بازدید 4304

سازمان ملل در بحران غزه کارآمدی خود را ازدست داد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان ملل در موضع غزه کارآمدی خود را از دست داده و به حاشیه رفته است، تاکید کرد: آنهایی که به فلسطینی‌ها ظلم کرده‌اند باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 24 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود، با ابراز خرسندی از دعوت و میهمان‌نوازی کشور دوست، برادر و همسایه ترکیه، درباره نشست عالی همکاری اقتصادی دو کشور با مقامات دو کشور گفت: در این نشست نقطه نظرات مشترکی با دولت ترکیه داشتیم. ما به دنبال همکاری‌ موثر با کشور ترکیه هستیم و بنای ما بر ارتقای این همکاری هاست.

رئیس‌جمهور افزود: معتقدیم ظرفیت ایران و ترکیه بالاست و با این ظرفیت می‌توانیم در همه حوزه‌ها به شکل جهشی روابط را گسترش دهیم. در حوزه‌های اقتصادی و تجاری گام‌های موثری را برداشته‌ایم و مصمم به ارتقای سطح روابط هستیم. هستیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: در گام نخست ۳۰ میلیارد دلار را هدف گذاری کرده‌ایم که با تلاش همکاران من در ایران و همه فعالان اقتصادی دو کشور، سطح روابط اقتصادی ایران و تکریه افزایش یابد.

آیت الله رئیسی صبح امروز چهارشنبه برای حضور در نشست شورای عالی همکاری های ایران و ترکیه در صدر هیأتی اقتصادی - سیاسی عازم آنکارا شد و مورد استقبال رسمی اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار گرفت.

وی سپس ملاقاتی خصوصی با اردوغان داشت و سپس هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس جمهور برگزار شد.

پس از آن روسای جمهور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را با حضور رسانه‌ها تشریح خواهند کرد.

همچنین در جریان این سفر دو رئیس جمهور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه حضور خواهند یافت و رئیس‌جمهور با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.

براساس این گزارش، هفتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در جریان سفر رسمی رئیس جمهور ترکیه به تهران برگزار شد که دو طرف در این نشست بر توسعه مناسبات و ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی توافق کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی