بازدید 1968

درخواست مقام ارشد ناتو از متحدان و سران غربی

افسر ارشد ناتو از متحدان و رهبران غربی خواست تا خود را برای اتفاقات غیرمنتظره در اوکراین آماده کرده و نحوه کمک‌های خود به این کشور را تغییر دهند.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 18 January 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک افسر ارشد نظامی ناتو عنوان کرده که اوکراین درگیر یک نبرد وجودی برای بقای خود شده که تقریبا دو سال از آن (جنگ با روسیه) می‌گذرد و ارتش‌ها و رهبران سیاسی غربی باید روش و سیاست‌هایی را که به این  کشور کمک می‌کنند تا در برابر روسیه بایستد، تغییر دهند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، دریاسالار «راب بائر» رئیس‌ کمیته نظامی ناتو در جریان نشستی با اعضای ارشد ۳۱ عضو این ائتلاف در باب آمادگی برای اقدامات غیرمنتظره در اوکراین صحبت کرد. اظهارات وی در حالی مطرح شد که انتظار می‌رود افسران ارشد کشورهای عضو ناتو به زودی از اقدام برای برگزاری بزرگترین مانور نظامی در اروپا از زمان جنگ سرد در سال جاری خبر دهند.

بائر در این نشست خواستار بسیج کل ناتو برای مقابله با چالش‌ها شد تا همزمان با فروکش کردن جنگ اوکراین و تضعیف حمایت‌های مالی آمریکا و اتحادیه اروپا برای بازسازی اقتصاد ویران شده اوکراین، پا را فراتر از برنامه ریزی‌های نظامی بگذارد.

وی در جریان این نشست عنوان کرد: ما باید خود را برای عصری آماده کنیم که این احتمال وجود دارد که هر چیزی در هر زمانی اتفاق بیفتد. از این رو به بازیگرانی نیاز داریم که ذهنیت خود را برای دورانی تغییر دهند که همه چیز قابل برنامه‌ریزی، قابل پیش‌بینی و قابل‌کنترل نیست.

بائر این اظهارات را با اشاره به تحولات نظامی آتی مرتبط با ناتو بیان کرده است. اظهارات وی در شرایطی مطرح می‌شود که «گرانت شاپس» وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده دولتش ۲۰ هزار سرباز را برای شرکت در رزمایش‌های نظامی ناتو تحت عنوان «مدافع استوار» آماده کرده و بسیاری از آنها از ماه فوریه در شرق اروپا مستقر می‌شوند.

بریتانیا همچنین از تصمیم خود برای ارسال جت‌های جنگنده پیشرفته و هواپیماهای تجسسی و کشتی‌ها و زیردریایی‌های جنگی به این منطقه خبر داده است.

دولت نروژ هم همزمان با کاهش منابع مالی ناتو تحت تاثیر جنگ اوکراین از اختصاص دو میلیارد کرون برای تقویت ظرفیت تولید صنایع دفاعی این ائتلاف خبر داده است. «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ در این رابطه عنوان کرده است که افزایش ظرفیت صنعت دفاعی هم برای اوکراین و هم برای حفظ امنیت خودمان مهم است.

بائر در ادامه هم عنوان کرد «ناتو به حمایت بلند مدت خود از اوکراین ادامه می‌دهد. زیرا نتیجه این جنگ سرنوشت جهان را تعیین خواهد کرد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار