بازدید 2241

مقایسه ترموود با دیگر متریال‌ها

برای مقایسه ترموود با دیگر متریال های محیط خارجی می‎توان به استحکام بالای ترموود اشاره کرد. برای مقایسه این متریال‌ها کلیک کنید.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 21 January 2024

با پیشرفت روز افزون فناوری در دنیای امروز، در هر صنعتی متریال‌ها و محصولات جدید ظهور می‌کنند. ترموود نوعی چوب ارتقا یافته است که این روزها طرفداران بسیار زیادی در بین کارفرمایان و معماران پیدا کرده است. از ترموود برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌شود و مزایای متعددی دارد. البته در طراحی معماری و دکوراسیون بیرونی ساختمان از چندین متریال دیگر مثل سرامیک، شیشه، کاشی، کامپوزیت، آهن، سنگ و آجر نیز استفاده می‌شود. در این مطلب به مقایسه ترموود با دیگر متریال های محیط خارجی پرداخته‌ایم.

مقایسه ترموود با دیگر متریال‌ها

توضیحاتی در مورد ترموود

پیش از مقایسه ترموود با دیگر متریال های محیط خارجی باید گفت که ترموود از متریال‌ های مقاوم در طراحی نمای خارجی ساختمان است. این نوع چوب مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی دارد و دلیل آن را هم می‌توان فرآوری ترموود در دما و فشار زیاد عنوان کرد. ترموود علاوه برمقاومت بالا از زیبایی طبیعی برخوردار است.

مقایسه چوب ترموود با دیگر متریال‌های محیط خارجی

ترموود یکی از متریال‌ها برای طراحی نمای خارجی ساختمان است. با توجه به تنوع بالا در متریال برای ساخت نمای ساختمان، بسیاری از افراد می‌خواهند با تفاوت‌های این متریال‌ها آشنا شوند. این مقایسه‌ها می‌تواند شامل مواردی چون زیبایی، تحمل وزن، استحکام و قیمت باشد. در ادامه تصمیم داریم به بررسی و مقایسه ترموود با دیگر متریال های محیط خارجی بپردازیم.

مقایسه ترموود و آهن

ترموود و آهن در ساخت نمای ساختمان و آیتم‌های فضای باز کاربردهای زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت نرده، پلکان و آلاچیق اشاره کرد. برای مثال آلاچیق را در قسمت‌های گوناگون محوطه بیرونی ساختمان می‌توان قرار داد. در گذشته برای ساخت آلاچیق از آهن یا فلزاتی مثل ورق آلومینیوم استفاده می‌کردند. اما در چند سال اخیر، ترموود جای این متریال را گرفته است. به این دلیل که آلاچیق‌های ترموود از ظاهر بسیار شیک‌ هستند.

ساخت این نوع آلاچیق‌ها نسبت به آلاچیق‌های آهنی نیز ساده‌ است و همچنین ترموود در قیاس با آهن، در برابر باران، برف و سایر عوامل محیطی، استحکام بیشتری از خود نشان می‌دهد. البته این تفاوت‌ها فقط محدود به ساخت آلاچیق نیست و به طراحی نما هم مربوط می‌شود. به طور کل با توجه مقاومت بالا در برابر رطوبت و قیمت مناسب‌، ترموود در مقایسه با آهن گزینه بهتری برای طراحی محیط خارجی به شمار می‌رود.

مقایسه ترموود و سنگ

سنگ یکی از رایج‌ترین نماهای ساختمانی است که انواع و طرح‌های بسیار گوناگونی هم دارد. البته ترموود نیز تنوع بالایی از نظر رنگ و بافت دارد و زیبایی نمای ساختمان را دوچندان می‌کند. در مقایسه ترموود با دیگر متریال های محیط خارجی خصوصا سنگ، ترموود نمای مدرن‌و زیبایی دارد. از جمله مزایای ترموود در مقایسه با سنگ باید به قیمت این متریال نسبت به سنگ اشاره کرد. البته اجرای ترموود در شرایط مختلف آب و هوایی به سادگی امکان‌پذیر است و بسیار سریع‌ هم اجرا می‌شود.

مقایسه ترموود با سرامیک و کاشی

در بسیاری از بخش‌های ساختمان مثل دکینگ استخر و سونا و حتی عرشه ساختمان از کاشی و سرامیک نیز استفاده می‌شود. البته برای طراحی این بخش ساختمان می‌توان از ترموود هم استفاده کرد. چوب ترمو مورد مناسبی برای کفپوش به شمار می‌رود. از ویژگی ترموود نسبت به کاشی و سرامیک می‌توان به زیبایی طبیعی و قیمت آن اشاره کرد. از سوی دیگر ترموود دکینگ گرمای بیشتری نسبت به کاشی و سرامیک دارد و همچنین در صورت استفاده در دکینگ کنار استخر از سرخوردن افراد پیشگیری کند.

مقایسه نمای ترموود و کامپوزیت

یکی از متریال‌هایی که مانند ترموود کمک زیادی به صنعت ساختمان‌سازی کرده است، کامپوزیت می‌باشد. این متریال توسط تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته شده و در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی دارد. از دیگر ویژگی‌‌هایی مشابه کامپوزیت و ترموود می‌توان از عایق صدا بودن این دو متریال نام برد. با این حال کامپوزیت‌ها معمولا استحکام ترموود را ندارند.

مقایسه ترموود با دیگر متریال‌ها

مقایسه نمای ترموود و شیشه

یکی دیگر از نماهای لوکس و مدرن نمای شیشه‌ای است که جلوه بسیار زیبایی را به ساختمان می‌دهد. البته نمای شیشه‌ای از دوام و طول عمر کمتری برخوردار است و در معرض آسیب قرار دارد. همچنین نمای شیشه‌ای در برابر انتقال گرما مقاومت بالایی ندارد و همین موضوع باعث افزایش انرژی در ساختمان می‌شود. این در شرایطی است که ترموود عمر بیشتری دارد.

مزایا و کاربردهای نمای ترموود در محیط خارجی

با مقایسه ترموود با دیگر متریال‌های محیط خارجی متوجه شدیم که ترموود گزینه بهتری برای طراحی نمای ساختمان و آیتم‌های محیط خارجی است. ترموود علاوه بر اینکه مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و قیمت ارزانی هم نسبت به برخی از متریال‌های محیط خارجی دارد، از مزایای گوناگونی برخوردار است.

برای مثال ترموود مقاومت بالایی در برابر تغییرات اندازه و شکل دارد. این متریال رنگ یک‌نواختی در کلیه سطوح چوب دارد و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. جالب است بدانید هیچ نوع مواد شیمیایی در تولید ترموود به کار نرفته است. از دیگر مزایای ترموود می‌‌توان به سبک بودن وزن آن اشاره کرد. همچنین کاربردهای ترموود در نمای داخلی و خارجی متعدد است.

این کاربردها عبارت‌اند از:

  • ساخت روف‌گاردن
  • ساخت راه‌پله و قرنیز
  • ساخت دکینگ استخر و سونا
  • ساخت در و پنجره
  • ساخت نرده
  • ساخت آلاچیق و سایه‌بان
  • ساخت زیرکارهای چوبی
  • ساخت دیوارپوش و کف‌پوش
  • ساخت سقف
  • ساخت کابینت و تابلو

مقایسه ترموود با دیگر متریال‌ها

خرید چوب ترمو و اجرای نمای ترموود با خدمات پارس آرای کوهستان

در این مطلب به بررسی و مقایسه ترموود با دیگر متریال های محیط خارجی پرداختیم. برای اینکه بتوانید در خرید خود موفق باشید، باید یک مجموعه معتبر و باسابقه پیدا کند که از نصاب‌های متخصص نیز برخوردار باشد. پارس آرای کوهستان یک مجموعه باسابقه است که محصولات خود را بانهایت کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کند. شما نیز می‌توانید برای بهره‌مندی از مزایای ترموود، اجرای پروژه‌های خود را به تیم متخصص پارس آرای کوهستان بسپارید.

سؤالات متداول

آیا ترموود با سبک‌های نما همخوانی دارد؟

بله، با توجه به زیبایی ذاتی و طبیعی ترموود، این متریال را می‌توان برای انواع سبک‌های نما مانند سبک مدرن، سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار داد.

آیا نمای ترموود در برابر اشتعال مقاوم است؟

با توجه به فرآیند اصلاح حرارتی در زمان تولید چوب‌های ترمو، این متریال در برابر حرارت مقاومت بسیار زیادی را نشان می‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار