بازدید 1686

وزیر بهداشت به دنبال اجرای سومین پویش ملی سلامت

وزیر بهداشت، خواستار اجرای پویش ملی سلامت برای جمعیت زیر ۱۸ سال کشور شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 18 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، در نشست با معاون بهداشت، از برنامه ملی سلامت خانواده و جوانی جمعیت به عنوان دو برنامه اصلی این وزارتخانه در دولت مردمی یاد کرد.

وی با بیان اینکه تقویت پیشگیری از بیمارها با انجام غربالگری‌های سراسری به منظور تشخیص زودرس بیماری‌ها، یک ضرورت است، گفت: در حال حاضر که اکثریت جمعیت کشورمان در مناطق شهری سکونت دارند، نیاز است علاوه بر تقویت خدمات و زیرساخت‌های بهداشتی، برنامه ملی سلامت خانواده به صورت جدی اجرا شود.

وزیر بهداشت از مشارکت بیش از ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا امروز در پویش ملی سلامت و همچنین مجریان این پویش در سراسر کشور تقدیر کرد و افزود: پیگیری وضعیت، ارائه مشاوره، ارجاع به پزشک عمومی و یا متخصص برای بیش از ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت که در این پویش شناسایی شده اند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

عین اللهی با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور، خواستار اجرای یک غربالگری سراسری برای جمعیت کمتر از ۱۸ سال در زمینه بیماری‌های شایع و همچنین عوامل خطر و زمینه ساز بیماری‌ها شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ساختار شبکه بهداشتی کشور، از همکاری هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در سال آینده برای تأمین تجهیزات مورد نیاز حوزه بهداشت از جمله تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی تغذیه سالم از بهمن ماه در کشور، گفت: بخشی از این پویش مربوط به ارائه مشاوره‌های تغذیه‌ای به بیماران شناسایی شده در پویش ملی سلامت و غربالگری دو بیماری دیابت و فشارخون بالا است و در بخش دیگر نیز آموزش‌های مورد نیاز برای تغذیه سالم و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پرنمک، شیرین و همچنین فست فود ارائه می‌شود چون تغذیه یکی از عوامل سلامت یا بیماری افراد است.

در این نشست گزارش‌هایی در حوزه جوانی جمعیت، سلامت دهان و دندان، آموزش و ارتقای سلامت، سلامت روان، سلامت محیط و کار، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و بهبود تغذیه و همچنین مهم‌ترین اولویت‌های آنها برای سال آینده از سوی مدیران این معاونت ارائه شد.

بعد از اجرای پویش ملی سلامت برای جمعیت بالای ۱۸ سال و به دنبال آن، اجرای پویش ملی تغذیه سالم از اول بهمن، حالا باید منتظر اجرای سومین پویش ملی سلامت برای جمعیت زیر ۱۸ سال بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست