بازدید 4751
۲

اوج‌گیری حاشیه‌ها در «ساعت ۶ صبح» مدیری

این روزها نام مهران مدیری همه‌جا هست غیر از جشنواره فیلم فجر. تصویرش روی بیلبوردها می‌چرخد، برنامه‌ «اسکار»ش در شبکه نمایش خانگی است و حرف‌و‌حدیث‌های بسیاری پشت سر فیلم جدیدش در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود. حتی زمزمه‌ها و شنیده‌هایی هم درباره بازگشتش به تلویزیون مطرح بود که البته فعلا مسکوت مانده است. به‌هرحال، نام این کمدین شناخته‌شده و مطرح ایرانی این روزها در همه‌جا هست.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 19 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، ماجرای فیلم جدید مهران مدیری  با نام «ساعت ۶صبح» در چند هفته اخیر از موضوعات جالب خبری بوده است. چند روز پیش و با اعلام فیلم‌های پذیرفته‌شده در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر مشخص شد که این فیلم در فهرست نهایی حضور ندارد. همزمان با انتشار این خبر، شایعاتی درباره عدم تمایل مدیری به حضور در جشنواره به گوش می‌رسید اما رسانه‌هایی نیز از سطح کیفی نازل فیلم گفتند و نوشتند که دومین فیلم مدیری نتوانسته رضایت هیات انتخاب فجر را از نظر سطح کیفی فیلم جلب کند. این سرآغاز یک جدال رسانه‌ای میان موافقان و مخالفان این چهره شد.

ماجرای ممیزی فیلم

تنها یک روز پس از انتشار فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره، خبر آمد که فیلم مهران مدیری با نام «ساعت ۶ صبح» مشمول ممیزی شده و برای نمایش در جشنواره نیازمند اصلاحیه است. بعد گفته شد که تیم تولید و شخص کارگردان این اصلاحیه را نپذیرفته و عطای جشنواره را به لقایش بخشیده‌اند.

با توجه به مضمون فیلم مهران مدیری که در رسانه‌ها «ملتهب و اجتماعی» خوانده شده و همچنین با توجه به نخستین تصاویری که از این فیلم در رسانه‌ها منتشر شد، می‌شد حدس زد که ممیزی‌ها ناظر به حذف برخی پلان‌ها بوده که در آن تصاویر بازیگران زن یا روابط شخصیت‌ها طبق استانداردها و الگوهای قابل‌پذیرش جشنواره نبوده است، اما هیچ اظهار‌نظری در این باره منتشر نشد که اصلاحیه‌ها معطوف به چه بخش‌هایی از فیلم می‌شد. شاید همین اتفاق، جدال منابع آگاه و بی‌نام‌ونشان را کلید زد. ابتدا رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه نوشتند که تلاش برای حضور مهران مدیری در جشنواره به‌رغم تمایل برگزارکنندگان ناکام ماند چون این سینماگر راضی نشد فیلمش را کوتاه کند. روابط‌عمومی فیلم هم البته در این باره هیچ اطلاع‌رسانی‌ای انجام نداد تا موضوع کنار گذاشته شدن فیلم مدیری همچون داستان فیلم که گفته نشده است، رازآلود و غامض باقی بماند. اما نکته جالب اینکه دیروز، خبری در برخی رسانه‌ها دست به دست شد که حاکی از یک اتفاق عجیب بود. در این خبر آمده بود که مهران مدیری پس از ابلاغ اصلاحیه‌های فیلمش، آنها را پذیرفته و حتی برخی نیز اعلام کردند که او اقدام به حذف بخش‌هایی از  فیلم و اصلاح برخی از سکانس‌ها یا پلان‌ها کرده و دوباره فیلم را به هیات انتخاب تحویل داده است، اما این بار به لحاظ سطح کیفی، فیلمش رد شده است. نکته جالب‌تر اینکه این خبر هم به نقل از یک منبع آگاه و بدون نام منتشر شده است. جنگ روایت‌های با منبع نامشخص درباره فیلم مهران مدیری در حالی اوج گرفته است که در این ماجرا دست‌کم یک خبر ناراست و غیرصادقانه وجود دارد و تا کنون هیچ موضع رسمی از سوی تیم تولید و روابط‌عمومی فیلم منتشر نشده است.

فیلمی متفاوت؟

همه چیز از متفاوت بودن فیلم جدید مدیری حکایت دارد. زمانی که فیلم‌های کمدی روی پرده به فروش‌های چند صد میلیاردی رسیده‌اند، شناخته‌شده‌ترین کمدین ایرانی یک فیلم غیرکمدی ساخته است. مهران مدیری به انتخاب بازیگرانی که پیش از این با آنها کار کرده معروف است، اما این بار برخلاف همیشه خبری از بازیگران همیشگی نیست و در کمال تعجب دو بازیگری که کمتر در آثار خود نقش اول بوده‌اند، سمیرا حسن‌پور و مهرداد صدیقیان، را در مقام بازیگران اصلی داریم. مهران مدیری خود نیز جزو بازیگران است و گویا نقشی کلیدی در فیلم دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
به جبهه گیری سیاسی اش کاری ندارم. اما متنفرم ازش. نون به نرخ روز خوره
بازار گرمی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی