بازدید 3482
۱

عملیات‌های ایران با رعایت تعهدات بین‌المللی بوده

سفیر ایران در سازمان ملل درباره عملیات ضد ترویستی ایران در سوریه و عراق گفت: عملیات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب با رعایت کامل تعهدات بین المللی ایران انجام گرفته است.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 17 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفیر فرانسه بعنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: مایلم به اطلاع برسانم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه‌ها و تأسیسات گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: عملیات ضد تروریسم ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شد بود و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفته بودند، انجام شد. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

متن کامل نامه سفیر ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

مایلم به اطلاع برسانم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه‌ها و تأسیسات گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است. در این رابطه مایلم بر موارد زیر تاکید نمایم:

۱- در ساعات اولیه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴، عملیات ضد تروریستی همزمان با شلیک چند موشک بالستیک، دقیقاً تأسیسات داعش و حیات تحریر الشام، دو سازمان تروریستی شناخته شده، در ادلب و منطقه تحت اشغال آن‌ها در شمال شرق جمهوری عربی سوریه انجام شد. علاوه بر این، یک مرکز جاسوسی مورد استفاده گروه‌های تروریستی ضد ایرانی مرتبط با رژیم اسراییل در اربیل، منطقه کردستان عراق، هدف قرار گرفت. این مرکز به عنوان پایگاهی برای عملیات اطلاعاتی و خرابکارانه در ایران بوده است.

۲- عملیات ضد تروریسم ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شد بود و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفته بودند، انجام شد. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

۳- عملیات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین المللی ایران به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی انجام گرفته است.

۴- جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسوول سازمان ملل متحد، بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می‌کند. علاوه بر این، ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
حمله به یک منطقه بدون اطلاع مسئولین و حاکمیت اون کشور نقص قوانین بین المللی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار