بازدید 40379
ششصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انفجار مهیب در ترمینال مرزی روسیه در مرز ناتو/ حمله مرگبار اوکراین به دونتسک

ششصد و هشتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 21 January 2024

انفجار مهیب در ترمینال مرزی روسیه در مرز ناتو

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: حمله اوکراین به دونتسک «اقدام تروریستی وحشیانه» است
۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - ۰۰:۴۰

وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای درباره گلوله باران شهر دونتسک توسط اوکراین، آن را «اقدام تروریستی وحشیانه علیه غیرنظامیان روسیه» خواند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «مسکو از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها می‌خواهد حملات اوکراین به دونتسک را محکوم کنند و تاکید می‌کند که هر گونه سکوت به معنای تایید ضمنی قتل عام غیرنظامیان است.»

در این بیانیه آمده است: «حملات تروریستی کی‌یف به وضوح نشان دهنده فقدان اراده سیاسی این کشور برای دستیابی به راه حلی برای صلح از طریق روش‌های دیپلماتیک است.»

وزارت امور خارجه روسیه افزود: با این حال، غرب در قبال این «حمله تروریستی» مسئولیت کمی ندارد، به دلیل آنکه می‌خواهد با استفاده از دست‌نشانده‌های اوکراینی، شکستی راهبردی به روسیه تحمیل کند. مقصودی که کی‌یف را مجبور به برداشتن «گام‌هایی بی‌ملاحظه‌تر» از جمله «اقدامات تروریستی، نقض گسترده قوانین بین‌المللی بشردوستانه و جنایات جنگی» کرده است.

این وزارتخانه تصریح کرد که گلوله باران با استفاده از تسلیحات غربی انجام شده است که «بار دیگر تاییدی بر دخالت مستقیم غرب در درگیری است و آن را شریک جنایات رژیم زلنسکی می‌کند.»

روسیه یک روستا در خارکیف اوکراین را به کنترل خود درآورد
۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - ۰۰:۳۹

«نیروهای ما در بسیاری از نقاط ابتکار عمل را بعد از ضدحملات ناموفق اوکراین به دست گرفته‌اند»، این اظهارات روسیه بعد از اعلام دومین دستاورد در چند روز گذشته است. 

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور کنترل روستای Krokhmalne در منطقه خارکیف اوکراین را به دست گرفتند که بعد از بیانیه مشابه پنجشنبه درباره تحت کنترل درآوردن شهرکی به نام Vesele در منطقه دونتسک در شرق اوکراین اعلام شده است. 

 اوکراین این روستا را کمی بیش از یک سال پیش از کنترل روسیه خارج کرده بود. نیروهای روسیه مدت کوتاهی پس از حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بخش‌هایی از منطقه خارکیف را به تصرف خود درآوردند و علیرغم از دست دادن بخش‌هایی از آن به تلاش‌ها برای تصرف این منطقه ادامه دادند. 

تلاش دستیاران بایدن برای جلب رضایت کنگره جهت کمک به اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۲۲:۰۵

دستیاران ارشد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش هستند تا به هر طریقی رضایت قانون‌گذاران مجلس نمایندگان این کشور را برای تداوم حمایت‌ها از اوکراین را به دست آورند و در این راه سعی می‌کنند با ارائه برخی از گزارشات، وضعیت این کشور جنگ‌زده را بسیار نامطلوب توصیف کنند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید به صورت علنی از موافقت با تداوم حمایت‌های مالی و نظامی از کشور جنگ زده اوکراین تا زمانی که سیاست‌های دولت نسبت به بحران‌ مرزهای جنوبی تغییر محسوسی پیدا نکرده است، مخالفت کرد.

اکنون به گفته برخی منابع، دستیاران ارشد جو بایدن در جریان یک نشست خصوصی به قانون‌گذاران هشدار داده‌اند که اگر کنگره آمریکا نتواند طی روزهای آینده کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین صادر کند، روسیه طی چند هفته و در بهترین حالت ممکن در جنگ پیروز می‌شود.

این منابع ناشناس عنوان کرده‌اند که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به اعضای مجلس نمایندگان گفته‌اند به طور فزاینده‌ای نگران این عدم تحقق وعده بایدن به زلنسکی هستند که عنوان کرده بود تا «زمانی که جنگ طول بکشد» در کنار کی‌یف خواهد ماند. به اعتقاد آنها مسئله آینده کمک‌های آمریکا به این کشور هیچ‌گاه تا این اندازه مبهم نبوده است.

لاوروف: روسیه به اهداف خود در اوکراین می‌رسد
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۲۲:۰۴

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه بدون شک به اهداف خود در اوکراین خواهد رسید.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه معتقد است هیچ امیدی به شکست روسیه از هیچ طریقی وجود ندارد.

به نقل از پراودا، لاوروف در مصاحبه‌ای با اشاره به صحبت‌هایی که اشاره به شکست احتمالی روسیه در جنگ با اوکراین دارد، گفت: «این نکته قبلا بارها مورد بحث قرار گرفته است. کسانی که تاریخ مطالعه نکرده‌اند و در غرب بسیار هستند، می‌توانند در مورد این موضوع خیال‌پردازی کنند.»

وی در ادامه با اشاره به تعاملات نظامی برخی کشورها با کی‌یف، ادامه داد: «ما با توافق‌هایی که سایر کشورها با اوکراین بسته‌اند مخالف نیستیم، اما این هدف ما را تغییر نمی‌دهد. این موضوع توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تأیید شد. ما به اهداف عملیات ویژه به طور مداوم و ثابت دست خواهیم یافت و به آن اهداف خواهیم رسید.»

حمله مرگبار اوکراین به دونتسک
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۲۲:۰۳

رویترز گزارش داد در حمله نیروهای اوکراینی به شهر تحت کنترل روسیه در دونتسک، شرق اوکراین، ۱۳ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طرف اوکراینی از اظهارنظر فوری درباره این حمله خودداری کرده است.

دنیس پوشلین رئیس منطقه دونتسک، خبر کشته و زخمی شدن این افراد بعداز حمله نیروهای اوکراینی به شهر دونتسک را اعلام کرد.

پوشلین گفت خدمات اضطراری در صحنه در حال ارائه هستند و کارشناسان مربوطه تلاش می‌کنند قطعاتی از سلاح‌های مورد استفاده در این حمله را جمع‌آوری کنند.

الکسی کولمزین (Alexei Kulemzin) شهردار دونتسک نیز گفت که نیروهای اوکراینی یک منطقه شلوغ را که مغازه‌ها و بازار در آن واقع شده‌اند، گلوله باران کردند.

رویترز همچنین نوشت: دونتسک یکی از چهار منطقه اوکراین است که روسیه سال گذشته الحاق آن به خاک این کشور را اعلام کرد. این اقدام روسیه با محکومیت کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل مواجه شد. روسیه به‌طور کامل کنترل این چهار منطقه را برعهده ندارد.

انفجار مهیب در ترمینال مرزی روسیه در مرز ناتو

 با گذشت دو روز از اعلام برنامه تقویت مواضع نظامی سه عضو ناتو در مرز با مسکو و مینسک، آتش‌سوزی یکشنبه (امروز) در ترمینال گازی در نزدیکی مرز روسیه با استونی خبرساز شد.

تعداد بازدید : 1295

استاندار لنینگراد روسیه الکساندر دروزدنکو، از بروز آتش سوزی بزرگ در یک پایانه گازی در شهر بندری «اوست-لوگا» روسیه خبر داد؛ ترمینالی که در فاصله ۷۰ مایلی (۱۱۰ کیلومتری) غزب سنت پترزبورگ در نزدیکی مرز روسیه با استونی قرار دارد.

 

هرچند مقام‌های روسیه درباره علت آتش سوزی بزرگ در این ترمینال اظهارنظری نکرده‌اند، برخی منابع از احتمال حمله پهپادی اوکراین خبر داده‌اند.

حریق در ترمینال گازی روسیه در شرایطی انجام شده که مقام‌های اوکراینی در روزهای اخیر از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی و گازی در سنت پترزبورگ خبر دادند؛ خبری که مسئولان روسی آن را تایید نکردند.

 

آتش‌سوزی در نزدیکی مرز روسیه با استونی رخ داده که عضو ناتو است و وزیر دفاع این کشور کوچک اروپایی، از تقویت حضور نظامی این کشور در مرز با روسیه و بلاروس خبر داد.

وزرای دفاع استونی، لتونی و لیتوانی در منطقه بالتیک، روز جمعه هفته گذشته از برنامه خود برای ساخت صدها سنگر در  مرز با روسیه خبر دادند.

وزرای دفاع این سه کشور عضو ناتو، هدف از تقویت حضور نظامی خودشان را «دفع تجاوز احتمالی روسیه» اعلام کردند. استونی و لتونی با روسیه مرز مستقیم دارند، در حالی که لیتوانی با بلاروس مرز مشترک دارد.

استاندار لنینگراد با بیان اینکه نیروهای اطفای حریق در محل حضور دارند، اظهار داشت که تلفات جانی گزارش نشده، ولی برخی رسانه‌های روس خبر دادند که ۱۵۰ تن تخلیه شده‌اند.

زلنسکی: ادعای ترامپ برای پایان دادن به جنگ بسیار خطرناک است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که مدعی شده می‌تواند تا ۲۴ ساعت به جنگ روسیه و اوکراین پایان دهد، تاکید کرد: این ادعا بسیار خطرناک است.

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار علنی نسبت به ادعای ترامپ، مبنی بر اینکه در صورت بازگشت وی به کاخ سفید در یک روز به جنگ میان روسیه و اوکراین پایان خواهد داد، اظهار نگرانی کرد و گفت: این ادعا بسیار خطرناک است، چون ترامپ تاکنون هرگز به این موضوع اشاره نکرده است که چگونه قصد دارد این کار را عملی کند.

زلنسکی با بیان اینکه شاید این ادعای ترامپ صرفاً تبلیغات انتخاباتی یا یک پیام سیاسی باشد، یادآور شد: در هر صورت این ایده که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ممکن است بدون توجه به منافع و خواسته مردم اوکراین یکجانبه تصمیم‌هایی بگیرد که برای کشور و مردم ما کارساز نباشد، من را واقعاً بسیار تحت فشار قرار می‌دهد.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ در ماه می سال قبل میلادی در پاسخ به پرسش کیتلان کالینز، مجری سی‌ان‌ان که از وی پرسیده بود چگونه خواهید توانست جنگ میان روسیه و اوکراین را در ۲۴ ساعت پایان دهید، گفته بود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و زلنسکی هر دو دارای نقاظ ضعف و قوتی هستند و من در صورت رئیس جمهور شدن با استفاده از همین نقاط ضعف و قوت، این جنگ را در ۲۴ ساعت پایان خواهم داد.

رئیس جمهور اوکراین به طور کلی از انتقاد از ترامپ دوری می‌کند و ترجیح می‌دهد، از نزدیک شدن به بحث اختلافات میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان حامی ترامپ ـ که عملاً مانع از تداوم ارسال کمک‌های مالی بیشتر آمریکا به کی‌یف شده‌اند ـ پرهیز کند.

عموماً اعتقاد بر این است که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ امری است که پوتین از آن استقبال می‌کند، زیرا تصور می‌کند پیروزی ترامپ به وی این فرصت را می‌دهد که در بدترین حالت، دست کم با حفظ سرزمین‌هایی که در اوکراین تصرف کرده است، پیروزی روسیه در جنگ را اعلام کند.

از سوی دیگر، زلنسکی همچنان اصرار دارد، مادامی که شاهد خروج نیروهای روسیه از تمامی سرزمین‌های اوکراین ـ که مسکو از سال ۲۰۱۴ به بعد آنها را تصرف کرده است (از جمله شبه جزیره کریمه) ـ نباشد، به هیچ توافق صلحی تن نخواهد داد.

شاید همین نگرانی‌هاست که زلنسکی را بر آن داشت تا چشم در دوربین‌های تلویزیونی بدوزد و خطاب به ترامپ این پیام را بفرستد: دونالد ترامپ؛ من شما را به اوکراین و کی‌یف دعوت می‌کنم چون اگر واقعاً بتوانید این جنگ را در عرض ۲۴ ساعت متوقف کنید، همین موضوع دلیل کافی برای آمدن شما به اوکراین است!

زلنسکی بلافاصله پس از ابلاغ پیام خود به ترامپ، رو به خبرنگاران افزود: شاید ترامپ واقعاً ایده‌ای واقعی و عملی برای پایان دادن به جنگ داشته باشد و بتواند آن را با من در میان بگذارد.

مسکو: رزمایش ناتو نشان از بازگشت «جنگ سرد» دارد

 یک مقام ارشد وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ابعاد رزمایش آتی «مدافع استوار ۲۴» ناتو نشان از تکرار بی‌بازگشت این سازمان به الگوهای ضدروسی جنگ سرد دارد.

 "الکساندر گروشکو" معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: گستردگی و کیفیت رزمایش سال جاری ناتو که طی دهه‌های اخیر، بزرگ ترین رزمایش این سازمان بعد از دهه‌ها محسوب می‌شود، نشان‌دهنده عزم این سازمان برای تکرار بازگشت‌ناپذیر الگوی تعاملی جنگ سرد علیه روسیه است.

ژنرال کریستوفر کوالی، فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، روز پنجشنبه از شروع «بزرگ ترین رزمایش ناتو طی دهه‌های اخیر» موسوم به «مدافع استوار ۲۰۲۴» با حضور ۹۰ هزار نیرو از ۳۱ کشور در هفته جاری خبر داده بود. این رزمایش قرار است تا ماه می ادامه داشته باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به «جو ساختگی» و تصویر نظامی اغراق‌شده در این رزمایش، آن را تداوم "جنگ ترکیبی غرب" علیه کشورش خواند.

وی همچنین کاربرد «عبارات غیرمسئولانه» غرب درباره کشورش را زمینه‌ساز درگیری جنگی عنوان کرد که «شهروندان اروپایی» باید برای آن آماده شوند. این گفته گروشکو اشاره به سخنان وزیر دفاع آلمان، فرمانده ارتش سوئد و ریاست کمیته نظامی ناتو دارد.

گروشکو رفتارهای اخیر غرب در روسیه‌هراسی با هدف ایجاد رعب عمومی و توجیه بودجه‌های کلان نظامی را سیاستی شکست‌خورده برای حمایت از اوکراین خواند و آن را تداوم کمک اروپا به صنعت تسلیحاتی آمریکا عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۵
این آی پی کانادا فکر کنم با پوتین خصومت شخصی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
کم اطلاعی از بحرانها و فجایعی که غرب برای منافعش انجام میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
با پوتین خصومت شخصی نداره، کشته مردۀ آمریکا و غربه
آی پی کانادا دلیل اینهمه کینه و عقده ت نسبت به پوتین چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
علاقه شدید به غرب
این غربگداها چنان با کینه و خشم نسبت به روسیه کامنت میزارن که خود مردم اوکراین اینقدر از پوتین کینه ندارن !

این نشانه بارزی است که کاملا ثابت میکنه براندازان و غربگدایان از نظر روحی و روانی نرمال نیستن
پاسخ ها
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
اکثریت جامعه ایران از پوتین و کشورهای کمونیستی مثل روسیه و چین متنفرن. نمیدونم شما چی بهتون میرسه عاشق سینه چاک کمونیست هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
نه شما نرمالید با این طرفداریتون از روسیه
روسیه نامرد
از جونشون مایه گذاشتن و از مملکتشون در مقابل یه ابرقدرت متجاوز به همراه نوچه هاش دفاع کردن و متجاوز رو به زانو در اوردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
مردم اکراین را فدای منافع ناتو کرده اند
اکراین با این کارش میخواد توجهات جهانی را از حمله استراتژیک ایران به پاکستان رو منحرف کنه .
تسلیت به توده ای ها !!!!!!
ای جانم ای جان ای جان زلنسکی جاودان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
بی خیال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
کشورش رو داده دست ناتو سپر بلا کرده جانم جانم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
ای درود به شرف خودتم
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
ای لعنت خدا و جمیع خلایق به زلنسکی صهیونیست و مزدور آمریکا
قشنگ بود نه؟؟
روسیه احتمالا به هدفش در مورد عدم عضویت اوکراین در ناتو برسه ولی این زمانی ارزش داشت که خود اوکراین ارتش قوی نداشت و عملا به این وسیله تحت نفوذ روسیه میموند ولی وقتی اوکراین خودش داره تبدیل میشه به یک قدرت نظامی قابل توجه با انواع قراردادهای امنیتی و تسلیحاتی با غرب کلا این سوال پیش میاد که از دست دادن این تعداد نیرو و تحمل تحریمها و مصادره احتمالی 300 میلیارد دستاوردش چه بوده ؟ خب تصرف این مناطق اشغالی جدید اگر به رسمیت شناخته نشن که احتمالا چنین خواهد بود اون هم برای روسیه با ان وسعت آیا برد حساب میشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
برای مردم روسیه خسران و ضرر محض ولی برای افرادی مانند پوتین مهم این هست که به بهانه جنگ میهنی! هر کس به او انتقاد کنه منکوب و برای بار ششم فرصت خدمتش تمدید بشه. این برای پوتین بعنی موفقیت اصلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
تحلیل نوچه های آمریکای تروریست
دم اوکراین گرم. باید پوتین و مزدورانش را به جهنم ربخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
فعلا که اوکراینی ها هر روز دارن فوج فوج به جهنم میرن
اوکراین یک کشور مستقل است هرتصمیمی بگیردکه عضو ناتو بشود یا نشود به هیچ اشغالگرو متجاوزی مانند روسیه و کاسه لیسان پوتین ربطی ندارد.
مسکو و پکن دو عامل شر در دنیا بوده و باید نابود شوند
زنده باد زلسنکی قهرمان
مرگ دردناک پوتین وحشی را از خداوند متعال و از پیشگاه حضرت ولی عصر خواهانیم .
امین یا رب العالمین و به حق همین ماه عزیز رجب
روسیه باید اوکراین رو بگیره از اون طرف اسرائیل باید نابود بشه
شاید روسیه نزدیک ترین دشمن به ما باشه ولی صمیمی ترین دوست در جنگ جهانی سوم هست
انشالله که این عقاید مخالف دین و شرع با شروع جنگ جهانی عوض شوند و دنیا بار دیگری به دنیا بیاید
ما هم اگر نباشیم آیندگان هستند!این چیزی هست که باید هممون قبول کنیم و فدای آیندگان کشورمان شویم
همونطوری که امام ها و پیامبرا جایگاهشون رو به دیگر امامان و پیامبران میدادند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
چی میگی؟؟
من میگم دورود بر زلنسک بزرگ انتقام تمام بدبختی های مارو از روس مضر بگیر
از نظرات مشخصه ما روسیه رو نمیخایم ولی یسری..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
نه شرقی نه غربگدایی
مرگ بر زپرتسکی صهیونیست
متجاوز هر که باشد فرقی نمی‌کند محکوم است ما باید دنبال حق باشیم نه اینکه سیاست زده بشیم و به حق و حقیقت توجهی نداشته باشم.
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
تنها کشور که روسیه هست نژاد پرستی وجود ندارد ۴۵درصد تروک ومسلمان زندگی می کنن اختلاف ندارن
اکراین اگه میخادپروزبشه بایدجنگ به خاک روسیه وتسلیحاتی روسیه وزیربناهای مفید بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
اگه اوکراین و ناتو میتونستن تا حالا همه رو با خاک یکسان کرده بودن
کسی که جنگ را شروع کرده امروز خواسته اش صلح و عدم خشونت می باشد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست