بازدید 30636
در گفت‌وگو با تابناک مطرح شد:

واکنش‌ وزیر میراث فرهنگی به انتقال کتیبه کوروش به اسرائیل+ فیلم

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در واکنش به ماجرای انتقال کتیبه کوروش به سرزمین‌های اشغالی به تابناک گفت: این کتیبه متعلق به ملت ایران و تمدن جهانی است. چنین تصمیمی از سوی موزه بریتانیا نیز قطعا صحیح نیست؛ بنابراین، ما در حال پیگیری حقوقی این موضوع از مجامع‌ بین‌المللی هستیم.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 30 January 2024

به گزارش تابناک، مدتی پیش موزه بریتانیا، که از منشور کوروش نگهداری می‌کند، اعلام کرد: پیگیر انتقال و نمایش منشور باستانی کوروش به موزه ییل شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا برای مدت محدودی است و پس پیموده شدن این بازه زمانی، نسبت به انتقال این اثر باستانی به بیت‌المقدس اقدام خواهد کرد.

تعداد بازدید : 1904

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در واکنش به این موضوع به تابناک گفت: این کتیبه متعلق به ملت ایران و تمدن جهانی است و چنین تصمیمی از سوی موزه بریتانیا، قطعا صحیح نیست؛ بنابراین ما در حال پیگیری حقوقی این موضوع از مجامع‌ بین‌المللی هستیم.

تاریخچه پیدایش منشور کوروش

در سال ۱۸۷۹ میلادی «هرمزد رسام» باستان‌شناس کلدانی در منطقه‌ «بابل» (سرزمین کنونی عراق) این استوانه را کشف کرد. در کتاب‌های منتشره درباره‌ این استوانه، محل کشف آن نزدیک روستای «جمجمه» آورده شده است. هرچند تعیین محل دقیق کشف این استوانه مشکل است، عقیده‌ غالب این است که منشور کوروش داخل یک دیوار در بخش جنوبی این روستا کشف شده است. رسام پس از کشف استوانه، آن را بسته‌بندی کرد و به موزه‌ بریتانیا فرستاد.

این استوانه برای نخستین‌بار توسط «تئو فیلوس پینچز» خوانده شد. او متخصص خط میخی بود و در ابتدا فکر می‌کرد این منشور نیز مانند دیگر منشورها، اطلاعاتی درباره‌ یک علم دارد، ولی وقتی به نام کوروش رسید، متوجه شد این استوانه اهمیت بیشتری نسبت به دیگر استوانه‌های کشف‌ شده دارد. به همین دلیل، استوانه را به «سر هنری راولینسون» (کسی که خط میخی را رمزگشایی کرد) برد. استوانه‌ کوروش پس از خوانده شدن و رسیدن به این حقیقت که متعلق به ایران و کوروش بزرگ است، در روز فتح بابل «هفتم آبان‌ماه» توسط «سر هنری راولینسون» در یک جلسه‌ رسمی در آلمان، به مردم جهان معرفی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۰
چی میگی عزت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خواسته مثلاً ژست ضد صهیونیستی بگیرد!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
همان بهتر که این اثر جاودانی و با ارزش در خارج از ایران نگهداری می شود. وگرنه معلوم نبود تا الآن چه بلایی سرش آمده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آیا کسی می داند که این شیء تاریخی و بی همتا در چه زمانی و چطور از ایران خارج و سر از موزه در انکلستان در آورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
در گوگل جستجو کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
منشور حقوق بشر در اسراییل ضد بشر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
آقای ضرغامی،
مالکیت این اثر تاریخی هم اکنون متعلق به موزه سلطنتی انگلستان است. و اختیار تمام و کمال آن را دارند.
شما اگر ناسیونالیست هستید و قلبتان برای تاریخ باستانی این سرزمین می تپد، به فکر حفظ، نگهداری و مرمت آثار و بناهای تاریخی سرزمینتان باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سایت تابناک، 22 شهریور 1389

در سال ۱۲۵۸ خورشیدی به هنگام کاوشهای باستان‌شناسی هیأت بریتانیایی در محوطه باستانی بابل در بین‌النهرین، هرمز رسام باستان‌شناس بریتانیایی آسوری‌تبار، منشور کوروش را پیدا کرد.
سپس این اثر برای ترجمه و نگهداری به موزه سلطنتی بریتانیا انتقال یافت.
جمشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما مقبره کوروش خراب نکن کتیبش پیش کش شما که در حال تخریب اثرا هستین خودتون
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
همان بهتر که در موزه سلطنتی بریتانیا باشه اگر اینجا بود مثل دهها فرش تاریخی کاخ سعدآباد گم میشد و هیچ کس هم اطلاعی از سرنوشتش نداشت
ناشناس
| France |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کوروش و رژیم صهیونیستی هر دو جعلی هستن
یکی دل حکومتای اعراب تاسیس شد
یکی در دل حکومتای ترک
افسوس که باستانگرایان در خابند هنوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
در پاسخ به2101کورش ماندگاره همه دنیا هم بهش احترام میذارن اما تویه آذری که فقط بواسطه حمله قوم مغول فقط
زبونت آذری شده از یکه تازی امپراتوری فارس زورت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ناشناس ۲۱.۰۱
خودت خنده ات نمیگیره اومدی با زبان فارسی از امپراطوری ترکها صحبت میکنی. میتونی یک جمله از الفبای این امپراطوری بگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ایکاش ایشان به همان نهصت مهم و با ارزش رسیدگی و اصلاح و مرمت و بازسازی

و مدیریت ساماتدهی سرویس های بهداشتی در کل

کشور در مراکز تفریحی گردشگری و بین راهی بپردازند

و دست از سر مقبره کوروش بزرگ و تخت جمشید و

الواح با ارزش و تاریخی به همتای کشور بردارند
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
در پاسخ به ۲۱.۰۱
شما کل تاریخ تون ۱۰۰ ساله (تاسیس ترکیه) اگه تو کل به اصطلاح فلات آناتولی تونستی فقط یه کتیبه به زبان ترکی
پیدا کنی میگم حق با تو
کوروش،

آسوده بخواب که ما بیداریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
روحش شاد و یادش گرامی باد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دنیا خواب ببیند که دیگر شخصیتی چون کوروش به خود ببیند.
پیمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
عزت درزمان ریاستش برتلویزیون با فیلمها وسریالهای متعددی که درموردکورش وسایرنمادهای ایران باستان درست کرد علاقه وافرخودرابه فرهنگ ایران زمین نشان داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تو این دوسه روز تابناک خبرهایی رو میزاره تیتر یک که آدم شاخ درمیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
روز ۷ ابان که روز میلاد کوروش هست جاده های مرودشت رو میبندید که مردم نرن بعد حالا شد ایرانی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ای جانم . ناز نفست . روحت شاد
قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری!

این ضرب المثل به این معنی است که قدر هر چیزی را استاد همان کار می داند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
منشور گوهر است ولی انگلیس مکار و اسراییل کودک کش از حقوق بشر بیگانه اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این سند به عنوان نخستین منشور حقوق بشر شناخته می‌شود و در سال ۱۹۷۱ میلادی، سازمان ملل آن را به شش زبان رسمی سازمان منتشر کرد.
جالب است که بدانید بدلی از این منشور در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک نگهداری می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
جاش خوبه
اونجا بمونه بهتره
چی بگم؟

ضرغامی همین هفته قبل اظهار نظر کرد که بنای پاسارگارد مانع کشاورزی کشاورزان پیرامون آن شده!!!

یعنی ارزش یک بنای 2500 ساله توریستی را از ارزش خیار و گوجه کمتر می داند!
اصل موضوع این است که 2500 سال پیش کوروش، منشور حقوق بشر را نوشت.

اما حالا..........!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کوروش نوشتن بلد بود؟ اونو کاهنان بابل با خط و زبان بابلی نوشتن ترجمه اش هم کلا تزئین شده تا حقوق بشری باشه والا بیشتر حقوق کاهنان و یهودیان یعنی همون روحانیون درباری اون زمون رعایت شده نه مردم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ناشناسی که میگی کوروش نوشتن بلد بود؟ اگر کتاب
تربیت کوروش گزنفون و تاریخ هرودوت را خوانده بودید شناخت بیشتری از اموزش های آموزگاران دربار میخواندی که نه تنها نوشتن بلکه کوروش هنرهای بسیاری داشت. ۲. وقتی در منشور میگوید من یوغ بندگی مردم بابل را برداشتم و یا خانه ها و و معابد آن سوی دجله که ویران شده بود را بازسازی کردم، برای کاهنین بابلی نوشته؟ ترجمه واژه به واژه این منشور در خود موزه به زبان انگلیسی هست و میتوانید از نت سرچ کنید و بیشتر با مرام ایرانیان و کوروش بزرگ اشنا بشید!
زمان احمدی نژاد، این منشور برای مدتی به ایران منتقل شد تا ایرانیان از نزدیک آن را مشاهده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
باید نگهش می داشتن نمی گذاشتن ببرن
باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آنِ کیست . ( کوروش کبیر)
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این جمله رو کوروش حدود ۱۵سال پیش گفته! کلا یکی از کارهای کوروش اینه که به اینترنت سر میزنه
ببینه جدیدا چی گفته
عزت جان . شما برو به ساخت و سارزهات در حریم ارامگاه کورش بپرداز . مدیریت ساخت و ساز انها و نابودی ارامگاه از این کارها مهمتر هست
در این که حقوق بشر در ایران باستان نسبت به دیگر نقاط جهان بهتر مراعات می شده تقریبا شکی نیست اما اینکه این کتیبه ارزشمند را اولین منشور حقوق بشر بدانیم گزافه گویی است. بهتر است گفته شود این استوانه حاوی برخی پیام‌های انسانی است که مدون شده و تا حدودی از گزند آسیب مصون مانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ما دلمون می خواد اولین منشور حقوق بشر بنامیم
ترکیه سلطان سلیمان خونخوار و وحشی را یک انسان لطیف و انسان دوست و زیبا معرفی می کنه خوبه اونوقت ما حق نداریم ؟
خیلی هم حق داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بله قطعا حق داریم سخن من فقط یک تبصره کوچک بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خود سازمان ملل و سایت حقوق بشر قبول دارن که منشور کوروش اولین منشور حقوق بشر هست. ما خودمون قبول نداریم! پس اولین کدوم بوده استاد؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
حالا شما یدونه قدیمی تر معرفی کن ما اونو اولین بنامیم
راست و حسینی آقا عزت شما هیچ صنمی با منشور کوروش دارید؟؟؟ از چیزی دفاع کنید که یه خورده حتی قابل باور باشد.
پاسخ 13 ثانیه ای؟؟؟؟
خوبی تابناک؟؟؟؟؟؟
خداوندا کشور را از دروغ و خشکسالی حفظ بفرما .
با تلاش بی وقفه و همدلی..و همکاری همه دلسوزان....تلاش خواهیم کرد دلار ۶۰ هزار تومان نشود و ۵۹ هزار ۹۹۹تومان خط قرمز ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مجبور نیستی نظر بی ربط بدی
بردن این اثر تاریخی به اورشلیم مانند بردن تاج گل به زباله دانی ست . قدر زر زرگر شناسد نه صهیونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
نه که شماهامیدونین تپه ی باستانی رو میزنین با خاک یکسان میکنین!!!! همونجا جاش امن تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بردن این اثر به اورشلیم مثل بردن زباله به آشغادونی هست
خدا کنه فقط کتیبه ایران نیاد
وضع ما که زنده ایم معلوم نیست وای به حال...
تو نباید در این مورد حرف بزنی چون خصومتت با پاسارگاد کاملا آشکاره ...
کوروش کبیر که از نظر شما انقلابیون متشرع، یک پادشاه طاغوتی بوده است پس بنابراین کتیبه او چه ارزشی دارد؟
گوشت چند؟ دلار چند؟ وسایل برقی چند؟ خونه چند؟ کلا زندگی ما چند؟
ضرغامی هنوز نمی داند که احترام فوق العاده مردم اسرائیل به کورش برای این است که آن پادشاه قدرتمند و مهربان با پناه دادن به یهودیان، آنان را از ظلم و جور بخت النصر نجات داد و لذا آنان بقا و شکوه خود را مدیون لطف بی بدیل آن شاه نامدار می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگه مهربان بوده چرا به پدربزرگ خودش رحم نکرد؟ چرا به دختر پدربزرگش که خاله خودش بود رحم نکرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کاش نجات نمیداد امروز ۱۰ هزار بچه و ۲۰ هزار غیر نظامی کشته نمیشدن
خودتون نگاه کنین ملت.تنها سایتی که این دو سه روز خبر و نظراتی چاپ نکرده تابناک هستش. ۶۴ تا ویلای سوپر لوکس یه اقازاده رو خراب کردن تو زمینهای دولتی و ملی نوشهر.حتی صدا و سیما هم تو همه شبکه ها گفت. همه دوست و دشمن گفتن بجز برادران انقلابی و با فرهنگ تابناک!
کورش خودش یهودی بود از طایفه‌های خاخام و شا شام به همین جهت اورا هخامنش نامیدند،کورش کبیر به وسیله کشت وکشتار وغارت کشور گشایی کرد شاید چند صد هزار. یا میلیون نفر را بیشتر کشته است ،تا به این وسعت دست یافته است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
شما تورکی یا عرب؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اگر یهودی بود به آیین یهود دفن میشد . البته این حرف ها کنتر ندارد ولی شما از محبوبیتش بسوز
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کوروش کبیر در کل جهان به فساد و کشتار و ظلم و تبعیض و اختلاس معروف نیست.
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اسراییلیهای غاصب خیلی هم خوشحال میشن که کورش را هم غصب کنند و به نام خودشون بزنند اونها حتی یکتا پرستی را به خودشان الصاق کرده اند. تو دوست بی بصیرت هم کمکشون می کنی . بر زمینت می زند نادان دوست
این منشور را به من بدهند تا بفروشم و باهاش خانه ای بخرم و از این مستاجری نجات پیدا کنم
اگر این کتیبه در ایران بود الان توسط چند آقازاده در بازار سیاه فروخته شده بود پس چه خوب در موزه انگلیس از آن نگاهداری می شود ،
تو که هفته پیش گفتی مقبره کوروش را هم باید خراب کرد چی شد ژست مدافع میراث گرفتی
مگه اینا ایران باستان قبول دارن؟
ابوریحان بیرونی نوشته هخامنشیان یهودی بودن کوروش اگر یهودی هم نباشد حداقل کاملا مشخص است که برای یهودیان کار میکرده چون برا بقیه مردم بیرحم و جنایتکار ب
و قسی القلب بوده برا یهودیان مهربان و با گذشت فکر نمی کنم کوروش ربطی به ایران داشته باشد چون نوه اش خشاریاشا هم دستور قتل عام مردم ایران را به درخواست یهودیان داد بنابر تورات خشاریا با درخواست مردخوای 70 هزار ایرانی از زن و بچه و بزرگ و کوچک قتل عام کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
یکم تاریخ بخونی برات خیلی خوبه
ناشناس
| Austria |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اون ابوریحان بیرونی نبوده که گفته یک ابوریحان از همین داخلی ها بوده.
تو که تو برنامت اینه مقبره کوروش رو خراب کنی از اینکه دستت به منشورش نرسیده اونم نابود کنی ناراحتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مومن کوروش مقبره اش کجا بود دفن مردگان در آیین زرتشتی مساوی با ارتداده و حکمش مرگه برو وندیدادنامه رو بخون بعلاوه کوروش را تومروس ملکه ترکها شکست داد و به انتقام خون پسرش سرشو برید جسدش هم انداخت جلو حیوانات لشگر فراری چه جوری می تونه جسدشو تا پاسارگاد بیاره ؟
انجا جاش امن تره
منشور کوروش ساخته وپرداخته یهودیان هست که در زمان رژیم منحوس پهلوی توسط دانشگاه شیگاگو درست شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جیگر تو چقدر تاریخ از خودت در وکنی
شما تاریخ ایران باستان را اصلا قبول ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اتفاقا من و میلیونها نفر دیگر از مردم ایران هم قبول نداریم
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
14:38
هرکس خون ایرانی قبول داره شما برو جایی که تعلق داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مثل این است که بگویی خورشید را قبول ندارم
وزیر تخریب میراث فرهنگی ایرانیان تو دیگه در این مورد نظر نده که اگه دسته تو بود خاکسترش می کردی آن همه سال تلویزیون وسیما را خراب کردی وحالا بانی فرهنگ اعراب بادیه هستی تووطالب بامیان یکی هستی
منشور کوروش را کاهنان بابل نوشتن در عراق پیدا شده و خط و زبانش هم خط و زبان بابلی هست چه ربطی به ایران داره؟ خود کوروش هم یا یهودی بوده یا هندی باز اونم ربطی به ما نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کاملا صحیحه ولی از کسانی که سواد ندارن انتظار درک نداشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
؟بیسوادی چه میشه کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
با شه فقط شما ساندیسخورهای سایبری خیلی خوب و ایرانی اصیل هستی

همه باور کردند
عزت تو ابروی هر چی خوانساری بردی .از قبر کورش کبیر چه خبر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خوانسار چرا ضرغامی که دزفولیه
چرا راجب الماسی که روی کلاه ملکه انگلیس بود ،اقدامی نمیکنید؟
آقای ضرغامی تو تا دیروز میخواستی مقبره کورش رو صاف کنی الان چی شده که کتیبه کورش برات عزیز شده.به نظر من اگه دست همون غریبها باشه خیلی بهتره که بیاد زیر دست تو که یه روز بیای پشت تلویزیون اعلام کنی که ببخشید کتیبه از دستم افتاد خورد شد دیگه اتفاقه پیش میاد
چقدر هم واقعا میراث کوروش بزرگ دغدغه شماست!!!!
اگه راست میگید فیلم نه یک کارتون از دوران گوروش بسازید.
وقتی به چیزی اعتقاد ندارید از جابجایی آن هم اعتنایی نداری
به نام خداوند جان و خرد : درود خداقوت احسنت بر دکتر ضرقامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران اسلامی باد ، باید تمامی آثار باستانی و تمامی کتیبه های ایران کهن باستان که در قرون قبل توسط اجنویان و دزدان اشیاء باستانی ایران کهن از کشور ایران خارج شده همه آنها با هر روش ممکن و غیر ممکن به موزه بزرگ تاریخی باستانی تخت جمشید فارس بازگردانده شوند تا از سر تا سر جهان برای دیدن و تحقیق پژوهش برسی این کتیبه‌ای تمدن سازانه و دیدن اینگونه اشیا با ارزش ارزشی ایرانیان به کشور ایران سفر کنند و کمک بسیاری می شود به جذب توریست گردشگری در ایران اسلامی ولی اگر این کتیبه‌ای و اشیاء با ارزش ارزشی ایرانیان باستان در موزه های کشورهای خارجی در دین رس قرار گیرند دیگر به ایران سفر نمی کنند برای تحقیق پژوهش دیدن آثار باستانی ایران متمدن تمدن ساز کهن اینها همه هویت شناسنامه ایرانیان است که ربوده شده است و برای باقی مانده این آثار هم نقشه کشیدند که تخریبش کنند تا ایرانیان را همچون خودشان بی هویت بی شناسنامه کنند تا ایرانیان را به بردگی و سخره بگیرند . التماس دعا و صلوات . و من الله التوفیق .
شما اثار که تو ایرلن داریم نابودنکن شکایت به سازمان ملل پیش کش
جناب مهندس ضرغامی خداوکیلی برو کنار و برای حفظ اثاربا ارزش این کشور که کشور خودت نیز هست به ریسی یک نفر دلسوز و کاردان معرفی کن تا جانشین تو گردد و گذشته این کشور بیش از این از بین نرود.همه دعا گوی شما هستیم
همین دلیل خوبیه تا ایران به اسرائیل حمله کنه جلو لشگر هم این باستان گرایان و کوروش پرستان رو بزاره برن اسرائیل رو شکست بدن منشور رو بگیرن بیارن بزاریم مقبره مادر سلیمون بگیم مقبره کوروشه
هرجا باشه بهتر از خود ایران.تنها کشوری هستیم که نمادهای ملی هیچ ارزشی ندارند که حتی نابود هم میشوند
پاسخ ها
نارنین
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بله
آقای تخریب میراث فرهنگی شما از یک طرف نگران منشور کورش هستی البته ظاهرا و این در حالیست که همین چند روز قبل تپه هفت هزار سال قمی در یک چشم به هم زدن نیست شده است از اصفهان هم اخبار ناگوار تخریب آثار جهت احداث خیابان یا بلوار به گوش می رسد. تخریب خانه های قدیمی و فرهنگی شیراز هم که جای خود دارد از طرفی دیگر با احداث سد آثار و منطقه باستانی کشف شده را از بین بردید دیگر نگران چی هستید. اجازه دهید آنها کار خودشان را بکنند از شما دلسوزتر هستند.
در سال ۱۸۷۹ میلادی «هرمزد رسام» باستان‌شناس کلدانی در منطقه‌ «بابل» (سرزمین کنونی عراق) این استوانه را کشف کرد.

پ.ن- کاشف یک یهودی، منطقه بابل، کوروش یهودی یا نجات دهنده یهودی ها، فکر نمی کنید ربطش به یهودی ها بیشتره تا ایرانی ها!؟
قابل توجه آقای ضرغامی
از آقای شهرام گودرزی چه خبر؟
این تندیس‌ساز که چندسال است طراحی و ساخت تندیس باشکوه کوروش بزرگ را در محوطه‌ی شخصی‌اش در روستای تویدره کلاردشت اجرا می‌کند به امرداد گفت: یکم آبان به روال هرسال از سوی نهاد امنیتی با احترام از من درخواست شد ششم و هفتم آبان‌ماه نمایشگاه را که تندیس کورش بزرگ در آن جای دارد تعطیل کنم. من هم به‌مانند همیشه با آن‌ها همکاری کردم چون دنبال جنجال نیستم و کار سیاسی نمی‌کنم. من هنرمندم و ساخت تندیس کوروش هم کاری هنری و فرهنگی است. کوروش نماد حقوق بشر و مایه‌ی افتخار ایرانیان در جهان است.
وقتی این منشور را به ایران آوردند رفتیم و از نزدیک دیدیم بسیار گریه کردم که واقعا ما که بودیم؟
خدا ا شکر داخل ایران نیست این حضرات چند بار خیز گرفتند تخت جمشید را خراب کنند
آقای ضرقامی شماکه مخالف مقبره کوروش بودید چی شده نسبت به منشورکوروش حساس شدی البته الکی حساس هستی
وزیر میراث فرهنگی ؟! من اصلا نمیدونستم چنسن وزارتخانه ای وجود داره
کوروش کبیر داریوش بزرگ افتخار انسانیت و بشریت است
این اقا عزت که تا دیروز میگفت مقبره کوروش کبیر و محوطه پاسارگاد مزاحم کشاورزان منطقه است و باید اقدام انقلابی درباره اش صورت بگیرد
کورش یک مرد الهی بوده وحتی یهودیان دوستش دارند ،به قول حافظ روز وشب عربده با خلق خدا نتوان کرد
از وزیر گردشگری بودن فقط گردش کردن رو بلده!
سوال من اینه چرا باید کوروش پیغام به این مهمی رو روی یک تیکه گل 12*23سانی متری نوشته باشه و از قضا اون رو جایی زیر یک دیوار دفن کرده باشه تا یک یهودی بعد از2400سال پیداش کنه؟ چرا مثل حمورابی و داریوش و خشایار شا و دیگران روی یک سنگ بزرگ ننوشت تا دیگران ببینند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
لابد سنگ بزرگ نبوده کوروش هم نمی تونسته حقوق بشرشو نگه داره
چهره این وزیر مثل احمد خاتمی بسیار نورانی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست