بازدید 2586
۲

سپاه قدس در مناطق بمباران‌شده پایگاهی نداشته

شبکه الجزیره قطر بامداد شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده هیچ پایگاهی نداشته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 03 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از این شبکه قطری، این منابع به الجزیره گفتند که ادعای آمریکا درباره حمله به نیروی قدس در سوریه، بی اساس و فریب افکارعمومی است.

این منابع آگاه افزودند: حملات آمریکا، تجاوزی آشکار به سوریه و عراق بوده و به ثبات منطقه‌ای آسیب می زند.

پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شدند که برخی پایگاه‌های متعلق به سپاه را در سوریه و عراق هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه ۲۰۲۴، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و دهها نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای درباره حملات کشورش به مواضعی در سوریه و عراق به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن دهها نفر اعلام کرد: پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

بایدن در توجیه این حملات مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست. همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، بدانند اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از حمله روز یکشنبه گذشته به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در شمال شرقی اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد، نیروهای ارتش آمریکا امروز (عصر جمعه به وقت محلی) به دستور رئیس جمهور بایدن به هفت پایگاه و تاسیسات که شامل بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه بود، حمله کردند.

آستین گفت که پاسخ آمریکا به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن ، در زمان و مکان انتخابی واشنگتن خواهد بود و ادعا کرد: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیروهای خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
بسیار ساده هست. برای اینکه آمریکا از شش روز قبل اطلاع داده بود و همه جا مثل عین الاسد تخلیه شده بود.
بدانند اگر به یک ایرانی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی