بازدید 7089
۶

حضور مریخی‌ها در کویر مرکزی ایران رسانه‌ای شد

۲ قطعه شهاب سنگ بسیار ارزشمند مریخی در مناطق کویر مرکزی ایران کشف شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 31 January 2024

به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: مدیر موزه شهاب سنگ ایران از کشف دو قطعه شهاب سنگ مریخی بسیار ارزشمند برای نخستین بار در مناطق کویر مرکزی ایران خبر داد و گفت: کمیاب ترین شهاب سنگ‌های جهان در درجه نخست مریخی است و ثبت جهانی آنها، رتبه ایران را به خصوص در حوزه علمی در دنیا ارتقاء می‌دهد.

حجت کمالی که از او به عنوان پدر شهاب سنگ ایران نام برده می شود اظهار داشت: این شهاب سنگ مریخی شامل دو قطعه و در مجموع ۷۲ گرم است و پوسته آن احتمالا مربوط به زیر ۱۰۰ سال اخیر و کاملا تازه و سالم است. اصالت این دو قطعه شهاب سنگ مریخی به تایید دانشگاه سرژ (CEREGE) فرانسه رسیده و برای ثبت و دریافت شناسنامه در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است.

این شهاب سنگ های مریخی بسیار ارزشمند اخیرا و برای نخستین بار در یکی از مناطق کویر مرکزی ایران توسط مدیر موزه شهاب سنگ ایران کشف شده اند.

کمالی همچنین اظهار داشت: به دلیل اینکه همه دانشمندان و پژوهشگران به دنبال شهاب سنگ های مریخی هستند، ثبت جهانی شهاب سنگ مریخی رتبه ایران را به خصوص در حوزه علمی در دنیا ارتقاء خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
70 گرم؟ این همه هیاهو برای چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
داداش یه قطعه سنگ فضایی با خاصیت مغناطیسی رو بعد از تخمین قدمت و اثبات فضایی بودن با اینکه کمی بزرگتر از یک حبه قند بود حدود 4 میلیارد تومن به صاحبش پیشنهاد دادند که ایشون پس از مشورت حتی با دو سه برابر هم نداده
اینها چه جوری از سطح مریخ بلند شدن و به سمت ما پرواز کردن؟
شتر دیدید ندیدید !!
تابناکو باش !

اونی که فرار کرده بود کویر و شاخک داشت من بودم بعد از دیدن برگه مالیاتم !!

اینا فکر کردند من مریخی ام !!!!!!
یک قطعه سنگی از اون سر منظومه شمسی اومده افتاده تو ایران بدون اینکه ایران دخالتی در سقوط یا محل سقوط آن داشته باشد ، اونوقت چی باعث شده که رتبه علمی ایران بالا بره ؟ مثل این میمونه که توپ شما بیفته خونه همساییه و بعد همسایه ادعا کنه رتبه اش در سایت جهانی فیفا در رشته فوتبال بالا رفته . . .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست