بازدید 1751

صداوسیما موظف به افزایش تولید سریال‌ها شد

یک نماینده مجلس با اشاره به حواشی افزایش بودجه صداوسیما بیان کرد که مطالبه مردم تنوع و غنای برنامه‌های تولیدی صداوسیماست که این مساله هم نیازمند تامین اعتبار لازم است.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 30 January 2024

به گزارش تابناک، چند روزی است که حواشی مرتبط با افزایش بودجه صداوسیما تیتر رسانه‌ها شده است و بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی صداوسیما موافقان و مخالفانی پیدا کرده است. از جمله افرادی که در این باب بیشتر نظر دارند خود نمایندگان مجلس هستند که با توجه به این افزایش بودجه ماموریت‌های بیشتری را هم برای صداوسیما وضع کرده اند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به افزایش بودجه صداوسیما بیان کرد: مصوبه مجلس درباره اعتبارات صداوسیما منطبق بر قانون برنامه هفتم توسعه بوده است. در برنامه هفتم تکالیف بسیاری در حوزه تولیدات رسانه‌ای بر عهده رسانه ملی گذاشته شده است و انجام این تکالیف نیازمند اعتبارات لازم است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و لازمه پیروزی در این جنگ تقویت سازمان صداوسیما است. در چنین فضایی افزایش بودجه سازمان‌هایی مانند صداوسیما به منظور توسعه زیرساخت‌های فنی و تقویت تولید برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چشمگیر تکالیف سازمان صداوسیما در برنامه هفتم تصریح کرد: مجلس سازمان صداوسیما را مکلف کرده است تا پایان برنامه هفتم، تولیدات رسانه‌ای خود را در ۱۱ بخش از جمله تولید مستند، پویانمایی، سریال، تله فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی افزایش دهد.

وی با اشاره به یکی از مطالبات مردم نسبت به تنوع و کیفیت برنامه‌ها یادآور شد: یکی از مطالبات مردم در دیدار با نمایندگان، افزایش تنوع و غنای برنامه‌های تولیدی صداوسیما است که این مهم نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز برنامه سازی و فنی است.

این نماینده مجلس درباره انتقادات به افزایش بودجه صداوسیما عنوان کرد: اعتباراتی که به تولید محتوای رسانه‌ای در سازمان صداوسیما اختصاص می‌یابد در واقع سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی است و اگر این سرمایه گذاری صورت نگیرد مخاطب رسانه‌هایی را انتخاب خواهد کرد که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند و حتی این فرهنگ را هدف تخریب خود قرار داده اند.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
چرا تولید سریال جدید؟ مگه سریال مختار و یوسف پیامبر و جومونگ و امثالهم چه ایرادی دارند؟
صداوسیما موظف به افزایش تولید سریال‌ها شد
جان مادرتون بی خیال بشید
خوشبحال ده نمکی و دوستان .
حالا دیگه برای توجیه افزایش ۳ برابری بودجه صدا و سیمای میلی، هر کاری میکنن و یه مشت دروغ و وعده سرخرمن میدن نهایتا هم یکی دوتا سریال درپیت سفارشی میسازن که حتی خودشون هم حاضر نمیشن نگاه کنن
مگر کسی هنوز تلویزیون نگاه می کنه؟
سریالهای تلویزیون بقدری جذاب هستند که اصداسیما با دایرکردن شبکه های به زبانهای منعدد اسپانیایی وفرانسوی وانگلیسی وعربی و بالکانی و....این سریال ها را بازیرنویس نمایش میدهد.یعنی جذابیت این سریالها بقدری زیاداست که مردمان ساکن در کشورهای دیگربجای تماشای تلویزیون خود وهزاران شبکه ماهواره ای مینشینند پای سریالهای صداسیمای ما با یک چشم صحنه های فیلم وبا چشم دیگر زیرنویس را نگاه میکنند.پس طبیعی است که بودجه این سازمان رایکدفعه 3 برابرکرده وبه 24 تریلیون تومان(24همت) برسانند.
راه آهن اردبیل که بیش از20 سال است درحال ساخت! است برای تکمیل نیازمند250 میلیاردتومان یعنی یکصدم بودجه سازمان صداوسیما است.
سریالهای چندسال اخیرتلویزیون بقدری بیمزه شده که الان حسرت سریالهای آبگوشتی امثال فخیم زاده-حسین سهیلی-محسن شامحمدی و...را میخوریم.یه دونه رضاعطاران هم که سریالهای طنز نسبتا خوبی مثل زیرآسمان شهر1- متهم گریخت -خانه بدوش را ساخت که اونم مثل خیلی های دیگه ازتلویزیون فراریش دادند. سریالهای زوج بهرنگ توفیقی وحامدعنقا بیمزه ترین سریالهای تاریخ هستند.
موطف؟؟؟ میشه موظف به سکوت بشه
با کم کاری صداسیما و کارگردانان ارزشی ، با عقب ماندن از تکنولوژی و و و و ، تربیت فرزندان و جوانان و حتی بزرگسالان را به هالیوود و الان هم به کی دراما داده ایم ،
به گونه ای که شده اند قهرمان و الگو
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی