بازدید 17644
اشتباهات مردی که خیابان‌ها را خلوت می‌کرد

قمار تازه مهران مدیری با اعتبارش؛ از ساعت 5 عصر تا ساعت 6 صبح!

اینکه علی اوجی تهیه کننده این فیلم است نیز نشانه دیگری برای کارشناسان است که با یک اثر جدی مواجه نیستیم. تقریباً هیچ اثری با تهیه کنندگی اوجی در این سال‌ها تولید نشده که از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشد و در گیشه موفقیت عظیمی به دست آورد یا دست کم منتقدین بر سر ارزش‌های هنری‌اش توافق داشته باشند اما مدیری ظاهراً ترجیح می‌دهد به هر قیمت ممکن با همان تیم سال‌های اخیرش کار کند؛ همکاری که در سریال پدر گواردیولا نیز اتفاق افتاده و...
کد خبر: ۱۱۸۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 31 July 2023

قمار تازه مهران مدیری با اعتبارش؛ از ساعت 5 عصر تا ساعت 6 صبح!

فیلمبرداری فیلم تازه مهران مدیری در حالی به پایان رسید که با توجه به تجربه پیشین کارگردانی او در سینما، امید چندانی نسبت به این اثر نمی‌رود اما آیا واقعاً مدیری با همان داشته‌های پیشینش دست به قماری تازه زده و اعتبارش را روی میز گذاشته یا برخلاف برآوردهای اولیه، او حرفی تازه برای گفتن دارد و با اثری آبرومند طرف خواهیم بود؟

به گزارش «تابناک»؛ «ساعت 6 صبح» دومین فیلم بلند سینمایی مهران مدیری در مقام کارگردان، پس از فیلم «ساعت 5 عصر» است. مدیری در اولین فیلمش با وجود کمپین تبلیغاتی گسترده و حتی حرکات خبرساز نظیر سیگار کشیدن در نشست خبری فیلمش نتوانست موفق شود. در حالی که انتظار می‌رفت دست کم نام مهران مدیری منجر به افزایش فروش فیلم شود، حتی این مسئله نیز باعث فروش فیلم اول او نشد و در عین حال اغلب منتقدین نیز روی خوش به این اثر نشان ندادند و او در هر دو جبهه بود. از قضا مهران مدیری نفروختن فیلمش را به گردن منتقدینی انداخت که فیلم را نقد کرده بودند؛ توجیهی که قابل پذیرش نیست، چرا که در دهه‌های اخیر منتقدین به صورت گروهی شماری از فیلم‌ها را هدف قرار داده‌اند که از قضا اغلب آنها فروخته‌اند!

قمار تازه مهران مدیری با اعتبارش؛ از ساعت 5 عصر تا ساعت 6 صبح!

فیلم تازه مهران مدیری نیز مضمونی اجتماعی دارد که مسعود سلامی فیلمبرداری‌اش کرده و خود مدیری به همراه سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، تینو صالحی، سعید زارعی، خیام وقار کاشانی بازی کرده‌اند. این ترکیب بازیگران که به عنوان ترکیب برنده در سینمای ایران شناخته نمی‌شود، یکی از نشانه‌هایی است که بر اساس آن، برآوردهایی مبنی بر عدم موفقیت فیلم تازه مهران مدیری شکل گرفته است. مشخص نیست خود مهران مدیری دوست ندارد با بازیگران تواناتر همکاری کند یا این بازیگران در پروژه‌ها با او همکاری نمی‌کنند اما در اصل ماجرا تفاوتی نمی‌کند و کستینگ ضعیف ضربه اول را به او زده است.

بیشتر بخوانید

نوشتن فیلمنامه توسط مهران مدیری نیز اشتباه دیگری است که او بر آن اصرار ورزیده است. واقعیت آن است که بخشی از موفقیت مدیری در کمدی‌های 90 شبی‌اش محصول همکاری به فیلمنامه نویس‌هایی چون برادران قاسم خانی و خشایار الوند بود و از قضا وقتی این همکاری ضعیف شد، افت کیفیت آثار مدیری مشهود شد. حتی اگر مدیری فیلمنامه‌ای داشت، باید به اهلش می‌سپرد تا به آن فرمی قابل قبول بدهند و انسجام روایی لازم را به دست بیاورد. وقتی سینماگرانی چون هیچکاک فیلمنامه‌ نویس داشتند، مشخص نیست چرا در ایران بسیاری از کارگردان‌ها از این مسئله پرهیز می‌کنند و از این ناحیه آسیب جدی می‌بینند.

قمار تازه مهران مدیری با اعتبارش؛ از ساعت 5 عصر تا ساعت 6 صبح!

اینکه علی اوجی تهیه کننده این فیلم است نیز نشانه دیگری برای کارشناسان است که با یک اثر جدی مواجه نیستیم. تقریباً هیچ اثری با تهیه کنندگی اوجی در این سال‌ها تولید نشده که از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشد و در گیشه موفقیت عظیمی به دست آورد یا دست کم منتقدین بر سر ارزش‌های هنری‌اش توافق داشته باشند اما مدیری ظاهراً ترجیح می‌دهد به هر قیمت ممکن با همان تیم سال‌های اخیرش کار کند؛ همکاری که در سریال پدر گواردیولا به کارگردانی سعید نعمت الله نیز اتفاق افتاده و از تریلر این سریال نیز می‌توان فهمید در معرض چه کیفیتی هستیم.

مدیری باید در نظر داشته باشد، چهره‌هایی چون او نزد طرفدارانش یک کارت بلانش مادام العمر ندارند و اگر فیلم تازه‌اش فیلم ضعیفی باشد، اکرانش یک قمار با باقیمانده اعتبار مردی است که روزگاری با کمدی‌هایش خیابان‌ها را خلوت می‌کرد. بنابراین اگر این اثر قابل دفاع نباشد، بهتر است حتی مانع از اکران فیلم تازه‌اش شود، کما اینکه حتی استنلی کوبریک در پی نابودی نگاتیو برخی آثار اولیه‌اش بود تا اعتبارش را حفظ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۳۹
یادش بخیر زمانی که تورم ۱۰ درصد بود مدیری هرشب در برنامه طنزش قوه مجریه را با توهین هاش با خاک یکسان می‌کرد ولی الان خبری ازش نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
واقعاً... یکی از دلایل تنفرم از این چهره به اصطلاح سلبریتی همین نون به نرخ روز خوردنشه.... با متن های قوی پیمان و مهراب قاسم خانی مهران مدیری شد.... همه باید بدانند که ببره به دلیل تیم نویسنده هاش برره شد نه کارگردانی..... الانم قاسم خانی ها بنویسند میگیرد و می فروشد.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
بنده با سابقه 85 سال کارگردانی و بیش از 193 جایزه اسکار و نوبل و فجر و بهترین تماشاپی سباسین بل و پدر پسرشجاع و داداش کایکو باید خدمتتان ارز کنم که در کارهای آقای مدیری مساله مهم و کلیدی و نقد اصلی اینست که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
همیشه از نظرات و نقدهای استاد" نعمت " نهایت استفاده را مینماییم و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
داش نعمت تو کار عرض( ارز) هستی؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
برادر من الان تو صدا و سیما اجازه نفس کشیدن نیست، چه برسه به انتقاد، چه برسه به سریال های اون زمانها، اجازه نمیدن نقی پایتخت از در جام جم بره داخل، چه برسه به مدیری.
محسن
| Belgium |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
سریال قهوه تلخ مدیری بسیار جالب بود؟طنز ولی واقعی....؟
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
په بهتر میشد هرکس وقت رفتن خودشو میدونست
دستت درد نکنه یعنی علی اوجی؟
مهران مدیری فردی موفق در طنز سازی است
امیدوارم زودتر طنز جدیدی بسازد
واقعا کی به این بشر با رفتار سال پیش مجوز ساخت فیلم داده؟!
مدیری مگه پارسال فوت نکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
چرا فوت کرد ولی شمع تولدشو
همه ناراحتی شما از اینه که میدونید مردم از فیلم جدید مهران مدیری استقبال میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
مدیری خودش وقتی فهمید آشوب ها جنبش فواحشیه کشید کنار اما بازم قابل بخشش نیست
مدیری خیلی وقته که تموم شده قبلا وقتی سریال می ساخت کاملا موفق ظاهر می شد و سریالهاش مردم رو می خنداندند اما حالا چی؟؟؟؟؟ انچه که عیان است نیاز به توضیح بیشتری ندارد
اصلا معلوم نیست خبر و نظرات سفارشی نیست
نگاهی به فعالیت هنری مدیری نشان از جایگاه ویژه و قوی او در طنز ایران است.
نگاهی به فعالیت دولتمردان و وزارت ارشاد، جز شرم و ویرانی ببار نداشته.
مردم خود قاضی عملکردتان اند.
مدیری از بعد از برره دیگه تموم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
تمام اعتارش به کار با صدا و سیما بود حالا که بیرون انداختنش کاملا تموم شد
موس موس میکنه برکرده
حداقل خون ۳۰ درصد کشته های جنبش فواحش گردن این آدمه! چرا اجازه کار میدید بهش؟ همین اول از همه پیت بنزین رو گرفت رو شعله اعتراضات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ادب مردبه زدولت اوست
ناشناس
| Turkey |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
چقدر شما بی ادب تشریف دارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
وای بر ادبیات ناپاک شما، به چه
حق و جراتی نسبت ناروا به دختران و پسران مردم میدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اون 70 درصد بقیه گردن کیه از نظر جنابعالی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
پدر و مادری بالا سرت بوده که تربیتت کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
همه فحش های عالم نصیب شما که بی ادبید
مردم عجیبی هستیم. مهران مدیری و تیمش سازنده برخی از بهترین لحظات عمر ما بودند که با دیدن برخی سریال هایش خنده بر لب ها نقش می بست و برخی دیالوگ های آن تا مدتها بر زبانها می گشت. بنده به عنوان یکی از این افراد از شما تشکر می کنم آقای مدیری.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
چه ربطی داره؟ مهران مدیری طنز آیتمی قوی می ساخت. این مطلب تحلیل کرده که چرا این فیلم های بد داره می سازه و میگه علتش عدم انجام همان کارهایی است که قبلا می کرد
چرا ساخت طنز در ایران سخت است
اول به خاطر اینکه قدرت تحمل مردم کم است و با کوچکترین شوخی به آنها بر می خورد و جدی می گیرند
دوم بخاطر اینکه اکثر مردم بزله گو و شوخ طبع هستندو با شوخ طبعی ها آشنایی دارند و تکرار آنها برایشان مزه چندانی ندارد
سوم اینکه به خاطر مشکلات اقتصادی و فرهنگی و جذابیت شبکه های اجتماعی حوصله ها کم شده است
شما نگران قمار مدیری نباشید ای با خرد
با سلام
به نظر من ، آقای مدیری جزو انسان های موفقی هستن که دست به هر کاری که زدن ، به نسبت بالا موفق بودن ، در تمام دنیا و زندگی هم همیشه این رسم بوده که گاهی میشه انسان های موفق با شکست هایی مواجه بشن ، این دلیل بر ضعیف بودن نیست ، بلکه باید دید که معدل موفقیت این انسان چقدر و چگونه بوده ، این شخصیت ( یعنی آقای مدیری ) به نسبت انسان موفقی بوده و هستن و مسلما نقاط ضعفی هم دارن مثل تمام انسان ها ، اگر کاری از ایشون ضعیف بوده نمی تونه دلیلی باشه برای ضعف در کارهای دیگه ، پس نقد بکنیم ولی قضاوت نکنیم .
مدیری هم تموم شد .
چیزی در چنته نداره دیگه. به هر حال هر چیزی تاریخ مصرفی داره و مدیری هم از این مقوله مستثنی نیست
مردم دیگه مردم چندسال قبل نیستن هیچکی دیگه امیدی نداره که دلش خوش باشه و با طنز بخنده،
وقتی دین داری از بین می رود اخلاق هم به پایان می رسد و آن موقع فقط لحظه و دنیا می ماند ...مدیری مصداق بارز جامعه امروز ایران است فردی پر از قابلیت هنر ولی بی تعهد بی دین و بی اخلاق ایران امروز ما اینست پر از قابلیت پر از بی اخلاقی
علم و دانش و فرهنگ و نگرش و سلیقه ی مردم خیلی خیلی پیشرفت کرده. مدیری در دهه ی۷۰ طرفوار داشت. الان عددی نیست
مدیری هم مثل پرویز پرستویی و بسیاری دیگر با کمک صدا و سیما به اوج شهرت و ثروت رسیدند و نشان دادند قابل اعتماد و قدردان نیستند
باتمام احترامی که برای مهران مدیری قائلم اگر صداوسیما جمهوری اسلامی نبود این وفردوسی پور را کسی نمی شناخت.
آقانعمت عزیز عرض درست است آن ارزی که شما نوشتید چیز دیگرهست که عموما همه مطلع هستندوبا طلا ودلارو....همراه هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی