بازدید 14088
۶

رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی رایگان می شود.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ 02 February 2024

به گزارش «تابناک»، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان کودکان مفید در تهران، گفت: طرح رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در تمام بیمارستان های دولتی اجرایی می شود. وی افزود: این طرح چون در جهت سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور است، به اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: پیشگیری از بیماری کودکان و درمان آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از اهداف عمده طرح سلامت خانواده نیز که در ۹۳ شهر در حال اجراست پیشگیری از بیماری کودکان است.

وی با بیان این که طرح تغذیه کودکان دانش آموز با شیر در دو وعده از امسال در مدارس اجرایی شده است، افزود: با همکاری آموزش و پرورش طرح همیار سلامت را نیز از امسال آغاز کردیم. به این ترتیب که دانش آموز به صورت داوطلبانه توسط شبکه بهداشت منطقه اش تحت آموزش قرار می گیرد تا در ارتقای بهداشت مدرسه و خانواده نقش آفرینی کند. این طرح همچنین کمکی به مربیان بهداشت مدارس خواهد بود.

عین اللهی اظهار داشت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی کودکان در کشور موجود است که ۱۱ هزار تخت آموزشی است. پنج هزار تخت کودکان نیز ویژه است و در کل ۲۰ هزار تخت بیمارستانی برای کودکان داریم. وزیر بهداشت گفت: گسترش بخش های بهداشتی، درمانی مخصوص کودکان از برنامه های مهم وزارت بهداشت است.  عین اللهی با اشاره به این که درمان کودکان اقدامات پایه ای است، افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی در افراد جامعه، توجه ویژه به سلامت کودکان اهمیت خاصی دارد.

وزیر بهداشت کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان را پس از انقلاب مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بیمارستان مفید پذیرای کودکان از تمام کشور است و همپایه مراکز معتبر جهانی خدمت ارائه می دهد.

عین اللهی گفت: با انجام اقدامات بزرگی همچون گسترش پوشش واکسیناسیون اطفال در کشور، کودکان در برابر بیماری های واگیر و غیرواگیر نظیر فلج اطفال، سل، مالاریا، وبا و سایر بیماری ها مصون شده اند.  وی افزود: مردم باید با انتخاب سبک زندگی سالم و کاهش مصرف غذاهای پرکالری، پرنمک و فست فود از چاقی کودکان جلوگیری کنند تا از ابتلا به بیماری های فرزندان‌شان در آینده پیشگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تشویق به فرزند آوری ؟ بعد از هفت سالگی کودک چه فرجی رخ میدهد جز اینکه مخارج درس و تکلیفش نیز به مخارج خانواده افزوده میشود ...تدریس تا دانشگاه ....بهداشت و درمان تا شاغل شدن فرد ..... و امنیت برای همه..اگر این سه مقوله بصورت رایگان و از محل فروش نفت و گاز تامین شود پایه های اولیه رفاه نسبی شکل خواهد گرفت
بشین تا این طرح اجرا بشه
سلام.. من یک خواهشی از دولت دارم.. امروز با این اوضاع اقتصادی عده بسیار زیادی از مردم و خودم که از قشر کارگری و ضعیف جامعه هستیم بخاطر درآمد بسیار کم نمیتونیم از پس هزینه های دندانپزشکی بر بیایم که متاسفانه همین باعث شده در غذا خوردن روزمره هم با مشکلات زیادی مواجه بشیم خواهش من اینه که دولت یک فکری بحال این دسته از افراد که واقعا بخاطر مشکلات مالی قادر به درست کردن دندان نیستند را به هزینه دولتی درمان کنه.. خصوصا قشر کارگران که امروز حتی زندگی روزمره خود را به سختی پیش می‌برند.. ممنونم
با این کارها مردم بچه دار نمیشن. مطمئن باشید. بچه که فقط درمان نیست هزار جور رسیدگی و بالا پایین داره تازه میرسه به مدرسه و دانشگاه (اگه بتونه از فیلترش رد بشه) و جامعه و کار و آینده بچه که اصلا شرایط خوبی نداره. رانت های مختلف، فرهنگهای غلط جا افتاده و چشم هم چشمی ها. باید جور دیگر دید چشم ها را باید شست.
فقط شعار.....فرار پزشکان و پرستاران از کشور و چی میگید....کمبود داروهای حیاتی در کشور و فقر غذایی چی؟؟؟
سلام همش دروغ میگن دخترم به دنیا آمد ۵،۱۱،۱۴۰۲ به صورت طبیعی هیچ هزینه ای نگرفتن ولی زردی گرفت ۷روز نگه داشتن بیمه به من گفت رایگان است هزینه رفتم حساب کنم ۵۷۰ هزار گرفتن از من
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست