بازدید 10196
۹
دومین مجمع مهم انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی ایران، سه روز مانده به آخر سال!

انتخاباتِ باخت باخت با چهار گزینه حداقلی/ رییس‌ دفتر نماینده مازندران و نامزد ردصلاحیتی شورای‌ شهر در سودای صندلی ریاست والیبال!

پس از پایان دو دهه سیطره داورزنی و سرپرستی نایب‌ رییس او، یعنی مرادی که حق شرکت در رقابت انتخاباتی برای ریاست فدراسیون را از او سلب می‌کند، تصور این بود که نام نویسی با خروج این‌ دو تکرار شود؛ اما حالا با اعلام زمان مجمع، به نظر می‌رسد، یکی از چهار گزینه فعلی رییس می‌شوند که همگی برای اداره والیبال ایران کوچک هستند.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 30 January 2024

انتخاباتِ باخت باخت با ۴گزینه حداقلی/ رییس‌دفتر نماینده مازندران و نامزد ردصلاحیتی شورای‌شهر در سودای صندلی ریاست والیبال!

با اعلام زمان برگزاری مجمع انتخابات والیبال ایران، وعده وزیر ورزش در مورد تعیین رییس جدید فدراسیون قبل از پایان سال جامه عمل پوشید.

به گزارش تابناک ورزشی؛ گفته می‌شود انتخابات ریاست فدراسیون والیبال در حالی هفته آخر اسفند ماه و پیش از پایان سال جاری برگزار می‌شود که وحید مرادی سرپرست فدراسیون و نامزد ریاست، از رقابت کنار خواهد رفت و در صورت تایید صلاحیت دور از انتظار بهنام محمودی، انتخابات با محوریت طرفداران محمودی و میلاد تقوی دبیر سابق فدراسیون والیبال و رئیس دفتر اسبق نماینده مازندران در مجلس برگزار خواهد شد.

از بخت بد، گزینه‌های باقیمانده هیچ یک در قواره اداره فدراسیون بزرگ والیبال نیستند و از حالا نگرانی برای تامین مالی تیم‌های ملی و مخارج هنگفت اعزام‌ها به وجود آمده است.

بعد از اتمام دوره قانونی ریاست محمدرضا داورزنی بازنشسته بر فدراسیون والیبال و تلاش موفق وزارت ورزش برای کنار گذاشتن بدون عواقب او بعد از حدود دو دهه سیطره؛ سپس سرپرستی موقت وحید مرادی و در کنترل گرفتن اوضاع تحت نام نایب‌رییس فدراسیون، این احتمال قوی تر شد که با نام‌نویسی دوباره نامزدها، چهره‌های مدیریتی قوی‌تر و مناسب‌تری برای ریاست فدراسیون والیبال ثبت‌نام می‌کنند و گام به میدان رقابت می‌گذارند.

اما اکنون و در حالی که قرار است مجمع انتخاباتی ماه بعد برگزار شود، حضور تقوی با کارنامه‌ای کوچک و تنها به دلیل شائبه تعلق به جریانی سیاسی، همه‌ را بهت زده کرده است؛ او پنج ماه پیش با استعفا از دبیری فدراسیون داورزنی برای صندلی ریاست نام‌نویسی کرد اما نه‌ تنها فدراسیون والیبال را ترک نکرد که کارش را بدون هیچ پست و سمتی در دفترش ادامه داد!

انتخاباتِ باخت باخت با ۴گزینه حداقلی/ رییس‌دفتر نماینده مازندران و نامزد ردصلاحیتی شورای‌شهر در سودای صندلی ریاست والیبال!

در حالی روز شنبه نام داوطلبان تایید صلاحیت شده برای کمیسیون‌های تخصصی مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال اعلام شد که مربیان، بازیکنان و داوران حاضر در کمیسیون‌ها صاحب حق رای در مجمع، خیلی اتفاقی نزدیک به تقوی هستند و البته نفوذ سیاسی او در مجلس و شهرهای مختلف برای کسب رای هیات‌های استانی هم بر کسی پوشیده نیست.

تقوی جوان با یقه‌ی سفید و بسته، اسبش را برای ریاست فدراسیونی که شاید مهمترین و پر امیدترین فدراسیون ایران باشد، زین کرده است؛ فدراسیونی که داورزنی‌ها و مرادی‌ها با دهه‌ها تجربه چیزی برای اضافه کردن به آن نداشتند آن‌وقت سیاست‌های حاکم بر ایران فرصت به نام‌هایی مثل تقوی داده است.

آیا صلاحیت بهنام محمودی تایید می‌شود؟

آنچه پیداست هنوز حضور افرادی مثل بهنام محمودی، پیمان اکبری و محمود افشاردوست که هر سه برای ریاست نام‌نویسی کرده اند نهایی نشده که چنانچه اینطور بود آن‌ها با آب و تاب بیشتری برای انتخابات به این در و آن در می‌زدند.

صلاحیت محمودی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و همینطور انتخابات شورای شهر احراز نشد، هرچند شکست محمودی در انتخابات هیات والیبال استان البرز ، نشان داد کاپیتان سابق تیم ملی مقبولیت ادعاشده برای کسب رای لازم از اهالی والیبال را ندارد. هرچند در مورد ثروت شخصی محمودی، خبرهای ضدونقیضی شنیده می‌شود که از سوی مراجع رسمی تایید نشده اما محمودی در بیزنس آزاد خود موفق نشان داده است.

داورزنی در روزهای آخر ریاست وقتی کار را تمام شده دید، تلاش کرد از پیمان اکبری به عنوان جایگزین مناسب خودش یاد کند و او را شاید برای نامزدی احتمالی آماده کند. از سویی تنها بهنام محمودی است که تقریبا بدون حتی یک سال سابقه مدیریت و به واسطه سال‌ها حضورش به عنوان بازیکن از او به عنوان نامزد مقابل تقوی یاد می‌شود.

واقعیت این است که زور سیاست همیشه بر ورزش چربیده است. چنانچه صلاحیت محمودی، اکبری و یا افشاردوست تایید شود، جمع شدن اهالی والیبال پشت یک والیبالی به این راحتی‌ها نخواهد بود.

 پیمان اکبری با پیچیدگی‌های شخصیتی که دارد اهل مصالحه و تعامل است و حتی زمینه همکاری با تقوی را دارد. افشاردوست هم به عنوان چهره‌ای میانه‌رو هیچ‌گاه وارد تقابل با حاکمیت حاضر در والیبال و سیاست نمی‌شود و به سهم کوچک‌اش راضی است و متاسفانه بهنام محمودی هم کارنامه‌ لازم برای هدایت والیبال را ندارد.

انتخاباتِ باخت باخت با ۴گزینه حداقلی/ رییس‌دفتر نماینده مازندران و نامزد ردصلاحیتی شورای‌شهر در سودای صندلی ریاست والیبال!

داورزنی مهمترین برنده‌ی ریاست تقوی بر والیبال

والیبال ایران در چهار دهه اخیر دو مدیر با سابقه و کارکشته به خود دیده است. مرحوم محمدرضا یزدانی‌خرم برای حدود ۱۷ سال و بعد از او ـ با وجود چند وقفه کوتاه ـ محمدرضا داورزنی، برای کمتر از دو دهه رییس فدراسیون والیبال شدند.

هنوز مشکلاتی که که با آمدن مدیران کوچکی مثل احمد ضیایی به والیبال تحمیل شد را فراموش نکرده‌ایم؛ زمان معاونت داورزنی بر وزارت ورزش، ضیایی نایب رییس فدراسیون والیبال با حمایت داورزنی برای دو سال رییس شد و حالا هم در صورت ریاست تقوی، نقش داورزنی در این انتخاب انتصابی کم نیست.

با وجود کنار رفتن داورزنی از ریاست فدراسیون والیبال، او در ماه‌های اخیر با هزینه فدراسیون و درکنار سرپرست، سفرهای اروپایی و آسیایی ـ بدون هیچ ضرورت فنی و قانونی ـ را ادامه داد و حالا هم تیم روابط عمومی و رسانه‌ای فدراسیون که با هزینه‌هایی میلیاردی تلاش می‌کند افکار عمومی را شکل دهند،آماده خدمت‌رسانی به تقوی می‌شود.

هرچند وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال تلاش کرد نشان دهد از استقلال رای برخوردار است و با چند انتصاب در حوزه ریاست و کمیته‌ها می‌خواست ثابت کند کم از داورزنی ندارد اما نگه داشتن تقوی در فدراسیون ـ بدون هیچ حکم قانونی و دلیل موجه ـ ادامه کار احمدی نیا مسئول روابط عمومی و تیم بزرگ و پر خرج او، و ادامه کار امیر خوش‌خبر به عنوان مامور وزارت ورزش در فدراسیون والیبال، نشان داد در بر همان پاشنه می‌چرخد و این همان ریل‌گذاری داورزنی برای ماه‌ها و سال‌های آتی است.

آمدن مدیرانی با اندیشه‌ها و سوابق کم و کوتاه، ناخودآگاه اهالی والیبال را دلتنگ مدیرانی مثل داورزنی می‌کند؛ این همان چیزی‌ است که امثال داورزنی از جانشین‌ خود در فدراسیون والیبال انتظار دارند.

نویسنده: فراز الوند

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
تشنگان قدرتند نه شیفته خدمت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
همه شون میان جیباشون رو پر کنن
خدابیامرزه یزدانی خرم را
والیبال برای بزرگ شدن بزرگتر میخواد
علی موذن هم خوبه اما سلطانی فر بهترینه
اشکالی نداره میاد یک ده تا پانزده سالی آزمون و خطا میکند خلاصه یاد میگیرد !
برای فدراسیون و ورزشکاران و ملت و ایران اگر کاری نکند خلاصه خودش و ایل و تبارش که به یک نوایی میرسند !
اگه توان اینو دارید یه قلم کالا مثلا گوشت رو بکنید کیلویی ۲۰۰ تومن تا رأی بدیم. رأی دادن هیچ سود و منفعت و بهبودی برامون نداشته
همش توقع رأی دادن دارید ولی نمیتونید خواسته های مردم رو انجام بدید بدون هیچ گشایشی پس دیگه نباید انتظار رأی دادن رو داشته باشید
جناب فراز الوند - جسارت قلم شما ستودنی است ، اشراف و تسلط کامل جنابعالی به مسائل پیرامونی والیبال نشان میدهد که منافع ملی اولویت اول تان است ولی دور از انصاف است که با شخصیت اسطوره والیبال ایران ( دکتر بهنام محمودی ) اینگونه برخورد میکنید . لطفاً به او فرصت خدمت بدهید .
برای انتخابات باید ثبت نام جدید بزارن-والیبال آدم بزرگ میخواد-این نفرات خودشون و نمیتونن اداره کنند.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این بنده خدا هم که چیز بدی نگفته
میگن احتمال هست که اساسا صلاحیت ایشون تایید نشه. و گزینه‌های دیگه خیلی صلاحیت ندارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی