بازدید 2432
سید علی یزدی خواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

باغ کتاب تهران مرجعیت فرهنگی کتاب را حفظ کرده است

کد خبر: ۱۲۱۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 03 February 2024

سید علی یزدی خواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران گفت: امروز یکی از روزهای شاد برای من به عنوان یک عنصر فرهنگی بود. باغ کتاب را در سایت‌ها و مجموعه‌ها و اخبار می‌دیدم ولی دیدنش از نزدیک و تجربه‌ی نزدیکش بسیار متفاوت بود. مجموعه‌ی موزه هم که در اینجا ساخته شده و تقریباً همه‌ی نیازهای کودکان و نوجوانان و جوانان را پاسخ می‌دهد، کم‌نظیر است. ما در کشور همچین مجموعه‌ای اصلاً نداریم.

وی افزود: در برنامهٔ توسعهٔ هفتم مصوبه‌ای داریم که در هر استانی پارک‌های علم و فناوری تأسیس شود ولی این مجموعه که از زمان مدیریت آقای دکتر قالیباف تأسیس شده، همچنان نیاز به توسعه دارد. شما باید بخش‌های علمی و بخش‌های فکری و بازی‌های فکری و بخش‌های تفریحی را دائماً توسعه دهید.

یزدی خواه در ادامه گفت: نقطهٔ عطف این باغ موضوع کتابش است. کتاب به هر جهت مرجعیت خودش را برای کشور، برای ما و برای جوانانمان حفظ کرده است. کتاب یک مرجع ارزشمند برای پر کردن اوقات فراغت، برای تقویت بنیه‌های علمی، برای تقویت بنیه‌های اعتقادی و برای پیوند زدن گذشته به آینده است.

وی افزود: باغ کتاب تهران مجموعه‌ای فاخر است که به هر جهت من از آن خوشحالم. مجموعه و مدیران نخبه و ارزشمندی دارد و مجموعه‌ای متنوع دارد. به نظرم می‌رسد که باید مجموعه‌ای آموزشی در حوزه‌های مخصوصاً پیش‌دبستانی، ابتدایی و دورهٔ متوسطه با تفاهم‌نامه‌هایی که با آموزش و پرورش منعقد می‌شود، مدارس را ملزم کند که حداقل یک بار تا دو بار کل دانش‌آموزانشان را به این مجموعه بیاورند. چون این مجموعه به‌قدری متنوع است که همه‌ی ذائقه‌ها را پوشش می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: هر دانش‌آموزی با هر گرایشی، با هر سطحی از استعداد، با هر نوع علاقه‌مندی می‌تواند جذابیت‌های مورد نظر خودش را پیدا کند و از آنها استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی