دوستانه به من گفتند مجلس را با شهرداری اشتباه نگیر، چون اینجا نمی‌توان نقشه راه ترسیم کرد. من در پاسخ گفتم تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک وحدت نظر و همراهی و تقریب افکار در مجلس به کار می‌گیریم و امروز برنامه هفتم توسعه که تدوین شده است یکی از نمونه‌های همین حرکت در نقشه راه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگترین اقدام در حوزه دانش‌بنیان‌ها به همان قانونی بازمی‌گردد که در این مجلس تصویب و آماده شد. در طرح عفاف و حجاب روشن بگویم که این موضوع قانون دارد و کسی معطل بی‌قانونی نیست. قانون وجود دارد و این قانون باید اجرا شود. بحث شد که بیاییم و یک قانون جامع‌تر بگذاریم، لایحه قوه قضائیه با ۹ ماده به دولت رفت و دیدیم که هرچه در این قانون وجود دارد سلبی است و فقط جرم‌انگاری شده است. ما بیش از ۷۰ ماده در جنبه‌های ایجابی گذاشتیم و یکی از بخش‌ها را با حداکثر ۱۳ ماده و به طریق جمع‌سپاری، برای جرم‌انگاری در نظر گرفتیم.

با لایحه عفاف و حجاب نمی‌توان سَرسَری برخورد کرد 

وی یادآور شد: برخی گفتند شما اگر عفاف و حجاب برایتان مهم بود دوفوریتی بودن آن را تصویب می‌کردید در حالی که نظر ما این بود که چنین موضوعی که جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مهم است نمی‌توان سرسری برخورد کرد. پس با تأمل آن را بررسی و پیگیری کردیم.

 برخی منتقدان من خودشان یک توئیت درباره طرح صیانت نزدند 

قالیباف گفت: برخی شایعه می‌کنند که قالیباف نمی‌خواهد فلان کار را انجام دهد. در حالی که من در مورد طرح صیانت یک رشته توئیت زدم و محکم هم از طرح صیانت دفاع کردم. کسانی که می‌گویند لاپوشانی می‌کنیم حرف نادرستی می‌زنند، ما بچه انقلاب هستیم و لاپوشانی نداریم. آیا آنان که چنین می‌گویند خودشان یک توئیت درباره طرح صیانت در آن ایام زدند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عین حال که لاپوشانی نداریم اما حرف هم داریم و می‌گوییم اگر پلتفرمهایی باید به دلیل بحث‌های امنیتی بسته شود به عنوان دلسوز انقلاب یک نگاهی بکنیم که بعد ۱۵ تا ۱۶ ماه آیا امروز در پلتفرم‌های ما آن فرهنگ ایرانی و اسلامی که مدنظر بود ترویج شده است؟

قالیباف تصریح کرد: وای به حال من که به‌عنوان یک رزمنده که برای احکام دین خدا جانمان را هم می‌دهیم، لحظه‌ای در اجرای آن احکام الهی تردید کنیم، یعنی برای یک رأی، دین‌فروشی کنیم؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شما هم اصلا با شهرداری اشتباه نگرفتید با همون فرمان ادامه دادید بدون فکر کردن به مردم
خیلی هم بیراه نگفتن!
عجب نقشه راهی هم ترسیم کردی
دکتر هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است
ایول سردار
شما هم كه حرف گوش كن !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی