بازدید 2723

بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو نفت روسیه در انگلیس بیمه شد

شرکت‌های بیمه انگلیس با وجود تحریم‌های جهانی، نقش مهمی در تسهیل حمل و نقل نفت روسیه ایفا کرده اند.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 27 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی، پس از اینکه فاش شد شرکت‌های انگلیسی بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو نفت روسیه را بیمه کرده‌اند، آلون کایرنز، یکی از وزیران کابینه سابق از صنعت بیمه خواست تا به تعهدات خود فکر کند.

بررسی اندیشکده مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA)  نشان داد از مارس سال ۲۰۲۲، درست پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، تا پایان نوامبر سال ۲۰۲۳، نفت روسیه به ارزش ۱۲۰.۶ میلیارد یورو توسط شرکت‌های انگلیسی بیمه شد.

بررسی و تحلیل CREA به مدت زمان بین مارس ۲۰۲۲ تا نوامبر ۲۰۲۳ متمرکز شده است. حمل و نقل نفت روسیه یا بیمه کردن آن تا زمانی که طبق سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین شده توسط گروه هفت فروخته شود، غیرقانونی نیست.

طبق بررسی این اندیشکده اروپایی، ۳۳ درصد از کل نفت روسیه (از نظر حجم) با نفتکش‌های بیمه شده در انگلیس حمل شده است. از این میزان، بخش عمده نفت روسیه، نفت خام (۳۱ درصد به ارزش ۱۴.۴ میلیارد یورو) و پس از آن دیزل (۲۲ درصد به ارزش ۱۰.۳ میلیارد یورو) بود.

آلون کایرنز، وزیر سابق ولز و نماینده حزب محافظه‌کار، گفت: شرکت‌ها باید از احتمال سوء استفاده از مکانیزم سقف قیمت، آگاه باشند.

در این تحلیل خاطرنشان شده است هر چند تعداد شرکت‌های بیمه انگلیس که محموله‌های نفت خام روسیه را پوشش می‌دهند، کاهش پیدا کرده‌اند اما ترانزیت نفت روسیه همچنان برای حمل و نقل، به کشتی‌های بیمه شده در انگلیس وابسته است.

در ۱۲ ماه پس از معرفی مکانیزم سقف قیمت نفت در دسامبر سال ۲۰۲۲، نفت روسیه به ارزش ۴۶.۴ میلیارد یورو با استفاده از نفتکش‌های تحت پوشش بیمه حفاظت و غرامت بریتانیا (P&I) حمل شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کلوب P&I غرب انگلیس با ۲۰.۱ میلیارد یورو، بالاترین ارزش محصولات نفتی روسیه را پوشش داد و پس از آن نورث استاندارد، با ۱۷ میلیارد یورو قرار گرفت. بیمه نورث و استاندارد، در فوریه سال ۲۰۲۳ ادغام شدند و به نورث استاندارد تبدیل شدند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست