بازدید 11420
چرا مسابقات باشگاهی ما را در دنیا آماتوری می‌شناسند؟

اعلام رتبه عجیب لیگ ایران در جهان؛ سری آ در صدر/ فوتبال آماتوری با تیم‌های بدهکار دولتی، بدون حق پخش و VAR، فاقد جواز حرفه‌ای

رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران هر سال از رقبای قاره‌ای خود عقب‌تر می‌افتد و حالا لیگ ازبکستان هم از ما پیشی گرفته! طبق این رده‌بندی، لیگ برتر ایران با پنج پله سقوط نسبت به سال ۲۰۲۲ مواجه شده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 21 January 2024

اعلام رتبه عجیب لیگ ایران در دنیا؛ سری آ در صدر/ فوتبال آماتوری با تیم‌های بدهکار دولتی، بدون حق پخش و VAR ، فاقد جواز حرفه‌ای

برترین لیگ‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ اعلام و در انتخابی عجیب، سری A ایتالیا بالاتر از لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا آلمان و لالیگا اسپانیا، اول شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) در پایان هر سال میلادی، رده‌بندی برترین لیگ‌های فوتبال کشور‌های جهان را از نگاه کارشناسان خود منتشر می‌کند.

طبق این رده‌بندی، لیگ برتر ایران که هنوز فاقد زمین‌های مناسب و کمک داور ویدیویی است، با پنج پله سقوط نسبت به سال ۲۰۲۲، در رتبه شصت‌وهشتم برترین لیگ‌های جهان در سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

بسیاری از تیم‌های به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران، هنوز مجوز حرفه‌ای دریافت نکرده‌اند و فاقد استاندارد‌های مدرن هستند. همینطور حق پخش تلویزیونی برای لیگ برتر ایران، صفر است و تلویزیون حکومتی هیچ مبلغی به باشگاه‌ها نمی‌پردازد و رایگان مسابقات را بدون رضایت تیم‌ها پخش می‌کند.

سری A ایتالیا با چهار پله صعود نسبت به سال گذشته، بهترین لیگ فوتبال جهان از دید فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال محسوب می‌شود. لیگ انگلیس، اسپانیا، برزیل، آلمان و فرانسه نیز در رده‌های دوم تا ششم این رده‌بندی قرار دارند.

اعلام رتبه عجیب لیگ ایران در دنیا؛ سری آ در صدر/ فوتبال آماتوری با تیم‌های بدهکار دولتی، بدون حق پخش و VAR ، فاقد جواز حرفه‌ای

لیگ ایران پس از کشورهای کره جنوبی، عربستان، ژاپن و ازبکستان، پنجمین لیگ فوتبال آسیا از نگاه سایت IFFHS به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری کلان کشورهای عربی باعث شده لیگ برتر ایران هرسال دچار نزول رتبه و درجه اعتبار شود و قطعا لیگ ستارگان قطر و حتی لیگ امارات به زودی، لیگ خلیج فارس را به رده های پایین‌تر خواهند کشید. این در حالی است که چین هم بار دیگر به فکر بازیابی دوره طلایی و پرستاره خود افتاده است. 

تعداد بازیکنان و مربیان معتبر خارجی از دیگر مولفه‌های حرفه ای گری و امتیاز لیگ های مختلف است، اما در این میام مهمتر از هر فاکتوری باید به کسب مجوز حرفه‌ای و دخل و خرج باشگاه ها و ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد که لیگ ایران در آن به شدت عقب مانده و هنوز به منابع دولتی و حتی صورت های مالی مبهم و پر ایراد وابسته است.

مالکیت مشترک بسیاری از تیم‌ها در اختیار بخش دولتی است و فساد در لیگ ایران بیداد می‌کند.

رتبه عجیب لیگ ایران در دنیا ، سری آ در صدر!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
بلحاظ پرداخت و دستمزدها چندم است؟
بهتر از این نمی شود بخصوص که انتظاری بیش از این نبود
با دهها باشگاه دولتی و نیمه دولتی با کمیته داوران فامیلی ، با نداشتن VAR با نداشتن زمین فوتبال برای مسابقات و تمرین با ب برنامگی برگزاری مسابقات نداشتن تیم باشگاهی در مسابقات باشگاههای آسیا و هزاران هزار موارد اشکال دیگر رتبه ۶۸ هم برای فدراسیون جمهوری اسلامی زیاد است
بهتره صدا و سیما تحریم بشه و حق پخش به شبکه خصوصی واگذار بشه.
مافیای صدا وسیما، بلای جان فوتبال ایران است .
خب این مشخصه چرنده ، آخه لینگ تانزانیا !! و بولیوی چطور بالاتر از ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
همانطور که ارزش پولشون بالاتره و اقتصادشون قوی تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
اخبار 20.30 زیاد نگاه میکنی؟؟
فوتبال دولتی مثل اقتصاد دلتی از این بهتر نمیشه
ما در چه حوزه دیگه ای پیشرفت داشتیم که این دومیش باشه؟!
بابا ما هنوز در اینکه بانوان حضور در ورزشگاه داشته باشند مانده ایم و این ساده ترین مسئله بی حل مانده است نکنه توقع داشتید جز ده تای اول باشیم
اشتباه و مغرضانه نوشتید!
پارسال ازبکستان مطابق ستون وسط رتبه 57 بوده و امسال 67
ما 63 بودیم و امسال 68
یعنی ازبکستان سال پیش 6 تا بالاتر بوده و امسال یکی!
خوب که چی
آمریکا هم رتبه 63 هست
اصلا لیگ و فوتبال چه ارزشی دارد بخصوص وقتی که از جیب ملت و دولت هزینه می شود برای یک عده ..................
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی