بازدید 2976
۴

پیش افتادن عراق از عربستان در صادرات نفت به امریکا

میانگین صادرات نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته از میانگین صادرات نفت عربستان به امریکا پیشی گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 28 January 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است که امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 4 میلیون و 490 هزار بشکه در روز از 9 کشور نفت وارد کرده است.

 امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 206 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده افزایش واردات نفت امریکا از عراق نسبت به هفته پیش از آن است که 64 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.270 میلیون بشکه در روز، مکزیک 356 هزار بشکه در روز، برزیل 266 هزار بشکه در روز و نیجریه 199 بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 81 هزار بشکه در روز از عربستان، 71 هزار بشکه در روز از کلمبیا، 37 هزار بشکه در روز از لیبی و 3 هزار بشکه در روز نفت خام از اکوادور وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه وارد نکرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد، در جایگاه اول جهانی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
آفرین به دولت عراق که واقعا تونسته جایگاه خودش را در تولید نفت پیدا کنه. قطعا در آینده تاثیرات این رفتار و عملکرد دولت را در اقتصاد عراق به چشم خواهیم دید همچنانکه درحال حاضر با اثر بخشی بر پایه پولی این کشور تاثیرات خودرا گذاشته است.
ثبات سیاسی و آرامش درونی هر سیتمی پیشنیاز حرکت و پویایی است . چه خوب بود بعضی ها این را یاد بگیرند
کل نفت دنیا رو این لعنتی داره می بلعه. خروجیش هم که جنگ و غارت در منطقه خاور میانه است
تابی بنویس ۹۰ درصد نفت ایران رو فقط چین میخره
حالا تا دادن پولش
عراق یک کشور تحت اشغال است و دولت ان هر چه امریکا بگوید اطاعت می کند. بیشتر دولتمردانش هم که وابسته به امریکا هستند. عراق الان چند سال است که نفت زیاد می فروشد اما هیچ اثری در ابادانی این کشور دیده نمی شود . پول نفت به جیب امریکا می رود و صرف نیروهای امریکایی مستقر در عراق و خزید تسلیحات امریکایی می شود. امریکا بعد از اشغال عراق بیشتر تجهیزات نظامی این کشور که عمدتا روسی بود را به عمد بمباران کرد و یا به غارت برد تا اسلحه امریکایی به عراق بفروشد. سری به عراق بزنید و فقط راههای منتهی به مرز ما را با راههای عراق مقابسه کنید تا ببیندی که درامدهای هنگفت نفتی صرف این کشور نمی شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست