بازدید 2402
۱

سیاست پرداخت وام خرید مسکن اشتباه است!

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولان سابق نفتی باید محاکمه شوند گفت: سیاست پرداخت وام خرید مسکن اشتباه است.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 28 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حسن تیزمغز در کنگره ملی راهبرد‌های پیشرفت صنعت ساختمان با بیان اینکه با اعتمادی که پیدا کرده‌ایم معتقدیم بخش خصوصی باید ساخت و ساز‌ها را در کشور انجام دهد اظهار کرد: بخش خصوصی پایه محکم و اساسی ساخت و ساز‌ها هستند. وقتی به بودجه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که قرار نیست دولت برای ساخت و ساز هزینه‌ای انجام بدهد. این از یک طرف شاید کار خوبی نباشد و از سوی دیگر شاید مناسب باشد چرا که پایه خوبی برای آینده ساخت و ساز مسکن در کشور است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ میلیون وام خرید مسکن پرداخت می‌شود تصریح کرد: با این پول نمی‌توان خانه‌ای خریداری کرد ضمن اینکه اقساط آن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.

تیزمغز با بیان اینکه اصل این سیاست غلط است به پرداخت وام‌های ۴ و ۵ درصدی در طرح‌های زودبازده اشاره کرد و افزود: چه ایرادی دارد مجلس که در حال بررسی بودجه ۱۴۰۳ است وام با نرخ سود ۴ و ۵ درصدی برای بخش مسکن در نظر بگیرد؟ اگر این کار را انجام ندهند مشکل بخش مسکن ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها امروز رقیب بخش خصوصی هستند به خاطره سفر خارجی خود اشاره کرد و گفت: وقتی به یکی از کشور‌ها برای دریافت وام رفته بودیم همه بانک‌ها مسابقه می‌دادند که چگونه و با چه شرایط آسان‌تری به ما وام بدهند بنابراین باید یک فکر اساسی برای سیستم بانکی شود. باید بتوانیم با پول بانک‌ها پروژ‌ه‌های بزرگ مسکن را اجرا کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه انتقال فناوری‌های نوین ساخت و ساز مسکن به کشور خبر داد و اظهار کرد: در این راستا شرکت‌های خارجی از کشور‌های چین، آلمان، فرانسه و بلژیک را دعوت کرده‌ایم و آن‌ها با آغوش باز از ما استقبال کردند. در این زمینه تلاش کرده‌ایم با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی کارخانه‌های پیشرفته تولید مصالح ساختمانی را راه‌اندازی کنیم.

تیزمغز با بیان اینکه چینی‌ها بهتر از سایر کشور‌ها در این زمینه پیش رفته‌اند اضافه کرد: برای این منظور دولت قول داده بود به ما نفت بدهد تا بتوانیم برخی هزینه‌ها را از طریق تهاتر نفت تامین کنیم، اما با اوضاع و احوال نفت چشم‌انداز خوبی نمی‌بینیم در حال حاضر ۳.۲ میلیون بشکه نفت در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۲ میلیون بشکه در داخل به مصرف می‌رسد.

وی ادامه داد: یک میلیون بشکه نیز صادر و دویست هزار بشکه نیز ذخیره‌سازی می‌شود. اگر همین امروز بایدن رئیس جمهور آمریکا تحریم را بردارد بیشتر از این میزان نمی‌توانیم نفت تولید کنیم. چرا که مسئولان نفتی سابق در زمان حضورشان چاه‌های نفت را بروز نکردند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید مسئولان نفتی سابق محاکمه شوند گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک سران قوا این مشکل را حل کنیم چرا که هم کمک خوبی برای نهضت ساختمان است و هم اینکه می‌توانیم فناوری‌های نوین را وارد کشور کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مشکل مسکن رو نمی تونی حل کنی گیر دادی به چاه نفت مگر تو وزیر نفتی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار