بازدید 2538

شبه قاره هند رکورددار آلوده ترین شهرهای جهان

طبق آخرین داده‌های سنجش کیفیت هوا، امروز دهلی یکی از شهر‌های کشور هندوستان با شاخص کیفیت هوای ۳۵۵ رکورد دار آلوده‌ترین شهر جهان است.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 23 January 2024

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران توانا، «IQAir» یکی از پایگاه‌های سنجش کیفیت هوا است که بیش از ۱۰ هزار مکان از شبکه‌های جهانی و ایستگاه‌های نظارتی دولتی را پوشش می‌دهد و دارای حسگر‌های تأیید‌شده AirVisual است. به گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی، تا ظهر امروز شهر دهلی یکی از شهر‌های کشور هند با شاخص هوای ۳۵۵ در وضعیت خطرناک، رتبه اول را از ۱۰ شهر آلوده جهان گرفت.

بنا بر پایگاه اطلاع‌رسانی این پایگاه، تا به امروز بعدازظهر به ترتیب شهر‌های دهلی (هندوستان)، لاهور (پاکستان)، سارایوو (بوسنی و هرزگوین)، دکا (بنگلادش)، کلکته (هندوستان)، تاشکند (ازبکستان)، کراچی (پاکستان)، پریشتینا (کوزوو)، اسکوپیه (مقدونیه شمالی) و اولان باتور (مغولستان) آلوده‌ترین شهر‌های جهان بودند.

باتوجه به میانگین شاخص‌های این پایگاه در سال گذشته، مشخص می‌شود که همچنان چندین شهر در کشور‌های هند، پاکستان و چین در صدر آلوده‌ترین شهر‌های دنیا هستند و معضل آلودگی هوای آن‌ها امری تازه نیست.

غلظت ۲.۵PM به عنوان یکی از شاخص‌های استاندارد کیفیت هوا که توسط سازمان جهانی بهداشت استفاده می‌شود و به مقدار ذرات ریز با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کمتر در حجم معینی از هوا اشاره دارد. داده‌های زیر بر اساس این مقیاس است.

شبه قاره هند رکورددار آلوده ترین شهرهای جهان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی