بازدید 3622

محسن رضایی از شهید حسن باقری می‌گوید

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در اجلاسیه شهدای اطلاعات و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر پاسدار، شهید حسن باقری که همزمان در تهران و مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار گردید، شرکت کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 29 January 2024

محسن رضایی که به اتفاق سردار سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات، سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج کل کشور و سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم حضور یافته بود با تبریک اعیاد رجب و همچنین ایام الله دهه فجر گفت: جای چنین اجلاسیه ای در میان یادواره های شهدا بسیار خالی بود چرا که اطلاعات، نه تنها یکی از ارکان مهم جنگ بود بلکه اگر این نیرو نبود همان ابتدا انقلاب از بین می‌رفت.

 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با تشریح تاسیس و سازماندهی تشکیلات اطلاعات امنیتی و نظامی سپاه خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه ای که از فعالیت بنده در حوزه اطلاعات مطلع بودند، در ابتدای انقلاب حسن باقری را به عنوان فردی مستعد معرفی کرد و تنها ۲ ماه پس از استقرار او در مناطق جنگی اطلاعات شگرفی از ارتش عراق به دست آمد و ما از بُعد اطلاعاتی بر بعثی‌ها مسلط شدیم.

محسن رضایی از شهید حسن باقری می‌گوید

رضایی ادامه داد: شهید حسن باقری علاوه بر اطلاعات در حوزه حفاظت اطلاعات و آگاهی از شناخت دشمن از توانایی نیروهای ایران نیز دارای تسلط کامل و جامع و بسیار موثر بود.

 

وی با یادآوری جایگاه ویژه شهید حسن باقری در هسته مرکزی اطلاعات جنگ خاطرنشان ساخت: او علاوه بر نخبگی اطلاعاتی، یک طراح نابغه نیز بود و چندین عملیات را طرح ریزی کرد و علاوه بر این حسن باقری یک فرمانده بزرگ هم بود و در فرماندهی عملیات‌ها شاهکار می‌کرد که نمونه بارز آن عملیات فتح المبین و آزادسازی خرمشهر بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر خاطراتی از رشادت‌ها و فداکاری‌های فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بیان داشت: در کدام انقلاب و کدام کشور چنین انسان‌های بزرگی پرورش یافته است که امام در وصف آن‌ها می‌گوید: اینان جوانانی هستند که ره صد ساله را در یک شب پیمودند.

محسن رضایی از شهید حسن باقری می‌گوید

رضایی در پایان خطاب به جوانان گفت: دشمنان ما از شکوفایی جوانان انقلابی و تبدیل شدن به حسن باقری‌ها و سید حسن نصرالله‌ها می‌ترسند و در پژوهشی که ارتش آمریکا در مورد ایرانیان و شبیه سازی تقابل نظامی با کشورمان انجام داده اند، ۸ ویژگی را به عنوان نقطه قوت قوای ایران و چالش بزرگ نام برده اند و وقتی در زندگینامه و احوالات شهید باقری می‌نگریم تمام این ویژگی‌ها را می‌بینیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست