بازدید 4900

سالانه ۱۲ هزار نفر از لرستان مهاجرت می‌کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: سالانه ۱۲ هزار نفر از لرستان خارج می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 31 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سمانه حسن‌پور شامگاه سه‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه در سنوات اخیر نرخ بیکاری لرستان اندکی بهبودیافته و از سال ۷۵ تا کنون به طور معمول لرستان در رتبه‌های یک تا پنج بوده است، اظهار داشت: نرخ تورم استان تا سال گذشته روند افزایشی داشت که ابتدای امسال، تا کنون نزدیک به ۱۰ درصد کاهش نرخ تورم را داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: به لحاظ تولید ناخالص داخلی، درآمد سرانه لرستان کمتر از کشور است، روند رشد اقتصادی استان نیز گویای این بوده که تابع نوسانات رشد اقتصادی کلان کشور نیستیم، شاید علامتی بر ساختار سنتی اقتصاد لرستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری که مربوط به سال ۱۳۹۵ است، سالانه ۱۲ هزار نفر از لرستان مهاجرت می‌کنند، گفت: بیشترین تراکم جمعیتی مهاجران ما هم به استان‌هایی بوده که کسب‌وکار در آنها فعال‌تر است، از جمله تهران، البرز، کرمان، یزد، خوزستان، اصفهان و...

حسن‌پور، گفت: مطالعات سند آمایش لرستان به‌روزرسانی شده، همچنین مجدد شروع به بازنگری آن کرده‌ایم تا به افق سند آمایش ملی در سال ۱۴۲۵ برسیم.

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های لرستان در حوزه کشاورزی، شیلات، غلات، تولیدات باغی و… تصریح کرد: برخورداری از منابع آبی عظیم یکی دیگر از مزیت‌های لرستان به شمار می‌آید و رد این راستا نیاز به ساخت سازه‌های آبی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه فرایند ثبت جهانی قلعه «فلک‌الافلاک» شروع شده و به جز قلعه، دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی داریم که در فهرست آثار ملی کشور هستند، گفت: ۲۳ درصد از ذخایر سنگ کشور در لرستان وجود دارد.

حسن‌پور با بیان اینکه لرستان قطب مهم تولیددارو در کشور است، تصریح کرد: ۴۸ پروژه ملی لرستان برای تکمیل نیازمند ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر سد «معشوره» احداث شده بود، فاجعه سیل پلدختر رخ نمی‌داد، افزود: برای مدارس خسارت‌دیده از سیلاب ۱۲۶ میلیارد تومان نیاز است، همچنین ۳۰۹ میلیارد تومان هم برای تکمیل راه‌های روستایی خسارت‌دیده از سیلاب نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با تأکید بر لزوم تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد و همچنین بیمارستان «نیایش»، گفت: همچنین سامانه انتقال آب سد «آبسرده» و تصفیه‌خانه بروجرد نیازمند اعتبار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
همشون اومدن توی این خراب شده تهران
پاسخ ها
شاکرمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
شهرجدید پرند و ندیدید،از هر 100 نفر،99 نفر از اهالی لرستان هستند. حتی شماره ماشینهاشون31 و41 هست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
شما هم خیلی تهرانی نیستید شما هم از یک جایی مثل خرو آباد یا مشکین شهر و یا یک آبادی دور افتاده به تهران رفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خودت هم تهرانی اصیل نیستی چرا که اکثر جمعیت تهران اصالتی شهرستانی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ببخشید که اصالت همتون تهرانیه ....یا تبریزی یا جاهای دیگه...سه نسل قبل خودتو نمیدونی کجایی هستی اگه ایالتی بشه شاید این مشکل حل بشه وکمتر اقوام مورد توهین قراربگیرند
میان تهران میبینند پولش ندارن
میرن کرج و شهریار و ساوجبلاغ و ورامین
لرستان غنی ،،برای کار به کویر و بیابان حاشیه تهران،کاشان،،در حالیکه از هر ۱۰۰ متر لرستان باید ده نفر کار و روزی داشته باشند،،لرستان مورد بی مهری
ضعیف ترین مدیران ، ریاکاری ....... نداشتن تخصص سوء مدیریت منابع آب ورود کارگران افغانی برای کشاورزی دامداری ...... بدون نظارت مسئولان....‌‌‌لرستان عقب می‌اندازد رشد نخواهد کرد
هیچ منبع درآمد و شغلی در لرستان وجود نداره واقعا شرم
بیکاری بی پولی بی مسکن و برای درمان های بیماری‌های که امکانات تو لرستان ندارم
بخاطر بی لیاقتی شماشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی