بازدید 1837

تأکید بغداد و ریاض بر دور کردن سایه جنگ از منطقه

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و همتای عربستانی‌اش فیصل بن فرحان در یک گفت‌وگوی تلفنی پیامدهای حمله اخیر به یک پایگاه آمریکا در اردن را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 02 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه های عراقی، فواد حسین و بن فرحان بر ضرورت ادامه ارتباط و هماهنگی دو کشور برای دور کردن شبح جنگ فراگیر از منطقه تأکید کردند.

در همین رابط دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد احمد سمیر حلمی سفیر مصر در بغداد با محمد شیاع سودانی دیدار کرد. احمد حلمی و سودانی در این دیدار درباره روابط دوجانبه بین مصر و عراق و زمینه های تقویت آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

سودانی در این دیدار، از همکاری سه جانبه عراق، مصر و اردن و تلاش کشورش برای برقراری شراکت اقتصادی پایدار در راستای رویارویی با چالش های اقتصادی تقدیر کرد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که شمار نیروهای آمریکایی زخمی شده را ابتدا ۲۵ نفر اعلام کرده بود، در بیانیه دیگری آن را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

اما یک مقام نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: در پی کشف علائم و آثار ضربه مغزی در هشت تن از سربازان آمریکایی دیگر در این پایگاه، مسئولان این پایگاه نظامی مجبور به انتقال آنها به مراکز درمانی آمریکا در کشورهای دیگر شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از ۴۰ نفر افزایش یافته است.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست