بازدید 7922
برجای مانده از بازدید متفاوت رئیس دستگاه قضا؛

به سارقان ارفاق نکنید چون ظلم به مردم است +فیلم

چنانچه در این پرونده جرم شما اثبات شود، باید از حضور مجددتان در جامعه جلوگیری کرد تا زمانی که بصورت کامل مجازات قانونی خود را سپری کنید؛ این امر هم صرفاً به سبب دزدی‌ها و کسب مال حرامتان نیست بلکه به سبب تهدید امنیت جانی و روانی شهروندان بواسطه آزادی شماست/ مهم‌تر از آن طلا و یا وجوهی که شما از منازل شهروندان سرقت کرده‌اید، آن امنیت روانی‌ای است که شما از آن‌ها سلب کرده‌اید.
کد خبر: ۱۲۱۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 19 January 2024

رئیس دستگاه قضا که بازدید میدانی را در سرلوحه امور خود قرار داده، در این هفته دیداری از یک مجتمع قضایی داشت که طی آن اتفاقی جالب توجه رقم خورد.

به گزارش «تابناک»، صبح چهارشنبه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به همراهی جمعی از دست اندرکاران دستگاه قضا راهی جنوب تهران شد تا از مجتمع قضایی بعثت و دادسرای ناحیه ۱۶ بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان کم و کیف رسیدگی به پرونده‌ها در این واحد قضایی قرار گیرد. دیداری که در بخشی از آن اتفاقی جالب توجه رقم خورد که حتی انتقاد رئیس قوه به یک قاصی بابت حکم صادره را هم در پی داشت.

از نکات متمایزکننده و شاخص این بازدید، تاکید عملی رئیس قوه بر نکته ای بود که پیشتر به کرات مورد تاکید قرار داده بود؛ اینکه در راستای تثبیت و تحکیم امنیت فیزیکی و روانی شهروندان، سارقان سابقه‌دار همچون مرتکبین جرایم خشن نباید از هیچگونه تأسیسات ارفاقی بهره‌مند شوند. نکته ای که موجب شد اژه ای حین بازدید به صورت سرزده وارد جلسه بازپرسی سه متهم به سرقت شود و از نزدیک روند محاکمه را پی بگیرد؛ محاکمه سارقانی که دست بر قضا سابقه دار هم بودند و لذا قاصی القضات ترجیح داد به شخصه با آنها گفت‌وگو کرده و دفاعیات آنها را مورد موشکافی قرار دهد تا موارد کذب برملا شود.

به این بخش از بازدید رئیس دستگاه قضا دقت کنید:

تعداد بازدید : 527

رئیس عدلیه خطاب به این سه متهمِ سابقه‌دار گفت چنانچه در این پرونده جرم شما اثبات شود، باید از حضور مجددتان در جامعه جلوگیری کرد تا زمانی که بصورت کامل مجازات قانونی خود را سپری کنید؛ این امر هم صرفاً به سبب دزدی‌ها و کسب مال حرامتان نیست بلکه به سبب تهدید امنیت جانی و روانی شهروندان بواسطه آزادی شماست.  

البته این تنها پرونده ای نبود که اژه‌ای حضورا در جریان روند بررسی قضایی اش قرار گرفت و در ادامه در یکی دیگر از دادگاه‌های رسیدگی به پرونده سرقت حضور یافت و به استماع دفاعیات ۵ متهم این پرونده پرداخت که سه تن از آن‌ها در جلسه دادگاه حضور داشتند و دو تن دیگر از زندان بصورت برخط، محاکمه می‌شدند؛ همچنین ۴ شاکی نیز که منازل‌شان مورد سرقت واقع شده بود، در جلسه دادگاه حضور داشتند.

قاضی‌القضات در این جلسه با اجازه رییس دادگاه، پس از استماع دفاعیات متهمان، سوالات تخصصی و کارشناسی را با تَوالی و تکرار و بصورت فنی از آن‌ها پرسید، به گونه‌ای که این متهمان در پاسخ، به تناقض‌گویی افتادند و تناقضات آنان برای همه حاضرین در جلسه دادگاه آشکار شد.

رئیس عدلیه سپس خطاب به این متهمان سابقه‌دار گفت که مهم‌تر از آن طلا و یا وجوهی که شما از منازل شهروندان سرقت کرده‌اید، آن امنیت روانی‌ای است که شما از آن‌ها سلب کرده‌اید و باز مهم‌تر از همه اینها، عدم تنبّه و پشیمان و نادم نبودن شماست که این امر به وضوح در مطالبی که می‌گویید، آشکار است.

تعداد بازدید : 334

قاضی‌القضات سپس خطاب قاضی حاضر در دادگاه تصریح کرد که این متهمان چنانچه جرم‌شان آشکار شد، با عنایت به سابقه‌دار بودن‌شان به هیچ وجه نباید مشمول تأسیسات ارفاقی و آزادی مشروط شوند و در فهرست عفو نیز نباید قرار گیرند؛ چرا که ترحم به این قبیل مجرمان، ظلم به مردم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
اختلاسگران و دزدان بیت المال چی؟
گران فروشان چی؟
اون هم در حد کلان ، آیا آنان اصلا بازخواست میشوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
گران فروشی جرم نیست. تخلفه. در صلاحیت تعزیراته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شما دزدی؟ کی از نزدیکانت دزده که انقدر طرفدار دزدایی؟ شما دزدارو باید اعدام کرد. با چسبیدن به واژه اختلاسگر دارید همه بلایی سر مردم میارید. باید قانون اجازه بده مردم در حین حملات دزدا ، دزدرو به هلاکت برسونند
این بیچاره ها از مادر سارق متولد نشده اند شرایط باعث سده فقر و بیکاری و …. و مقصر اصلی هم مدیران کشور هستند که قادر به اداره کشور نبوده اند ‌‌اینها محصول عملکرد آنها هستند
آیا ذر کویت در امارات در عربستان دزد هست مه چون‌مردم نیاز ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
مگه میشه که تو کویت یا عربستان دزد نباشه؟!!
همه جا هست . فقط مسئله کم یا زیاد بودنشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
غلط کردند دزد شدند. توی فرهنگشون دزدیه.یک مشت معتاد شیشه ای جامعه را غیرقابل سکونت کرده اند. اعصاب همه را خرد کرده اند.در ضمن پیگیری همه مردم لازم است تا اختلاسگری و دزدی بیت المال پایان یابد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
بابا چرا از یک چیزی که اطلاع ندارید اظهار نظر میفرمایید در عربستان که دست دزد را قطع میکنند باز هم دزد هست چه برسه به کویت و امارات که اگر حواست نباشه خودت را هم میدزدند ! بابا خود کم بینی تا کجا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برای همین افراد سارق، کار ایجاد کنید و یک زندگی مناسب دیگه دست به سرقت نمی زنند و آرامش روانی جامعه بالا میره.
اونهایی که فکر می کنند فقط با اقدامات پلیسی می توان به این هدف دست پیدا کرد کافیه آمار افزایش سرقت را در چند دهه قبل مقایسه کنند که با افزایش گرانی و بیکاری بیشتر شده است.
کل زندانیان 220 هزارنفرندکه بیشترینشان بدلیل جرایم مرتبط با موادمخدراست درحالیکه طبق آمارارائه شده سالانه 300هزارسارق دستگیرمیشوند که البته 300 هزارنفرنیستند چون برخی هایشان سالانه چندباردستگیرمیشوند.بنابراین نتیجه میگیریم کسی که درایران به جرم دزدی دستگیرمیشود جز دوره ای کوتاه زندان واغلب مواردچندروزبازداشت ویک تعهدآزادمیشوند.پس مطالب متن فوق درمورد برخوردشدید با سارقان واقعیت ندارد.
کوتاه بیاید

درد معتبر ول کردید چسبیذبذ به اینها
چهره سارقان خطرناک مزبوررا چرا پوشانده اید ؟ آیا مردم نباید اینها رابشناسند ومراقب باشند؟
عملا بواسطه هزینه بالای نگهداری بعلاوه تعداد بالای مجرمین و کمبود فضا امکان حبس طولانی وجود ندارد و تعداد زیادی پس از مدت کوتاهی ازاد میشن!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
پابندالکترونیک راهی مناسب است.ضمنا ملزم کردن به معرفی روزانه خودبه کلانتری محل نیز راهی دیگربرای این است که بدانند همیشه تحت کنترلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
نگران جا نباش میگن بزرگترین زندان خاورميانه داره تو ایران ساخته میشه
من اکر تصمیم گیرنده بودم بجای زندان این افراد هموطن را که بخاطر استیصال خلافکار سده اند را بجای زندان به دانشگاهی و با مرکزی میفرستادم که تخصصی بدست اورند و به زندگی عادی بر کردند. با زندانی کردن کار درست نمی‌شود چون دوباره مجبور به خلاف تستند برای سیر کردن خود و خانواده.
آقایانی که بالا نشسته اند چون در رفاه هستند نمیتوانند مشکلات این عزیزان را بخوبی درک کنند.
طرف را بخاطر بک دزدی کوچک دستگیر میکنند و فلان شخصیت که صد ها هکتار و بعضی هزاران هکتار زمین میگیرند چه فرقی با این افراد دارند که از این مزایا برخوردار شوند.
من به سارقان دستور می دهم که سرقت نکنند. وگرنه جیزشان می شود.
لطفا" اختلاس گران گرانفروشان و...را به سزای اعمالشان برسانید
سارق خشنی که ماشین من رو سرقت کرد روز بعد از دستگیری آزاد شد و تلفنی تهدید می کرد که باید رضایت بدی
باید این هم ذکر بشه که اگه صاحب خونه متوجه بشه و در حین جلوگیزی از دزدی یکی از اینها آسیبی به یکی شون برسونه مقصر خواهد بود
این یعنی ظلم آشکار چون طرف که توی خونه اش بود این به خونه اش تجاوز کرده و برای ممانعت ازشون هم باید مجازات بشه واقعا ظلمه
زندان شده بخور و بخواب. باید در زندان طوری با دزدان و زورگیران برخورد شود که بعد از آزادی از زندان هراس داشته باشند. متاسفانه در ایران نداشتن روسری بر سر، جرمش از سارق و زورگیران بیشتر هست.
ترحم بر پلنگ تیز دندان ......................
تا زمانی که صورت دزد شطرنجی یا از پشت نشان داده بشه همینه که هست! تا زمانی که جرئت اسم بردن از اختلاس گر رو ندارین همین هست که هست. یعنی چه طرف دستگیر شده اسم اختصاری رو مینویسید. اگر مجرم است نام ببرید همه بشناسند و بعدها که تبره شد سربنلد سرشو بالا میگیره و میگه من اینکاره نبودم. توی هیچ کجای دنیا جز ایران صورت دزد رو نمیپوشونند.
جناب قاضی القضات در باره آقای طبری نظر دیگری داشتند و از توبه و عفو صحبت می فرمودند!!
قوانین سلیقه ای اعمال میشه وبرای همین بازدارندگیش کمه ودر ضمن عامل اصلی که اقتصاد ویران هست رو هم در نظر بگیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی